Hanga skrev: ↑31. aug 2022, 22:40
Der er rigtig meget snak omkring økonomien og der er ingen tvivl om at den pt. begrænser os meget. Men at Inge skulle have været bundet på hænder og fødder i sin tid her føler jeg ikke er helt sandfærdigt.
Hvis jeg skal bringe lidt fakta på banen, så har AaBs lønbudget været stigende. Det kan ses både i regnskaberne eller af denne opgørelse fra Tipsbladet fra starten af året, hvor vi i øvrigt fremgår med femte største budget i ligaen:
Spillerbudget sommer 2021: 44 millioner
Spillerbudget januar 2021: 42 millioner
Spillerbudget sommer 2020: 42 millioner
Spillerbudget sommer 2019: 40 millioner
Det er rigtigt at vi ikke har kunnet bruge helt det samme på transfersummer, som Gaarde kunne umiddelbart efter Bassogog salget.
Vi har dog betalt 1,55 mio kr. for Prijovic, 2,75 mio. kr. for Pedro, 3,75 mio. kr. for Makaric, og 2-3 mio. kr. for Prip (transfermarkt, den sidste er mit bud). Det er kun én af disse spillere vi for alvor kan kalde en succes, og ham er halvdelen af debatsiden klar til at sende væk igen. Ligeledes har Sousa og Kramer har helt sikkert ikke været billige i signon - men det ligner så rent faktisk også gode transfers efter min mening.
Langt størstedelen af holdet er efterhånden Inges, og pånær Lucas og Fossum, er Gaardes dyre spillere også væk nu. Han har ryddet helt op i alle de billige unge AaB drenge der ikke havde niveauet. Det var efterspurgt af mange, mig selv inklusiv. MEN, problemet er jo at dem der er kommet ind i stedet ikke har været bedre. Der vil være svipsere når budgettet er det som det er, det lavede Lynge gudhjælpemig også, men det er vitterligt svært at komme på andet end ganske få succes'er. Især de mange lejeaftaler har været helt skidt, og jeg tror altså ikke på, at en Trajkovski aftale har været helt billig.
Lønbudgettet er ikke blevet mindre, og det er ikke til bunden af ligaen. Andre klubber med betydeligt færre midler, klarer sig bedre end vi gør. Andre klubber er også afhængige af salg for at kunne betale transfers.
Jeg er helt enig i meget af kritikken af bestyrelsen, men helt at undskylde Inge kan jeg simpelthen ikke følge. Især ikke når han på sidstedagen vælger at brænde de få midler vi har af på en spiller som Bakiz. Det står for mig som et glimrende eksempel på hvordan vi ikke bruger vores penge særlig smart.