Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 31. aug 2022, 22:33

jayC skrev:
31. aug 2022, 22:26
Det må være det “store” salg som gør Inge nu henter den CM eller angriber vi mangler !
Stort nok til at hente en reserve i Viborg ja, som til nød kan agere central midt.

Skal vi hente en ny reel CM bliver det en fri transfer efter man forhåbentlig får solgt Fossum til et sted hvor vinduet er åbent lidt endnu. Drømmen kunne være en Tekie der stadig er ledig, og det er Abildgaard vel egentlig også.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 31. aug 2022, 22:34

R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 22:29
raekkeettre skrev:
31. aug 2022, 22:14
R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 22:09
raekkeettre skrev:
31. aug 2022, 21:47
R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 21:43
raekkeettre skrev:
31. aug 2022, 21:40

Ja når man ikke kan sælge må man prøve med en masse signon fees. Han skal jo selv skaffe råderum for at købe ind, og det er der han også fejler big time. Så ikke ligefrem trylleri når han prøver at reparere og dække ind for mangler. Jeg synes bestemt ikke at dette vindue har været dårligt...selvom vi mangler en masse så synes jeg stadigvæk det er det bedste han har haft. Siger måske lidt. Men han giver så også Bælum hovedbrud når han slet ikke bidrager til at få økonomien til at hænge sammen, så nu kommer vi igen ud med et kæmpe underskud. Jeg vil vædde på vi kommer med en fondsbørs meddelelse i morgen som beskriver et større underskud end først antaget.
Men igen: Hvis vores spillere ikke er interessante nok til, at nogen gider at købe dem, hvad så?
Ja så har man i den grad fejlet! At man har opbygget et hold af spillere som ingen andre gider have...
Men
1. Nogle af spillerne er egen avl. De er nu engang så gode, som de er.
2. Nogle af spillerne er forgængerens indkøb - det kan man, selvom man prøver, altså ikke klandre Inge for.
Det er så muligvis kun dem der har en værdi i vores trup ud over Prip. Altså alt det trylleri med at købe billigt og sælge dyrt har vi slet ikke set. Tværtimod er han blevet tvunget til st hænge på spillere som er købt før ham eller tage unge ind fordi han ikke selv har sat sit præg på det hele.

Argh....sorry!! :) Jeg lovede mig selv ikke at gå ind i den dialog igen :)
Det kommer da så sandelig an på, hvordan du anser værdi. Hvis den løn, de blev udstyret med, da de blev hentet, eller transfers er udtryk for deres værdi (hvilket er rimeligt at gøre), er Kusk, Lucas, Fossum, Pallesen nogen af dem med størst værdi, og de er altså alle hentet af forgængeren. Ergo er det ret svært at bebrejde Inge dette.
Det kan vi ikke. Men Inge har jo bare kunne sælge dem, hvis han mener han kunne finde noget bedre til en bedre pris. Med undtagelse at Pallesen som vist også er gået væsentligt ned i løn ved forlængelsen skulle det da kunne lade sig gøre med Lukas, Kusk og Fossum....

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 31. aug 2022, 22:35

Rolig nu.

Syntes nu stadigt at transfer vinduet har været positivt.
Sousa
Kramer
Poulsen
Posavec
Ludewig
Måske bakiz

Og en masse dødvægt er væk

Nu trænger vi bare til noget kontinuitet på trænerfronten og spillestilen, så kommer det. Måske ikke her i efteråret mean så forhåbentlig foråret. Lad os kæmpe for at holde os i nærheden af top 6 og satse alt på pokalen

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 31. aug 2022, 22:38

Ogsaa stadig nogle interessante transferfri spillere derude
Faldt over ham her paa transfermarkt. Kender intet til ham. OK stats, og har spillet paa ok niveau + man ved hvad man faar naar man hiver en islaedning ind:

https://www.whoscored.com/Players/41869 ... C3%B3nsson
https://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%BAna ... C3%B3nsson
https://www.transfermarkt.us/runar-mar- ... eler/90008
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2022, 22:39

degn skrev:
31. aug 2022, 22:35
Rolig nu.

Sousa
Kramer
Poulsen
Posavec
Ludewig
Måske bakiz

Nu trænger vi bare til noget kontinuitet på trænerfronten og spillestilen, så kommer det. Måske ikke her i efteråret mean så forhåbentlig foråret. Lad os kæmpe for at holde os i nærheden af top 6 og satse alt på pokalen
Helt enig. 5-6 spillere, som enten har skullet erstatte top-profiler eller rykke på hierarkiet i truppen. De var alle i start-11 i sidste kamp, undtagen selvfølgelig Bakiz.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 31. aug 2022, 22:39

Buzz Killington skrev:
31. aug 2022, 22:32
doukas skrev:
31. aug 2022, 22:27
Kristian skrev:
31. aug 2022, 22:25
doukas skrev:
31. aug 2022, 22:19
ekni99 skrev:
doukas skrev:
31. aug 2022, 21:53

Har Inge lavet nogen supersalg???
Måske ikke supersalg, men de er til den gode side:

Andreas Hansen til FCN
Okore
Patrik Olsen til AGF
FCN har en bedre målmand end vi har.
Okore var et bizart salg.
Patrick Olsen salget kostede os rigtig meget sportsligt og han blev desværre ikke erstattet på den længere bane.
Helt håbløst..

Jo Andreas Hansen var et godt salg..

Okore skulle sælges og de mio vi fik, var okay

PO var et godt salg. Har vist hvorfor vi solgte ham efterfølgende. Vi fik ham gratis og solgte til god pris.
Bevares, det var gode/fine salg, men derfra og så til supersalg (ala Mike Tulberg eller Jonas Borring) er der alligevel langt.
Mon ikke de salg skal tilskrives en meget ihærdig bestyrelse der har insisteret på en pris langt over hvad Inge ville tage?
Jo, helt sikkert. Kan levende forestille mig hvordan bedemands-Torben har taget over i forhandlingerne, da det spidsede til.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. aug 2022, 22:40

Der er rigtig meget snak omkring økonomien og der er ingen tvivl om at den pt. begrænser os meget. Men at Inge skulle have været bundet på hænder og fødder i sin tid her føler jeg ikke er helt sandfærdigt.

Hvis jeg skal bringe lidt fakta på banen, så har AaBs lønbudget været stigende. Det kan ses både i regnskaberne eller af denne opgørelse fra Tipsbladet fra starten af året, hvor vi i øvrigt fremgår med femte største budget i ligaen:

Spillerbudget sommer 2021: 44 millioner
Spillerbudget januar 2021: 42 millioner
Spillerbudget sommer 2020: 42 millioner
Spillerbudget sommer 2019: 40 millioner

Det er rigtigt at vi ikke har kunnet bruge helt det samme på transfersummer, som Gaarde kunne umiddelbart efter Bassogog salget.
Vi har dog betalt 1,55 mio kr. for Prijovic, 2,75 mio. kr. for Pedro, 3,75 mio. kr. for Makaric, og 2-3 mio. kr. for Prip (transfermarkt, den sidste er mit bud). Det er kun én af disse spillere vi for alvor kan kalde en succes, og ham er halvdelen af debatsiden klar til at sende væk igen. Ligeledes har Sousa og Kramer har helt sikkert ikke været billige i signon - men det ligner så rent faktisk også gode transfers efter min mening.

Langt størstedelen af holdet er efterhånden Inges, og pånær Lucas og Fossum, er Gaardes dyre spillere også væk nu. Han har ryddet helt op i alle de billige unge AaB drenge der ikke havde niveauet. Det var efterspurgt af mange, mig selv inklusiv. MEN, problemet er jo at dem der er kommet ind i stedet ikke har været bedre. Der vil være svipsere når budgettet er det som det er, det lavede Lynge gudhjælpemig også, men det er vitterligt svært at komme på andet end ganske få succes'er. Især de mange lejeaftaler har været helt skidt, og jeg tror altså ikke på, at en Trajkovski aftale har været helt billig.

Lønbudgettet er ikke blevet mindre, og det er ikke til bunden af ligaen. Andre klubber med betydeligt færre midler, klarer sig bedre end vi gør. Andre klubber er også afhængige af salg for at kunne betale transfers.

Jeg er helt enig i meget af kritikken af bestyrelsen, men helt at undskylde Inge kan jeg simpelthen ikke følge. Især ikke når han på sidstedagen vælger at brænde de få midler vi har af på en spiller som Bakiz. Det står for mig som et glimrende eksempel på hvordan vi ikke bruger vores penge særlig smart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 31. aug 2022, 22:41

Funky skrev:
31. aug 2022, 22:39
degn skrev:
Rolig nu.

Sousa
Kramer
Poulsen
Posavec
Ludewig
Måske bakiz

Helt enig. 5-6 spillere, som enten har skullet erstatte top-profiler eller rykke på hierarkiet i truppen. De var alle i start-11 i sidste kamp, undtagen selvfølgelig Bakiz.
Der er jeg også enig. Tror folk lader sig rive med, fordi der blev bygget en helt masse forventninger op til transfervinduets sidste dag. Isoleret set ser jeg det som et godkendt transfervindue. Primært fordi der endelig er hentet en konkurrent til Pallesen :) Nu mangler vi bare en CM - det må blive til vinter.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 31. aug 2022, 22:41

degn skrev:
Rolig nu.

Sousa
Kramer
Poulsen
Posavec
Ludewig
Måske bakiz

Enig..

Inges "problem" er at han var ude i god tid, og derfor glemmer folk det her sidst i vinduet..

Jeg anerkender da, at vi mangler et fyrtårn på CM og så kunne en en angriber med bare 10 (gerne 15-20) mål (uden straffespark til at "snyde" stats) da lune..

Men altså det er ikke et katastrofe vindue.. Folk glemmer bare mere end de sidste 4 dage..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2022, 22:42

raekkeettre skrev:
31. aug 2022, 22:34
R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 22:29
raekkeettre skrev:
R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 22:09
raekkeettre skrev:
31. aug 2022, 21:47
R Rosenberg skrev:
31. aug 2022, 21:43

Men igen: Hvis vores spillere ikke er interessante nok til, at nogen gider at købe dem, hvad så?
Ja så har man i den grad fejlet! At man har opbygget et hold af spillere som ingen andre gider have...
Men
1. Nogle af spillerne er egen avl. De er nu engang så gode, som de er.
2. Nogle af spillerne er forgængerens indkøb - det kan man, selvom man prøver, altså ikke klandre Inge for.
Det er så muligvis kun dem der har en værdi i vores trup ud over Prip. Altså alt det trylleri med at købe billigt og sælge dyrt har vi slet ikke set. Tværtimod er han blevet tvunget til st hænge på spillere som er købt før ham eller tage unge ind fordi han ikke selv har sat sit præg på det hele.

Argh....sorry!! :) Jeg lovede mig selv ikke at gå ind i den dialog igen :)
Det kommer da så sandelig an på, hvordan du anser værdi. Hvis den løn, de blev udstyret med, da de blev hentet, eller transfers er udtryk for deres værdi (hvilket er rimeligt at gøre), er Kusk, Lucas, Fossum, Pallesen nogen af dem med størst værdi, og de er altså alle hentet af forgængeren. Ergo er det ret svært at bebrejde Inge dette.
Det kan vi ikke. Men Inge har jo bare kunne sælge dem, hvis han mener han kunne finde noget bedre til en bedre pris. Med undtagelse at Pallesen som vist også er gået væsentligt ned i løn ved forlængelsen skulle det da kunne lade sig gøre med Lukas, Kusk og Fossum....
Det er da ligemeget, om han er gået ned i løn. Han blev hentet til stor værdi og til en god hyre - det må være udgangspunktet.
Er de solgt? Nej. Hvorfor er de ikke solgt?
1. Inge er inkompetent?
2. Bestyrelsen mener, at prisen skal være minimum x kr.?
3. De er bare ikke interessante for andre/udlandet?
4. Noget helt fjerde?

Der er mange muligheder; og der er nok også flere nuancer, end at Inge bare er en idiot.

Og bare lige for at komme ævl (ikke nødvendigvis fra dig) i forkøbet: Jeg er ikke fan af Inge. Jeg synes, Inge har hentet en masse elendige spillere. Jeg synes, at Inge muligvis ikke rigtig er den rette i AaB på sigt. Jeg har masser af kritisere Inge for. Jeg er bare ret stor fan af at se på nuancerne, fordi det bliver så skide énsporet hele tiden bare at konstatere, at alt er Inges skyld, når man ikke aner en snus om bagvedliggende faktorer.
Ædruelighedens stemme

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 31. aug 2022, 22:43

Den røde Silkeborg trøje ser egentlig godt ud på Kusk… Held og lykke!

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 31. aug 2022, 22:45

Og så er Bakiz officiel…

alb
Junior
Junior

Indlæg af alb » 31. aug 2022, 22:45

Billede

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. aug 2022, 22:47

Tyskeren skrev:
31. aug 2022, 22:45
Og så er Bakiz officiel…
Er ikke tosset med at sætte pengene i en position hvor vi er godt dækket, men det ligge ham til last.

Håber det bliver godt. Fint at Friis får lov at håndplukke nogle spillere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2022, 22:48

Hanga skrev:
31. aug 2022, 22:40
Der er rigtig meget snak omkring økonomien og der er ingen tvivl om at den pt. begrænser os meget. Men at Inge skulle have været bundet på hænder og fødder i sin tid her føler jeg ikke er helt sandfærdigt.

Hvis jeg skal bringe lidt fakta på banen, så har AaBs lønbudget været stigende. Det kan ses både i regnskaberne eller af denne opgørelse fra Tipsbladet fra starten af året, hvor vi i øvrigt fremgår med femte største budget i ligaen:

Det er rigtigt at vi ikke har kunnet bruge helt det samme på transfersummer, som Gaarde kunne umiddelbart efter Bassogog salget.
Vi har dog betalt 1,55 mio kr. for Prijovic, 2,75 mio. kr. for Pedro, 3,75 mio. kr. for Makaric, og 2-3 mio. kr. for Prip (transfermarkt, den sidste er mit bud). Det er kun én af disse spillere vi for alvor kan kalde en succes, og ham er halvdelen af debatsiden klar til at sende væk igen. Ligeledes har Sousa og Kramer har helt sikkert ikke været billige i signon - men det ligner så rent faktisk også gode transfers efter min mening.

Langt størstedelen af holdet er efterhånden Inges, og pånær Lucas og Fossum, er Gaardes dyre spillere også væk nu. Han har ryddet helt op i alle de billige unge AaB drenge der ikke havde niveauet. Det var efterspurgt af mange, mig selv inklusiv. MEN, problemet er jo at dem der er kommet ind i stedet ikke har været bedre. Der vil være svipsere når budgettet er det som det er, det lavede Lynge gudhjælpemig også, men det er vitterligt svært at komme på andet end ganske få succes'er. Især de mange lejeaftaler har været helt skidt, og jeg tror altså ikke på, at en Trajkovski aftale har været helt billig.

Lønbudgettet er ikke blevet mindre, og det er ikke til bunden af ligaen. Andre klubber med betydeligt færre midler, klarer sig bedre end vi gør. Andre klubber er også afhængige af salg for at kunne betale transfers.

Jeg er helt enig i meget af kritikken af bestyrelsen, men helt at undskylde Inge kan jeg simpelthen ikke følge. Især ikke når han på sidstedagen vælger at brænde de få midler vi har af på en spiller som Bakiz. Det står for mig som et glimrende eksempel på hvordan vi ikke bruger vores penge særlig smart.
Jeg er heller ikke ude på hverken helt eller halvt at undskylde Inge, eller nogen anden derude, bare for at beskytte nogen - og det efterspørger han eller andre i organisationen vist heller ikke. Jeg tror bare ikke på den dæmonisering af den ene eller anden enkeltperson, når man skal forklare, hvorfor AaB er under pres lige nu.
At Bakiz er en dårlig investering synes jeg også er en meget hurtig konklusion. Vi har ikke set manden i aktion for os endnu, og det er virkelighedsfjernt når folk omtaler det som om, det er noget, Inge bare finder på at gøre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 31. aug 2022, 22:49

Dalbjerg skrev:
31. aug 2022, 22:41
degn skrev:
Rolig nu.

Sousa
Kramer
Poulsen
Posavec
Ludewig
Måske bakiz

Enig..

Inges "problem" er at han var ude i god tid, og derfor glemmer folk det her sidst i vinduet..

Jeg anerkender da, at vi mangler et fyrtårn på CM og så kunne en en angriber med bare 10 (gerne 15-20) mål (uden straffespark til at "snyde" stats) da lune..

Men altså det er ikke et katastrofe vindue.. Folk glemmer bare mere end de sidste 4 dage..
Glemmer? Glemmer at forstærkningerne har bidraget i sådan en grad, at vi har vundet én ud af syv kampe og ligger under stregen. Du har ret. Det skal vi huske at hylde de ansvarlige for.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 31. aug 2022, 22:50

Det midtbane Anker kommer vi til at mangle. Havde sku håbet bestyrelsen bare for en gang skyld kunne få ilt til hjernen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2022, 22:53

Hanga skrev:
31. aug 2022, 22:40

Jeg er helt enig i det meste, du skriver. Men ift dit sidste afsnit, så er der vel meget, meget få, der helt undskylder Inge?
For mit eget vedkommende savner jeg bare nuancer - der er en masse underliggende, vi ikke kender til. Og det bliver bare så skingert, når den sædvanlige håndfuld bare råber, at Inge er en idiot, og når de så ikke har noget konkret, begynder de på alt muligt ævl med Balkan-forbindelse, fylde lommerne på venner og andet pis. Dét synes jeg, er trættende.
Lad os endelig kritisere Inge, for der er meget at kritisere. Men lad os lige have nuancer med (som du også har).
Ædruelighedens stemme

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 31. aug 2022, 22:53

Det er ligesom i sæsonen i 2011 .. Bestyrelsen vågner først i vintervinduet hvor vi fyrer Friis og køber stort ind for at undgå nedrykning
AaB - nu, i morgen & altid! :)

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 31. aug 2022, 22:54

nu spørger jeg mega dumt- man aner ærligt ikke en skid om ham bakiz.
men han er vel offensiv spiller - altså kant - så han er vel ikke engang en start 11 spiller.
alternativt kan han så spille 8er??
så den hedder
bakiz - pedro - lucas???

er han ikke højrebenet?
og fart har han vel heller ikke som sådan?

Besvar