Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2017, 16:32

Alexis skrev:
jonas386 skrev:Hvorfor skulle Brøndby kunne tilbyde mere end vi kan? Jeg er med på at de generelt har en tendens til at kunne tiltrække større navne, men de skal sælge spillere for 15(?) millioner før deres regnskab lever op til det forventede underskud (husker ikke præcis beløbet), plus deres førsteprioritet formegentlig er Mukthar, som næppe ligefrem er billig (mener der har været snak om en overgangssum på 10 millioner).
Han har kontraktudløb om et år, hvilket også er grunden til han bør kunne være realistisk. Det er ikke en spiller jeg forventer kommer til AaB, men det er en spiller hvor man bør undersøge muligheden. Hvis man får et nej, så er det sådan det er, men tænk hvis man havde samme tilgang til en spiller som Johansson, eller Prica. Selvom der er tale om forskellige situationer, så skal man altså turde at tage chancen indimellem.
Hvad er det folk mener Gaarde/AaB taber ved at kontakte Marcondes/agent den 1. Juli for at høre til hans fremtidsplaner?

Sammenligningen med Mor holder naturligvis ikke, og jeg vil også mene det er skudt over målet at udråbe ham til ligaens største talent. Han er jo ikke engang det største talent i FCN (uden at skulle tale ham ned). Selvom han har spillet rigtig fint i denne sæson, så er det jo heller ikke en spiller hvor de fineste fodboldadresser i Europa står på spring for at købe ham fri.

EDIT: Havde der været tale om en længerevarende kontrakt, så ville jeg være enig, da FCN ikke ligefrem er kendt for at sælge spillerne billigt.
Arh okay, nu ser jeg hvor problemet er. Hvis du reelt set tror vi kan give samme lønninger som Brøndby, så er det klart vi ikke ser ens på hvad realistiske handler er. Austin og Kahlenberg er væk til sommer. Rønnow er sikkert det samme. Pukki givetvis. De har lønkroner nok til at byde mere end det dobbelt af hvad vi kan.
Det er helt andre situationer med Prica, Johansson end det er med Marcondes. Du tænker vel heller ikke vi havde nogen chance for at hente Rasmus Falk i sommers? Eller Andrew Hjulsager her til vinter.
Jeg forventer ikke at vi vil tilbyde samme lønninger som hverken BIF, eller FCK. Hvis vi gad, kunne vi godt give ham en kanonløn, men det er en helt anden diskussion, og jeg mener heller ikke vi skal gøre ham absolut lønførende, hvis det er det der skal til.
Vi siger formegentligt selv farvel til Ene til sommer, så vi får også selv frigivet nogle lønkroner, ligesom det tyder på vi vil se en stigning i budgetterne over de næste par år.
Jeg er bare ikke sikker på at Brøndby nødvendigvis har ham som førsteprioritet. Og modsat os, så kører Brøndby stadig med enorme underskud, og skal formegentligt skære en del i budgetterne. De penge de sparer ved Kahlenberg, Austin osv tror jeg ikke går direkte tilbage til truppen - Det er dog udelukkende en antagelse.

FCK kan vi selvfølgelig ikke konkurrere med, men jeg går heller ikke ud fra det er der han ender. Han passer først og fremmest ikke rigtigt ind i Ståles system, og jeg tror også de sigter højere, selvom Marcondes er en god spiller. Skulle FCK være interesserede, så har jeg bare svært ved at se hvor de vil bruge ham. Han kommer ikke til at være angriber, og han er ikke god nok defensivt til at gøre sig på den centrale midtbane.

Hvilke udenlandske klubber tror i kunne være interesseret? Jeg forestiller mig selv noget i retning af en hollandsk sub-top, eller spansk/tysk bund. Men vil da gerne høre nogle bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2017, 18:50

FlæskeFrank skrev:Hvis du ikke ringer, sker det nok slet ikke ..
Jeg var rigtig tæt på at blive gift men Janni Spies, dengang Simon døde. Jeg sagde ja, hun sagde nej.

Der er grænser for hvad man kan og skal bruge sin tid på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 18. mar 2017, 21:29

Pastorius skrev:
Jeg var rigtig tæt på at blive gift men Janni Spies, dengang Simon døde. Jeg sagde ja, hun sagde nej.

Konkluderer at du blev vraget i forhold til Christian Kjær:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2017, 21:42

9520AaB skrev:
Pastorius skrev:

Konkluderer at du blev vraget i forhold til Christian Kjær:-)

Det var vist først nogle år senere, men min timing er lidt off, nu går hun vist efter fyre der er samme alder som jeg var dengang :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 19. mar 2017, 07:55

Hvilke udenlandske klubber tror i kunne være interesseret? Jeg forestiller mig selv noget i retning af en hollandsk sub-top, eller spansk/tysk bund. Men vil da gerne høre nogle bud
Jamen du kan jo passende sammenligne Marcondes med Andrew Hjulsager.

Hjulsager
22 år
Offensiv midt
7mål i 19 kampen + 3 assists
udløb 31/07/17
Solgt til Celta Vigo for 9 millioner kr.

Marcondes
22
Offensiv midt
8 mål i 16 kampe
udløb 31/12/17

Jeg er stadig komplet uforstående over hvorfor Gaarde skal forhøre sig om ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2017, 10:19

AK48hamas skrev:Hjulsager
22 år
Offensiv midt
udløb 31/07/17
Nu kender vi aldrig tallene. Men jeg har kun hørt samlet 7-8 mio kr. for Hjulsager. Og halvdelen af de penge var udviklingspenge. Dem skal AaB vel ikke betale, så længe talentet holder sig indenfor landets grænser ?

Så hvis en stor del af Hjulsager-prisen var udviklingspenge, så er muligheden vel til stede. Samtidig har Wieghorst vel et OK navn i FCN. Men om FCN så vil slippe ham for 3-4 mio kr. er et helt andet spørgsmål, ligesom han måske ikke kan se perspektiverne i AaB. Men i AaB vil han møde spillere, som er ældre end ham. Det prøver han vel ikke i FCN.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2017, 12:04

AK48hamas skrev:
Hvilke udenlandske klubber tror i kunne være interesseret? Jeg forestiller mig selv noget i retning af en hollandsk sub-top, eller spansk/tysk bund. Men vil da gerne høre nogle bud
Jamen du kan jo passende sammenligne Marcondes med Andrew Hjulsager.

Hjulsager
22 år
Offensiv midt
udløb 31/07/17

Marcondes
22
Offensiv midt
8 mål i 16 kampe
udløb 31/12/17

Jeg er stadig komplet uforstående over hvorfor Gaarde skal forhøre sig om ham.
Jeg mener ikke vi skal købe ham fri. Jeg mener vi skal konktakte Marcondes lejren direkte, når der må forhandles, og undersøge muligheden for at skrive med ham til kontraktudløb. Vi skal naturligvis ikke smide hverken 10, eller 5 millioner for ham.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. mar 2017, 12:56

Hvad skulle få Marcondes til at vælge AaB? Hvad har vi at tilbyde ham, som han ikke allerede har i FCN? Jovist vi kan dokumentere bedre historiske resultater, men lige nu ligner FCN et lige så godt bud på et kommende tophold som AaB gør. Vi kan (vil) ikke tilbyde en økonomisk pakke der er langt mere fordelagtig hvad han kan få i FCN, for slet ikke at snakke om hvad han ville kunne få i Brøndby. Han er fra Hvidovre og har formentlig ingen forbindelse til Nordjylland overhovedet.

Der er INTET der taler for at Marcondes skulle være et realistisk emne i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 19. mar 2017, 13:55

Det er lige så optimistisk som da nogen foreslog at købe Emre Mor for 3 måneder før kan blev solgt for 30-40 mio kr.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 21. mar 2017, 07:58

Jeg synes vi skulle tage et kig på Mohamed Awal ved godt alderen er lidt høj men så har han også lidt erfaring

Http://youtu.be/elgSm7A8YDg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2017, 10:09

strangecap skrev:Jeg synes vi skulle tage et kig på Mohamed Awal ved godt alderen er lidt høj men så har han også lidt erfaring

Kan du uddybe, hvorfor vi skulle hente ham? Kender du noget til niveauet i Marokko eller om det er realistisk at vi kan købe ham i det hele taget?
Raja er trods alt en af de få Afrikanske klubber der er kendt udenfor Afrika og derfor er de næppe helt ringe ligesom deres spillere næppe er billige.
Når det er sagt mener jeg, at vi er ved at have nået vores udlændinge kvote og, hvis vi skal signe flere skal det være nogle let integrerbare Nordiske spillere som kan bære holdet fremfor flere afrikanere og sydamerikanere.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 21. mar 2017, 13:48

Jakobsen skrev:
strangecap skrev:Jeg synes vi skulle tage et kig på Mohamed Awal ved godt alderen er lidt høj men så har han også lidt erfaring

Kan du uddybe, hvorfor vi skulle hente ham? Kender du noget til niveauet i Marokko eller om det er realistisk at vi kan købe ham i det hele taget?
Raja er trods alt en af de få Afrikanske klubber der er kendt udenfor Afrika og derfor er de næppe helt ringe ligesom deres spillere næppe er billige.
Når det er sagt mener jeg, at vi er ved at have nået vores udlændinge kvote og, hvis vi skal signe flere skal det være nogle let integrerbare Nordiske spillere som kan bære holdet fremfor flere afrikanere og sydamerikanere.
Må ærgeligt indrømme at jeg så ham på tv ved Africa Nations Cup i 13 så der kan være sket meget siden.

Du har nok ret i at Nordeuropæiske spillere er dem vi skal satse på

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2017, 09:45

Hvad med lidt erfaring i forsvaret?

https://instagram.com/p/BR7yP8qlEFn/

Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 22. mar 2017, 10:24

Stefan Gartenmann kunne godt ligne en klassisk AaB-signing.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/heer ... laengelse/

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. mar 2017, 10:42

Freddie skrev:Stefan Gartenmann kunne godt ligne en klassisk AaB-signing.

Tjaeh, u-fodbold i Heerenveen er vel næppe et bevis for man er bedre end vores nuværende trio selvom der selvfølgelig ikke skal så meget til.
RAUS RAUS SSE!

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 22. mar 2017, 11:01

Vi skal ikke have lottokuponer ind til forsvaret, men 2 sikre kort fra divisionerne eller de øvre ligaer i udlandet
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 22. mar 2017, 11:07

Jakobsen skrev:

Tjaeh, u-fodbold i Heerenveen er vel næppe et bevis for man er bedre end vores nuværende trio selvom der selvfølgelig ikke skal så meget til.
Måske ikke, men pointen er stadig valid. Det vil være en klassisk AaB-signing.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. mar 2017, 12:30

NIN skrev:
Jakobsen skrev:

Måske ikke, men pointen er stadig valid. Det vil være en klassisk AaB-signing.
Mon ikke han skal ud og spille lidt 1. division eller til Island? Jeg tror ikke han kan få kontrakt i Superligaen, men det er selvfølgelig svært at vurdere hans niveau.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. mar 2017, 13:12

Han var meget hypet tidligere. Jacob Rasmussen, tidl. OB, havde svært ved at komme på St. Paulis hold, selvom han havde nogle år i Schalkes ungdomsbold. Han er vel tæt på fast mand hos Rosenborg i opstarten.

Så man skal nok ikke konkludere for meget.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 22. mar 2017, 13:19

Absolut. Vi har tidligere haft held med at hente unge danske spillere hjem fra Holland feks Curth og Michael Jakobsen, så det er vel ikke total utopi. Jeg kender ikke hans nuværende niveau.
Jeg savner Winsnes

Låst