Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 14:11

Eksil skrev:Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.

Desuden har det ikke særligt meget at gøre transferønsker. Jeg tror alle har fattet du ikke er imponeret af Gaarde og Schoors, men kan du måske holde det til en-to tråde og ikke dem alle sammen? De sidste par gange jeg har lokket på har der stået dit navn som seneste poster i alle AaB foraene.

On topic - Hent FCVs store kleppert i Jean-Claude Bozga. Han er erfaren og fysisk stærk. To ting der mangler i bægklæden.
AaB bruger ikke de penge de har.. AaB har fået 110millioner ind på bogen i løbet af de sidste 12 måneder.
Og har indtil videre brugt det på en 2 årige kontrakt til Helenius.. og at hente AK, Thrane og Thelander i 1. div klubber for ingenting..

Du deltager selv i debatten.. på ligefod, så drop det der med at trække 'uden for emne' kortet.
Vil du gerne snakke transfers.. det vil jeg også gerne

jeg har et transfer ønske... KØB EN SPILLER.. HVEM SOM HELST:. køb en fra Viborg..
Vi har en trup bestående af +30 årige og u19 spillere der ikke er KLAR!!!..
Køb en spiller.. der kan gå direkte ind i vores start 11'er.. og ikke ligne en amatør
SOm Bruun og Blåbjerg.

For det er realiteten omkring vores ungdoms eventyr lige nu... de er ikke Lucas Andersen og de er ikke Kusk.
Banesn med længder dårligste spiller i sidste kamp var Blåbjerg.. og vi havde ikke andre at sætte ind.
Det er dælme foruroligende synes jeg.

Vi mangler grotesk meget kræfter udefra som vores unge kan læne sig op af.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 9. aug 2015, 14:37

AllanPedersen skrev:
OmkringAarhus skrev:Vores problem lige nu er, at vi ikke scorer nok mål i forhold til chancer. Det kan forhåbentlig snart blive bedre.
Vores alvorlige problemer opstår først, når Thomsen er væk, da mange af chancerne går gennem ham.

Derfor er førsteprioritet en holdbar erstatning for ham - altså en kreativ midt eller kant, som kan se, hvor afleveringerne skal ligge og også meget gerne selv kan sparke den i kassen.

Jeg er ikke helt sikker på, at Lucas pt lige er den spiller, men det er da en mulighed. Problemet med transfer markedet nu, er at vi er så langt henne. OB, AGF, FCK, FCM har været ude i bedre tid. Derfor ender det nok med den gratis Akharraz på sidste transfer dag.. Jeg tvivler på, vi kan tiltrække større profiler som fx Fellah.

Håber Gaarde hiver en kanin op ad hatten. Men ellers må vi jo bare acceptere endnu en 5-plads. Det bør vi heller ikke være dybt skuffede over vores økonomiske råderum taget i betragtning. Men helst ikke under en 5. plads, tak.

Havde vi bare slået Apoel...
Synes vi bruger meget krudt på at gøre os fattigere end vi er?:
"Vores økonomiske råderum... "

Tager jeg fejl.. eller var alt vores gæld ikke væk sidste sommer?
Og så lavede vi en emission, der gav 70 millioner? .. og fik 40+ mere for Europa.
Jeg siger ikke vi er stjerne rige.. og skal gå ud og købe some FCK og BIF.

Men det er trættende at både Gaarde og mange fans fortsætter med den her underdog snak..
og smider vores tunge spillere væk og sætter u19 folk ind der ikke er klar.

Det var ikke hvad jeg som investor betalte til sidste sommer.. det var ikke så vi
skulle stå og høre på hvor stor en undermåler klub vi stadig er..
det var for at cementere Nordjyllands flagskib. :aabfan: :aabfan:

Gaarde har sagt ved 3 forskellige lejligheder i dette vindue, vi skal spille med i toppen.
Men indtil videre har det være tomme ord ved siden af klubbens handlinger.
Jeg håber godt nok også der snart sker noget.
Tja, Allan, måske skulle du have læst prospektet lidt bedre:

"Det er AaB ́s generelle økonomiske målsætning at opnå et 0-resultat med udgangspunkt i en placering midt i tabellen, uden transferindtægter og deltagelse i de europæiske turneringer."

“AaB’s overordnede målsætning for talentudviklingen er, at halvdelen af alle nye spillere som tilføres Superliga-truppen skal være af egen avl. Det vil gennemsnitligt dreje sig om 1-2 spillere pr. år."

"Når der realiseres transferindtægter eller en bedre placering kan det så vurderes hvorvidt disse midler skal investeres kontrolleret sportsligt over en overskuelig periode eller der er behov for konsolidering. Udover en stram omkostningsstyring er det er AaB’s målsætning at oparbejde og bevare et solidt kapitalberedskab."

"Den generelle sportslige målsætning er at opnå en placering i den bedste halvdel af Superligaen."

http://www.aabsport.dk/media/601933/AaB ... 7-2014.pdf
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 9. aug 2015, 14:38

Måske bruger vi faktisk de penge vi har. Budget med 6. plads går nok lige op ift løn og øvrige udgifter. Først når Thomsen sælges er der måske råd til at købe en eller to spillere og stadig holde sig inden for top 6- budgettet...?

Derudover er der vel en begrundet tiltro til, at holdet faktisk har en del profiler, der i løbet af efteråret kan træde i karakter. Helenius, jønsson, ene, spalvis, ahlmann, risgård samt måske Thomsen året ud. Kep og dalsgaars og wurtz er på papiret også særdeles erfarne spillere med fornuftig track record.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 14:43

At budgettere med en 6 plads....
Er ikke det samme som den sportslige ambition....

Utroligt i stadig er nogle der forsøger at bringe det frem..
Det er Gaardes ord vi skal være med i toppen.,. IKKE MINE!

Læs selv sidste linje i det du poster.. den bedre halvdel.. er ikke en 6. plads.. For det er nemlig midten
Det er den bedre halvdel.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 14:47

OmkringAarhus skrev:Måske bruger vi faktisk de penge vi har. Budget med 6. plads går nok lige op ift løn og øvrige udgifter. Først når Thomsen sælges er der måske råd til at købe en eller to spillere og stadig holde sig inden for top 6- budgettet...?

Derudover er der vel en begrundet tiltro til, at holdet faktisk har en del profiler, der i løbet af efteråret kan træde i karakter. Helenius, jønsson, ene, spalvis, ahlmann, risgård samt måske Thomsen året ud. Kep og dalsgaars og wurtz er på papiret også særdeles erfarne spillere med fornuftig track record.
Her er det den knækker for mig..
De spillere du nævne de profiler de unge skal låne sig op af..

Helenius, Jønsson, Ahlmann, Risgaard, Thomsen... Dalsgaard.

Det er 6 spillere som på papiret er væk indenfor 2 år..
Tit snakker vi om herinde at tage en slapper, for at bygge et hold op der så skal toppe om 2 år.
Men når alle vores profiler går på 2 årige kontrakter.. så bygger vi jo ikke noget op

Selv hvis vi lykkes med at forlænge med 1 eller 2 af dem.. så er det vel logik, vi ikke kan holde på alle de spillere.
Så falder det fra hinanden det vi snakker om at bygge op.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2015, 14:49

AllanPedersen skrev:et eller andet surt, sikkert med en masse store bogstaver og udråbstegn
Her er hvad Gaarde udtaler omkring det med at være i toppen.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-vi-skal ... d-i-toppen
-Vi har en ambition om, at vi gerne vil spille med i toppen af dansk fodbold, og det er det, vi skal agere ud fra. Men det er en ambition, vi skal opnå med et kraftigt nordjysk islæt. Så vi skal forsøge at finde en balance, hvor vi har en base af nordjyske spillere krydret med enkelte andre, der kan sørge for, at vi spiller med i toppen, siger han til Nordjyske.
Der står dog ikke noget om hvad "toppen" betyder her, eller hvor langsigtet målet er.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. aug 2015, 14:55

AllanPedersen skrev:
Eksil skrev:Nu har AaB ikke en guldkalv i Parken, og derfor må de bruge de penge de har, og ikke de penge du ville ønske de havde.

Desuden har det ikke særligt meget at gøre transferønsker. Jeg tror alle har fattet du ikke er imponeret af Gaarde og Schoors, men kan du måske holde det til en-to tråde og ikke dem alle sammen? De sidste par gange jeg har lokket på har der stået dit navn som seneste poster i alle AaB foraene.

On topic - Hent FCVs store kleppert i Jean-Claude Bozga. Han er erfaren og fysisk stærk. To ting der mangler i bægklæden.
AaB bruger ikke de penge de har.. AaB har fået 110millioner ind på bogen i løbet af de sidste 12 måneder.
Og har indtil videre brugt det på en 2 årige kontrakt til Helenius.. og at hente AK, Thrane og Thelander i 1. div klubber for ingenting..

Du deltager selv i debatten.. på ligefod, så drop det der med at trække 'uden for emne' kortet.

jeg har et transfer ønske... KØB EN SPILLER.. HVEM SOM HELST:. køb en fra Viborg..
Køb en spiller.. der kan gå direkte ind i vores start 11'er.. og ikke ligne en amatør
SOm Bruun og Blåbjerg.

For det er realiteten omkring vores ungdoms eventyr lige nu... de er ikke Lucas Andersen og de er ikke Kusk.
Banesn med længder dårligste spiller i sidste kamp var Blåbjerg.. og vi havde ikke andre at sætte ind.

Jamen det er da også helt idiotisk at holde sig til emnet. Min fejl.

AaB har meldt ud, at de ikke bruger flere penge end de tjener. Så er det sådan set lige meget hvor mange penge der er på bunden af kisten. Jeg har fattet at det ikke passer dig. Sidst man prøvede den anden strategi endte det næsten med at være klubbens død.

Det hjælper jo ikke bare at købe "HVEM SOM HELST". Ja, der mangler en kantspiller, men bare at købe en tilfældig spiller er jo ikke vejen frem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 15:01

Grotesk forenklet at satse sportsligt skulle være vores sikre død.

Dårlige forretninger UDENFOR fodbolden var ved at slå os ihjel...
Bygninger.. butikker.. ishockey..
Hvis du forventer jeg skal være saglig .. så må i gerne være det tilbage igen.

Transfer vinduet har været åbent længe nu.. det lykkes de andre klubber at købe spillere.
Bare fordi vi i årevis har ventet indtil sidste time af vinduet med at lave en handel.
Betyder det da ikke det er den rigtige løsning?

Vi har lavet en sund forretning fint.. de andre kunne lære noget.
Mange andre klubber sælger spillere til mere end os, og har holdet på plads til sæsonstart.. det har vi ikke
Måske kunne vi lære noget?... Er det helt utænkeligt at vi kan gøre noget bedre.

Jeg skal konstant forholde mig til ifølge dig at vi skal gå i 0..
Prøv at tænk på vi kunne satse 10 millioner om ÅRET på spillere.. og kommer vi bare i Europa League..
1 gang.. hvert 5 år.. vil de penge være tjent ind.

Det er simpelthen ikke rigtigt det var spillere der slog vores økonomi ned..
ja vi har sparet penge der, men havde vi behøvet spare så meget? tvivler.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. aug 2015, 15:17

Præmiepengene i Europa League er altså ikke så store.

Hvis vi antager, at vi kommer ind i 2. runde - ligesom Brøndby, og vi opbygger denne case, så vil det se således ud:

Deltagelse i 2. runde - €130.000.
Deltagelse i 3. runde - €140.000.
Deltagelse i gruppespillet - €1.300.000.
2 sejre - €200.000.
1 uafgjort - €100.000

I alt: €2.070.000 ift. 2014-tal. Der er meldt ud, at præmiepengene stiger med op imod 65%, hvilket giver 3.415.500. Det kan du så gange med 7,5, og så har vi tjent DKK25.000.000.

Det vil sige, at for at det skal være rentabelt, så skal vi i gruppespil 2-3 gange pr. 5 år. Og vi kommer ind som useedede. Og Brøndby, FCK, FCM og måske også OB opruster ligeledes. Det er formentlig ikke rentabelt.

Dertil kommer naturligvis, at de dyrtindkøbte spillere nok også skal have løn.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. aug 2015, 15:21

Ja, der blev tabt penge på ishockey, håndbold, bygninger og sikkert også skrabelodder, men fodbolden tabte også penge. Rigtigt mange penge. AaB har prøvet investeringsvejen og det kiksede. Mit bud er, at det i dag ville være endnu sværere, da FCM, BIF og FCK alle brænder rigtigt mange kroner af i håbet om at score jackpot (mesterskab + CL gruppespil), så vi snakker ikke 10 mio kr, men måske det tidobbelte. Jeg vil tro, at Brøndby har brugt +100 mio kr. i transfers og signons efter de blev opkøbt og det har endnu ikke bragt dem højere end bronze. Tilsvarende kostede FCKs nederlag dem 30 mio kr. Den slags penge har AaB desværre ikke at gamble med.

Du siger, at vi ikke et hold klar, men det passer vel ikke rigtigt? Vi har et hold klar. Du bryder dig bare ikke om det, men der er ikke en position hvor der ikke er spillere. Den ene undtagelse er måske midterforsvar, hvor der mangler en erfaren mand (gerne en rumænsk-cogoleser). Man kan så diskutere om Helenius og Enevoldsen var de rigtige investeringer, tror personligt ikke rigtigt på Enevoldsen, men det er nu engang der pengene er brugt. Havde man ladet dem gå, så skulle de erstattes.

Ja, de andre er bedre til at sælge end os, men hvis vi kan få 10-15 mio kr. for en kantspiller der ikke kan score mål, så er vi vidst godt på vej. Gider ikke trave de andre igennem, der var nogle dårlige salg imellem og der var nogle ok salg, men alt i alt, så kommer der for lidt ind der. Så langt er vi enige. Så kan man håbe, at Gaardes nye stil hjælper på den front.

Har du pengene er jeg sikker på, at AaB godt vil bruge dem. Men indtil da, må du finde dig i den kedelige tilgang ledelsen har nu.

Tilbage til transferønsker?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2015, 15:24

Kunji skrev:Præmiepengene i Europa League er altså ikke så store.

Hvis vi antager, at vi kommer ind i 2. runde - ligesom Brøndby, og vi opbygger denne case, så vil det se således ud:

Deltagelse i 2. runde - €130.000.
Deltagelse i 3. runde - €140.000.
Deltagelse i gruppespillet - €1.300.000.
2 sejre - €200.000.
1 uafgjort - €100.000

I alt: €2.070.000 ift. 2014-tal. Der er meldt ud, at præmiepengene stiger med op imod 65%, hvilket giver 3.415.500. Det kan du så gange med 7,5, og så har vi tjent DKK25.000.000.

Det vil sige, at for at det skal være rentabelt, så skal vi i gruppespil 2-3 gange pr. 5 år. Og vi kommer ind som useedede. Og Brøndby, FCK, FCM og måske også OB opruster ligeledes. Det er formentlig ikke rentabelt.

Dertil kommer naturligvis, at de dyrtindkøbte spillere nok også skal have løn.
25mill på ren præmie penge..
Der er mange ting du ikke forholder dig til der.

Tilskuer indtægter
Sponsor muligheder
Tv penge
Og det faktum alle vores spillere stiger i værdi blot på at være kommet med..

10mill er måske også højt sat.. Sidste år sluttede vi 5 og udenfor.. Hvad har vi gjort for at ændre på det i år?.. Hvad med 5 mill bare..

jensemand1957
Lilleput
Lilleput

Indlæg af jensemand1957 » 9. aug 2015, 19:48

Remark skrev:Den der med at andre klubber bare henter spillere og har råd til det, er jo forkert.

FCK, FCM og Brøndby giver alle tordnede underskud. FCK reddes af Lalandia etc.

AaB har valgt at svare enhver sit, og det er kedeligt, men dem der husker Kussi og Dickson i sommervinduet 2010 vil vide, at det er meget dyrt at være fattig.

Så lad os nu se, om ikke vi har fat i den lange ende med investeringer i organisation og infrastruktur inden for rammerne af et regnskab tæt på 0.
Jamen der er altså noget jeg ikke forstår. Selvfølgelig skal AaB ikke ud og lave et overforbrug på transfermarkedet, men mindre må kunne gøre det.
Jeg forstår ikke hvordan en klub som Viborg kan hente en spillertype som Serge Deble? En fantastisk spændende spiller. Hvordan kan Hobro hente spillere som Antipas m.m? Nu tænker jeg ikke specifik på de nævnte spillere, men typer som vil pynte på AaBs hold. De klubber, som jeg har nævnt må være klubber med et budget, som ikke kommer over eller i det mindste er at sammenligne med AaBs. Eller tager jeg fejl? For hvis AaBs budget er mindre en de nævnte klubber, så går man sgu godt nok i små sko. Men selvfølgelig er de nævnte spillere fra en højre hylde end en 2.div. spiller tænkt som udvikling kommer fra.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2015, 19:58

jensemand1957 skrev:
Remark skrev:Den der med at andre klubber bare henter spillere og har råd til det, er jo forkert.

AaB har valgt at svare enhver sit, og det er kedeligt, men dem der husker Kussi og Dickson i sommervinduet 2010 vil vide, at det er meget dyrt at være fattig.

Så lad os nu se, om ikke vi har fat i den lange ende med investeringer i organisation og infrastruktur inden for rammerne af et regnskab tæt på 0.
Jamen der er altså noget jeg ikke forstår. Selvfølgelig skal AaB ikke ud og lave et overforbrug på transfermarkedet, men mindre må kunne gøre det.
Jeg forstår ikke hvordan en klub som Viborg kan hente en spillertype som Serge Deble? En fantastisk spændende spiller. Hvordan kan Hobro hente spillere som Antipas m.m? Nu tænker jeg ikke specifik på de nævnte spillere, men typer som vil pynte på AaBs hold. De klubber, som jeg har nævnt må være klubber med et budget, som ikke kommer over eller i det mindste er at sammenligne med AaBs. Eller tager jeg fejl? For hvis AaBs budget er mindre en de nævnte klubber, så går man sgu godt nok i små sko. Men selvfølgelig er de nævnte spillere fra en højre hylde end en 2.div. spiller tænkt som udvikling kommer fra.
Hvis AaB havde hentet antipas dengang så ville de sædvanlige have krævet Gaarde/Lynges hoved på et fad!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. aug 2015, 20:02

jensemand1957 skrev:

Serge Deble er bare godt arbejde fra Ole Nielsen. Der var en fin Nordjyske artikel om det, men jeg dog ikke lige kan grave frem nu. Antipas har AaB haft muligheden for at samle op igen og igen i hans divisionsdage, men de har aldrig slået til. Hvorfor aner jeg ikke. AaB henter fra højere hylde (Ene, Helenius), problemet er at de ikke slår til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2015, 20:04

jensemand1957 skrev:

Vores lønbudget var i bund-4 i mesterskabssæsonen, og selvom vi nok har flyttet os siden, tror jeg bestemt stadig vi er med i den nedre ende. Derudover, så blev Deble hentet i Armenien, og har næppe kostet det hvide ud af øjnene, hverken i transfer eller i løn. Antipas var gået fuldstændig i stå i Brøndby og blev - såvidt jeg husker - hentet i samarbejde med en tredjepart. Jeg tror bestemt der havde været plads til spillere af den type i budgettet, og vi har jo også netop hentet Jönsson, Helenius, Enevoldsen og Blomquist som alle enten er omkring, eller over de nævnte spilleres prisklasse.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 9. aug 2015, 20:22

AllanPedersen skrev:

SOm Bruun og Blåbjerg.

Kære Allan'.
Begrebet "min klub" skal du ikke tage bogstavligt. AaB ejes af få storaktionærer, men de er alle glødende AaB fans. Vores målsætning i år er nr 6, og vi vurderer at uanset hvad der sker kan vi ikke blive nr 12.
Vi har nu tre muligheder:
1. Forsøge at gå ind i en "lang-pisnings-konkurrence" med FCM, FCK og Brøndby. (Hvordan tror du det vil gå???)
2. Stjæle middelmådige spillere fra ligestillede konkurrenter (som Randers)
3. Være AaB, udvikle et hold der topper om 2-3 år (4 x DM og 1 pokal siden 95)

Hvad synes du vi skal gøre?

Hvis du er utilfreds med strategien, så køb nogen flere aktier, så bestemmer du selv.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 9. aug 2015, 21:30

Silas Songani er tidligere blevet nævnt som emne. Måske ikke fordi at han er specielt god, men nærmere fordi Søndergaard kender ham fra tiden i Haderslev.
Jeg tror ikke at Songani har stået højt på ønskesedlen på Hornevej, i så fald kan han godt afskrives endeligt da han netop har forlænget med Haderslev http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rlaengelse

Bozga er også blevet nævnt, ham ser jeg slet ikke som emne. Bozga passer perfekt til tonserhold, hvorfor han ikke passer til AaB, han ville derimod være prototypen af en Vendsyssel spiller.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. aug 2015, 21:35

frederikshavneren skrev: Bozga er også blevet nævnt, ham ser jeg slet ikke som emne. Bozga passer perfekt til tonserhold, hvorfor han ikke passer til AaB, han ville derimod være prototypen af en Vendsyssel spiller.
Thelander er også en tonser og KEP er ingen Mats Hummels. Vi mangler en erfaren 3. forsvarer. Det kan også blive for yndigt i bagkæden.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Geografisk sted: 2000

Indlæg af 556 » 9. aug 2015, 22:23

Bjørn Poulsen synes jeg virker som en spiller som Søndergaard burde have interesse i at hente. Dækker mange positioner og kan gå direkte ind i vores start-11er. Kender ikke hans nuværende kontraktlængde.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. aug 2015, 22:50

Eksil skrev:
Serge Deble er bare godt arbejde fra Ole Nielsen. Der var en fin Nordjyske artikel om det, men jeg dog ikke lige kan grave frem nu. Antipas har AaB haft muligheden for at samle op igen og igen i hans divisionsdage, men de har aldrig slået til. Hvorfor aner jeg ikke. AaB henter fra højere hylde (Ene, Helenius), problemet er at de ikke slår til.
Ole Nielsen var endda så venlig at tilbyde AaB at han kunne prøvetræne her under hans tid i Blokhus, men AaB afslog.

Låst