Jakobsen skrev:Synes Gaarde er for hurtig til at lukke vinduet. Vores bagkæde mangler i den grad kvalitet. Patrick er ikke langstidsholdbar på pladsen. Det virkede i 2013/2014 fordi resten af holdet var så blændende godt og man var inde i en positiv spiral. Sidan da har det skidt ud på offensivt og defensivt. Ja Patrick kan slå gode indlæg i ny og næ, men der er for langt imellem snapsene. En ny profileret mand ind tak. Patrick har været en loyal reserve, som har været god for os, men AaB skylder ham altså ikke fast spilletid.
Så er der midterforsvaret. Holgersson er solid og jeg tror han bliver endnu bedre for os, men vi er ikke særligt brede kvalitetsmæssigt. Blåbjerg er stadig meget lala og Kasper P er hylde D i Superligaen og ligner ikke en der bliver mere end det. Vi har jo alle vores favorittyper, men alt i alt handler forsvarsspil om at lave færrest fejl og der laver især Kasper P alt for mange og Blåbjerg laver også stadig nogle graverende fejl. Jeg kan leve med, at man giver Blåbjerg chancen som 2-3 valg da han har alderen med sig ifht. at udvikle sig og så absolut har potentialet. Kasper P ser jeg ikke blive meget bedre end han er nu. Han vil spille gode kampe i ny og næ, men han laver alt alt for mange fejl af en 23 årig at være. Jeg ved godt det ikke sker, men jeg ville hente en ny stopper ind og sende Kasper P videre.
Nu kan det bare være spin fra kære Gaarde. Såfremt Helenius skydes af, hentes der nok enten en angriber eller en back. Men en central forsvarer kommer der ikke, selvom Blåbjerg og Pedersen laver personlige fejl.
Holdet kan godt bruge en stærk angriber, som kan hjælpe til på de defensive dødbolde. Det er bare så vigtigt at have styr på dødboldene, og det glæder mig meget at vi allerede har scoret 3 mål i 4 kampe på den konto..
Forskellen på de to spillere og eksempelvis Børsting og Bassogog er jo at når Blåbjerg og Pedersen laver fejl, bliver det typisk kampafgørende, grundet deres centrale og vigtige position på banen.
Blåbjerg har placeringsvanskeligheder, særligt på høje indlæg - det har vi set mange gange, ikke kun i denne sæson. Derudover skal han lære at blive mere tough og gå på kroppen af modstanderne. Men med erfaring kommer den der toughness og placeringsevnen, der er særligt vigtig for ham, idet han ikke er så høj.
K. Pedersen HAR spillet bedre end han gør pt. , men han laver for mange personlige fejl og kommer tit til kort i de fysiske dueller generelt. Han skal forbedre sit duelspil.
Den sportslige ledelse tror åbenbart på disse 2 spillere siden de giver dem masser af spilletid. Men det er klart at når vi har et talent på en så central plads, så vil der komme udsving og kampafgørende fejl.