Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. nov 2015, 23:00

jonas386 skrev:Nu får fodboldspillere jo ikke nødvendigvis den samme løn. De fleste unge spillere i AaB render vel rundt på bankelev løn, og belaster altså næppe budgettet.
I visse tilfælde vil jeg gerne have en bankelevs løn, måske elev Würtzs.

Hvor mange år er det siden, at Lynge blev citereret for den kommentar om bankelevløn ? 10-12 år siden. Kan vi ikke komme videre
Freddie skrev:Jeg ved ikke om jeg vil af med nogen, men realiteterne er jo, at AaB normalt ikke har så mange spillere i sin trup. Dermed har man det problem, foruden at det stiller særlige krav i træningen, at man bruger sit lønbudget uhensigtsmæssigt. Jo flere spillere, jo mindre penge til at holde på stamspillere.
Jeg har påpeget, at AaB's trup er for stor i forhold til sædvane, og at det sandsynligvis betyder nedskæringer i antal. Det er da logik for perlehøns, hvis man bare har lidt forretningssans. Det er ikke nogen klog måde at administrere sine budgetter på, og derfor føler jeg min sikker på hvad konsekvensen er.
Jeg forstår slet ikke denne diskussion. Det er jo netop fordi AaB er kommet til penge, at man har kunnet udvide truppen(det er så ligepludselig galt). Hvorfor skal I altid drikke af det halvtomme glas ?

Som jeg læser din påstand, så har du næsten ikke skibet nogen ud af butikken, altså er du tilfreds med størrelsen af truppen. Eller så skal der skibes nogle ud, for at hente andre, altså status quo. For du mener vel ikke truppen er optimal, hvis du fjernede fire navne ??? Og hvem er de fire navne ? Og Husk lige på, at det er ulige sværere at talentudvikle, hvis ikke de skal have en chance for at træne med truppen.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2015, 23:18

FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:Nu får fodboldspillere jo ikke nødvendigvis den samme løn. De fleste unge spillere i AaB render vel rundt på bankelev løn, og belaster altså næppe budgettet.

Hvor mange år er det siden, at Lynge blev citereret for den kommentar om bankelevløn ? 10-12 år siden. Kan vi ikke komme videre
Der var nu ikke mere i det end referencen. Jeg ved ikke hvad spillerne tjener konkret, men går udfra de nævnte spillere ville gå under det som Lynge kaldte bankelev løn, og derfor synes jeg det gav fin mening at bruge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. nov 2015, 23:34

FlæskeFrank skrev:

Freddie skrev:Jeg ved ikke om jeg vil af med nogen, men realiteterne er jo, at AaB normalt ikke har så mange spillere i sin trup. Dermed har man det problem, foruden at det stiller særlige krav i træningen, at man bruger sit lønbudget uhensigtsmæssigt. Jo flere spillere, jo mindre penge til at holde på stamspillere.
Jeg har påpeget, at AaB's trup er for stor i forhold til sædvane, og at det sandsynligvis betyder nedskæringer i antal. Det er da logik for perlehøns, hvis man bare har lidt forretningssans. Det er ikke nogen klog måde at administrere sine budgetter på, og derfor føler jeg min sikker på hvad konsekvensen er.
Jeg forstår slet ikke denne diskussion. Det er jo netop fordi AaB er kommet til penge, at man har kunnet udvide truppen(det er så ligepludselig galt). Hvorfor skal I altid drikke af det halvtomme glas ?

Som jeg læser din påstand, så har du næsten ikke skibet nogen ud af butikken, altså er du tilfreds med størrelsen af truppen. Eller så skal der skibes nogle ud, for at hente andre, altså status quo. For du mener vel ikke truppen er optimal, hvis du fjernede fire navne ??? Og hvem er de fire navne ? Og Husk lige på, at det er ulige sværere at talentudvikle, hvis ikke de skal have en chance for at træne med truppen.
Prøv nu lige at forstå hvad det er jeg siger. Jeg har ikke nogen mening om det. Jeg har bare konstateret, at visse folk her hyler og skriger om nye spillere. Men indkøb hænger bare simpelthen ikke sammen med at AaB har en rekordstor trup, og at der er flere spillere på vej ind fra U19-truppen. Jeg vil ikke gerne af med nogen. Jeg hader når spillere rejser, men jeg kan selvfølgelig sagtens se, at det er en del af gamet.
Den om bankeleven er altså langt fra sand i dag. Den passede måske på en brasilianer for år tilbage, men siden er mindstelønnen i dansk fodbold presset betydeligt op, og hvis der er nogen der tror, at kan skrive kontrakt med nogle af landets største fodboldtalenter uden at komme til lommen, tager man fejl. Fire mand ekstra i truppen koster knaster.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2015, 23:47

Den om bankeleven er altså langt fra sand i dag. Den passede måske på en brasilianer for år tilbage, men siden er mindstelønnen i dansk fodbold presset betydeligt op, og hvis der er nogen der tror, at kan skrive kontrakt med nogle af landets største fodboldtalenter uden at komme til lommen, tager man fejl. Fire mand ekstra i truppen koster knaster.
Det er muligt, men du skal ikke bilde mig ind at spillere der er på deres første professionelle kontrakt hiver specielt meget hjem sammenlignet med etablerede superligaspillere. Kan se mindstelønnen for en fuldtidskontrakt ligger på 20.000 om måneden, og mon ikke AaB talenter på deres første kontrakt får noget i den stil. 20.000 er da selvfølgelig en slat, men ifht profiler der vel ligger på 150.000 og opefter, så går der altså en del ungdomspillere på en profil, og i den sammenhæng betyder de 20.000 (240.000 om året) altså ikke det store i AaBs budget, der ligger på omkring 50 millioner om året (2014) på personalesiden (alt personale i AaB).
Selv 10 af den slags spillere er i småtingsafdelingen i den sammenhæng.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. nov 2015, 00:40

Freddie skrev:Men indkøb hænger bare simpelthen ikke sammen med at AaB har en rekordstor trup
Kan godt være at vi er enige, men det jeg måske hidsede mig mest op over var, at truppen skulle være (for) stor, fordi den var over 24. Det mener jeg simpelthen ikke har gang på jorden. Alle klubber har for store trupper, hvis det postulat skulle være sandt.

Det er over i kategorien, at 4-3-3 skulle være mere seværdigt end 4-4-2. Den påstand har Morten Olsen modbevist de sidste 10 år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. nov 2015, 09:24

Freddie skrev:
Prøv nu lige at forstå hvad det er jeg siger. Jeg har ikke nogen mening om det. Jeg har bare konstateret, at visse folk her hyler og skriger om nye spillere. Men indkøb hænger bare simpelthen ikke sammen med at AaB har en rekordstor trup, og at der er flere spillere på vej ind fra U19-truppen.
Hvis du regner Ahlmann og en håndfuld U19-spillere med - så må det være fordi du gør status pr. 1/7 næste år. I så fald skal du også medregne de kontraktudløb, vi har inden da.

Ud fra din logik får vi inden 1/7-2016 tilgang af fem spillere (Ahlmann plus fire U19), men har også kontraktudløb med ni spillere. Det giver os en "netto-trupstørrelse" på - tadaaa - 23 spillere. Derudover er de ni spillere med kontraktudløb væsentligt dyrere end de fem, vi får ind.

Dermed kan vi konkludere, at "problemet" med AaBs trupstørrelse løser sig selv over de næste otte måneder - og vi kan konkludere at AaB har rigeligt med råderum frem mod næste sæson.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 13. nov 2015, 09:48

Jeg ønsker mig kun nye spillere i tilfælde af afgange fra den eksisterende trup. Jeg regner Dalsgaard som tabt, og det betyder at der skal være en forsvarserstatning. Ikke nødvendigvis 1 til 1, men måske en back, der kan tage venstrekanten nu hvor Ahlmanns karriere i den grad hænger lidt.

Så forestiller jeg mig, at Jönsson ryger. Han har et halvt år tilbage, og Allsvenskan vil stadig finde ham interessant. Så skal Helenius have chancen sammen med Spalvis, Ene og Pohl. Den yngre Ahlmann kan sagtens udlejes igen/ophæves.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. nov 2015, 12:11

Remark skrev:Jeg ønsker mig kun nye spillere i tilfælde af afgange fra den eksisterende trup. Jeg regner Dalsgaard som tabt, og det betyder at der skal være en forsvarserstatning. Ikke nødvendigvis 1 til 1, men måske en back, der kan tage venstrekanten nu hvor Ahlmanns karriere i den grad hænger lidt.

Så forestiller jeg mig, at Jönsson ryger. Han har et halvt år tilbage, og Allsvenskan vil stadig finde ham interessant. Så skal Helenius have chancen sammen med Spalvis, Ene og Pohl. Den yngre Ahlmann kan sagtens udlejes igen/ophæves.
Så du regner med vores højre back forsvinder og vil have en erstatning der kan tage venstre kanten fordi i dine øjne Ahlmann MÅSKE er færdig som professionel???

Skulle vi så ikke starte med at erstatte Dalsgaard og så BAGEFTER finde en ny venstre back HVIS Ahlmann (mod hele AaB's lægestabs forventning) ikke kommer sig over sin skade.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 13. nov 2015, 14:05

hje1980 skrev:
Remark skrev:Jeg ønsker mig kun nye spillere i tilfælde af afgange fra den eksisterende trup. Jeg regner Dalsgaard som tabt, og det betyder at der skal være en forsvarserstatning. Ikke nødvendigvis 1 til 1, men måske en back, der kan tage venstrekanten nu hvor Ahlmanns karriere i den grad hænger lidt.

Så du regner med vores højre back forsvinder og vil have en erstatning der kan tage venstre kanten fordi i dine øjne Ahlmann MÅSKE er færdig som professionel???

Skulle vi så ikke starte med at erstatte Dalsgaard og så BAGEFTER finde en ny venstre back HVIS Ahlmann (mod hele AaB's lægestabs forventning) ikke kommer sig over sin skade.

Jep. Jeg regner med at Gilli eller Patrik kan dække højre back. Og så skal Blåbjerg og en ny dække venstre, hvis Ahlmann ikke klarer den (og jeg er desværre meget i tvivl om han gør det, men håber det bedste)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. nov 2015, 14:23

Remark skrev:
Jep. Jeg regner med at Gilli eller Patrik kan dække højre back. Og så skal Blåbjerg og en ny dække venstre, hvis Ahlmann ikke klarer den (og jeg er desværre meget i tvivl om han gør det, men håber det bedste)
Så må vi ikke håbe at Kenneth Emil går i stykker, i hvert fald.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. nov 2015, 14:33

Yankee skrev:
Remark skrev:
Præcis. KEP, Pedersen, Blåbjerg, PK og Gilli. Det er to mand for lidt til at vi realistisk kan stille en 4 mands bagkæde med en udskifter hver uge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. nov 2015, 15:15

Eksil skrev:
Yankee skrev:
Remark skrev:
Præcis. KEP, Pedersen, Blåbjerg, PK og Gilli. Det er to mand for lidt til at vi realistisk kan stille en 4 mands bagkæde med en udskifter hver uge.
Ja, altså Ahlmann er jo ikke erklæret fodboldinvalid endnu. Men problemet er i mine øjne især at blandt de 5-6 spillere er der kun to eller tre, der er gode nok til at være stamspillere. Så efter min mening nytter det ikke med endnu en Jukka Raitala. Vi har brug for 1-2 forsvarsspillere, men det skal være spillere, der øger konkurrencen og gerne bidrager med stabilitet og rutine.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. nov 2015, 16:31

Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:
Remark skrev:
Ja, altså Ahlmann er jo ikke erklæret fodboldinvalid endnu. Men problemet er i mine øjne især at blandt de 5-6 spillere er der kun to eller tre, der er gode nok til at være stamspillere. Så efter min mening nytter det ikke med endnu en Jukka Raitala. Vi har brug for 1-2 forsvarsspillere, men det skal være spillere, der øger konkurrencen og gerne bidrager med stabilitet og rutine.
Det afhænger jo også af hvad man vil. Tror man på spillere som Kasper P, Blåbjerg og Gilli skal de spille superligakampe. Er der noget de sidste 5 års tid har vist os er det netop det, og hvis man vil udvikle de nævnte spillere ved at lade dem spille kampe, på trods af at man på den korte bane uden tvivl kunne hente en erfaren spiller som her og nu er bedre, er det vel ikke den form for konkurrencesituation man er interesseret i at skabe. I mine øjne giver det mere mening at have flere talenter til samme position, og skabe konkurrencesituationen ad den vej - som med Kasper P/Blåbjerg eller på kanterne mellem f.eks. Børsting og Bruhn. Og så er jeg bare generelt ikke fan af at hente erfarne spillere ind til at styrke bredden... og da jeg som nævnt ovenfor ikke mener det er i tråd med den måde AaB skal udvikle unge talenter på, hvis man køber sig til færdigudviklede spillere til positioner hvor man har spillere man tror på.

Hvis Ahlmann, som jeg forventer, kommer sig helt over sine problemer, mener jeg vi er godt klædt på selv om vi skulle miste Dalsgaard, på backpladserne. Jeg er helt og aldeles sikker på at AaB's plan er at Gilli skal tage over for Dalsgaard, og som jeg ser det er vi glimrende klædt på med PK som backup, og Blåbjerg som backup for Ahlmann i den anden side. Men jeg ville dog ikke klage hvis vi havde en helt ung back (eller to) på vej, så har vi ikke en venstreback på vej nedefra, synes jeg det kunne give rigtig god mening at hente en ung knægt som kan leve med at skulle slås om at være 2. valg med Blåbjerg, som jo i parentes bemærket også er backup til midterforsvaret.

I mine øjne mangler truppen først og fremmest en afløser for Augo's nuværende position, for jeg tror altså desværre det er slut for Augo med kampe på højeste plan, og da Søndergaard tydeligvis ikke ser PK som en mand som kan være i spil til den defensive midtbane, er vi ALT for skrøbelige her. Det optimale ville afgjort være hvis vi kan finde en ung defensiv midtbanespiller som også kan spille i midterforsvaret, og det behøver såmænd sådan set ikke ligefrem være en mand som er udset til at ende som Würtz' afløser, men det skal være en spiller som kan give os det defensive pondus vi mister når Würtz ikke er med, uden vi samtidig mister for meget offensivt. Her må jeg jo tilstå, selv om det piner mig, at Jens Jønsson som type ligner noget der er skræddersyet til min jobbeskrivelse... jeg så dog meget gerne en anden, for jeg er bestemt ikke kæmpefan, men som backup ville han ikke være fuldstændigt forfærdenlig at have i truppen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. nov 2015, 12:51

I det kommende vindue synes JEG der skal ske følgende:

Dalle ligner jo en færdig man herude (desværre) Stopper han, synes jeg dog ikke vi behøver en erstatning udefra. Tror på Gilli/PK kan overtage her.

Vi er for tynde i midterforsvaret. Jeg så gerne man købte en mand mere her til!

PÅ venstre back er Ahlman det alt overskyggende første valg! NÅR han er klar! Om der skal en spiller ind på en lejeaftale i foråret aner jeg ikke. Kommer selvfølgelig an på, hvad lægestaben vurderer. Men vi mangler et venstreben på den plads, hvis Ahlman ikke er klar.

På midten er vi sårbar når Würtz er væk. Men har vi råd til en spiller af hans kaliber, som kun skal spille når han er væk?
Jeg tror alle kan se, hvor stor forskel der er på holdet med og uden Würtz. Mon Kaketo er løsningen her på sigt?

På kanterne og fremme synes jeg ikke vi skal gøre noget. Her er vi godt besat. Så stadig gerne en Kusk spiller på vores hold.
Men jeg kan dælme også godt se perspektiverne ved at bruge Børsting. Kæft den knægt kan knokle!

HVIS Thomsen eller/og Lukas smutter er situationen selvfølgelig helt anderledes!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2015, 13:56

Gaarde6 skrev:I det kommende vindue synes JEG der skal ske følgende:

Dalle ligner jo en færdig man herude (desværre) Stopper han, synes jeg dog ikke vi behøver en erstatning udefra. Tror på Gilli/PK kan overtage her.

PÅ venstre back er Ahlman det alt overskyggende første valg! NÅR han er klar! Om der skal en spiller ind på en lejeaftale i foråret aner jeg ikke. Kommer selvfølgelig an på, hvad lægestaben vurderer. Men vi mangler et venstreben på den plads, hvis Ahlman ikke er klar.

På midten er vi sårbar når Würtz er væk. Men har vi råd til en spiller af hans kaliber, som kun skal spille når han er væk?
Jeg tror alle kan se, hvor stor forskel der er på holdet med og uden Würtz. Mon Kaketo er løsningen her på sigt?

På kanterne og fremme synes jeg ikke vi skal gøre noget. Her er vi godt besat. Så stadig gerne en Kusk spiller på vores hold.
Men jeg kan dælme også godt se perspektiverne ved at bruge Børsting. Kæft den knægt kan knokle!

HVIS Thomsen eller/og Lukas smutter er situationen selvfølgelig helt anderledes!
Lukas er allerede smuttet - september 2012 til Ajax. Derudover begynder jeg ganske rigtigt at kunne se et perspektiv i den unge Børsting, hvorimod det ville være en falliterklæring at se på Gilli eller Patrick Kristensen som afløser til Dalsgaard. Førstnævnte er konstant skader og har kun nogle få minutters Superligabold bag sig, og ingen aner dybest set noget om hans niveau. Sidstnævnte har ikke Dalsgaards niveau og er blot en reserveløsning on a rainy day.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2015, 14:06

Lukas Spalvis og Lucas Andersen. Nice try though

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 18. nov 2015, 15:31

Hovedet skrev:
Gaarde6 skrev:I det kommende vindue synes JEG der skal ske følgende:

Lukas er allerede smuttet - september 2012 til Ajax. Derudover begynder jeg ganske rigtigt at kunne se et perspektiv i den unge Børsting, hvorimod det ville være en falliterklæring at se på Gilli eller Patrick Kristensen som afløser til Dalsgaard. Førstnævnte er konstant skader og har kun nogle få minutters Superligabold bag sig, og ingen aner dybest set noget om hans niveau. Sidstnævnte har ikke Dalsgaards niveau og er blot en reserveløsning on a rainy day.
Altså ligesom Dalsgaard i sin tid, da han tog over for Bøgelund uden erfaring på højre back?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. nov 2015, 15:44

Spanky skrev:
Altså ligesom Dalsgaard i sin tid, da han tog over for Bøgelund uden erfaring på højre back?
Nej.

Dalsgaard tog over som fast højreback halvvejs i 11/12-sæsonen. Inden da havde han spillet over 3.000 Superliga-minutter som back, kant og angriber. Gilli har pt. spillet omkring 300, selvom han er et år ældre end Dalsgaard var dengang.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 18. nov 2015, 15:54

Yankee skrev:
Spanky skrev:
Nej.

Dalsgaard tog over som fast højreback halvvejs i 11/12-sæsonen. Inden da havde han spillet over 3.000 Superliga-minutter som back, kant og angriber. Gilli har pt. spillet omkring 300, selvom han er et år ældre end Dalsgaard var dengang.
De 3.000 min. var som kant/angriber - han var i meget store træk uprøvet på backen, da han i foråret af den nævnte sæson fik at vide, at han skulle spille back hele foråret

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. nov 2015, 16:05

Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.

Låst