Klaus skrev:Jeg synes vi har et seriøst problem på højrekanten. Børsting har vel fået et lille bitte gennembrud, men er alligevel ikke i nærheden af at kunne bære at være starter hver gang, og hans bundniveau er skræmmende lavt. Bruhn har et flot glidende løb med bolden, men har vel fraset en enkelt halvleg altid været blandt vores dårligste spillere. Vi mangler en højre kant med kvalitet, og kan vi ikke få Ene, vil det samme være tilfældet på venstrekanten, hvis Thomsen bliver enten solgt eller skadet. Centerforsvaret ser fornuftigt ud, men vi har godt nok betalt en høj pris for at miste vores to venstre backer i år. Såfremt Gorter ikke forlænger, står vi igen kun med Ahlmann, som jo også bliver skadet og får kort. Patrick er altså ikke løsningen på venstre back. Dalle burde være kandidat til et sommersalg. Han har gennem hele foråret været vores klart bedste mand. Spørgsmålet er så om Patrick er klar til denne plads, eller der skal hentes en ny???
Helenius er i den grad på vej tilbage. Kan vi få ham til billige penge, og vil han acceptere en betragtelig nedgang i løn, skal vi naturligvis signe ham fast. Men vi er tyndere besat på andre pladser, især nu hvor Jønson og Spalvis begynder at røre på sig igen. Det er vel heller ikke tilfældig, at vi forlængede med Viktor Ahlmann???
Jeg er fuldstændig enig i, at Børsting ikke endnu er klar til at være fast mand. Dog er jeg meget uenig i, at hans bundniveau er skræmmende lavt, idet han er 95'er og er førsteårs senior. Jeg vil tværtimod sige, at hans niveau er højt for hans alder. Han skal nok udvikle sig til en profil i Superligaen. Der er meget få, som på hans alder kan starte inde på et Superliga hold. Det er kun Andrew Hjulsager (96), Mikkel Desler (95), Mathias Greve (95) og vores Børsting, der har niveauet til dette.
Det ville helt klart være fordelagtigt, hvis vi fik Enevoldsen på kontrakt. Han spillede en fantastisk 1. halvleg mod Brøndby i dag. Derudover skal vi nok forvente, at Thomsen bliver solgt til sommer. Vi forlænger sandsynligvis ikke med Gorter, men det er rigtigt, at Ahlmann, når han er klar, er den eneste reelle venstre back i truppen. VI må dog være realistiske, og vi skal miste en mand, før vi henter en ny mand ind på positionen. Derudover har vi Morten Rokkedal på U18 landsholdet, som var med i vinteropstarten. Han kommer sandsynligvis i førsteholdstruppen, når han er færdig som U19 spiller. Synes dog at PK gør det rigtig godt på positionen trods alt.
Det kan godt være, at vi sælger Henrik Dalsgaard, men det ville være dejligt, hvis vi kunne forlænge med ham. Hvis vi sælger ham, synes jeg at PK i mesterskabssæsonen beviste, at han er en rigtig solid højreback.
Vi er bedst besat i angrebet, og det er helt sikkert ikke tilfældigt, at vi forlængede kontrakten med V. Ahlmann. Det ville være rigtig godt, hvis vi kunne udleje Ahlmann og få Helenius ind på en så billig kontrakt, som overhovedet muligt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.