Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2025, 17:15

Sønderhof skrev:
13. jan 2025, 16:55
jonas386 skrev:
13. jan 2025, 15:57
Hanga skrev:
13. jan 2025, 15:30
jonas386 skrev:
13. jan 2025, 15:20
Forza skrev:
13. jan 2025, 15:05
jonas386 skrev:
13. jan 2025, 15:03
20 millioner, og forhåbentligt noget videresalg, synes jeg sådan set er udmærket. Selvfølgelig vil vi gerne have mere, men det er jo heller ikke fordi Otoa har brændt ligaen af, og så kender vi også hans skadesudfordringer, hvorfor vi lige så godt kan rende ind i et scenarie hvor han ikke kommer til at spille særlig meget i efteråret.

20 millioner bør også give noget luft til en 9'er og en 6'er, plus en back hvis det er et behov.

Men 20 mio dækker jo bare hullet i regnskabet. Det betyder næppe at de bruger dem igen på spillere.
Vores ordinære underskud, hvis man kalder det det, er vel ikke på 45 mio. kr. selvom det er det forventede underskud i år? Jeg forstår de uændrede forventninger til regnskabet som, at en evt. transfersum skal geninvesteres på den korte bane, om det så er i det ene eller andet. Jeg kan ikke læse i årdrapporten, eller halvårsrapporten, om at der budgetteres med de 3 mio. € i spillersalg, men kan have overset det et eller andet sted.

Som jeg husker det, og jeg kan sagtens huske forkert, var en af de ændringer SSE22 foretog at stoppe med at budgettere med behov for spillersalg, som vi ellers havde gjort i årene forinden.
Du kan være helt sikker på at der i budgettet og dermed i det forventede årsresultat er indregnet en transfersum. Så jo, vores driftsunderskud uden transferindtægter kan meget vel være de 45 mio. kr. Det har været helt standard for AaB at budgettere med store transferindtægter i en del år efterhånden.
Var det ikke en af de ting vi gik væk fra med tyskernes indtog? Bl.a. for at mindske presset på større salg i hver eneste regnskabsår.
Sådan er det blevet udlagt. Det var undtagelsesvis for 2024 regnskabet, at man budgetterede med et salg på omkring 20 millioner. Da det ikke ikke lykkedes korrigerede man regskabet til -47 for 2024.

Der er umiddeblbart tre årsager til man fastholder forventningen til et minus på 15-25 millioner for 2025.
1. Man har også for '25 budgetteret med store millionsalg.
2. Man kan allerede nu se at det er urealistisk at øge omsætningen nok, til at nå målet, og Otoa-millionerne dækker blot tabet.
3. Man vil geninvestere størstedelen af salgssummen.
Jeg er da glad for, at det ikke umiddelbart bare er noget jeg har drømt.

Jeg synes bare det virker vildt, at man nogensinde vil smide en bøjet 25-øre efter en superligaklub med et driftsunderskud på 35-45 millioner og foretage spillersalg for 60 millioner hvert eneste år, før der er den mindste mulighed for videre udvikling af klubben. Det er selv efter at have barberet spilleromkostningerne kraftigt ned. 35-40 millioner, er vel tæt på 80% af den samlede spillerløn, og jeg kan ikke få det til at give mening, vi kun lige skulle kunne gå i 0, hvis spillerne nærmest rendte gratis rundt derude.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2025, 17:23

Havde i øvrigt helt glemt vi havde skrevet med ham her, hvis aftale starter i morgen. Ham er jeg spændt på at høre om. Helt umuligt at opdrive noget om ham på nettet.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/afri ... em/5332757

bjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af bjensen » 13. jan 2025, 17:37

jonas386 skrev:
13. jan 2025, 17:23
Havde i øvrigt helt glemt vi havde skrevet med ham her, hvis aftale starter i morgen. Ham er jeg spændt på at høre om. Helt umuligt at opdrive noget om ham på nettet.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/afri ... em/5332757
Af hvad jeg har kunnet snuse mig frem til, har han været tilknyttet Brooke House College i England - i øvrigt samme akademi/skole som Kelvin John var tilknyttet inden hans skifte til Genk.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 13. jan 2025, 18:23

AaBager skrev:
13. jan 2025, 17:05
AaBWanKenobi skrev:
13. jan 2025, 16:56
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Forza skrev:
jonas386 skrev:
13. jan 2025, 15:03
20 millioner, og forhåbentligt noget videresalg, synes jeg sådan set er udmærket. Selvfølgelig vil vi gerne have mere, men det er jo heller ikke fordi Otoa har brændt ligaen af, og så kender vi også hans skadesudfordringer, hvorfor vi lige så godt kan rende ind i et scenarie hvor han ikke kommer til at spille særlig meget i efteråret.

20 millioner bør også give noget luft til en 9'er og en 6'er, plus en back hvis det er et behov.

Men 20 mio dækker jo bare hullet i regnskabet. Det betyder næppe at de bruger dem igen på spillere.
Vores ordinære underskud, hvis man kalder det det, er vel ikke på 45 mio. kr. selvom det er det forventede underskud i år? Jeg forstår de uændrede forventninger til regnskabet som, at en evt. transfersum skal geninvesteres på den korte bane, om det så er i det ene eller andet. Jeg kan ikke læse i årdrapporten, eller halvårsrapporten, om at der budgetteres med de 3 mio. € i spillersalg, men kan have overset det et eller andet sted.

Som jeg husker det, og jeg kan sagtens huske forkert, var en af de ændringer SSE22 foretog at stoppe med at budgettere med behov for spillersalg, som vi ellers havde gjort i årene forinden.
Du kan være helt sikker på at der i budgettet og dermed i det forventede årsresultat er indregnet en transfersum. Så jo, vores driftsunderskud uden transferindtægter kan meget vel være de 45 mio. kr. Det har været helt standard for AaB at budgettere med store transferindtægter i en del år efterhånden.
Er det godt nok rigtigt!?! 😳
At vi budgetterer med et underskud på 20 mio. på trods af en fuldstændigt skrabet trup med gratis og lønbillige spillere, masser af tilskuere, superliga-TV-penge osv. PLUS en indregnet tranfersum på 30 mio!!! Hvordan i himlens navn er det muligt?!? Tjener vi overhovedet ingen penge, eller fyrer de med 500-kr-sedler på Hornevej?
Foråret har selvfølgelig været dyrt pga manglende indtægter, men det undrer også mig at man kan skære så meget ned og stadig køre med store underskud. Dog giver det mening, hvis 1 mio kr i transfer for Iredale kun var nok til at dække hans løn i 6 måneder, for 165.000 om måneden for en spiller med hans evner, er helt væk og er der andre af de tvivlsomme indkøb der tjener det samme eller mere, giver det mening med stort minus.
En del af de underskud, som bugetteres med og realiseres 23/24 og i år kan henføres til investeringer. Bestemt ikke alt, men en del af det er investeringer. Hvorfra kommer oplysningen om, at Iredale skulle have fået 165.000 kr. om måneden i løn?

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 13. jan 2025, 18:59

Raptorr skrev:
13. jan 2025, 18:23
AaBager skrev:
AaBWanKenobi skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Forza skrev:

At vi budgetterer med et underskud på 20 mio. på trods af en fuldstændigt skrabet trup med gratis og lønbillige spillere, masser af tilskuere, superliga-TV-penge osv. PLUS en indregnet tranfersum på 30 mio!!! Hvordan i himlens navn er det muligt?!? Tjener vi overhovedet ingen penge, eller fyrer de med 500-kr-sedler på Hornevej?
Foråret har selvfølgelig været dyrt pga manglende indtægter, men det undrer også mig at man kan skære så meget ned og stadig køre med store underskud. Dog giver det mening, hvis 1 mio kr i transfer for Iredale kun var nok til at dække hans løn i 6 måneder, for 165.000 om måneden for en spiller med hans evner, er helt væk og er der andre af de tvivlsomme indkøb der tjener det samme eller mere, giver det mening med stort minus.
En del af de underskud, som bugetteres med og realiseres 23/24 og i år kan henføres til investeringer. Bestemt ikke alt, men en del af det er investeringer. Hvorfra kommer oplysningen om, at Iredale skulle have fået 165.000 kr. om måneden i løn?
Tænker du glemmer at en spiller der er uden kontrakt ofte får en sign on fee - så lad os sige han har fået 400.000kr for at skrive under inklusiv det til hans agenter, så løn ved siden af ..

Så tænker der er flere aspekter end bare tage 1mio / 6 måneder :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 13. jan 2025, 19:12

jayC skrev:
13. jan 2025, 18:59
Raptorr skrev:
AaBager skrev:
AaBWanKenobi skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:

Tænker du glemmer at en spiller der er uden kontrakt ofte får en sign on fee - så lad os sige han har fået 400.000kr for at skrive under inklusiv det til hans agenter, så løn ved siden af ..

Den er jeg med på, men jeg kender bare ikke til oplysningen om, at omkostningen på Iredale skulle have været 1 million for de 6 måneder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. jan 2025, 19:18

Raptorr skrev:
13. jan 2025, 19:12
jayC skrev:
Raptorr skrev:
AaBager skrev:
AaBWanKenobi skrev:
Hanga skrev:

Den er jeg med på, men jeg kender bare ikke til oplysningen om, at omkostningen på Iredale skulle have været 1 million for de 6 måneder.
Det tror jeg også er for højt. Ydelsen meldte i Ripodsten, at der var til ca 100.000 i månedsløn til dem 6’er som var mega vigtig. Det er jo en fed løn for os andre, men den batter desværre ikke meget i fodbold
Tvivler dog på, at Iredale som virkede som noget af en nødløsning ifht. hvad der ellers florerede af rygter tvivler jeg noget på Iredale skulle trække en højere løn end hvad der havde været til en 6’er. Jeg tænker det lige så vel kan betyde man har fået dækket hvad Iredale kostede i løn og så et symbolsk beløb oveni.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. jan 2025, 19:27

Raptorr skrev:
13. jan 2025, 19:12
jayC skrev:
Raptorr skrev:
AaBager skrev:
AaBWanKenobi skrev:
Hanga skrev:

Tror heller ikke rigtigt, det her regnestykke giver nogen mening. @AaBager Har det været fremme, at 6 måneders løn til Iredale svarer til 1 mio. kr.?

At den købende klub betaler os op mod 1 mio. kr. siger hvert fald ikke noget om Iredales løn i AaB. Især ikke når AaB havde kontrakt med Iredale frem til sommeren 2027.

En anden ting er, at det vel ikke kun er spillere uden kontrakter, som modtager sign on-fees. Det kan de også gøre ved betalte spillerhandler, kontraktforlængelser mv.

*Edit: Kan se, at Ydesen på Twitter har skrevet, at vi har fået Iredale udgiftsdækket, men ikke mere end det. Måske der menes, at vi har fået dækket den løn + sign on, vi har nået at betale ham i de ca. 7 måneder, han nåede at være i klubben. Kunne nok passe med de ca. 700.000 kr., der har været nævnt nogle steder.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 13. jan 2025, 22:46

Jeg er klar over, at det ikke er en økonomitråd, så jeg skal nok snart holde kæft. Men enten kan bare stadig ikke begribe tallene, eller også har jeg misforstået dem:
Ifølge Tipsbladet er de seneste personaleudgifter i AaB opgivet til ca. 67 mio. Jeg forestiller mig, at det nærmest betyder hele biksen, inkl. spillerbudget. Det er tal fra 2023, og selv om der er røget løntunge spillere, har tallet nok ikke ændret sig voldsomt og er måske endda blevet lidt lavere.
Man budgetterer så med omkring 45-55 mio. i underskud, da de åbenbart indregnede 30 mio. i transfer er ikke-realiserede indtægter.
1) Det er et vanvittigt stort underskud ud fra et ret lille budget!
2) Det er vanvittigt, at AaB ikke genererer mere end ca. 15-20 mio. i øvrige indtægter (sponsorater, matchday, merchandise osv.)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. jan 2025, 23:10

AaBWanKenobi skrev:
13. jan 2025, 22:46
Jeg er klar over, at det ikke er en økonomitråd, så jeg skal nok snart holde kæft. Men enten kan bare stadig ikke begribe tallene, eller også har jeg misforstået dem:
Ifølge Tipsbladet er de seneste personaleudgifter i AaB opgivet til ca. 67 mio. Jeg forestiller mig, at det nærmest betyder hele biksen, inkl. spillerbudget. Det er tal fra 2023, og selv om der er røget løntunge spillere, har tallet nok ikke ændret sig voldsomt og er måske endda blevet lidt lavere.
Man budgetterer så med omkring 45-55 mio. i underskud, da de åbenbart indregnede 30 mio. i transfer er ikke-realiserede indtægter.
2) Det er vanvittigt, at AaB ikke genererer mere end ca. 15-20 mio. i øvrige indtægter (sponsorater, matchday, merchandise osv.)
Jeg har ikke forstand på regnskaber, men det er nok ud fra en lignende erkendelse, at man lader til at arbejde hårdt på at øge sponsorernes engagement i klubben, lige har ansat en ny account manager, etablering af AaB-shop op til julesalget, forsøger at nedbringe lønudgifterne til truppen og konsekvent opfordrer fans til at frigive billetter, hvis man ikke skal bruge dem. Der er sikkert også andre tiltag, som jeg har misset.

Har fået fortalt, at vi har været hårdt ramt ift. sponsorater ifm. nedrykningen. Også langt hårdere end fx OB. Men det er ikke noget, jeg har forsøgt at tjekke op på.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 14. jan 2025, 00:05

Sauer skrev:
13. jan 2025, 23:10
AaBWanKenobi skrev:
13. jan 2025, 22:46
Jeg har ikke forstand på regnskaber, men det er nok ud fra en lignende erkendelse, at man lader til at arbejde hårdt på at øge sponsorernes engagement i klubben, lige har ansat en ny account manager, etablering af AaB-shop op til julesalget, forsøger at nedbringe lønudgifterne til truppen og konsekvent opfordrer fans til at frigive billetter, hvis man ikke skal bruge dem. Der er sikkert også andre tiltag, som jeg har misset.

Har fået fortalt, at vi har været hårdt ramt ift. sponsorater ifm. nedrykningen. Også langt hårdere end fx OB. Men det er ikke noget, jeg har forsøgt at tjekke op på.
Vi har ikke bare været hårdt ramt. Vi har slet ikke fulgt med. Allerede nogen tid før nedrykningen kan jeg huske, at det i en Mediano udsndelse (mener jeg det var) blev nævnt, at AaB var en af de klubber i ligaen der var gearet allerhårdest når man på hvor stor en del af omsætningen som blev slugt af lønbudgettet. Det er jo nok det niveau man har skullet ligge på for at være med, men man har jo slet ikke sikret økonomien til det.
Problemet er dybest, at bestyrelse og ledelse igennem 10 år slet slet ikke havde nogen plan for at udvikle forretningen, men mest af lænede sig tilbage efter The Double og tænkte det meste nok var godt og der skal vi først og fremmest skyde på dem der var der hele tiden: Bestyrelsen.
Derfor er det nu en supertanker der skal vendes og da fodboldspillere er på kontrakt kan du ikke bare nedbringe lønningerne over natten og når du så får en nedryking oveni så vil der blive slået et hul i jorden uanset hvad.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. jan 2025, 05:21

Prisen menes at være 3 mill euro for Otoa.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... lg/5381296

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 14. jan 2025, 05:48

Isoleret set synes jeg det er en fin pris. Jeg er vild med Otoa, men han er meget skadet, og det en lidt en fugl i hånden, 10 på taget situation.

2-3 mio. euro var, ifølge Nordjyske, markedets vurdering, og den er jo spot on. I samme artikel nævnes det dog, at AaB havde en drøm om 7-9 mio. euro, hvis han kunne holde sig skadesfri, og det må man sige er en nedgang. Der kan selvfølgelig dukke nogle flotte klausuler op.

Alt i alt tror jeg, at jeg er tilfreds med 3 mio. euro plus klausuler. Ikke blown away, men heller ikke skuffet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 14. jan 2025, 07:16

Ser vi andre spillere i samme situation er der fx TK fra AGF, Provstgaard i Vejle, Busch i Silkeborg og Slotsager i OB.

TK ryger for 35 mil plus eventuelt 20 mere i bonus. Spiller stærkt i Italien
Provstgaard - U21 anfører på det hold som Otoa knap nok er en del af, etableret superliga spiller. Var på vej til Italien for 30 mil i sommers inden lecce træk sig i sidste sekund.
Busch - Interesse efter en stærk sæson og europæisk fodbold forrige år for Silkeborg - de prissatte ham efter sigende over 30 mil hvorfor interessen stoppede og har nu været skadet i et år.
Slotsager - Nok det største talent af dem alle. Spillede fast i superligaen som 17 årig, højst rangeret dansker til Golden boy. Skulle have været store millionbud som alle er afvist fordi ob ville have ny rekord. Skifter nu gratis her til sommer.

Med tanker herpå vil en pris omkring de 25 være et rigtig pænt salg af AaB for en spiller der kun har spillet 10 superliga kampe hvoraf flere af dem har været som back.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 14. jan 2025, 07:49

Alexis skrev:
14. jan 2025, 07:16
Ser vi andre spillere i samme situation er der fx TK fra AGF, Provstgaard i Vejle, Busch i Silkeborg og Slotsager i OB.

TK ryger for 35 mil plus eventuelt 20 mere i bonus. Spiller stærkt i Italien
Provstgaard - U21 anfører på det hold som Otoa knap nok er en del af, etableret superliga spiller. Var på vej til Italien for 30 mil i sommers inden lecce træk sig i sidste sekund.
Busch - Interesse efter en stærk sæson og europæisk fodbold forrige år for Silkeborg - de prissatte ham efter sigende over 30 mil hvorfor interessen stoppede og har nu været skadet i et år.
Slotsager - Nok det største talent af dem alle. Spillede fast i superligaen som 17 årig, højst rangeret dansker til Golden boy. Skulle have været store millionbud som alle er afvist fordi ob ville have ny rekord. Skifter nu gratis her til sommer.

Med tanker herpå vil en pris omkring de 25 være et rigtig pænt salg af AaB for en spiller der kun har spillet 10 superliga kampe hvoraf flere af dem har været som back.
Helt enig. Otoa har ikke spillet nok Superliga til at være dyrere og en købende klub vil nok også slå på skadeshistorikken udgør en risiko.
Så er der selvfølgelig det der med at have opbygget et agentnetværk osv., men den slags tager jo tid og kræver også en track record af gode salf og, at vi kommer i gang med at være en sælgende klub. Derfor synes jeg også alt i alt, at det er en meget fornuftig pris. Vi skal mere se det her som step et i at gøre AaB til en moderne transferforretning.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 14. jan 2025, 09:06

Gaarde6 skrev:
14. jan 2025, 05:21

22 mio. kr. tænker jeg er en ok pris, det er vel det 4. eller 5. største salg i klubbens historie? Og måske kan der komme nogle bonusser oveni, hvis han får meget spilletid, for den købene klub må jo også have deres betænkeligheder omkring hans mange skader i så ung en alder, og det trækker helt sikkert prisen ned.

Havde Otoa spillet kontinuerligt uden de mange skader, havde prisen sikkert været +30 mio.

Det er fedt vi har fået en trup med flere potentielle store fremtidige transfers, fremfor tidligere tiders løntunge halvgamle lykkeriddere og hjemvendte helte.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 14. jan 2025, 09:36

troelsh skrev:
14. jan 2025, 09:06
Gaarde6 skrev:
14. jan 2025, 05:21

22 mio. kr. tænker jeg er en ok pris, det er vel det 4. eller 5. største salg i klubbens historie? Og måske kan der komme nogle bonusser oveni, hvis han får meget spilletid, for den købene klub må jo også have deres betænkeligheder omkring hans mange skader i så ung en alder, og det trækker helt sikkert prisen ned.

Havde Otoa spillet kontinuerligt uden de mange skader, havde prisen sikkert været +30 mio.

Det er fedt vi har fået en trup med flere potentielle store fremtidige transfers, fremfor tidligere tiders løntunge halvgamle lykkeriddere og hjemvendte helte.

Frit fra hukommelsen er han det 4. største salg:

1. Basso for 45 mio.
2. Grønkjær for 34 mio.
3. Kaufmann for 25 mio. (opr. 20 mio. men FCK betalte 5 mio. mere for at hente ham et halvt år før)
4. Otoa for 22,5 mio.
5. Prica for 20 mio.

I det perspektiv er det vel en rigtig flot transfer. Særligt hvis handlen inkluderer klausuler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 14. jan 2025, 09:53

Hvad snakker I om? “Otoa er meget skadet”. Tag jer lige sammen engang, og undersøg sådan noget der inden I deler ud af visdommen. Manden har siddet ude samlet 48 dage og samlet misset 8 kampe som senior pga én eneste skade, en fibersprængning. Det er sgu jer der er meget skadet, hvor har I fra at Otoa er meget skadet?? Har det bare spredt sig fra leveren?? Synes det er noget vås at fyre af. Ingen klubber vil kigge på Otoa og få sådan en hjerneblødning. “Shit, han har engang haft en fiber, vi rør ham ikke med en ildtang”.

Når det så er sagt er prisen vel kun påvirket af efterspørgslen. Hvis man skal have mere end mw må det være i klausuler. Jeg vil mene at € 3mio er en rigtig fin pris for Otoa. Kan kun se lavere vurderinger rundt omkring på nettet. Så kan vi håbe på nogle gode klausuler der kaster af sig i fremtiden og at han gør det fremragende dernede.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jan 2025, 10:02

bonanza skrev:
14. jan 2025, 09:53
Hvad snakker I om? “Otoa er meget skadet”. Tag jer lige sammen engang, og undersøg sådan noget der inden I deler ud af visdommen. Manden har siddet ude samlet 48 dage og samlet misset 8 kampe som senior pga én eneste skade, en fibersprængning. Det er sgu jer der er meget skadet, hvor har I fra at Otoa er meget skadet?? Har det bare spredt sig fra leveren?? Synes det er noget vås at fyre af. Ingen klubber vil kigge på Otoa og få sådan en hjerneblødning. “Shit, han har engang haft en fiber, vi rør ham ikke med en ildtang”.

Når det så er sagt er prisen vel kun påvirket af efterspørgslen. Hvis man skal have mere end mw må det være i klausuler. Jeg vil mene at € 3mio er en rigtig fin pris for Otoa. Kan kun se lavere vurderinger rundt omkring på nettet. Så kan vi håbe på nogle gode klausuler der kaster af sig i fremtiden og at han gør det fremragende dernede.
Jeg ved ikke hvor du har den opgørelse fra, men der var flere gange i 1. division hvor han kun kunne spille lidt mere end en halvleg fordi han havde en dum forstrækning eller tilsvarende, der ikke var sket i nærkamp. Ikke noget der holdte ham ude i længere perioder, men nok til at han skulle skiftes ud i nærmest hver eneste kamp.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 14. jan 2025, 10:03

Otoa bliver vores største salg i rigtig mange år.

24/25
Malthe Højholt: 3,7 mio (Pisa)
Younes Bakiz: 3 mio (Silkeborg IF)

23/24
Allan Sousa: 10 mio (Al-Ula)
Theo Sander: 8 mio (FC København)
Kasper Høgh: 2,6 mio (Stabæk)
Anosike Ementa: 1 mio (Viborg FF)

22/23
Mathias Ross: 13 mio (Galatasaray)
Andreas Hansen: 8 mio (FC Nordsjælland)
Anders Hagelskjær: 5 mio (Molde FK)