Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 8. maj 2015, 10:40

Yankee skrev: Han ville gøre sig selv en stor tjeneste ved at forlænge sin nuværende kontrakt og fokusere på at blive en mere stabil topspiller i Superligaen og etablere sig på A-landsholdet. Et udlandsskifte kan meget let koste ham landsholdsmulighederne, præcis som det er sket med Helenius og Kusk.

Tror han ville gøre sig selv en større tjeneste ved ikke at underskrive en ny kontrakt og bare lade den nuværende løbe ud. Det sætter ham i en stærk forhandlingssituation når han så skal skrive igen, med AaB eller en udenlandsk klub, og meget af differencen mellem en fri transfer og hvad han ville koste kan han så få som et signon fee.

Det er hvert fald hvad jeg ville sige som agent.

seamann

Indlæg af seamann » 8. maj 2015, 10:46

Eksil skrev:
Yankee skrev: Han ville gøre sig selv en stor tjeneste ved at forlænge sin nuværende kontrakt og fokusere på at blive en mere stabil topspiller i Superligaen og etablere sig på A-landsholdet. Et udlandsskifte kan meget let koste ham landsholdsmulighederne, præcis som det er sket med Helenius og Kusk.

Tror han ville gøre sig selv en større tjeneste ved ikke at underskrive en ny kontrakt og bare lade den nuværende løbe ud. Det sætter ham i en stærk forhandlingssituation når han så skal skrive igen, med AaB eller en udenlandsk klub, og meget af differencen mellem en fri transfer og hvad han ville koste kan han så få som et signon fee.

Og så ville du forhåbentligt også orientere ham om risikoen i at gøre sådan?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 8. maj 2015, 11:12

seamann skrev:
Eksil skrev:

Naturligvis. Alternativt kunne man finde Kusks gamle kontrakt frem og skrive en latterligt lav buy-out klausul ind igen. ½ mio Euro igen? Det ville sikkerhed og fleksibilitet for spilleren.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. maj 2015, 11:20

Jeg mener stadig, at Thomsen er klar til udlandet. Dog vil jeg sige, at diskussion hvorvidt Thomsen er klar til udlandet er irrelevant, idet vi uden at blinke skal acceptere et højt bud.

Hvis Bastia byder i omegnen af 13 mio. kr. for Nikolaj Thomsen igen denne sommer, så er det tilfredsstillende for alle parter.
http://www.bold.dk/nyt/avis-fransk-klub ... aj-thomsen
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 8. maj 2015, 13:59

Selvfølgelig gør de ikke det, når Thomsen kommer med en dårligere sæson i ryggen end sidst de bød, er blevet et år ældre, og et år mindre tilbage af kontrakten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. maj 2015, 14:44

Arendt skrev:Jeg mener stadig, at Thomsen er klar til udlandet. Dog vil jeg sige, at diskussion hvorvidt Thomsen er klar til udlandet er irrelevant, idet vi uden at blinke skal acceptere et højt bud.

Hvis Bastia byder i omegnen af 13 mio. kr. for Nikolaj Thomsen igen denne sommer, så er det tilfredsstillende for alle parter.
http://www.bold.dk/nyt/avis-fransk-klub ... aj-thomsen
Det var for et år siden Bastia havde brug for en kant, de venter ikke et år på nogen spiller. Det er også derfor at AaB står stærkt i en forhandlingssituation - AaB har stadig en lang kontrakt med ham.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. maj 2015, 17:24

Yankee skrev:Hvis jeg var en udenlandsk klub ville jeg se på hvem den sælgende klub ellers har leveret til større klubber - Helenius og Kusk. De er begge mere end floppet i middelklubber som Aston Villa og FC Twente. De har ikke alene været for dårlige sportsligt, de har også vist sig for svage mentalt og er flygtet efter bare én sæson.

Hvis Thomsen skal være et oplagt salgsemne må man altså formode at han skal vurderes til at være klart bedre såvel sportsligt som mentalt end Helenius og Kusk, da de var bedst. Og det synes jeg bestemt ikke Thomsen er.

Hvis Thomsen skal videre tror jeg det bliver til FC Midtjylland, IFK Göteborg eller måske en mindre klub i Holland/Belgien hvis han imponerer til EM. Han ville gøre sig selv en stor tjeneste ved at forlænge sin nuværende kontrakt og fokusere på at blive en mere stabil topspiller i Superligaen og etablere sig på A-landsholdet. Et udlandsskifte kan meget let koste ham landsholdsmulighederne, præcis som det er sket med Helenius og Kusk.
Jeg haaber ikke klubber er saa uprofessionelle at de vaegter hvem den saelgende klub er saerligt hoejt. De scouter spilleren individuelt, og de tilskriver ham en mental profil afhaengigt af hvilket land han kommer fra, og saa laver de en vurdering af hvilket niveau han har praesteret paa. Lommepsykologiske betragtninger og fremskrivninger om at AaB'ere skulle vaere specielle snefnug tvivler jeg godt nok paa har nogen som helst vaegt i udlandet. Man hoerer aldrig om at spillere er blevet valgt til eller fra paa baggrund af deres klub (uafhaengigt af de variabler jeg naevnte ovenfor), saa hvorfor skulle man spekulere i det mht. AaB?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 8. maj 2015, 18:40

Eksil skrev:
seamann skrev:
Eksil skrev:

Naturligvis. Alternativt kunne man finde Kusks gamle kontrakt frem og skrive en latterligt lav buy-out klausul ind igen. ½ mio Euro igen? Det ville sikkerhed og fleksibilitet for spilleren.
Altså risikoen ved at pådrage sig en skade der sætter en stopper for hans karriere som fodboldspiller?
Den risiko er der selvfølgelig. Det er den jo også hvis han forlænger med et år i AaB. Sat over for hvad han står ved at vinde ved at lade kontrakten løbe ud, ja så vil mit klare råd være IKKE at forlænge med AaB.
Jeg tror på ét punkt er fodboldverdenen og erhvervslivet ikke så forskelligt; Man får de største lønstigninger ved regelmæssigt at skifte arbejdsgiver.

I Club Brugge er gennemsnitslønnen kr. 750.000 om måneden. Jamen, lad os sige at Nikolaj Thomsen var kontraktløs. Så tror jeg godt hans agent kunne finde en ny arbejdsgiver til ham i f.eks. Belgien, Holland eller Frankrig til en månedshyre på måske 4-500.000 - måske endda mere. Så der er meget vundet ved ikke at forlænge med AaB. Bare det at finde en klub der er parat til at smide 5-10 mio. kr. i transfer kan vise sig svært. Det gør det uendelig meget lettere når der ikke er en transfer at tage hensyn til.
Et eksempel på en AaB spiller som jeg mener totalt mistimede sin karriereplanlægning er Rasmus Würtz. Han havde et halvt år tilbage af sin kontrakt da han som 23-årig skiftede til FCK på en femårig kontrakt. Han havde et ønske om at komme videre i karrieren, jeg formoder han godt ville have prøvet sig af i udlandet. Han skulle selvfølgelig have ladet sin kontrakt løbe ud! Efterhistorien kender vi.

Man kunne også bruge to spillere der er skiftet til FCM som eksempel. Jonas Borring blev den dyreste spiller der er handlet mellem to danske klubber. Han har med garanti ikke tjent i nærheden af de 25 mio. kroner som Kristian Bach Bak fik for en femårig kontrakt med en kæmpe sign-on-fee. Det gjorde ham til den næstbedst betalte i Superligaen kun overgået af Andreas Cornelius.

Skal man have tips til at optimere sin indtjening som fodboldspiller så skal man nok kigge efter 'Støvsugeren' og Christian Poulsen. De har sgu haft fat i den lange ende. Og de lod almindeligvis deres kontrakter løbe ud.
http://www.bt.dk/fodbold/poulsen-rykker ... ugerlisten

I øvrigt enig med Kizz Bullington i ovenstående betragtning. En interesseret klub analyserer udelukkende på den spiller de har i kikkerten. Det andet med at kigge på hvordan andre AaB-spillere har klaret sig i deres nye klubber, det er lidt for diffust.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. maj 2015, 22:52

Med et igen mellemresultat for Vejle, så vil jeg håbe, at AaB prøver at hente en af brdr. Bisp i Vejle. Begge så gode ud imod os og gør det fint.

I forhold til midterforsvaret vil Niels Bisp være et spændende supplement og Ole Bisp kan gøre sig på (højre)backen.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. maj 2015, 07:21

FlæskeFrank skrev:Med et igen mellemresultat for Vejle, så vil jeg håbe, at AaB prøver at hente en af brdr. Bisp i Vejle. Begge så gode ud imod os og gør det fint.

I forhold til midterforsvaret vil Niels Bisp være et spændende supplement og Ole Bisp kan gøre sig på (højre)backen.
???

Billede

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 9. maj 2015, 07:59

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:Med et igen mellemresultat for Vejle, så vil jeg håbe, at AaB prøver at hente en af brdr. Bisp i Vejle. Begge så gode ud imod os og gør det fint.

???

Billede

Præcis, brødrene Bisp har sgu vigtigere ting end fodbold at tage sig til.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. maj 2015, 11:28

Tannhäuser Corporation vist også interesserede.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 9. maj 2015, 12:39

Synes det ville være en glimrende tilføjelse. Ligesom Chelsea købte begge Hazard brødre, ville det være en rigtig god idé, hvis det vurderes, at begge Bisp brødre har det, som skal til at for slå igennem på superliga-niveau.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. maj 2015, 22:40

Jeg synes vi har et seriøst problem på højrekanten. Børsting har vel fået et lille bitte gennembrud, men er alligevel ikke i nærheden af at kunne bære at være starter hver gang, og hans bundniveau er skræmmende lavt. Bruhn har et flot glidende løb med bolden, men har vel fraset en enkelt halvleg altid været blandt vores dårligste spillere. Vi mangler en højre kant med kvalitet, og kan vi ikke få Ene, vil det samme være tilfældet på venstrekanten, hvis Thomsen bliver enten solgt eller skadet. Centerforsvaret ser fornuftigt ud, men vi har godt nok betalt en høj pris for at miste vores to venstre backer i år. Såfremt Gorter ikke forlænger, står vi igen kun med Ahlmann, som jo også bliver skadet og får kort. Patrick er altså ikke løsningen på venstre back. Dalle burde være kandidat til et sommersalg. Han har gennem hele foråret været vores klart bedste mand. Spørgsmålet er så om Patrick er klar til denne plads, eller der skal hentes en ny???

Helenius er i den grad på vej tilbage. Kan vi få ham til billige penge, og vil han acceptere en betragtelig nedgang i løn, skal vi naturligvis signe ham fast. Men vi er tyndere besat på andre pladser, især nu hvor Jønson og Spalvis begynder at røre på sig igen. Det er vel heller ikke tilfældig, at vi forlængede med Viktor Ahlmann???

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 11. maj 2015, 00:49

Klaus skrev:Jeg synes vi har et seriøst problem på højrekanten. Børsting har vel fået et lille bitte gennembrud, men er alligevel ikke i nærheden af at kunne bære at være starter hver gang, og hans bundniveau er skræmmende lavt. Bruhn har et flot glidende løb med bolden, men har vel fraset en enkelt halvleg altid været blandt vores dårligste spillere. Vi mangler en højre kant med kvalitet, og kan vi ikke få Ene, vil det samme være tilfældet på venstrekanten, hvis Thomsen bliver enten solgt eller skadet. Centerforsvaret ser fornuftigt ud, men vi har godt nok betalt en høj pris for at miste vores to venstre backer i år. Såfremt Gorter ikke forlænger, står vi igen kun med Ahlmann, som jo også bliver skadet og får kort. Patrick er altså ikke løsningen på venstre back. Dalle burde være kandidat til et sommersalg. Han har gennem hele foråret været vores klart bedste mand. Spørgsmålet er så om Patrick er klar til denne plads, eller der skal hentes en ny???

Helenius er i den grad på vej tilbage. Kan vi få ham til billige penge, og vil han acceptere en betragtelig nedgang i løn, skal vi naturligvis signe ham fast. Men vi er tyndere besat på andre pladser, især nu hvor Jønson og Spalvis begynder at røre på sig igen. Det er vel heller ikke tilfældig, at vi forlængede med Viktor Ahlmann???
Jeg er fuldstændig enig i, at Børsting ikke endnu er klar til at være fast mand. Dog er jeg meget uenig i, at hans bundniveau er skræmmende lavt, idet han er 95'er og er førsteårs senior. Jeg vil tværtimod sige, at hans niveau er højt for hans alder. Han skal nok udvikle sig til en profil i Superligaen. Der er meget få, som på hans alder kan starte inde på et Superliga hold. Det er kun Andrew Hjulsager (96), Mikkel Desler (95), Mathias Greve (95) og vores Børsting, der har niveauet til dette.

Det ville helt klart være fordelagtigt, hvis vi fik Enevoldsen på kontrakt. Han spillede en fantastisk 1. halvleg mod Brøndby i dag. Derudover skal vi nok forvente, at Thomsen bliver solgt til sommer. Vi forlænger sandsynligvis ikke med Gorter, men det er rigtigt, at Ahlmann, når han er klar, er den eneste reelle venstre back i truppen. VI må dog være realistiske, og vi skal miste en mand, før vi henter en ny mand ind på positionen. Derudover har vi Morten Rokkedal på U18 landsholdet, som var med i vinteropstarten. Han kommer sandsynligvis i førsteholdstruppen, når han er færdig som U19 spiller. Synes dog at PK gør det rigtig godt på positionen trods alt.
Det kan godt være, at vi sælger Henrik Dalsgaard, men det ville være dejligt, hvis vi kunne forlænge med ham. Hvis vi sælger ham, synes jeg at PK i mesterskabssæsonen beviste, at han er en rigtig solid højreback.

Vi er bedst besat i angrebet, og det er helt sikkert ikke tilfældigt, at vi forlængede kontrakten med V. Ahlmann. Det ville være rigtig godt, hvis vi kunne udleje Ahlmann og få Helenius ind på en så billig kontrakt, som overhovedet muligt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. maj 2015, 15:00

Helt enig, der skal noget med de kanter. AaB er slet ikke farlige nok i det opbyggende spil på midtbanen fordi vi mangler ordentlige kanter især i højre side. Derudover har Thomsen haft et voldsmt formdyk og Ene været på vej tilbage fra en skade. Det ændrer dog ikke på vi skal have mindst en god spiler til højre kanten. Nogle er hooked på Kusk, hvor jeg personligt hellere så han blev ude og vi fandt en ny mand, som ikke er hjemvendt som en fiasko.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. maj 2015, 15:29

thomasjn skrev:Helt enig, der skal noget med de kanter. AaB er slet ikke farlige nok i det opbyggende spil på midtbanen fordi vi mangler ordentlige kanter især i højre side. Derudover har Thomsen haft et voldsmt formdyk og Ene været på vej tilbage fra en skade. Det ændrer dog ikke på vi skal have mindst en god spiler til højre kanten. Nogle er hooked på Kusk, hvor jeg personligt hellere så han blev ude og vi fandt en ny mand, som ikke er hjemvendt som en fiasko.
Jeg tror vi skal prise os lykkelige hvis vi kan hente Kusk. I betragtning af hans sidste sæson burde der være stor kamp om ham i tilfælde af at han vil vende hjem.

Ydermere er han skræddersyet til vores systemet og har tidligere haft kæmpe succes i det. AaB vil aldrig få råd til en højrekant med stor succes et andet sted for de er simpelthen for dyre. Det bedste man kan håbe på er spillere som er faldet i niveau/ikke slået til som skifter til AaB som så forhåbentligt kan få dem tilbage på det gamle niveau. Derfor er en Kusk som kender systemet og som vi ved har et kæmpe potentiale en fremragende signing hvis det skulle lykkes.

Jeg tvivler dog desværre kraftigt på at det er en mulighed grundet konkurrencen om ham og det faktum at han er en af de højt betalte spillere i Twente.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 11. maj 2015, 15:48

Forza skrev:Jeg tvivler dog desværre kraftigt på at det er en mulighed grundet konkurrencen om ham og det faktum at han er en af de højt betalte spillere i Twente.
Nu kender jeg ikke lønniveauet i Twente, men havde ikke lige umiddelbart forestillet mig, at Kusk var en af de bedre betalte i truppen. Ung, ukendt dansker købt ind fra en mindre liga.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 11. maj 2015, 16:24

jernskjorten skrev:
Forza skrev:Jeg tvivler dog desværre kraftigt på at det er en mulighed grundet konkurrencen om ham og det faktum at han er en af de højt betalte spillere i Twente.
Nu kender jeg ikke lønniveauet i Twente, men havde ikke lige umiddelbart forestillet mig, at Kusk var en af de bedre betalte i truppen. Ung, ukendt dansker købt ind fra en mindre liga.
Jeg må indrømme at jeg ikke er bekendt med lønniveauet i Twente men til gengæld tror jeg også at en transfer kan løbe op i nogle millioner. Jeg tror man tager fejl hvis man tænker at 'vi solgte ham til 5, så vil de nok sælge ham til 3 nu hvor han ikke har slået til i klubben'.
Der tror jeg der er for meget interesse fra købestærke danske klubber og de er sandsynligvis parat til at smide over 5 millioner for KK.
Er AaB i givet fald parat til at betale 5-8 mio. i transfer og en høj hyre til Kasper Kusk?

Med den nye sparekurs så tror jeg det vil falde dem meget svært at betale sådan en sum.
Jeg er enig i der er behov for at få tilført noget kvalitet på kanterne. Det bliver selvfølgelig endnu mere udtalt såfremt Thomsen siger farvel i sommerpausen.
Børsting og Bruhn har ikke niveauet til at være faste startere. Jeg mindes stort set ikke at have set Børsting med en god offensiv aktion og så bliver det for nemt for modstanderne at gardere sig i defensiven.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. maj 2015, 22:44

Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.

Låst