Yankee skrev:Eksil skrev:Yankee skrev:Remark skrev:
Jep. Jeg regner med at Gilli eller Patrik kan dække højre back. Og så skal Blåbjerg og en ny dække venstre, hvis Ahlmann ikke klarer den (og jeg er desværre meget i tvivl om han gør det, men håber det bedste)
Så må vi ikke håbe at Kenneth Emil går i stykker, i hvert fald.
Præcis. KEP, Pedersen, Blåbjerg, PK og Gilli. Det er to mand for lidt til at vi realistisk kan stille en 4 mands bagkæde med en udskifter hver uge.
Ja, altså Ahlmann er jo ikke erklæret fodboldinvalid endnu. Men problemet er i mine øjne især at blandt de 5-6 spillere er der kun to eller tre, der er gode nok til at være stamspillere. Så efter min mening nytter det ikke med endnu en Jukka Raitala. Vi har brug for 1-2 forsvarsspillere, men det skal være spillere, der øger konkurrencen og gerne bidrager med stabilitet og rutine.
Det afhænger jo også af hvad man vil. Tror man på spillere som Kasper P, Blåbjerg og Gilli skal de spille superligakampe. Er der noget de sidste 5 års tid har vist os er det netop det, og hvis man vil udvikle de nævnte spillere ved at lade dem spille kampe, på trods af at man på den korte bane uden tvivl kunne hente en erfaren spiller som her og nu er bedre, er det vel ikke den form for konkurrencesituation man er interesseret i at skabe. I mine øjne giver det mere mening at have flere talenter til samme position, og skabe konkurrencesituationen ad den vej - som med Kasper P/Blåbjerg eller på kanterne mellem f.eks. Børsting og Bruhn. Og så er jeg bare generelt ikke fan af at hente erfarne spillere ind til at styrke bredden... og da jeg som nævnt ovenfor ikke mener det er i tråd med den måde AaB skal udvikle unge talenter på, hvis man køber sig til færdigudviklede spillere til positioner hvor man har spillere man tror på.
Hvis Ahlmann, som jeg forventer, kommer sig helt over sine problemer, mener jeg vi er godt klædt på selv om vi skulle miste Dalsgaard, på backpladserne. Jeg er helt og aldeles sikker på at AaB's plan er at Gilli skal tage over for Dalsgaard, og som jeg ser det er vi glimrende klædt på med PK som backup, og Blåbjerg som backup for Ahlmann i den anden side. Men jeg ville dog ikke klage hvis vi havde en helt ung back (eller to) på vej, så har vi ikke en venstreback på vej nedefra, synes jeg det kunne give rigtig god mening at hente en ung knægt som kan leve med at skulle slås om at være 2. valg med Blåbjerg, som jo i parentes bemærket også er backup til midterforsvaret.
I mine øjne mangler truppen først og fremmest en afløser for Augo's nuværende position, for jeg tror altså desværre det er slut for Augo med kampe på højeste plan, og da Søndergaard tydeligvis ikke ser PK som en mand som kan være i spil til den defensive midtbane, er vi ALT for skrøbelige her. Det optimale ville afgjort være hvis vi kan finde en ung defensiv midtbanespiller som også kan spille i midterforsvaret, og det behøver såmænd sådan set ikke ligefrem være en mand som er udset til at ende som Würtz' afløser, men det skal være en spiller som kan give os det defensive pondus vi mister når Würtz ikke er med, uden vi samtidig mister for meget offensivt. Her må jeg jo tilstå, selv om det piner mig, at Jens Jønsson som type ligner noget der er skræddersyet til min jobbeskrivelse... jeg så dog meget gerne en anden, for jeg er bestemt ikke kæmpefan, men som backup ville han ikke være fuldstændigt forfærdenlig at have i truppen.