Jeg forventer ikke at vi vil tilbyde samme lønninger som hverken BIF, eller FCK. Hvis vi gad, kunne vi godt give ham en kanonløn, men det er en helt anden diskussion, og jeg mener heller ikke vi skal gøre ham absolut lønførende, hvis det er det der skal til.Alexis skrev:Arh okay, nu ser jeg hvor problemet er. Hvis du reelt set tror vi kan give samme lønninger som Brøndby, så er det klart vi ikke ser ens på hvad realistiske handler er. Austin og Kahlenberg er væk til sommer. Rønnow er sikkert det samme. Pukki givetvis. De har lønkroner nok til at byde mere end det dobbelt af hvad vi kan.jonas386 skrev:Hvorfor skulle Brøndby kunne tilbyde mere end vi kan? Jeg er med på at de generelt har en tendens til at kunne tiltrække større navne, men de skal sælge spillere for 15(?) millioner før deres regnskab lever op til det forventede underskud (husker ikke præcis beløbet), plus deres førsteprioritet formegentlig er Mukthar, som næppe ligefrem er billig (mener der har været snak om en overgangssum på 10 millioner).
Han har kontraktudløb om et år, hvilket også er grunden til han bør kunne være realistisk. Det er ikke en spiller jeg forventer kommer til AaB, men det er en spiller hvor man bør undersøge muligheden. Hvis man får et nej, så er det sådan det er, men tænk hvis man havde samme tilgang til en spiller som Johansson, eller Prica. Selvom der er tale om forskellige situationer, så skal man altså turde at tage chancen indimellem.
Hvad er det folk mener Gaarde/AaB taber ved at kontakte Marcondes/agent den 1. Juli for at høre til hans fremtidsplaner?
Sammenligningen med Mor holder naturligvis ikke, og jeg vil også mene det er skudt over målet at udråbe ham til ligaens største talent. Han er jo ikke engang det største talent i FCN (uden at skulle tale ham ned). Selvom han har spillet rigtig fint i denne sæson, så er det jo heller ikke en spiller hvor de fineste fodboldadresser i Europa står på spring for at købe ham fri.
EDIT: Havde der været tale om en længerevarende kontrakt, så ville jeg være enig, da FCN ikke ligefrem er kendt for at sælge spillerne billigt.
Det er helt andre situationer med Prica, Johansson end det er med Marcondes. Du tænker vel heller ikke vi havde nogen chance for at hente Rasmus Falk i sommers? Eller Andrew Hjulsager her til vinter.
Vi siger formegentligt selv farvel til Ene til sommer, så vi får også selv frigivet nogle lønkroner, ligesom det tyder på vi vil se en stigning i budgetterne over de næste par år.
Jeg er bare ikke sikker på at Brøndby nødvendigvis har ham som førsteprioritet. Og modsat os, så kører Brøndby stadig med enorme underskud, og skal formegentligt skære en del i budgetterne. De penge de sparer ved Kahlenberg, Austin osv tror jeg ikke går direkte tilbage til truppen - Det er dog udelukkende en antagelse.
FCK kan vi selvfølgelig ikke konkurrere med, men jeg går heller ikke ud fra det er der han ender. Han passer først og fremmest ikke rigtigt ind i Ståles system, og jeg tror også de sigter højere, selvom Marcondes er en god spiller. Skulle FCK være interesserede, så har jeg bare svært ved at se hvor de vil bruge ham. Han kommer ikke til at være angriber, og han er ikke god nok defensivt til at gøre sig på den centrale midtbane.
Hvilke udenlandske klubber tror i kunne være interesseret? Jeg forestiller mig selv noget i retning af en hollandsk sub-top, eller spansk/tysk bund. Men vil da gerne høre nogle bud.