Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 6. nov 2015, 10:37

Gamen skrev:
Yankee skrev:
Ellers ville jeg gerne se os hente en meget undervurderet spiller som Martin Ørnskov. Han kan både spille stopper og central midt og har jo en kæmpe rutine. Han ville løfte holdets bundniveau enormt i de kampe hvor vi mangler Würtz, Risgård eller Kenneth Emil.
Undervurderet? Af hvem? Han har været katastrofalt ringe, siden han kom tilbage fra Viking, og har aldrig været kendt som andet end en notorisk boldflytter uden den mindste form for kreativitet og dynamik i sit spil. Det ville være en falliterklæring af rang at signe ham, selvom jeg også er overbevist om at han ryger ud med badevandet i Brøndby.
Nu har de ligesom fundet ud af hvor meget det betyder at få en dygtig defensiv midtbanespiller ind i Austin, der kan stabilisere holdet og vise vejen. Desværre for os andre, der nu må leve uden Ørnskov og hans hjerneblødninger hver eller hver anden kamp.
Jeg synes bestemt ikke han har været katastrofalt ringe. I så fald kan det jo også undre at han har været en af de første på holdkortet hos de forsvarende bronzevindere til trods for at de køber spillere i bundter.

Ørnskov har startet 69 ud af 80 kampe siden han tiltrådte i Brøndby. Det er en stabilitet og en rutine, som vi godt kan bruge når vi en dag står uden Würtz og Risgård. Vi er meget sårbare i de kampe hvor vi ikke har Würtz med og vi vil også være det hvis Kenneth Emil bliver skadet. Derfor synes jeg vi mangler en rutineret gardering i både centerforsvaret og på midtbanen - og det kunne Ørnskov være.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. nov 2015, 11:18

Yankee skrev:

Ørnskov har startet 69 ud af 80 kampe siden han tiltrådte i Brøndby. Det er en stabilitet og en rutine, som vi godt kan bruge når vi en dag står uden Würtz og Risgård. Vi er meget sårbare i de kampe hvor vi ikke har Würtz med og vi vil også være det hvis Kenneth Emil bliver skadet. Derfor synes jeg vi mangler en rutineret gardering i både centerforsvaret og på midtbanen - og det kunne Ørnskov være.
Hvis Ørnskov er tæt på at være fast mand hos Brømbøh, er han jo nok ikke aktuel for os. Hvis de er tilfredse med ham, vil de forsøge at forlænge med ham, og hvis han har spillet så meget for dem, er han nok interesseret i at blive, hvor der er spilletid og høj lønindkomst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. nov 2015, 11:38

Thomsen VIL væk til vinter lige som Dalsgaard jo nok vil, mens Spalvis tilsyneladende har mere tålmodighed.

Thomsen og Dalsgaard har i dag meget stor betydning for vores offensiv - både i kontrafasen og i det etablerede spil. PK kan muligvis løfte Dalsgaards arv, mens jeg ikke mener, vi har nogle, der kan løfte fra Thomsen. Altså skal vi have en stærk pres- og omstillingsspiller fra højest mulige hylde - og det koster.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2015, 12:17

BoT skrev:Thomsen VIL væk til vinter lige som Dalsgaard jo nok vil, mens Spalvis tilsyneladende har mere tålmodighed.

Thomsen og Dalsgaard har i dag meget stor betydning for vores offensiv - både i kontrafasen og i det etablerede spil. PK kan muligvis løfte Dalsgaards arv, mens jeg ikke mener, vi har nogle, der kan løfte fra Thomsen. Altså skal vi have en stærk pres- og omstillingsspiller fra højest mulige hylde - og det koster.
Jeg er helt enig. Dalle kan godt erstattes med PK og Gilli (som jeg især har stor fidus til).

Thomsen er derimod afgørende for vores spil fremad i banen og ham får vi særdeles svært ved at erstatte. Ærger mig stadig over at Kusk ikke endte tilbage i den rød-hvide trøje.

Begge spillere virker afklaret med at de er klar til at tage afsted og jeg tror ikke det er realistisk at beholde nogen af dem desværre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2015, 12:44

Forza skrev:
BoT skrev:Thomsen VIL væk til vinter lige som Dalsgaard jo nok vil, mens Spalvis tilsyneladende har mere tålmodighed.

Jeg er helt enig. Dalle kan godt erstattes med PK og Gilli (som jeg især har stor fidus til).

Thomsen er derimod afgørende for vores spil fremad i banen og ham får vi særdeles svært ved at erstatte. Ærger mig stadig over at Kusk ikke endte tilbage i den rød-hvide trøje.

Begge spillere virker afklaret med at de er klar til at tage afsted og jeg tror ikke det er realistisk at beholde nogen af dem desværre.
Da Kusk smuttede havde jeg det lidt saadan: pis, Thomsen er ikke i naerheden af Kusk's niveau, og vores angreb gaar i staa. Det gjorde det saadan set ogsaa, men nu her 1,5 aar senere, er Thomsen i mine oejne den vigtigste offensive spiller paa holdet, og helt afgoerende for vores angrebsspil, og for baade Ene og Spalvises praestationer. Nu forsvinder Thomsen sikkert, og saa opstaar der igen et hul som skal udfyldes, og igen har jeg svaert ved at se hvor erstatningen skal kommer fra, og det er vel rigtigt at vi ikke engang har nogle erstatninger der bare er i naerheden af hvor Thomsen var da Kusk smuttede. Boersting, og sikkert Basso kan sikkert rykke sig en del, mens der virker til at vaere laengere udsigter for Bruhn og Thrane, mens Blomme virker helt vaek.

Det hjaelper naturligvis hvis vi faar nogle penge for Thomsen, men uanset hvem erstatningen bliver, har vi jo set hvor lang tid det tager at spille nye ind paa vores hold. Det kunne vaere saa fedt hvis vi kunne hente Lucas hjem, som jf. hans stats heller ikke er kommet alt for godt i gang i Willem II (som pt. ligger til nedrykning fra Eresdivise.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 6. nov 2015, 12:58

Enevoldsen kan vel spille højre midt og det kan Jönsson også. I øvrigt har vi Thrane, Basso, Bruhn og Børsting. Og endelig rykker vi vel Opondo og Thellufsen op til sommer?

Personligt så jeg dog gerne, at vi gav Blommen et skud på højre kant, hvor hans fesne fysik næppe falder igennem.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. nov 2015, 13:18

Rams skrev:Enevoldsen kan vel spille højre midt og det kan Jönsson også. I øvrigt har vi Thrane, Basso, Bruhn og Børsting. Og endelig rykker vi vel Opondo og Thellufsen op til sommer?

Personligt så jeg dog gerne, at vi gav Blommen et skud på højre kant, hvor hans fesne fysik næppe falder igennem.
Det er jo ikke fordi, vi kvantitativt mangler kantspillere, men når Thomsen forsvinder kommer vi til at mangle hans fodboldintelligens. Bevares, vi har flere af det, man kan kalde "drible-spillere" - Bruhn, Thrane, Bassogog, men Thomsens helt store kvalitet er hans suveræne evne til at vurdere, hvordan bolden skal føres frem, og hvornår, han skal aflevere eller drible.

Der findes ikke mange af hans type - Kusk havde samme intuitive evne (og ender nok med at gøre FCK til mestre), så Thomsen bliver særdeles svær (dyr) at erstatte!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 6. nov 2015, 13:23

Boldintelligens --> Ene og Jönsson, selvom det da kunne være rart, hvis Gaarde kunne støve en bænkevarmer op i en af de større ligaer, der brænder efter at sprede terror i Suppen
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2015, 13:28

Rams skrev:Boldintelligens --> Ene og Jönsson, selvom det da kunne være rart, hvis Gaarde kunne støve en bænkevarmer op i en af de større ligaer, der brænder efter at sprede terror i Suppen
Ene er i mine oejne mere kombinationsspiller end en spiller som Kusk og Thomsen der kan igangsaette et angreb fra egen zone. Thomsen har kreativitet og overblik, mens Ene har mere flair (som det vist hedder paa fm'sk). Jonsson har lidt af det samme som Thomsen, men virker ikke som en der har holdbarheden til at spille en saa kraevende plads som midtbane i vores system.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. nov 2015, 13:30

Rams skrev:Enevoldsen kan vel spille højre midt og det kan Jönsson også. I øvrigt har vi Thrane, Basso, Bruhn og Børsting. Og endelig rykker vi vel Opondo og Thellufsen op til sommer?

Jeg synes ikke Blomquist viste mod Lyngby at han skulle have tilstrækkelig hurtighed i hverken spil eller defensive løb til at spille centralt, jeg kan ikke se ham spille på kanten... absolut ikke.

For at det ikke lige skal ligne en Blomquist bashing fra min side, så vil jeg lige tilføje at han ser ud til at være en rigtigt teknisk dygtig spiller, og han ligner også en der har et stort potentiale som spilfordeler. Han virker bare til at have for mange mangler i forhold til den måde vi gerne vil spille på i AaB, han mangler (i hvert fald at bevise han har) evnen til at sætte tempo i det offensive spil, som jeg synes går meget i stå når han får bolden, han mangler speed i fødderne når det gælder defensive løb, og i virkeligheden mangler han vel både evnen og lysten til at deltage i den defensive del.

Jeg tror godt han kunne blive en glimrende 10'er i en 4-3-3/4-5-1 opstilling, f.eks. som de har spillet den i Farum. Men jeg synes ikke han passer ind i konceptet i AaB, hvor hurtighed og alsidighed er vigtige nøgleord. Uden det skal lyde for storladent og hovskisnovski, så bevæger det spillemæssige koncept i AaB sig jo mere og mere hen mod en moderne form for totalfodbold, hvor spillerne skal dække forskellige positioner på banen alt efter hvordan spillet har sat sig. Mod Hobro så vi eksempelvis både Børsting og Risgaard ligge mere på højre back positionen end Dalsgaard, når vi var i boldbesiddelse. Den slags positionsskift og medfølgende store krav til alsidighed er jeg sikker på vi kommer til at se meget mere til i fremtiden i AaB... og her passer den "gammeldags" offensive spillertype jeg ser Blomquist som bare ikke ind.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. nov 2015, 13:58

Ene på kanten - det ville jeg ikke være tosset med. Det er tydeligt at se han fungerer klart bedst i hans rolle fremme. Skulle han spille kant ville jeg dog foretrække det var i venstre side, hvor han kan trække ind og skyde - det har han haft stor succes med tidligere.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. nov 2015, 14:04

Her en oversigt over de spillere der er uden kontrakt fra næste sommer, som vi altså kan prikke lidt til fra nytår. Der er nogle interessante navne blandt der godt kunne være en god tilføjelse til vores trup - og også realistisk vil jeg mene.

Jens Jønsson – AGF - Her skal der bare prøves, og tror godt han kunne lokkes til det nordjyske efter AGF ikke viser at de har en stor fremtid lige inden for de næste par år.
Daniel Christensen – AGF
Stephan Petersen – AGF
Martin Ørnskov – Brøndby
Ronnie Schwartz – Brøndby
Mick van Buren – Esbjerg
Lasse Rise – Esbjerg
Kris Stadsgaard – FCK
Tom Høgli – FCK
Ivan Runje – FCN - En spiller der måske kunne have vores interesse
Martin Vingaard – FCN
Andreas Maxsø – FCN
Anders Egholm – Hobro
Gökcan Kaya – Hobro
Emil Larsen – OB - Skal bare prøves - men vælger sikkert FCN hvis de kan bruge ham da han gerne vil tilbage til Kjøvenhavn
Rasmus Falk – OB
- Trænger måske til nye udfordringer, og kan vi vise europæisk fodbold, så hvorfor ikke... Lønnen kan måske blive et issue
Alexander Fischer – Randers
Christian Keller – Randers
Jonas Borring – Randers
Tommy Bechmann – SønderjyskE
Jonas Kamper – Viborg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. nov 2015, 15:06

hje1980 skrev:Her en oversigt over de spillere der er uden kontrakt fra næste sommer, som vi altså kan prikke lidt til fra nytår. Der er nogle interessante navne blandt der godt kunne være en god tilføjelse til vores trup - og også realistisk vil jeg mene.

Jens Jønsson – AGF - Her skal der bare prøves, og tror godt han kunne lokkes til det nordjyske efter AGF ikke viser at de har en stor fremtid lige inden for de næste par år.
Daniel Christensen – AGF
Stephan Petersen – AGF
Martin Ørnskov – Brøndby
Mick van Buren – Esbjerg
Lasse Rise – Esbjerg
Kris Stadsgaard – FCK
Tom Høgli – FCK
Martin Vingaard – FCN
Andreas Maxsø – FCN
Anders Egholm – Hobro
Gökcan Kaya – Hobro
Emil Larsen – OB - Skal bare prøves - men vælger sikkert FCN hvis de kan bruge ham da han gerne vil tilbage til Kjøvenhavn
Rasmus Falk – OB
- Trænger måske til nye udfordringer, og kan vi vise europæisk fodbold, så hvorfor ikke... Lønnen kan måske blive et issue
Jonas Borring – Randers
Jonas Kamper – Viborg.
De to OB'ere bør prøves, men næppe realistisk. Vil dog hellere have Falk end Larsen. Ifht. Runje spiller han ikke længere i FCN - han er lige skiftet til Cypriotisk fodbold i sommer. Urealistisk han vender tilbage. Synes i øvrigt også han er ringe. Så gerne vi fik en der kan konkurrere med KEP og Kasper P. Kan ikke se Runje skulle være bedre end/på niveau med Kasper P. Mit AaB hjerte kunne godt tænke mig at se DC i AaB igen. Har altid ment det var en fejl man lod ham gå og vi ved han fungerer under Lars Søndergaard. Derudover kan han dække flere pladser ikke mindst smertensbarnet venstre back.
Ronnie Schwartz er bare blevet helt ulidelig at se på - ham ønsker jeg mig ikke tilbage.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 6. nov 2015, 23:40

thomasjn skrev:
hje1980 skrev:Her en oversigt over de spillere der er uden kontrakt fra næste sommer, som vi altså kan prikke lidt til fra nytår. Der er nogle interessante navne blandt der godt kunne være en god tilføjelse til vores trup - og også realistisk vil jeg mene.

Daniel Christensen – AGF
Stephan Petersen – AGF
Martin Ørnskov – Brøndby
Mick van Buren – Esbjerg
Lasse Rise – Esbjerg
Kris Stadsgaard – FCK
Tom Høgli – FCK
Martin Vingaard – FCN
Andreas Maxsø – FCN
Anders Egholm – Hobro
Gökcan Kaya – Hobro
Rasmus Falk – OB
Jonas Borring – Randers
Jonas Kamper – Viborg.
De to OB'ere bør prøves, men næppe realistisk. Vil dog hellere have Falk end Larsen. Ifht. Runje spiller han ikke længere i FCN - han er lige skiftet til Cypriotisk fodbold i sommer. Urealistisk han vender tilbage. Synes i øvrigt også han er ringe. Så gerne vi fik en der kan konkurrere med KEP og Kasper P. Kan ikke se Runje skulle være bedre end/på niveau med Kasper P. Mit AaB hjerte kunne godt tænke mig at se DC i AaB igen. Har altid ment det var en fejl man lod ham gå og vi ved han fungerer under Lars Søndergaard. Derudover kan han dække flere pladser ikke mindst smertensbarnet venstre back.
Ronnie Schwartz er bare blevet helt ulidelig at se på - ham ønsker jeg mig ikke tilbage.
Jeg kan overhovedet ikke forestille mig, at AaB skulle være aktuelt for Falk. Han må efterhånden være klar til udlandet.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 7. nov 2015, 08:19

Daniel Christensen – AGF
Stephan Petersen – AGF
Martin Ørnskov – Brøndby
Mick van Buren – Esbjerg
Lasse Rise – Esbjerg
Kris Stadsgaard – FCK
Tom Høgli – FCK
Martin Vingaard – FCN
Andreas Maxsø – FCN
Anders Egholm – Hobro
Gökcan Kaya – Hobro
Rasmus Falk – OB
Jonas Borring – Randers
Jonas Kamper – Viborg.
GF skal godt nok være lykkelige over, at der kun er én nedrykker i denne sæson. Men det er ærgerligt for os, da det så havde været væsentlig nemmere, at hente Jønsson ved en evt. GF-nedrykning igen...

Udover Jønsson synes jeg faktisk, at DC er den mest interessant/realistiske, han vil passe godt ind i vores stil og, som en anden nævner, så kender Mr. Søndergaard alt til ham. OB-drengene mener jeg bestemt ikke er realistiske og jeg vil faktisk også hellere være fri for Emil Larsen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. nov 2015, 11:07

Jens Jønsson – AGF - absolut et godt bud på en konkurrent til Würtz, der jo ikke kan holde i evigheder. Men vil sikkert gerne til udlandet.
Daniel Christensen – AGF - kunne være en fin løsning at få ind allerede til vinter her, fordi vi er så sårbare på vores backpositioner.
Stephan Petersen – AGF - nej tak
Martin Ørnskov – Brøndby - stabil spiller der kunne overtage for Würtz, men jeg ser større potentiale i Jønsson. Forlader næppe BIF.
Ronnie Schwartz – Brøndby - er det ikke kun hans lejeaftale der udløber?
Mick van Buren – Esbjerg - nej tak
Lasse Rise – Esbjerg - nej tak
Kris Stadsgaard – FCK - nej tak, for mange skadesproblemer
Tom Høgli – FCK - Godt bud på en afløser for Dalle, men formentlig for dyr.
Ivan Runje – FCN - Kunne godt være interessant for begge parter
Martin Vingaard – FCN - nej tak, for gammel.
Andreas Maxsø – FCN - Har aldrig rigtig lagt mærke til ham.
Anders Egholm – Hobro - nej tak
Gökcan Kaya – Hobro - nej tak
Emil Larsen – OB - Næppe realistisk og jeg ved heller ikke om jeg har lyst til at få hans personlighed ind i truppen. Humørspiller.
Rasmus Falk – OB - Ja tak! Men helt sikkert urealistisk, han vil til udlandet eller vælger pengene i tjøvenhavn.
Alexander Fischer – Randers - nej tak
Christian Keller – Randers - nej tak, for gammel.
Jonas Borring – Randers - nej tak, for gammel
Tommy Bechmann – SønderjyskE - nej tak, for gammel
Jonas Kamper – Viborg. - nej tak, brøndby svin.

Der er virkelig mange gode spillere, der står med kontraktudløb. Det er der desværre også hos os selv, især er det jo vigtigt, at vi får forlænget med Würtz og KEP. Hvis Würtz virkelig får den høje hyre, som der har været rygtet herinde, så kan den måske godt blive halvsvær, men jeg tror nu nok vi skal få forlænget med begge... Det troede jeg så bare også med Dalle... Man må håbe at vi snart tør åbne en smule op for pengepungen og få sikret vores profiler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 7. nov 2015, 11:32

Rasmus Falk – OB - Trænger måske til nye udfordringer, og kan vi vise europæisk fodbold, så hvorfor ikke... Lønnen kan måske blive et issue

Nej, da!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. nov 2015, 12:26

Jens Jønsson er i mine øjne ikke andet end endnu en overvurderet AGF'er efter samme målestok som Mikkel Kirkeskov og Kasper Poulsen. Jeg syntes det var overraskende og underligt sidst vi efter rygterne åbenbart var ude efter ham, og jeg vil synes det var endnu mere overraskende hvis vi skulle hente ham nu, hvor han har nået en alder hvor han burde vise et mere stabilt og højere niveau. Hvis man ser bort fra et par håndfulde spillere i Brøndby, synes jeg at han er en af ligaens mest overvurderede spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. nov 2015, 13:18

Jesper Schmidt skrev:Hvis man ser bort fra et par håndfulde spillere i Brøndby, synes jeg at han er en af ligaens mest overvurderede spillere.
Helt enig. Han spillede en kamp på det jævne mod Serbien til U/21 EM, og blev af gud ved hvilken grund set som kampens helt store spiller, og er efterfølgende fået status som kæmpetalent på trods af at han oftest højst spiller middelmådigt. Han var et stort talent engang, eller hvertfald udråbt til det, men for mange år i AGF og 1.division (skader hjælper heller ikke) har sat udviklingen i stampe, og jeg synes ikke han er så god en 22-årig at han er en spiller der bare må og skal hentes.
Jeg synes ambitionerne bør være større i AaB, og der må altså findes bedre spillere og større potentiale derude et sted som kan hentes for de samme penge, som jeg ser det er Jens Jønsson ikke et større talent end hverken Blåbjerg, eller Abildgaard, han er bare længere fremme i sin udvikling.

Hvis vi endelig skal hente en spiller i AGF synes jeg at Oskar Buur er et langt mere spændende navn, men nok også rimelig urealistisk desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. nov 2015, 18:26

Jesper Schmidt skrev:Jens Jønsson er i mine øjne ikke andet end endnu en overvurderet AGF'er efter samme målestok som Mikkel Kirkeskov og Kasper Poulsen. Jeg syntes det var overraskende og underligt sidst vi efter rygterne åbenbart var ude efter ham, og jeg vil synes det var endnu mere overraskende hvis vi skulle hente ham nu, hvor han har nået en alder hvor han burde vise et mere stabilt og højere niveau. Hvis man ser bort fra et par håndfulde spillere i Brøndby, synes jeg at han er en af ligaens mest overvurderede spillere.
Tak!
Jeg er rørende enig.
I guder, hvor er han en ringe fodboldspiller.

Låst