Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2017, 10:24

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:Lige omkring Lucas Andersen og Børsting. Så er de lige gamle(årgang 1995).

Jeg synes ingen af dem har en aktuel glorværdig karriere, som lader den anden noget efter...
Lucas er årgang 1994.

Synes indtil videre Lucas har gjort det fint i udlandet.
Ift. hypen her på sitet hvor Lucas ofte blev fremhævet som det største talent siden Grønkjær så har Lucas skuffet ift. forventningerne.
At han ikke kunne slå til på et af de ringeste Ajax hold i mange år er ikke prangende, at han nu er stamspiller i en schweizisk bundklub er ikke noget at falde i svime over.
Enig i at han ikke har forløst potentialet.
Han ville nu stadig være en spiller fra øverste hylde i AaB. At der er nogen her, der helst er fri for ham, skriger til himlen.
Det er muligt, at det skriger til himlen, men jeg synes der er for meget frøken-bold over Lucas, og han er ikke så eksplosiv. Men han kan jo naturligvis have udviklet sig. Tror bare, at han i flere kampe bliver mast fysisk.
Hvis MW absolut vil spille med en 10´er, kan han enten bruge Flores eller hente en profil til pladsen. Jeg synes ihvertfald at en 10´er skal være målfarlig.
Det vil give stor mening at smide nogle millioner efter en profil til den plads.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 6. apr 2017, 15:16

FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:
FlæskeFrank skrev:Lige omkring Lucas Andersen og Børsting. Så er de lige gamle(årgang 1995).

Jeg synes ingen af dem har en aktuel glorværdig karriere, som lader den anden noget efter...
Lucas er årgang 1994.

Ift. hypen her på sitet hvor Lucas ofte blev fremhævet som det største talent siden Grønkjær så har Lucas skuffet ift. forventningerne.
At han ikke kunne slå til på et af de ringeste Ajax hold i mange år er ikke prangende, at han nu er stamspiller i en schweizisk bundklub er ikke noget at falde i svime over.
Han ville nu stadig være en spiller fra øverste hylde i AaB. At der er nogen her, der helst er fri for ham, skriger til himlen.
Det er muligt, at det skriger til himlen, men jeg synes der er for meget frøken-bold over Lucas, og han er ikke så eksplosiv. Men han kan jo naturligvis have udviklet sig. Tror bare, at han i flere kampe bliver mast fysisk.
Hvis MW absolut vil spille med en 10´er, kan han enten bruge Flores eller hente en profil til pladsen. Jeg synes ihvertfald at en 10´er skal være målfarlig.
Det vil give stor mening at smide nogle millioner efter en profil til den plads.
Enig i at potentialet ikke er forløst endnu, men Lucas er stadig kun 22 år. Potentialet kan blive forløst i AaB.

Synes også, at det er tragikomisk, at Lucas ikke er velkommen i AaB. Han ville kunne blive en kæmpe profil for holdet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2017, 15:57

Arendt skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:

Lucas er årgang 1994.

Enig i at potentialet ikke er forløst endnu, men Lucas er stadig kun 22 år. Potentialet kan blive forløst i AaB.

Synes også, at det er tragikomisk, at Lucas ikke er velkommen i AaB. Han ville kunne blive en kæmpe profil for holdet.
Er Lucas ikke velkommen i AaB? Det har jeg ikke hørt noget om.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. apr 2017, 16:01

Arendt skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:

Lucas er årgang 1994.

Lucas har udentvivl et stort potentiale der aldrig rigtig er blevet forløst.
Men jeg må indrømme jeg er en lille smule lunken ved tanken om at få ham tilbage, for det første jeg ved ikke hvor motiveret han ville være for at spille for AaB igen, jeg vil egentlig hellere se Børsting tonse og give sig hundrede procent, end at se Lucas med en skidt attitude.
For det andet må jeg indrømme jeg ikke kender det store til hans nuværende niveau, men han har tilsyneladende ikke slået igennem hos Grasshoppers, men det kan der selvfølgelig være flere årsager til.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2017, 16:06

Tunde Adeniji - hmm det havde været totalt godt for vores neger-index.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 6. apr 2017, 18:14

FIDEL skrev:
Arendt skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:
Lucas er årgang 1994.

Er Lucas ikke velkommen i AaB? Det har jeg ikke hørt noget om.
Flere brugere skriver, at de ikke ser eller ønsker Lucas vende til Aalborg. Det er blot det, som jeg er uenig i. En profil som Lucas ville kunne forstærke os fra day one.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. apr 2017, 18:59

Er lidt splittet med hensyn til Lucas. Jeg er ikke i tvivl om, at han er en dygtig fodboldspiller og også dygtig nok til vores hold. Dog har jeg også bekymringer;

- Hvad er hans niveau og form?
Vi har masser af projekter med folk der skal slå igennem eller genopbygges - nu har vi brug for nogen der kan gå ind og levere med det samme. Kan Lucas det?
- Vil han være motiveret for at vende hjem?
Jeg tror måske egentlig nok, at han kunne være der hvor det kunne være interessant og motiverende at vende hjem og spille et par kanon sæsoner og sætte gang i udviklingen igen og komme ud igen efter 2-3 år.
- Er han menneskeligt der, hvor han kan bære vores offensiv?
Det aner jeg ikke - det siger dog noget om hans karaketer han er blevet ude i flere år og ikke bare er kommet hjem til Superligaen.

Uanset hvad er de her køb af tidligere spillere der, hvor Gaarde virkelig skal vise sin formåen som leder. Det er der hvor man virkelig skal kunne se spillerne dybt i øjnene og vurdere om man får et aktiv og motiveret eller får en hjem der er udbrændt eller kun kommer fordi han vil hjem til mor.
RAUS RAUS SSE!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 6. apr 2017, 20:17

Den slags spillere som AaB henter er enten:

1. En spiller der spiller fast i en lavere række eller en svag udenlandsk liga.

2. En spiller som er kørt ud på et sidespor i sin nuværende klub. Det kan være fordi de bare ikke har slået til, skader mv.

Lucas Andersen? Det bør ikke være til diskussion, at det vil være et scoop at hente ham hjem desuagtet at han ikke har nået det niveau, vi alle troede muligt.

Som 17-årig var han god nok til Superligaen. Tror da pokker om han er blevet ringere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2017, 20:50

Patmand skrev:Den slags spillere som AaB henter er enten:

2. En spiller som er kørt ud på et sidespor i sin nuværende klub. Det kan være fordi de bare ikke har slået til, skader mv.

Lucas Andersen? Det bør ikke være til diskussion, at det vil være et scoop at hente ham hjem desuagtet at han ikke har nået det niveau, vi alle troede muligt.

Som 17-årig var han god nok til Superligaen. Tror da pokker om han er blevet ringere.
Han var god nok i smukke smukke glimt, men han var også ofte meget usynlig, et problem han desuden havde i Ajax. Helenius har også bevist at man ikke nødvendigvis bliver en bedre fodboldspiller af at blive ældre.

Men når alt det er sagt, så skal han bare se at få sin røv tilbage til Aalborg. Ville være en vidunderlig signing.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 6. apr 2017, 21:32

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:Den slags spillere som AaB henter er enten:

Han var god nok i smukke smukke glimt, men han var også ofte meget usynlig, et problem han desuden havde i Ajax. Helenius har også bevist at man ikke nødvendigvis bliver en bedre fodboldspiller af at blive ældre.

Men når alt det er sagt, så skal han bare se at få sin røv tilbage til Aalborg. Ville være en vidunderlig signing.
Okay, det var måske en lige frisk nok udmelding. Jeg må også tilstå, at jeg stort set ikke har set ham spille siden han forlod AaB.

Jeg syntes dog en 17-årig knægt er lovligt undskyldt, at være usynlig i perioder. Ikke mindst i en storklub som Ajax.
Jeg havde store forventninger til hans videre karriere og det har han ikke indfriet endnu.
Men alligevel bliver det tommel op. Han har ikke slået op i banen. Han fik trods alt tilkæmpet sig spilletid på Ajax førstehold. Gjorde det vel relativt fornuftigt da han blev udlejet. Nu er han så endt i den mest vindende klub i Schweiz.

Om ikke andet så er jeg ikke i tvivl om, at Lucas Andersen har fået noget hår på brystet (forhåbentlig også lidt muller).
Zürich i Schweiz er givetvis et dejligt sted at bo, og hvis han har en økonomisk fin kontrakt tror jeg også umiddelbart det er svært at få ham tilbage til Aalborg for nuværende.

Men det er sådan en spiller der potentielt kunne rykke AaB i den rigtige retning. Det er i hvert fald min mening.
Jeg har svært ved at forstå nogle er lidt loren omkring et comeback til Lucas i AaB trøjen.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. apr 2017, 22:32

Selvfølgelig skal Lucas signes hvis den mulighed opstår. Det tror jeg bare ikke at den gør desværre. Så er det mere realistisk med Kusk, som bestemt også er en dygtig spiller.
Så længe der bliver ryddet op i truppen og genskabt en bedre balance så vil jeg være tilfreds. Derudover håber jeg at Alexander Tved bliver rykket op sammen med Ramkilde. Elsker boldsikre midtbanespillere som ham, ligeså meget som jeg hader tonser typer.

Mon ikke der dukker en del rygter op de næste måneder.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2017, 00:00

Flores-Lucas-Kusk kunne ellers være solidt. Så ville det heller ikke gøre så meget med en mere defensiv central midtbane.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 7. apr 2017, 00:02

Martino skrev:Selvfølgelig skal Lucas signes hvis den mulighed opstår. Det tror jeg bare ikke at den gør desværre. Så er det mere realistisk med Kusk, som bestemt også er en dygtig spiller.
Så længe der bliver ryddet op i truppen og genskabt en bedre balance så vil jeg være tilfreds. Derudover håber jeg at Alexander Tved bliver rykket op sammen med Ramkilde. Elsker boldsikre midtbanespillere som ham, ligeså meget som jeg hader tonser typer.

http://oplandsavisen.dk/dobbelt-dm-til-bbcer/

Da jeg tidligere har været elitesportsudøver og stadig interesserer mig for badminton, faldt jeg over denne artikel. Se lige de sidste linjer:
Mens Magnus koncentrerer sig om badminton, har storebroderen Mathias Johannesen, netop skrevet ungdomskontrakt med AaB omkring U19.
Han er højre back, 1 års U19, har spillet meget reserveholdsbold, er lidt spinkel med god teknik, har tidligere været på U16-future landsholdet og har slået igennem meget sent. Samme årgang som Wessam Abou Ali. Spændende at se om Alexander Tved rykkes op sammen med Ramkilde.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 7. apr 2017, 09:00

Arendt skrev:
Martino skrev:Selvfølgelig skal Lucas signes hvis den mulighed opstår. Det tror jeg bare ikke at den gør desværre. Så er det mere realistisk med Kusk, som bestemt også er en dygtig spiller.

http://oplandsavisen.dk/dobbelt-dm-til-bbcer/

Da jeg tidligere har været elitesportsudøver og stadig interesserer mig for badminton, faldt jeg over denne artikel. Se lige de sidste linjer:
Mens Magnus koncentrerer sig om badminton, har storebroderen Mathias Johannesen, netop skrevet ungdomskontrakt med AaB omkring U19.
Han er højre back, 1 års U19, har spillet meget reserveholdsbold, er lidt spinkel med god teknik, har tidligere været på U16-future landsholdet og har slået igennem meget sent. Samme årgang som Wessam Abou Ali. Spændende at se om Alexander Tved rykkes op sammen med Ramkilde.
Selvom det nok hører til i ungdomstråden, så svarer jeg lige her. Mathias Johannesen har jeg set spille en del gange efterhånden. Som du også skriver så er han en lille teknisk dygtig back og faktisk ret hurtig af sin størrelse. Slår gode indlæg også. Han har ligesom Niels Teilmann fra samme årgang og et par andre været inde over future landshold som netop er for spillere som måske er lidt bagud i udviklingen af det fysiske aspekt - sådan har jeg forstået det.
Hvis du kan lide ungdomsfodbold vil jeg lige reklamere for at AaBs U17 liga spiller hjemme i morgen kl 13.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 8. apr 2017, 21:08

Vores offensiv lider i høj grad under, at vi spiller med to seksere på den centrale midt, der er meget mere dynamik når Risgård er på banen men med 34 år og en slidt krop, har vi brug for forstærkning på den position.

Alexander Jakobsen har virkelig gjort ondt på os, og han er i det hele taget en rigtig dygtig spiller med en fin teknik og et godt spark, ham så jeg gerne i AaB.

https://youtu.be/0-3e4V1S3xQ

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 9. apr 2017, 11:00

Vi trænger til en mindre storvask i klubben.
Gaarde har fejlet med indkøbene. Lige nu er det de unge, som viser noget og indkøbene (som skulle være de bærende spiller) der falder igennem.

Jeg synes Nikolaj er en skygge af sig selv. Har slet ikke de redninger, som han engang havde. Vil han prøve sig af andre steder skal han have lov. Vi trænger til nyt blod der.

Midterforsvaret gider jeg ikke kommentere mere på. Ingen af de 3 er gode nok til et top 6 hold i superligaen!

Vi mangler en højre back! Mæhle er ikke back. Han er ikke god nok defensivt. Tilgengæld har han alt det jeg sukker efter offensivt. Fart og udfordrende i hans spil. I mine øjne er han en af de kantspillere vi mangler. Ville elske at se ham fast på højrekanten.

Flores, Sloth og Meilinger er 3 fejlkøb. De kan noget alle 3 men ikke noget, der passer i en fremtidig rolle hos os. Jeg er sikker på at de 3 er blandt de 3-6 bedst betalte spillere i AaB og det er de altså ikke værd! Ingen af de 3 skiller sig ud på nogen som helst måde. Vi ville overhovedet ikke kunne mærke om de blev erstattet af 3 unge spillere.

Og så mangler vi altså en boks angriber!!! Jeg er sikker på Sylvestre og Pohl kunne ha været de ideelle spillere i et system, hvor vi havde Thomsen og Kusk på kanterne. De ville ha skabt så mange overtals situationer for os! Men med spillere som Meilinger og Flores på kanterne kommer det ALDRIG til at ske.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. apr 2017, 12:02

Gaarde6 skrev:Vi trænger til en mindre storvask i klubben.
Gaarde har fejlet med indkøbene. Lige nu er det de unge, som viser noget og indkøbene (som skulle være de bærende spiller) der falder igennem.

Jeg synes Nikolaj er en skygge af sig selv. Har slet ikke de redninger, som han engang havde. Vil han prøve sig af andre steder skal han have lov. Vi trænger til nyt blod der.

Midterforsvaret gider jeg ikke kommentere mere på. Ingen af de 3 er gode nok til et top 6 hold i superligaen!

Vi mangler en højre back! Mæhle er ikke back. Han er ikke god nok defensivt. Tilgengæld har han alt det jeg sukker efter offensivt. Fart og udfordrende i hans spil. I mine øjne er han en af de kantspillere vi mangler. Ville elske at se ham fast på højrekanten.

Flores, Sloth og Meilinger er 3 fejlkøb. De kan noget alle 3 men ikke noget, der passer i en fremtidig rolle hos os. Jeg er sikker på at de 3 er blandt de 3-6 bedst betalte spillere i AaB og det er de altså ikke værd! Ingen af de 3 skiller sig ud på nogen som helst måde. Vi ville overhovedet ikke kunne mærke om de blev erstattet af 3 unge spillere.

Og så mangler vi altså en boks angriber!!! Jeg er sikker på Sylvestre og Pohl kunne ha været de ideelle spillere i et system, hvor vi havde Thomsen og Kusk på kanterne. De ville ha skabt så mange overtals situationer for os! Men med spillere som Meilinger og Flores på kanterne kommer det ALDRIG til at ske.
Mæhle ser jeg ser have en fremtid som back. Han skal udvikle sig defensivt, afgjort, men det skulle Dalsgaard også. Det er ikke sikkert at han kan lære det, men jeg synes det må være målet.

Men ellers er jeg helt enig. Det er let at finde spillere, man gerne ser udskiftet. Jeg er helt enig i, at stort set alle indkøbene fra forrige sommervindue har været fejlcastet. Dog er jeg måske ikke helt så kritisk om Meilinger, som jeg synes er en fornuftig spiller. Han mangler fart men har omvendt et fint overblik og pasningsspil der passer fint hos os.

Hvad der kommer til at ske kommer selvfølgelig i høj grad an på hvilke muligheder der byder sig på markedet, både hvad angår til- og afgange.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 9. apr 2017, 14:45

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Vi trænger til en mindre storvask i klubben.

Mæhle ser jeg ser have en fremtid som back. Han skal udvikle sig defensivt, afgjort, men det skulle Dalsgaard også. Det er ikke sikkert at han kan lære det, men jeg synes det må være målet.

Men ellers er jeg helt enig. Det er let at finde spillere, man gerne ser udskiftet. Jeg er helt enig i, at stort set alle indkøbene fra forrige sommervindue har været fejlcastet. Dog er jeg måske ikke helt så kritisk om Meilinger, som jeg synes er en fornuftig spiller. Han mangler fart men har omvendt et fint overblik og pasningsspil der passer fint hos os.

Hvad der kommer til at ske kommer selvfølgelig i høj grad an på hvilke muligheder der byder sig på markedet, både hvad angår til- og afgange.
Meilinger er i mine øjne fuldstændig ordinær. Han skiller sig på ingen måde ud. Forventer lidt at de bedst betalte skal være profiler. Meilinger ville sagtens kunne undværes. Ville slet ikke lægge mærke til hvis han ikke spillede.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. apr 2017, 15:12

Gaarde6 skrev: Meilinger er i mine øjne fuldstændig ordinær. Han skiller sig på ingen måde ud. Forventer lidt at de bedst betalte skal være profiler. Meilinger ville sagtens kunne undværes. Ville slet ikke lægge mærke til hvis han ikke spillede.
Slet ikke uenig i at han skal komme med mere ift. hvad vi må forvente at han bliver betalt. Jeg synes han var rigtig god de første 2-3 måneder, vores bedste spiller, men siden er han faldet gevaldigt. Min pointe var at jeg tror han passer bedre ind på holdet end de øvrige sommertransfers.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 9. apr 2017, 17:38

Jeg synes at alle indkøb minus Flores skal fritstilles eller få besked på at finde ny klub.
Vores centrale spillere skal altså være bedre. Og vi mangler en dygtig bokspiller.

Låst