Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2019, 02:04

Gamen skrev:
13. jul 2019, 00:53
AaB har ikke MASSER af penge. De har slået ind på en sparekurs, og vil ikke bruge penge de ikke har tjent, ergo er hele dit ræsonnement forkert.
Vi har ikke penge til bare at gå ud og forstærke os nævneværdigt, så længe vi ikke får resultater eller sælger spillere.
Klubben har en formue og den vil de kunne investere. De har indtil videre valgt ikke at investere formuen i spillere.

I 2010/2011 havde klubben ingen penge og måtte få moderklubben "risikere" et stort beløb for dem. Der er verden til forskel på den smalhals, som AaB i dag har opstillet for sig selv - og som jeg er enig i - og forestillingen om fattigmandsAaB, som intet har at skyde med, hvis resultaterne går den forkerte vej.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 13. jul 2019, 07:41

FlæskeFrank skrev:
13. jul 2019, 02:04
Gamen skrev:
AaB har ikke MASSER af penge. De har slået ind på en sparekurs, og vil ikke bruge penge de ikke har tjent, ergo er hele dit ræsonnement forkert.
Vi har ikke penge til bare at gå ud og forstærke os nævneværdigt, så længe vi ikke får resultater eller sælger spillere.
Klubben har en formue og den vil de kunne investere. De har indtil videre valgt ikke at investere formuen i spillere.

I 2010/2011 havde klubben ingen penge og måtte få moderklubben "risikere" et stort beløb for dem. Der er verden til forskel på den smalhals, som AaB i dag har opstillet for sig selv - og som jeg er enig i - og forestillingen om fattigmandsAaB, som intet har at skyde med, hvis resultaterne går den forkerte vej.
De har en egenkapital på 89 mio med udgangen af 2018!og der forventes underskud på 20-25 mio i 19, så den der med at AaB har en bugnende pengetank kan vi godt skyde ned
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 13. jul 2019, 07:59

Brent skrev:
13. jul 2019, 07:41
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:

De har en egenkapital på 89 mio med udgangen af 2018!og der forventes underskud på 20-25 mio i 19, så den der med at AaB har en bugnende pengetank kan vi godt skyde ned
Så er der vel stadig 50+ mill i banken? Det er da en pæn slat hvis det begynder at brænde på?

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 13. jul 2019, 09:35

Krage skrev:
13. jul 2019, 07:59
Brent skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:

Så er der vel stadig 50+ mill i banken? Det er da en pæn slat hvis det begynder at brænde på?
Ved godt at penge tanken ik bugner men det betyde vel ik at man ik kan købe ind før sidste øjeblik, både Randers, Sønderjyske, og agf er vel hold vi kan sammenligne os med har været ude og handle, så min point er hvis planen er at handle for 10 millioner hvorfor tror man at man får mere for pengene senere end nu
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2019, 09:50

Bundgaard skrev:
13. jul 2019, 09:35
Krage skrev:
Brent skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:

Ved godt at penge tanken ik bugner men det betyde vel ik at man ik kan købe ind før sidste øjeblik, både Randers, Sønderjyske, og agf er vel hold vi kan sammenligne os med har været ude og handle, så min point er hvis planen er at handle for 10 millioner hvorfor tror man at man får mere for pengene senere end nu
Jeg tager det som et tegn på at vi leder på en høj hylde.
Der skal nogle millioner i kassen og løsnes nogle løn kroner for at handle ind til toppen af truppen.
Skulle truppen kun suppleres med spillere fra Helsingør, Jammerbugt eller lignende.. Så var truppen på plads allerede.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 13. jul 2019, 10:34

Måske kigge mod Palermo, som er blevet tvangsnedrykket til Serie D.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 13. jul 2019, 10:36

Krage skrev:
Brent skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:

Egenkapitalen dækker jo over alle selskabets aktiver. Vi kan jo ikke blive ved med at køre med med 2 cifrede millionunderskud, så er de penge hurtig brændt af. Derfor er det fornuftigt at man ikke investerer før der afhændet spillere.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jul 2019, 10:39

Gamen skrev:
13. jul 2019, 01:01
BoT skrev:
13. jul 2019, 00:50
Lesniak ligger ifølge Bælum i top-8 og var sammen med Safranko den spiller, direktøren var mest træt af at betale løn til.

De kommende dage/uger kommer til at vise, hvor meget Silkeborg lægger - hvis vi henter noget ind, lægger de i hvert fald det meste..
Men Silkeborg gør jo altså næppe Lesniak til lønførende. Vi taler et lejemål a la Sikosek.
I 2017 lagde de 75-80.000 om måneden for de næstbedste spillere, heraf en på leje. Det er måske i den dur vi max kan regne med. Det rækker næppe til meget mere end 50-60 % af Lesniaks løn. Igen - ønskespiller for Wieghorst. Han har været dyr!

AaB nedjusterede efter indkøbene af Okore og Lesniak, og brugte som årsag at man havde brugt ekstra mange penge på lønninger.

Jeg kan godt liste en række årsager op til at det er urealistisk at Silkeborg kan dække en Lesniak-løn, men taler formodentlig for døve øren.
Kan vi komme videre eller flytte diskussionen til en anden tråd. Lesniak er væk og kommer ikke tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 13. jul 2019, 11:02

Spillere til midterforsvaret som jeg ser kan forstærke os:

Magnus Troest
Michael Jakobsen (Komme hjem og slutte af hos os)
Lasse Nielsen fra Lyngby
Alexander Milosevic
Sotirios fra FCK
Ulrik Jenssen
Austin

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jul 2019, 11:06

Da der er nogen der blander egenkapital ind i diskussionen, må vi hellere lige få slået fast, at det ikke fortæller noget om hvor mange penge AaB har at gøre brug af. Vi skal derimod kigge på den likvide beholdning.

Citeret fra årsrapporten 2018:
"Likvide beholdninger og værdien af obligations- og aktiebeholdningen udgør i alt 44,6 mio. kr. pr. 31. december 2018 mod 66,4 mio. kr. pr. 31.
december 2017."

Siden er Lucas blevet købt fri og vi har generelt haft et halvt år med driftsunderskud.

Der er altså ikke så stor en pengetank som folk går og tror.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 13. jul 2019, 11:13

bedstefar skrev:
13. jul 2019, 11:02

Magnus Troest
Lasse Nielsen fra Lyngby
Alexander Milosevic
Sotirios fra FCK
Ulrik Jenssen
Austin
Ikke en af de spillere kan forstærke os! Stærkt nok at du vil have en angriber fra FCK til spille midterforsvar.. Lasse Nielsen fra Lyngby? Amen okay nogle mærkelig spillere du lister op.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. jul 2019, 12:07

Tyskeren skrev:
13. jul 2019, 11:13
bedstefar skrev:
13. jul 2019, 11:02

Magnus Troest
Lasse Nielsen fra Lyngby
Alexander Milosevic
Sotirios fra FCK
Ulrik Jenssen
Austin
Ikke en af de spillere kan forstærke os! Stærkt nok at du vil have en angriber fra FCK til spille midterforsvar.. Lasse Nielsen fra Lyngby? Amen okay nogle mærkelig spillere du lister op.
Enig. Det er helt væk det der...! Jensen vil være god, men alt for dyr.
Tyskeren, vi mangler nogle rygter. Kom så med dem... :cheers:

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 13. jul 2019, 12:25

Sotirios Papagiannopoulos, han er midterforsvar. Jeg er bare bange for vi igen glipper top 6, hvis vi ikke får en god og rutineret spiller ind, som har bevist sig på superliga niveau eller over. Måske leje en Søren Reese i FCM? Så vidt jeg ved var han ikke i deres trup igår mod Esbjerg.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 13. jul 2019, 12:49

bedstefar skrev:
13. jul 2019, 12:25
Sotirios Papagiannopoulos, han er midterforsvar. Jeg er bare bange for vi igen glipper top 6, hvis vi ikke får en god og rutineret spiller ind, som har bevist sig på superliga niveau eller over. Måske leje en Søren Reese i FCM? Så vidt jeg ved var han ikke i deres trup igår mod Esbjerg.
Ham kan vi ikke komme i nærhenden af. Han får vel mere i løn i FCK, end Lucas gør her. Tilmed er han et stort navn i sin bedste fodboldalder, og en spiller samtlige klubber, der mngler en CB, i Skandinavien vil være interesserede i. Der er fuldstændige urealistisk.

Jeg har udtrykt min klare bekymring omkring stopperpositionerne. Foråret viste med al tydelighed at Ross ikke er klar til at være fast mand. Blåbjerg er, med god grund, ikke en spiller Friis tør spille med. Tilmed ønsker både vi og Okore at finde en ny klub til ham.

Jeg håber virkelig at vi beholder KP. Dels er han blevet yderst stabil, og kan kan udvikle sig yderligere. Dels er det ren lotteri når Gaarde skal ud og finde nye spillere. KP har ikke det vilde topniveau, men sæt nu vi sælger Okore, og Gaarde henter Holgerssons lillebror. Så rykker vi altså ned!

Sælger vi ikke Okore, og beholder vi ikke KP, mener jeg stadig vi skal hente en CB. Her er jeg selv kommet med et par forslag, som fx. Simon Jakobsen fra SIF. Ikke fordi han på nogen måde er en ønskespiller, men fordi han er et bud på en billig spiller der har erfaring og en spiller jeg stoler mere på en Blåbjerg. Denne spiller kunne også være Magnus Troest eller Michael Jakobsen.
Det vil være en transfer ala Diego Tur. En billig spiller der for en sæson eller måske to kommer med erfaring og lederkab uden at skulle havde det vilde i løn.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 13. jul 2019, 12:51

bedstefar skrev:
13. jul 2019, 12:25
Og så nævner du Søren Reese ?

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 13. jul 2019, 16:17

Manden har spillet 65 superliga kampe. Langt bedre på alle fronter end Blåbjerg og mon ikke han er lidt mere stabil end vores to unge midterforsvarer.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 13. jul 2019, 18:31

bedstefar skrev:
13. jul 2019, 16:17
Manden har spillet 65 superliga kampe. Langt bedre på alle fronter end Blåbjerg og mon ikke han er lidt mere stabil end vores to unge midterforsvarer.
Kæmpe er ikke alt..se bare på Blåbjergs 112.
Synes slet ikke Reese er noget vidunder og slet ikke erfaren forhold til Blåbjerg i superliga regi.

Det er en anden der skal findes..

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2019, 18:51

Jeg mener vi bør se hvordan vores angrebsbesætning klarer sig det næste halve år, og hvis vi skiller os af med Safranko og Wessam så burde vi overveje at slutte cirklen og gå efter Ronnie Schwartz i vinterpausen. Har et år tilbage af sin kontrakt med SIF nu.

En af de bedste afsluttere i ligaen, som egenhændigt bar Silkeborg op i Superligaen.
Kan det meste selv, afslutter fantastisk og har en super mentalitet. Virker i topform, og kan lære meget fra sig til vores unge angribere.
Belært af Wessam-forløbet er der intet der tilsiger at Tengstedt eller Kaufmann kan bide sig fast selvom man kan håbe.
Ronnie ville dog reelt kunne udfordre Van Weert, og har nogle gode egenskaber ifht. det fodbold vi vil spille.

https://youtube.com/watch?v=ed7-rqVW8ME

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 13. jul 2019, 19:19

Gamen skrev:
13. jul 2019, 18:51
Jeg mener vi bør se hvordan vores angrebsbesætning klarer sig det næste halve år, og hvis vi skiller os af med Safranko og Wessam så burde vi overveje at slutte cirklen og gå efter Ronnie Schwartz i vinterpausen. Har et år tilbage af sin kontrakt med SIF nu.

En af de bedste afsluttere i ligaen, som egenhændigt bar Silkeborg op i Superligaen.
Kan det meste selv, afslutter fantastisk og har en super mentalitet. Virker i topform, og kan lære meget fra sig til vores unge angribere.
Belært af Wessam-forløbet er der intet der tilsiger at Tengstedt eller Kaufmann kan bide sig fast selvom man kan håbe.
Ronnie ville dog reelt kunne udfordre Van Weert, og har nogle gode egenskaber ifht. det fodbold vi vil spille.
Enig. Fuldstændig enig. Han er kanon dygtigt. Men hvordan mon Schwartz har det med AaB?
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2019, 19:26

Ronnie bor i Aalborg, og hans kæreste er herfra.
Jeg tror gerne han vil bevise sig i Aalborg.

Låst