Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 12. jul 2021, 09:48

Julgranen skrev:
12. jul 2021, 06:27
R Rosenberg skrev:
11. jul 2021, 23:22
Men det er jo vildt underligt. Man snakkede jo om Zeka-niveau. Og pludselig er det så Kakeeto-niveau.
Det faldt nogenlunde samtidig med det missede udlandsskifte og den megen opmærksomhed fra portugisisk presse.
Der er en del spillere, der er blevet bedre under Cifuentes.
For Pedro er det gået modsatte vej.

Men det er lidt svært at bebrejde træneren at Pedro pludselig har problemer med simple afleveringer, laver en række ukarakteristiske fejl pga. dårlig boldbehandling osv.
Jeg vil håbe man har haft tid til at arbejde med ham over sommerpausen.
Det virker som noget mentalt, for hans evner fejler jo ikke noget.
Men det er jo faldet sammen med det i et halvt år så.
Jeg kan forstå, hvis sådan noget har en umiddelbar indvirkning på en yngre spiller, men henover et halvt år - den køber jeg altså ikke som legitim grund.

Han bliver jo valgt fra kamp efter kamp til fordel for en spiller, som de fleste mere eller mindre fodboldkloge mener, ikke er god nok til et hold, der gerne vil lege med, hvor det er sjovt. Og det er jo dybt problematisk. Og det må jo være, fordi man mener, at denne spiller pt. er bedre end Ferreira (medmindre det handler om noget Iberian showdown).

Det er en rigtig ærgerlig situation, for man troede endelig, at vi havde fået løst den mangeårige problematik omkring den centrale midtbane, da man så, at hans topniveau jo altså er stort. Og så er vi bare igen slået tilbage til start på den ret vigtige position.

Hvis ikke Ferreira stepper gevaldigt op og atter begynder at spille på det niveau, han beviseligt kan, synes jeg, at man bør få ham ekspederet videre til vinter.

AaB har ikke tid eller råd til at gamble videre med middelmådige løsninger på den ret centrale position, og når nu casen med Hiljemark mislykkedes, er det nu endnu vigtigere, at den midtbane bliver stabiliseret med noget usvingende top 6-materiale.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 12. jul 2021, 10:02

Opdagede lige, at Adama Diomande igen er kontraktfri efter kun 4 kampe (1 mål) i Kina.

Aner ikke om han er god nok eller realistisk.. Inge kender ham dog..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 12. jul 2021, 10:25

Runschen skrev:
12. jul 2021, 10:02
Opdagede lige, at Adama Diomande igen er kontraktfri efter kun 4 kampe (1 mål) i Kina.

Jeg er sikker på han er god nok!
Men forestiller mig han forlanger en kæmpe løn.
Så om han er realistisk ved jeg ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jul 2021, 10:28

Gaarde6 skrev:
12. jul 2021, 10:25
Runschen skrev:

Noget omflakkende type. Kender ikke rigtig hans spil - men ok med mål i Norge og USA.
Stik ham en 2-årig. Eller hent Schwartz på en 2-årig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 12. jul 2021, 10:31

Gaarde6 skrev:
Runschen skrev:

Han skal ihvertfald i form.

Med 3 år i Hull og 2 år i MLS, tror jeg ikke han mangler penge. Måske han endegyldigt gerne vil tættere på Norge nu? Wikheim kunne i øvrigt også være et bud, han er også kontraktfri.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 12. jul 2021, 10:38

Så er det desværre officielt med Dawid Kurminowski til AGF. Det er skidt. Jeg tror, han bliver rigtig god - håber Inge havde forhørt sig i det mindste.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 12. jul 2021, 10:41

TK-allez skrev:
12. jul 2021, 10:38
Så er det desværre officielt med Dawid Kurminowski til AGF. Det er skidt. Jeg tror, han bliver rigtig god - håber Inge havde forhørt sig i det mindste.
Safranko og Mraz var også topangribere i den liga. Vi kan håbe at springet også er for stort for ham, den slovakiske liga er rangeret 18 pladser under Superligaen hos UEFA. Og €1m er heller ikke billigt..

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 10:42

R Rosenberg skrev:
12. jul 2021, 09:48
Jeg kan forstå, hvis sådan noget har en umiddelbar indvirkning på en yngre spiller, men henover et halvt år - den køber jeg altså ikke som legitim grund.
Han har haft en del fejl og hasarderede afleveringer, hvor han har virket totalt ved siden af sig selv.
Jeg tænker ikke man kan undskylde det med at han spiller længere tilbage på banen. Men det er som om at det har sat sig i hans spil.

Når alt kommer til alt han har jo et topniveau som Magnus kun kan drømme om... og sidstnævnte bliver næppe heller nogensinde aktuel til et Ligue 1-skifte.

Det er mere en kontrollerende midtbanespiller vi mangler - en der kan sætte spillet, styre boldtempoet osv.

Pedro er uforlignelig i erobringsspillet, hurtigere og mere løbestærk end Magnus, og placerer sig bedre. Det er i selve boldomgangen han har haft sit helt store niveaufald. Men ingen af de to har, bortset fra Pedros allerbedste kamp mod Brøndby under Feher, evnerne til at være spilstyrende midtbanespiller.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 10:43

Prica22 skrev:
12. jul 2021, 10:41
Safranko og Mraz var også topangribere i den liga. Vi kan håbe at springet også er for stort for ham, den slovakiske liga er rangeret 18 pladser under Superligaen hos UEFA. Og €1m er heller ikke billigt..
Safranko var ikke topangriber. Han havde scoret lidt mål for et midterhold.

Men så fik vi da ret TK-allez - ærgerligt, det ikke blev AaB.

Sammenlignelige Samuel Mraz storfloppede dog både for Brøndby og nu for Zaglebie Lubin, så der er ingen garanti. Den slovakiske ligas helt store stjerne er ungarske Zsolt Kalmár, der heller ikke kunne slå igennem i Brøndby.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jul 2021, 10:44

Prica22 skrev:
12. jul 2021, 10:31
Gaarde6 skrev:
Runschen skrev:

Med 3 år i Hull og 2 år i MLS, tror jeg ikke han mangler penge. Måske han endegyldigt gerne vil tættere på Norge nu? Wikheim kunne i øvrigt også være et bud, han er også kontraktfri.
Jeg synes der lyser en del røde lamper ved Diomande. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at han har været god, men en spiller ove 30 der først gik et halvt år uden kontrakt, derefter havde et halvt år med fire kampe i Kina og han har kun spillet fem kampe siden 2019. Jeg synes det stiller stor tvivl om hans forfatning og det er jo ikke just fordi han har spillet på hylder er voldsomt over Superligaen. Enten er han meget dyr eller også er hans niveau ikke hvad det har været, men der mangler nok uanset overenstemmelse mellem niveau og pris. Jeg tror både, at han er en meget dyr spiller jf. hvad man har hørt i bl.a transferivnduet og med den historik han har de sidste par år er jeg ærligtalt heller ikke sikker på, at det er en spiller der vil være i noget nær en god forfatning. Vi må nogle gange tage spillere der skal i form/genopbygges, men udgangspunktet kan også være for håbløst.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 10:47

Jakobsen skrev:
12. jul 2021, 10:44

Jeg synes der lyser en del røde lamper ved Diomande.
Kan du komme med nogen eksempler på spillere du ikke har set røde lamper ved? Jeg synes nærmest altid det ikke liiiige lever op til det du ser for dig :-)

Vi har det rå talent. En powerspiller som Diomande ville give rigtig meget til vores spil, og med vores økonomi in mente er det nok noget lig ham eller Schwartz som ville være det maksimale at komme i nærheden af.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jul 2021, 10:51

Julgranen skrev:
12. jul 2021, 10:42
R Rosenberg skrev:
12. jul 2021, 09:48
Han har haft en del fejl og hasarderede afleveringer, hvor han har virket totalt ved siden af sig selv.
Jeg tænker ikke man kan undskylde det med at han spiller længere tilbage på banen. Men det er som om at det har sat sig i hans spil.

Når alt kommer til alt han har jo et topniveau som Magnus kun kan drømme om... og sidstnævnte bliver næppe heller nogensinde aktuel til et Ligue 1-skifte.

Det er mere en kontrollerende midtbanespiller vi mangler - en der kan sætte spillet, styre boldtempoet osv.

Pedro er uforlignelig i erobringsspillet, hurtigere og mere løbestærk end Magnus, og placerer sig bedre. Det er i selve boldomgangen han har haft sit helt store niveaufald. Men ingen af de to har, bortset fra Pedros allerbedste kamp mod Brøndby under Feher, evnerne til at være spilstyrende midtbanespiller.
Jeg er såmænd slet ikke uenig i analysen af Ferreira og hans kompetencer. Ej heller i sammenligningen med spilleren, som dog det sidste halve år er blevet foretrukket, fordi - må vi formode - han gennem den periode har gjort en bedre figur overall end Ferreira.

På bundlinjen står bare, at vi er tilbage, hvor vi var for 1 år siden, for 2 år siden, for 3 år siden: Med en central midtbane, som ikke har niveauet til at kunne være med i top 6. Og da slet ikke i top 4.

Og så kan vi jo ikke bruge, at Ferreira har et glimrende topniveau (som vi ved, han har), hvis han ikke magter at vide det eller at træneren ikke magter at forløse det.

Det er snart en sand farce med den centrale midtbane: To skridt frem og to tilbage.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 10:52

R Rosenberg skrev:
12. jul 2021, 10:51
Det er snart en sand farce med den centrale midtbane: To skridt frem og to tilbage.
Ja, det er da rigtigt og pt. er det en meget ringe besætning.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. jul 2021, 10:59

Er der ikke nogen, der hører rygter for tiden?

Der er godt nok meget stille.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jul 2021, 11:01

Julgranen skrev:
12. jul 2021, 10:47
Jakobsen skrev:

Jeg synes der lyser en del røde lamper ved Diomande.
Kan du komme med nogen eksempler på spillere du ikke har set røde lamper ved? Jeg synes nærmest altid det ikke liiiige lever op til det du ser for dig :-)

Vi har det rå talent. En powerspiller som Diomande ville give rigtig meget til vores spil, og med vores økonomi in mente er det nok noget lig ham eller Schwartz som ville være det maksimale at komme i nærheden af.
Jamen det siger jeg jo sådan set selv. Jeg er ikke i tvivl om at Diomande har været god, men vi snakker om en dyr spiller oppe i alderen, som ikke har spillet længe. Jeg tvivler på vi får det du ser på Youtube/måtte have set tidlgiere i hans karriere. Jeg synes det er lidt søgt det du slynger ud her for jeg kommer jo med flere argumenter for, hvorfor jeg ikke tror det er en god signing og de er jo underygget i fakta (statistik, alder, tid uden klub). Der er noget Kiwomya/Dahlum over det. Et navn oppe i alderen, som er gået meget meget i stå og givet også så meget vi ikke vil få noget for pengene.

Jeg så ikke røde lamper ved bl.a. Prica Jr., Hiljemark, Fossum, Rinne og jeg var optimist omkring Ferreira omend jeg ikke troede på det var en spiller der kunne gøre et så godt fra dag et. Og jeg synes også det var spændende at tage en type ind som Nkada, da det addressrede en stor mangel i vores trup, men ja han var desværre ikke god nok.
Og altså det er jo bare det er svært når vi primært har brug for spillere der skal forstærke os. Enten skal vi finde nogen der kan blive forstærkninger fordi vi udvikler dem eller også må vi nogle gange tage et genopbygningsprojekt eller en kalkuret risiko som f.eks. med Oscar for at få nogen der kan forstærke os nu og det er fint nok, men de skal heller ikke være for meget "fugle på taget" dem vi har. Der havde Oscar trods alt en meget bedre alder og kom fra et noget bedre niveau end Diomande og vi var jo ikke de eneste der ville have Oscar omend vi nok var dem der gav den bedste kontrakt med fast løn. Husk, at det også var en spiller FCM mente de kunne bruge, men da de jo er bedre besat end os kunne de sætte et andet vilkår, som hed præstationsbetinget kontrakt.

Men jeg vurderer jo vores transfer udfra en ambition der hedder fast top 6/top 4 jf. hvad klubben siger. Og som jeg ser det skal vi have en del forstærkninger for, at det er realistisk og det nytter jo ikke at binde pengene i deciderede ringvrag og det synes der er noget ringvrag over Diomandes CV. Hvordan tror du en spiller der kun har spillet fem kampe siden 2019 heraf fire i den kinesiske liga, hvor de fleste forvarsspillere er under Superliganiveau bare lige går ind og forstærker AaB? (Det med Superliganiveau har jeg btw. fra Mads Davidsen i Mediano)
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 12. jul 2021, 11:05

Mephisto2 skrev:
12. jul 2021, 10:59
Er der ikke nogen, der hører rygter for tiden?

Der er godt nok meget stille.
*venter spændt på at Baresi dukker op i tråden*

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 12. jul 2021, 11:07

Måske var vi også med i kapløbet til ham AGF har hentet, og det var ham som Inge sagde vi fik Nej fra her forleden

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 11:14

Jakobsen skrev:
12. jul 2021, 11:01
Men jeg vurderer jo vores transfer udfra en ambition der hedder fast top 6/top 4 jf. hvad klubben siger. Og som jeg ser det skal vi have en del forstærkninger for, at det er realistisk og det nytter jo ikke at binde pengene i deciderede ringvrag og det synes der er noget ringvrag over Diomandes CV. Hvordan tror du en spiller der kun har spillet fem kampe siden 2019 heraf fire i den kinesiske liga, hvor de fleste forvarsspillere er under Superliganiveau bare lige går ind og forstærker AaB? (Det med Superliganiveau har jeg btw. fra Mads Davidsen i Mediano)
Ringvrag?

Han spillede og scorede i øvrigt rigeligt i løbet af 2019, men havde personlige udfordringer og nåede derfor aldrig på banen for Los Angeles FC sæsonen efter - noget med hans børn i Norge.

Lige med angribere, så er det altså i høj grad et spørgsmål om at have målnæse.
Det er grunden til at spillere som Goran Pandev stadig kan spille på allerhøjeste niveau.
Grunden til at Ronnie Schwartz kan komme retur fra Frankrig uden specielt meget spilletid og gå ind og smadre Superligaen for den absolutte bundklub.

Jeg køber derfor ikke dine argumenter. Vi har et ungt talent som nummer 2, så det vi har brug for er erfaring og noget der kommer tæt på garanterede mål.

Jeg går ud fra at du ikke har set noget fra den kinesiske Superliga. Angriberne skal gøre meget mere af arbejdet selv, det er ikke nogen walkover. I kamp spiller de typisk overfor profilerede, udenlandske forsvarere. Det der kommer som en negativ overraskelse for mange europæiske spillere er træningsniveauet og mængderne, Tobias Hysén har været inde på præcis dét i en stor podcast om hans tid i Kina.

Flere af klubberne lider dog maksimalt i denne sæson i de 3 bedste rækker, efter ændringer af lov om ejerskab i liga-systemet, og det kan være derfor Diomande er taget hjem igen.

Jeg køber ikke den udprægede skepsis overfor angribere med målnæse.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jul 2021, 11:21

Jakobsen skrev:
Prica22 skrev:
12. jul 2021, 10:31
Gaarde6 skrev:
Runschen skrev:

Jeg synes der lyser en del røde lamper ved Diomande. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at han har været god, men en spiller ove 30 der først gik et halvt år uden kontrakt, derefter havde et halvt år med fire kampe i Kina og han har kun spillet fem kampe siden 2019. Jeg synes det stiller stor tvivl om hans forfatning og det er jo ikke just fordi han har spillet på hylder er voldsomt over Superligaen. Enten er han meget dyr eller også er hans niveau ikke hvad det har været, men der mangler nok uanset overenstemmelse mellem niveau og pris. Jeg tror både, at han er en meget dyr spiller jf. hvad man har hørt i bl.a transferivnduet og med den historik han har de sidste par år er jeg ærligtalt heller ikke sikker på, at det er en spiller der vil være i noget nær en god forfatning. Vi må nogle gange tage spillere der skal i form/genopbygges, men udgangspunktet kan også være for håbløst.
Jeg ser de helt samme røde lamper. Jeg var ikke så bekymret sidst vi var interesseret, men at han efter 4 kampe på et halvt år igen er uden kontrakt er ikke et godt tegn. Virkelig lang tid siden han har spillet fodbold på et ordentligt plan.

Men vi kan ikke få angribere uden at løbe en chance. Inge har et stort kendskab til ham og vi var eftersigende meget interesseret sidst. Så mon ikke Inge har den rette viden om ham til at træffe det rigtige valg.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 11:30

Forza skrev:
12. jul 2021, 11:21
Jeg ser de helt samme røde lamper. Jeg var ikke så bekymret sidst vi var interesseret, men at han efter 4 kampe på et halvt år igen er uden kontrakt er ikke et godt tegn.
Der kan være mange forklaringer.

Som sagt så er stort set alle klubber hårdt ramt på økonomien, efter at den kinesiske stat ligeså stille har gjort et forsøg på at gøre ligaen mindre kommercialiseret. Det er blevet forbudt med firmanavne i klubnavne, og flere klubber har som følge deraf skiftet navn og hjemsted.. Ligaen ligger desuden stille pt.
Det har betydet at en række udlændinge har søgt væk.

https://www.dw.com/en/chinas-communist- ... a-57171818

Der er noget om det heri.

Låst