Jeg er da glad for, at det ikke umiddelbart bare er noget jeg har drømt.Sønderhof skrev: ↑13. jan 2025, 16:55Sådan er det blevet udlagt. Det var undtagelsesvis for 2024 regnskabet, at man budgetterede med et salg på omkring 20 millioner. Da det ikke ikke lykkedes korrigerede man regskabet til -47 for 2024.jonas386 skrev: ↑13. jan 2025, 15:57Var det ikke en af de ting vi gik væk fra med tyskernes indtog? Bl.a. for at mindske presset på større salg i hver eneste regnskabsår.Hanga skrev: ↑13. jan 2025, 15:30Du kan være helt sikker på at der i budgettet og dermed i det forventede årsresultat er indregnet en transfersum. Så jo, vores driftsunderskud uden transferindtægter kan meget vel være de 45 mio. kr. Det har været helt standard for AaB at budgettere med store transferindtægter i en del år efterhånden.jonas386 skrev: ↑13. jan 2025, 15:20Vores ordinære underskud, hvis man kalder det det, er vel ikke på 45 mio. kr. selvom det er det forventede underskud i år? Jeg forstår de uændrede forventninger til regnskabet som, at en evt. transfersum skal geninvesteres på den korte bane, om det så er i det ene eller andet. Jeg kan ikke læse i årdrapporten, eller halvårsrapporten, om at der budgetteres med de 3 mio. € i spillersalg, men kan have overset det et eller andet sted.Forza skrev: ↑13. jan 2025, 15:05jonas386 skrev: ↑13. jan 2025, 15:0320 millioner, og forhåbentligt noget videresalg, synes jeg sådan set er udmærket. Selvfølgelig vil vi gerne have mere, men det er jo heller ikke fordi Otoa har brændt ligaen af, og så kender vi også hans skadesudfordringer, hvorfor vi lige så godt kan rende ind i et scenarie hvor han ikke kommer til at spille særlig meget i efteråret.
20 millioner bør også give noget luft til en 9'er og en 6'er, plus en back hvis det er et behov.
Men 20 mio dækker jo bare hullet i regnskabet. Det betyder næppe at de bruger dem igen på spillere.
Som jeg husker det, og jeg kan sagtens huske forkert, var en af de ændringer SSE22 foretog at stoppe med at budgettere med behov for spillersalg, som vi ellers havde gjort i årene forinden.
Der er umiddeblbart tre årsager til man fastholder forventningen til et minus på 15-25 millioner for 2025.
1. Man har også for '25 budgetteret med store millionsalg.
2. Man kan allerede nu se at det er urealistisk at øge omsætningen nok, til at nå målet, og Otoa-millionerne dækker blot tabet.
3. Man vil geninvestere størstedelen af salgssummen.
Jeg synes bare det virker vildt, at man nogensinde vil smide en bøjet 25-øre efter en superligaklub med et driftsunderskud på 35-45 millioner og foretage spillersalg for 60 millioner hvert eneste år, før der er den mindste mulighed for videre udvikling af klubben. Det er selv efter at have barberet spilleromkostningerne kraftigt ned. 35-40 millioner, er vel tæt på 80% af den samlede spillerløn, og jeg kan ikke få det til at give mening, vi kun lige skulle kunne gå i 0, hvis spillerne nærmest rendte gratis rundt derude.