Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Jeg skrev om Brice Wembangomo, højrebacken fra Sandefjord, som et muligt AaB-emne, da Cifuentes blev træner.
Nu meldes der om stor interesse for ham, også fra det øvrige Skandinavien. En mørklødet Ahlmann kan man vel kalde ham. Fysisk stærk, god med låget og højreskøjten og en rigtig fin teknik. Sindssygt hurtig!
Han er også på rundens hold denne runde, efter endnu en kanonkamp. Han var involveret i snart sagt alt offensivt i weekendens kamp. Har snart kontraktudløb.
Nu meldes der om stor interesse for ham, også fra det øvrige Skandinavien. En mørklødet Ahlmann kan man vel kalde ham. Fysisk stærk, god med låget og højreskøjten og en rigtig fin teknik. Sindssygt hurtig!
Han er også på rundens hold denne runde, efter endnu en kanonkamp. Han var involveret i snart sagt alt offensivt i weekendens kamp. Har snart kontraktudløb.
Fuldstændig enig i det med angriber med målnæse!Julgranen skrev: ↑12. jul 2021, 11:14Ringvrag?Jakobsen skrev: ↑12. jul 2021, 11:01Men jeg vurderer jo vores transfer udfra en ambition der hedder fast top 6/top 4 jf. hvad klubben siger. Og som jeg ser det skal vi have en del forstærkninger for, at det er realistisk og det nytter jo ikke at binde pengene i deciderede ringvrag og det synes der er noget ringvrag over Diomandes CV. Hvordan tror du en spiller der kun har spillet fem kampe siden 2019 heraf fire i den kinesiske liga, hvor de fleste forvarsspillere er under Superliganiveau bare lige går ind og forstærker AaB? (Det med Superliganiveau har jeg btw. fra Mads Davidsen i Mediano)
Han spillede og scorede i øvrigt rigeligt i løbet af 2019, men havde personlige udfordringer og nåede derfor aldrig på banen for Los Angeles FC sæsonen efter - noget med hans børn i Norge.
Lige med angribere, så er det altså i høj grad et spørgsmål om at have målnæse.
Det er grunden til at spillere som Goran Pandev stadig kan spille på allerhøjeste niveau.
Grunden til at Ronnie Schwartz kan komme retur fra Frankrig uden specielt meget spilletid og gå ind og smadre Superligaen for den absolutte bundklub.
Jeg køber derfor ikke dine argumenter. Vi har et ungt talent som nummer 2, så det vi har brug for er erfaring og noget der kommer tæt på garanterede mål.
Jeg går ud fra at du ikke har set noget fra den kinesiske Superliga. Angriberne skal gøre meget mere af arbejdet selv, det er ikke nogen walkover. I kamp spiller de typisk overfor profilerede, udenlandske forsvarere. Det der kommer som en negativ overraskelse for mange europæiske spillere er træningsniveauet og mængderne, Tobias Hysén har været inde på præcis dét i en stor podcast om hans tid i Kina.
Flere af klubberne lider dog maksimalt i denne sæson i de 3 bedste rækker, efter ændringer af lov om ejerskab i liga-systemet, og det kan være derfor Diomande er taget hjem igen.
Jeg køber ikke den udprægede skepsis overfor angribere med målnæse.
Det er sådan en spiller vi skal ha ind. Ikke en falsk 9'er eller en, som kan spille 5 forskellige pladser. Vi skal ha en spiller ind, som bare VIL score mål. Sådan en der går fra banen og er lidt træt af det selvom holdet har vundet og han ikke selv har scoret. En af de spillere som VIL score mål nummer 3 og 4 selvom han har scoret de 2 første i en kamp.
En type som vi havde i Christian Lundberg dengang ville være guld værd. Eller som Ronnie Schwartz.
Og jeg snakker ikke om deres statur. Er ligeglad med om de er 175 eller 200 cm høje. Bare de har killer instinktet
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Der er ret mange, der VIL score mål, men ikke har evnerne. Det sidste synes jeg, er en del vigtigere, men de er også dyre, og meget efterspurgt.Gaarde6 skrev: ↑12. jul 2021, 12:55Fuldstændig enig i det med angriber med målnæse!Julgranen skrev: ↑12. jul 2021, 11:14Ringvrag?Jakobsen skrev: ↑12. jul 2021, 11:01Men jeg vurderer jo vores transfer udfra en ambition der hedder fast top 6/top 4 jf. hvad klubben siger. Og som jeg ser det skal vi have en del forstærkninger for, at det er realistisk og det nytter jo ikke at binde pengene i deciderede ringvrag og det synes der er noget ringvrag over Diomandes CV. Hvordan tror du en spiller der kun har spillet fem kampe siden 2019 heraf fire i den kinesiske liga, hvor de fleste forvarsspillere er under Superliganiveau bare lige går ind og forstærker AaB? (Det med Superliganiveau har jeg btw. fra Mads Davidsen i Mediano)
Han spillede og scorede i øvrigt rigeligt i løbet af 2019, men havde personlige udfordringer og nåede derfor aldrig på banen for Los Angeles FC sæsonen efter - noget med hans børn i Norge.
Lige med angribere, så er det altså i høj grad et spørgsmål om at have målnæse.
Det er grunden til at spillere som Goran Pandev stadig kan spille på allerhøjeste niveau.
Grunden til at Ronnie Schwartz kan komme retur fra Frankrig uden specielt meget spilletid og gå ind og smadre Superligaen for den absolutte bundklub.
Jeg køber derfor ikke dine argumenter. Vi har et ungt talent som nummer 2, så det vi har brug for er erfaring og noget der kommer tæt på garanterede mål.
Jeg går ud fra at du ikke har set noget fra den kinesiske Superliga. Angriberne skal gøre meget mere af arbejdet selv, det er ikke nogen walkover. I kamp spiller de typisk overfor profilerede, udenlandske forsvarere. Det der kommer som en negativ overraskelse for mange europæiske spillere er træningsniveauet og mængderne, Tobias Hysén har været inde på præcis dét i en stor podcast om hans tid i Kina.
Flere af klubberne lider dog maksimalt i denne sæson i de 3 bedste rækker, efter ændringer af lov om ejerskab i liga-systemet, og det kan være derfor Diomande er taget hjem igen.
Jeg køber ikke den udprægede skepsis overfor angribere med målnæse.
Det er sådan en spiller vi skal ha ind. Ikke en falsk 9'er eller en, som kan spille 5 forskellige pladser. Vi skal ha en spiller ind, som bare VIL score mål. Sådan en der går fra banen og er lidt træt af det selvom holdet har vundet og han ikke selv har scoret. En af de spillere som VIL score mål nummer 3 og 4 selvom han har scoret de 2 første i en kamp.
En type som vi havde i Christian Lundberg dengang ville være guld værd. Eller som Ronnie Schwartz.
Og jeg snakker ikke om deres statur. Er ligeglad med om de er 175 eller 200 cm høje. Bare de har killer instinktet
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørnebye giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
Vi må bare håbe at Inge har noget lige så godt eller bedre i kikkerten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Desuden forekommer polske spillere mig, dog uden at gå ned i en dybere empiri, at være svært seriøse, hårdtarbejdende, sætte høje standarder og krav til omgivelserne.Hanga skrev: ↑12. jul 2021, 14:07Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørneby giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
Ædruelighedens stemme
kunne være interessant mega interessant ikke mindst hvis vi skal spille med 2 wingbacks.Julgranen skrev: ↑12. jul 2021, 11:35Jeg skrev om Brice Wembangomo, højrebacken fra Sandefjord, som et muligt AaB-emne, da Cifuentes blev træner.
kender ham ikke og konkluderer kun ud fra det jeg kan læse om ham. MEN præcis sån en type man godt gad se. håber sgu ikke AaB er for langt nede i fødekæden ift. at tiltrække spillere. Men agf ser ud til at være et skridt foran pt. Er bange for at vi kommer til at gå for meget på kompromis. Men vi kan jo ikke gå ind til en sæson med prica og en ung nyoprykket angriber som eneste 9'ere. Det duer ikke.R Rosenberg skrev: ↑12. jul 2021, 14:11Desuden forekommer polske spillere mig, dog uden at gå ned i en dybere empiri, at være svært seriøse, hårdtarbejdende, sætte høje standarder og krav til omgivelserne.Hanga skrev: ↑12. jul 2021, 14:07Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørneby giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
RINNE:
rinne og familien stortrives i aalborg og har hørt at der ved manglende salg arbejdes på forlængelse, men mod at er bliver aftalt en fair frikøbsklausul.
Hvis der forlænges er jeg super tilfreds - skide god målmand - og bedre han står hos os end gratis hos andre.
MEn jeg mangler altså et par offensiv kort nu.
Dog fedt køb af PRIP - ham er jeg sgu begejstret for
rinne og familien stortrives i aalborg og har hørt at der ved manglende salg arbejdes på forlængelse, men mod at er bliver aftalt en fair frikøbsklausul.
Hvis der forlænges er jeg super tilfreds - skide god målmand - og bedre han står hos os end gratis hos andre.
Det giver jo helt sig selv. AGF har denne sommer og sidste sommer med købene af ham og Patrick toppet vores transferrekord 2 gange. Vel og mærket en rekord vi satte i 1999.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:13kender ham ikke og konkluderer kun ud fra det jeg kan læse om ham. MEN præcis sån en type man godt gad se. håber sgu ikke AaB er for langt nede i fødekæden ift. at tiltrække spillere. Men agf ser ud til at være et skridt foran pt. Er bange for at vi kommer til at gå for meget på kompromis. Men vi kan jo ikke gå ind til en sæson med prica og en ung nyoprykket angriber som eneste 9'ere. Det duer ikke.R Rosenberg skrev: ↑12. jul 2021, 14:11Desuden forekommer polske spillere mig, dog uden at gå ned i en dybere empiri, at være svært seriøse, hårdtarbejdende, sætte høje standarder og krav til omgivelserne.Hanga skrev: ↑12. jul 2021, 14:07Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørneby giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
AGF er økonomisk stærkere på transfermarkedet.
Læg oveni det at Inge var tvunget til at skrue på transferplanerne da Lucas blev langtidsskadet og vi derfor hentede Prip.
Vi skal nok få en angriber - men han slår næppe nogen transferrekord og det kunne godt tyde på man ikke henter en midtbanespiller, medmindre man sælger.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
En forlængelse med en frikøbsklausul ville være fremragende. Jeg kunne godt frygte at han ikke ønskede at forlænge.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:16RINNE:
-
R Rosenberg
- Allstar

En forlængelse med Rinne er en no-brainer, og noget jeg længe har plæderet for, at man skulle forsøge. Nogle spillere er bare for værdifulde til, at et salg kan opveje dette (beløbet kan naturligvis blive for stort) - og Rinne er en af disse.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:16RINNE:
Så slipper vi også for at skulle ud og finde en ny keeper, som skal spilles ind - og Rinne er en væsentlig del af stammen, som holdet skal bygges op om.
Ædruelighedens stemme
Jeg hører faktisk at RINNE gerne vil forlænge, det er egentlig det mit rygte går på. ham og familien er sindssygt glade for Aalborg og de ser gerne på en forlængelse. AaB er interesseret og der er vist gensidig interesse i en fair frikøbsklausul.Forza skrev: ↑12. jul 2021, 14:20En forlængelse med en frikøbsklausul ville være fremragende. Jeg kunne godt frygte at han ikke ønskede at forlænge.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:16RINNE:
Den centrale midt udfordrer mig lige så meget. MC har løftet sit spil JA. MEN han bliver aldrig fast start materiale i et hold der skal være top 6 og 4.Forza skrev: ↑12. jul 2021, 14:20Det giver jo helt sig selv. AGF har denne sommer og sidste sommer med købene af ham og Patrick toppet vores transferrekord 2 gange. Vel og mærket en rekord vi satte i 1999.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:13kender ham ikke og konkluderer kun ud fra det jeg kan læse om ham. MEN præcis sån en type man godt gad se. håber sgu ikke AaB er for langt nede i fødekæden ift. at tiltrække spillere. Men agf ser ud til at være et skridt foran pt. Er bange for at vi kommer til at gå for meget på kompromis. Men vi kan jo ikke gå ind til en sæson med prica og en ung nyoprykket angriber som eneste 9'ere. Det duer ikke.R Rosenberg skrev: ↑12. jul 2021, 14:11Desuden forekommer polske spillere mig, dog uden at gå ned i en dybere empiri, at være svært seriøse, hårdtarbejdende, sætte høje standarder og krav til omgivelserne.Hanga skrev: ↑12. jul 2021, 14:07Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørneby giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
Læg oveni det at Inge var tvunget til at skrue på transferplanerne da Lucas blev langtidsskadet og vi derfor hentede Prip.
Vi skal nok få en angriber - men han slår næppe nogen transferrekord og det kunne godt tyde på man ikke henter en midtbanespiller, medmindre man sælger.
Og at han skal være den decidere 6er kan jeg slet ikke se ske. Håber pedro kommer retur som 6er.
Men synes lige så meget det er spørgsmål om vi har 2 eller 3 centrale midt ift. formationen. Med 3 synes jeg højholt, pedro og fossum er spændende. Med 2 pedro og højholt. Men mangler 1 GOD en, og gerne en leder type. Savner ledere.
Det er virkelig fedt at høre. Han er en klassekeeper og han passer rigtig godt ind i truppen.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:26Jeg hører faktisk at RINNE gerne vil forlænge, det er egentlig det mit rygte går på. ham og familien er sindssygt glade for Aalborg og de ser gerne på en forlængelse. AaB er interesseret og der er vist gensidig interesse i en fair frikøbsklausul.Forza skrev: ↑12. jul 2021, 14:20En forlængelse med en frikøbsklausul ville være fremragende. Jeg kunne godt frygte at han ikke ønskede at forlænge.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:16RINNE:
Helt enig i forhold til MC.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:29Den centrale midt udfordrer mig lige så meget. MC har løftet sit spil JA. MEN han bliver aldrig fast start materiale i et hold der skal være top 6 og 4.Forza skrev: ↑12. jul 2021, 14:20Det giver jo helt sig selv. AGF har denne sommer og sidste sommer med købene af ham og Patrick toppet vores transferrekord 2 gange. Vel og mærket en rekord vi satte i 1999.baresi skrev: ↑12. jul 2021, 14:13kender ham ikke og konkluderer kun ud fra det jeg kan læse om ham. MEN præcis sån en type man godt gad se. håber sgu ikke AaB er for langt nede i fødekæden ift. at tiltrække spillere. Men agf ser ud til at være et skridt foran pt. Er bange for at vi kommer til at gå for meget på kompromis. Men vi kan jo ikke gå ind til en sæson med prica og en ung nyoprykket angriber som eneste 9'ere. Det duer ikke.R Rosenberg skrev: ↑12. jul 2021, 14:11Desuden forekommer polske spillere mig, dog uden at gå ned i en dybere empiri, at være svært seriøse, hårdtarbejdende, sætte høje standarder og krav til omgivelserne.Hanga skrev: ↑12. jul 2021, 14:07Enig. Selvom det er svært at vurdere spillere man ikke kender fra fjerne ligaer, så ser hans CV ret stærkt ud, og den beskrivelse som Stig Inge Bjørneby giver af ham, er præcis den angriber jeg har skreget efter i årevis. En ægte 9'er der først og fremmest kan score mål.
Og at han skal være den decidere 6er kan jeg slet ikke se ske. Håber pedro kommer retur som 6er.
Men synes lige så meget det er spørgsmål om vi har 2 eller 3 centrale midt ift. formationen. Med 3 synes jeg højholt, pedro og fossum er spændende. Med 2 pedro og højholt. Men mangler 1 GOD en, og gerne en leder type. Savner ledere.
Jeg ser slet ikke noget lys i Højholt. Jeg aner simpelthen ikke hvad han er god til. Måske er jeg bare blind.
I sidste sæson var vi meget hæmmet af at Hiljemark nærmest var ude hele sæsonen. Vi behøver ikke en afløser på hans niveau, men vi bør hente en der i hvert fald er bedre end Højholt, MC og Kakeeto.
Alexander Fransson fra Norrkøping er en 27 årig central midtbanespiller med udenlands erfaring fra Schweiz og 8 landskampe for Sverige.
Vigtig detalje: Han er kontraktfri om 3 dage.
Passer på profilen, men kender ikke så meget til ham udover stats - nogen der kan bidrage med om han er realistisk / god nok?
Passer på profilen, men kender ikke så meget til ham udover stats - nogen der kan bidrage med om han er realistisk / god nok?
Bliver han sat i forbindelse med os, eller?Runschen skrev: ↑12. jul 2021, 16:25Alexander Fransson fra Norrkøping er en 27 årig central midtbanespiller med udenlands erfaring fra Schweiz og 8 landskampe for Sverige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Nej, men nu hedder tråden transferønsker, så derfor tillader jeg mig at bringe et navn i spil.
Helt fair, det lyder bare ikke til at det er en spiller, som du kender ret meget til, så jeg tænkte navnet var poppet op hos dig på anden vis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
God nok, ja. En rigtig dygtig spiller.Runschen skrev: ↑12. jul 2021, 16:25Alexander Fransson fra Norrkøping er en 27 årig central midtbanespiller med udenlands erfaring fra Schweiz og 8 landskampe for Sverige.
Aktuel for udenlandske klubber? ja.
Han bliver ikke i Allsvenskan, og har et skifte undervejs. Der bliver offentliggjort noget inden få dage.