Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af -Larsen » 24. aug 2008, 16:12

Lindvang skrev:
Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at jeg mødte del pede med en sommersby i hånden igår! Er du 17?
Det pisser også mig af! En mand af den støbning med en Somersby!
Det pisser også mig af!!

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 12:46

Det pisser mig af at universitet ser det smarte i 3 måneders sommerferie for så at stresse igennem september, oktober og november med et hav af forelæsninger. Hvad med at bruge august måned også?????

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 25. aug 2008, 12:56

Det pisser mig af at du ikke er glad for en sommerferie på 3 måneder!

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Kontakt:

Indlæg af Kasper Møller » 25. aug 2008, 14:28

Alando skrev:Det pisser mig af at universitet ser det smarte i 3 måneders sommerferie for så at stresse igennem september, oktober og november med et hav af forelæsninger. Hvad med at bruge august måned også?????
Det pisser mig af, at folk tror det er hårdt at gå i skole. (Bank mig så...)

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. aug 2008, 14:33

Kasper Møller skrev:
Alando skrev:Det pisser mig af at universitet ser det smarte i 3 måneders sommerferie for så at stresse igennem september, oktober og november med et hav af forelæsninger. Hvad med at bruge august måned også?????
Det pisser også mig af! Folk, der tuder over at være studerende burde klippes, barberes og have et rigtigt arbejde. Det gælder også kvinderne!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. aug 2008, 17:17

Lindvang skrev:
Kasper Møller skrev:
Det pisser også mig af! Folk, der tuder over at være studerende burde klippes, barberes og have et rigtigt arbejde. Det gælder også kvinderne!
Nemlig, de studerende er røvforkælede og deres evige tuden over at de ikke har penge er til at brække sig over...
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Indlæg af Elegia » 25. aug 2008, 17:38

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:Det pisser også mig af! Folk, der tuder over at være studerende burde klippes, barberes og have et rigtigt arbejde. Det gælder også kvinderne!
Nemlig, de studerende er røvforkælede og deres evige tuden over at de ikke har penge er til at brække sig over...
Præcis. Man skal sgu præstere lidt mere end en bette opgave og et par formiddagsforelæsninger tre-fire måneder om året før, man hyler op om lønforhøjelse.

Og selvsamme studerende holder sig ikke tilbage med at leve det søde liv på diverse strande og beverdinger sommerferien* lang for bagefter at klage over, der ikke er penge nok til solcreme og kulørte drinks.

*=perioden fra maj til november

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 18:02

Meelsen skrev:Det pisser mig af at du ikke er glad for en sommerferie på 3 måneder!
Det er jeg sådan set også glad nok for hvis det var jeg ikke havde arbejdet hele sommerferien

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 18:03

Kasper Møller skrev:
Jeg har ikke sagt noget om det er hårdt. Jeg har sagt at det kan planlægges bedre.

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 18:05

Lindvang skrev:
Kasper Møller skrev:
Jeg blev klippet i sidste uge, barberet i morges og har skam også et arbejde. Hvilket jeg har brugt min sommerferie på.

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 18:06

Hmm jeg har vist ikke nævnt noget med mangel på penge...

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 18:11

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:Det pisser også mig af! Folk, der tuder over at være studerende burde klippes, barberes og have et rigtigt arbejde. Det gælder også kvinderne!
Præcis. Man skal sgu præstere lidt mere end en bette opgave og et par formiddagsforelæsninger tre-fire måneder om året før, man hyler op om lønforhøjelse.

Og selvsamme studerende holder sig ikke tilbage med at leve det søde liv på diverse strande og beverdinger sommerferien* lang for bagefter at klage over, der ikke er penge nok til solcreme og kulørte drinks.

*=perioden fra maj til november
Forkælet? hmm nej, som jeg har sagt før så har jeg brugt min sommerferie på arbejde. Hvilket jeg også gør til daglig ved siden af studiet. det søde liv på stranden? hmm har ikke engang været på stranden i år

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. aug 2008, 18:58

Jeg tror det blev en generaliseret debat, Alando. Ikke møntet på dig specifikt...

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Indlæg af Dåse Allan@ » 25. aug 2008, 19:40

Det pisser mig af at de 2 lærlinge jeg havde med idag, købte fyraftenssommersby...
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
FAR?!_ER_DU_MIN_MOAR???
2. div
2. div
Geografisk sted: Himlen...

Indlæg af FAR?!_ER_DU_MIN_MOAR??? » 25. aug 2008, 19:45

Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af at de 2 lærlinge jeg havde med idag, købte fyraftenssommersby...
Det er direkte utilgiveligt!

I øvrigt så pisser min nye p-bøde mig af!!! Selvforskyldt ja, men stadigvæk træls...
Aalborg BK Semper Fideus...

Nyggi

Indlæg af Nyggi » 25. aug 2008, 20:00

Det pisser mig af, at folk mener vi studerende er så forkælede. Ikke at der er for hårdt, men os studerende er nu engang os som kommer til at sidde i tunge stillinger til en skyhøj løn og smide en stor pose penge i statskassen når vi er færdige - altså vi kommer til at financiere showet for alle de gamle, syge og svage om nogle år. Ligeledes bliver det os som kommer til at arbejde i de såkaldte tunge stillinger for de førende virksomheder rundt omkring. Ingeniører, akademikere osv. er således dem der kommer til at generere indtægterne ved at være innovative og stå med det overordnede ansvar for mange af de ting som skal skabe samhandel med udlandet og lignende.

Men lad os få lidt fakta på bordet. En standard SU er på 4500-5000 kr. lidt afhængtigt af den specifikke person. Træk derfra de faste udgifter vi har som studerende

- Husleje - minimum 2000 kr. pr. måned
- El - et acceptabelt niveau er vel omkring 1000 kr. i kvartalet
- Varme - samme som el, men kommer an på hvilken type varme der er tale om etc.
- Vand -
- Internet - ja den varierer meget. En hæderlig og holdbar løsning er vel minimum 200 kr. om måneden, men det handler også om hvor du bor.
- Forsikring - En studieforsikring af passende kvalitet koster 1200 om året
- Licens - 2190 kr. for noget som mange unge mennesker, hverken bruger eller har glæde af.

regnestykket siger altså 2000 + 250 + 250 + 200 + 115,25 + 182,5 = 2997,75 som minmunsudgifter for en studerende hver måned. Læg dertil udgifter som bøger og tøj der ikke kan gøres op i en fast størrelse. Så bliver der altså ikke mange håndører tilbage at leve af.

Jeg hører tit argumentet med, at de studerende er dovne og burde tage sig et job, har masser af tid og lignende. Disse argumenter kommer tit fra folk, som ikke aner en hujende fis om, hvordan universitetsverdenen fungerer nu om dage. Mange uddannelser kræver, at du er meget til stede og også bruger meget af din fritid på studiet. Jeg har f.eks. en typisk arbejdsdag som er længere end mine forældres. Og hvordan pokker skal jeg så også have tid til arbejde når der også skal være tid til at sove og få noget at spise. Jeg synes simpelthen, at det er noget svineri overfor den ressource som på sigt skal bærre vores samfund som nogle af de fremmeste.

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 25. aug 2008, 20:51

Lindvang skrev:Jeg tror det blev en generaliseret debat, Alando. Ikke møntet på dig specifikt...
I know :| kunne bare ikke lade være med at give svar på tiltale. Hvilket egentlig også pisser mig af

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. aug 2008, 22:06

Uha, uha, uha Nyggi. Du skal ikke blive så sur og stødt...

Men jeg synes altså det er noget pivende vrøvl, du skriver og du forsøger at forsvare noget, der strider mod al fornuft og al virkelighed.

For at underbygge mine påstande, vil jeg blot nævne, at jeg har læst fire år på universitetet (medicinstudie), fire år på seminariet (lærer) og bor sammen med en kvinde, der p.t. skriver bacheloropgave i Religion og Mellemøststudier og som lægger vold-meget energi og tid i sit studie. Hun erkender da også blankt (og jeg kan se det med egne øjne), at udenfor eksamensperioderne har hun MASSER af tid til alt muligt andet, såsom at hygge med veninder, familie, rejse og ikke mindst arbejde.

For det første er det altså ikke kun "jer" studerende, der holder hjulene i gang og bærer de tunge lønposter i dette samfund. Desuden er det langtfra alle studerende, som i fremtiden kommer til at bestride stillinger, hvor man tjener lutten og dermed via skatten skal forsørge ALLE os andre stakler. Forstå mig ret. Jeg synes viden og uddannelse er umådeligt vigtigt i et demokratisk samfund og det er dét, der hæver os mennesker op på et højere niveau. Modargumentér gerne, hvis du ønsker.

For det andet er det da nogle svimlende lave udgifter, du har dig der. Det må da være overordentligt rart at kunne klare sig for så lidt. Så er der jo også råd (og tid) til masser af aways og masser af druk og damer, for ikke at sige spillen på heste og anden hasard.

For det tredje vil jeg gerne kommentere det med tid. Det er jo fuldstændigt grotesk, at du synes det kræver meget tid (forstå mig ret) og mere tid end alt muligt andet og endvidere er det jo fuldstændigt vanvittigt, at du fremstiller det som om der ikke er tid til noget som helst andet. Det kan jeg kun ryste på hovedet af. Jeg kan også i denne forbindelse nævne, at i min tid som studerende gik jeg PÆNT meget i byen, sov ofte PÆNT længe og nød egentlig livet i store drag med hvad dertil hører, fri for forpligtelser og med masser af tid på lommen og alligevel fik jeg sgu ganske gode eksamener. Jeg lyver heller ikke, når jeg siger at samtlige mine medstuderende på begge studier har den opfattelse efter de har lagt studietiden bag sig og er begyndt med fuldtidsjobs, etc. Af de mennesker jeg kender og har i min omgangskreds den dag i dag, er det da også de studerende som hakker langt mest i byen og som fyrer allerflest penge af på alt muligt diller. Det er også dem, der har tid til at skam-sidde diverse caféer i tide og utide og på fjollede tidspunkter, fordi de i dag ikke lige oooorker at tage på uni. Selvfølgelig, hvis du læser et eller andet ekstremt og "out of this world", kan jeg godt se, at du har travlt og føler dig træt og fattig.
Du kan jo også lure lidt på dette link, som ikke kan siges at være uvidenskabeligt, det statistiske materiale taget i betragtning: http://politiken.dk/uddannelse/article517685.ece

Ellers synes jeg du skulle stikke piben ind, kravle ned af piedestalen (jf. pkt. 1) og tørre øjnene godt og grundigt!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 25. aug 2008, 22:39

Nyggi skrev:Det pisser mig af, at folk mener vi studerende er så forkælede. Ikke at der er for hårdt, men os studerende er nu engang os som kommer til at sidde i tunge stillinger til en skyhøj løn og smide en stor pose penge i statskassen når vi er færdige - altså vi kommer til at financiere showet for alle de gamle, syge og svage om nogle år. Ligeledes bliver det os som kommer til at arbejde i de såkaldte tunge stillinger for de førende virksomheder rundt omkring. Ingeniører, akademikere osv. er således dem der kommer til at generere indtægterne ved at være innovative og stå med det overordnede ansvar for mange af de ting som skal skabe samhandel med udlandet og lignende.

Men lad os få lidt fakta på bordet. En standard SU er på 4500-5000 kr. lidt afhængtigt af den specifikke person. Træk derfra de faste udgifter vi har som studerende

- Vand -
- Internet - ja den varierer meget. En hæderlig og holdbar løsning er vel minimum 200 kr. om måneden, men det handler også om hvor du bor.
- Licens - 2190 kr. for noget som mange unge mennesker, hverken bruger eller har glæde af.

regnestykket siger altså 2000 + 250 + 250 + 200 + 115,25 + 182,5 = 2997,75 som minmunsudgifter for en studerende hver måned. Læg dertil udgifter som bøger og tøj der ikke kan gøres op i en fast størrelse. Så bliver der altså ikke mange håndører tilbage at leve af.

Jeg hører tit argumentet med, at de studerende er dovne og burde tage sig et job, har masser af tid og lignende. Disse argumenter kommer tit fra folk, som ikke aner en hujende fis om, hvordan universitetsverdenen fungerer nu om dage. Mange uddannelser kræver, at du er meget til stede og også bruger meget af din fritid på studiet. Jeg har f.eks. en typisk arbejdsdag som er længere end mine forældres. Og hvordan pokker skal jeg så også have tid til arbejde når der også skal være tid til at sove og få noget at spise. Jeg synes simpelthen, at det er noget svineri overfor den ressource som på sigt skal bærre vores samfund som nogle af de fremmeste.

Det pisser mig af at du er så forkælet som studerende at du på forhånd sidder og tuder over du har udsigt til at job med en høj løn. Du får det jo til at lyde som det er betydeligt hårdere at være en højtuddannet højtlønnet borger end en håndværker med en mellemhøj indtægt.

Jeg har selv en længere uddannelse bag mig, jeg har forsat mange venner og bekendte der tager div. uddannesler nu. Det er muligt der findes nogle som dig der bruger al sin tid på sin uddannelse, hvilket er fair nok, men det er langt fra det billede der tegner sig på landets uddannelsessteder. Der tegner der sig at billede af en flok studerende der til hverdag har ganske kort undervisningstid og dermed har mulighed for at bruge tiden på en mængde andre ting, også arbejde. Det er naturligvis visse perioder hvor der bruges betydeligt mere tid på studiet, når der SKAL skrives opgaver osv.

Men i bund og grund pisser det mig af du mener du bringer så stort et offer ved at tage en uddannelse. Hvis det er så hårdt, så bliv dog murerarbejdsmand i stedet.......Man vælger selv sin uddannelse og fremtid her i landet (i de fleste tilfælde i hvert fald) så enten har du valgt en uddannelse/fremtid som du drømmer om, eller også har du valgt forkert og bør dermed overveje dit uddannelses valg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. aug 2008, 22:42

Nyggi skrev:Det pisser mig af, at folk mener vi studerende er så forkælede. Ikke at der er for hårdt, men os studerende er nu engang os som kommer til at sidde i tunge stillinger til en skyhøj løn og smide en stor pose penge i statskassen når vi er færdige - altså vi kommer til at financiere showet for alle de gamle, syge og svage om nogle år. Ligeledes bliver det os som kommer til at arbejde i de såkaldte tunge stillinger for de førende virksomheder rundt omkring. Ingeniører, akademikere osv. er således dem der kommer til at generere indtægterne ved at være innovative og stå med det overordnede ansvar for mange af de ting som skal skabe samhandel med udlandet og lignende.

- Vand -

Undskyld mig hvis jeg knækker mig i lårfede stråler.

Du får en gratis uddannelse smidt i nakken og får endda penge oveni!!!

Hvis de studerende er så fattige hvordan kan de så have råd til at rende i det dyreste modetøj samt sidde inde i gaden torsdag, fredag og Lørdag???
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar