Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Ankermand
2. div
2. div

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Ankermand » 20. okt 2008, 17:11

Elegia skrev: Pas nu på, du ikke taber diskussionen på gulvet. Både pusheren og narkomanen er også tilfredse efter en narkohandel. Men det gør det altså ikke lovligt.
En malplaceret sammenligning i mine øjne. Dit eksempel er beviseligt ulovligt, mens vores er lovligt, eftersom vi bliver ved med at få lov til at gøre det. At diver$se personer så anser det som forkert, gør det ikke ulovligt som med narkohandelen.
Elegia skrev:Mit bud er, at diskussionen kan fortsætte i det uendelige herinde, for den handler helt kort om, hvordan man vælger at tolke sagerne: er nigerianerne primært i Danmark for at spille fodbold eller for at studere?

Svaret afhænger så af den brille, man ifører sig.
Det har du ret i. I mine øjne er der ingen tvivl om at de hovedsageligt er kommet til DK for at spille fodbold, men at de pga. nogle, i mine øjne, forkerte regler ikke kan få lov til det, uden der bruges det smuthul at de er studerende. (Hvilket de jo beviseligt også er).

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 22. okt 2008, 08:13

Endnu en grund til at hade FCM, Thomasberg på TV2 Sport igår aftes, man får opkastsfornemmelser ligeså snart man ser ham på tv

Onkel Franz
Superliga
Superliga

Indlæg af Onkel Franz » 26. okt 2008, 10:17

Benzin til bålet:

http://www.bold.dk/nyt/Koehlert-Det-er-handel-med-boern

Man har jo svært ved at være uenig. Og til dem, der siger, at vi bliver nødt til at følge linien med import af unge udlændinge for at konkurrere med andre klubber, f.eks. i udlandet, må man bare sige: Det er ingen undskyldning. At det pt. er tilladt, gør det ikke mere moralsk rigtigt.

Området trænger til lovgivning. Desværre kan der lukreres på den politiske bureaukrati, så en evt. lovgivning har nok lange, lange udsigter.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 28. okt 2008, 08:30

Loonie Thomasbergs påstand og så fakta
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 28. okt 2008, 10:18

Thomasberg er og bliver et fjols!

SÅ ÅBEN DOG MUNDEN, NÅR DU TALER, NAR!!!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2008, 08:42

Så fik de forlænget Kolja, med de rygtede, 5 mio sign on, 3 mio pr år på en 2 års kontrakt.

Nu har Salami så også fået forlænget kontrakten selvom han havde en kontrakt til 2011, mon ikke han har været lidt dyrere at forlænge med, og så har der været noget om at hans agent skulle have 30% af et eventuel salg. stod i en gammel bold.dk artikel.

Ballonen er spændt godt ud dernede...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 30. okt 2008, 09:42

Gentleman Finn skrev:Så fik de forlænget Kolja, med de rygtede, 5 mio sign on, 3 mio pr år på en 2 års kontrakt.

Nu har Salami så også fået forlænget kontrakten selvom han havde en kontrakt til 2011, mon ikke han har været lidt dyrere at forlænge med, og så har der været noget om at hans agent skulle have 30% af et eventuel salg. stod i en gammel bold.dk artikel.

Ja, det lyder godt nok som de foretager nogle meget offensive økonomiske satsninger på heden i øjeblikket. Måske er det bare mig der er offer for en økonomisk forsigtigthedsdiskurs i øjeblikket, grundet den internationale økonomiske krise, men jeg synes det lyder meget risci. Gad vide om det ikke fører til nogle panderynker blandt FCMs fans? Det kunne være sjovt med et bud fra nogle af dem - men de fleste er vel skræmt langt væk fra debatsiden efterhånden.

Onkel Franz
Superliga
Superliga

Indlæg af Onkel Franz » 30. okt 2008, 10:12

limey skrev:
Gentleman Finn skrev:Så fik de forlænget Kolja, med de rygtede, 5 mio sign on, 3 mio pr år på en 2 års kontrakt.

Ja, det lyder godt nok som de foretager nogle meget offensive økonomiske satsninger på heden i øjeblikket. Måske er det bare mig der er offer for en økonomisk forsigtigthedsdiskurs i øjeblikket, grundet den internationale økonomiske krise, men jeg synes det lyder meget risci. Gad vide om det ikke fører til nogle panderynker blandt FCMs fans? Det kunne være sjovt med et bud fra nogle af dem - men de fleste er vel skræmt langt væk fra debatsiden efterhånden.
Deres 'indkøbs'politik er vel den diametrale modsætning af vores (bedst illustreret ved købet af Borring). Hvad der er 'rigtigst' at gøre, skal jeg lade være usagt, men jeg så i hvert fald gerne, at AaB agerer mere offensivt i næste vindue.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Nyggi

Indlæg af Nyggi » 30. okt 2008, 17:38

Jeg så gerne Lynge lærte nogle ting af Ørgård. Såsom at få pladsen på plads i god tid og handle tilstrækkeligt ind og måske være lidt mindre kredsne med, hvad de køber og de køber lidt mere med udvikling for øje.

Når det er sagt synes jeg at FCM minder mig om AB i slutningen af 90'erne og starten af årtusindet. En klub der vikelig udvikler sig eksplosivt for derefter at spille med musklerne. Og hvor er AB nu? Ved at FCM bruger så mange penge skal de også sælge rigtigt meget de kommende sæsoner. Jeg ser flere faremomenter i deres ageren som forhåbentlig kommer os til gode på den lange bane. Man kan også side at det minder om AaB i årene efter 1999. Jeg vil tro på, at FCM kommer til at betale nogle meget dyre lærepenge om nogle år.

- FCMs spillere er egentlig mest interesserede i at komme til udlandet og FCM holder primært på dem qua. deres høje løn. Folk der hellere ville være et andet sted vil altid være mindre motiverede om det hedder sig fodboldspillere end os almindelige dødelige.
- FCM har solgt dyrt og flot de sidste par år. Hvis ikke tendensen fortsætter ser jeg FCM få meget store problemer med at generere indtægter som kan køre forretningen videre. Fodboldspilleres udvikling er ikke nogen vare man kan spå om, hvor gode de bliver og hvor meget den bliver værd.

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 30. okt 2008, 18:04

Hvis jeg var FCM'er, ville jeg gøre meget ud af at fejre 10års-jubilæet næste år. Om de når 15 er usikkert, og 25 somre på heden er en illusion.
MARK IT ZERO

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. okt 2008, 09:06

Dr. Pop_me_up skrev:Hvis jeg var FCM'er, ville jeg gøre meget ud af at fejre 10års-jubilæet næste år. Om de når 15 er usikkert, og 25 somre på heden er en illusion.
Jeg ville ønske du havde ret, men jeg tror desværre der er så mange uldkræmmere med penge på lommen dernede, at der altid vil være nogen, som smider penge i møget. Rige folk skal jo også have legetøj. Se bare FC Kasi, eller FCK.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 2. nov 2008, 18:56

Thank you, AGF.

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Indlæg af John Deacon » 3. nov 2008, 00:24

Gerrard skrev:Thank you, AGF.
Jow jow... når man så for første gang nogensinde spiller på FCM!!!!!!! taber de fandme... endnu en grund til at hade dem? :P
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Brugeravatar
Louise-AaB
Drenge
Drenge

Indlæg af Louise-AaB » 3. nov 2008, 09:03

Fordi de har Claus Madsen, som er SAS-ligaens latterligste spiller!
Han burde have fået et gult - og dermed marchordre - i går for det han gjorde mod Frederik Krabbe.
Jeg HADER folk der gør sådan noget.
Allan Kuhn - Aalborg elsker dig! :D
Thom'se - haha ;p<3333

Farvel Ene, held og lykke i Holland - kom snart hjem igen!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 3. nov 2008, 13:04

Et enkelt spørgsmål:

Er Thomasberg og den ene part i "Scener fra et parforhold" én og samme person? Tommy er jo en velkendt forkortelse for Thomas også...

http://www.black-wolves.com/billedgalle ... eri018.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=h8R9iZugflU

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 3. nov 2008, 13:22

Lindvang skrev:Et enkelt spørgsmål:

Er Thomasberg og den ene part i "Scener fra et parforhold" én og samme person? Tommy er jo en velkendt forkortelse for Thomas også...

Hahaha. Har tænkt på lige nøjagtigt den sammenligning et par gange, og også overvejet at smide det herind - det ligner sgu da helt vildt. Og med Kvamm som die hard Silkeborg fan, kan der godt sagtens være noget om snakken. I øvrigt en helt igennem suveræn sketch.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. nov 2008, 23:47

limey skrev:
Lindvang skrev:Et enkelt spørgsmål:

Hahaha. Har tænkt på lige nøjagtigt den sammenligning et par gange, og også overvejet at smide det herind - det ligner sgu da helt vildt. Og med Kvamm som die hard Silkeborg fan, kan der godt sagtens være noget om snakken. I øvrigt en helt igennem suveræn sketch.
Vil lige sparke ind, at scener fra et parforhold skal forestille at foregå i Holstebro - og her bor også den gode hr. Thomasberg! ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 4. nov 2008, 11:52

Der er blevet snakket meget om Lynges fantastiske evne til at lave scoops på transfersiden, mens det samtidig haltede når spillere skulle den anden vej gennem svingdøren. Jens Ørgaard må vel nærmest være hans diametrale modsætning, hvad de to evner angår.

Nu er endnu en af deres indkøb, blevet vejet og fundet for let. Denne gang Filip Marcic. Udover ham kan man nævne, Klimpl, Raska ligesom vel hverken Fagerberg, Kim C eller Ipsa har gjort det store væsen af sig.
Jeg mener, de var vel alle købt til at enten indgå i startelleveren eller banke kraftigt på, hvilket vel kun Fagerberg til dels gør? Der er tidligere blevet snakket om de penge de kaster efter spillere, som Califf og Kolja, og jeg kunne forestille mig at de nævnte seks spillere alle får en betragtelig hyre...

Nyggi

Indlæg af Nyggi » 4. nov 2008, 15:30

FCM har generelt ikke været for heldige med deres spillere fra Øst. Indtil videre er det vel kun Florescu som er slået til. Man kan stille et halvt hold med spillere fra østeuropa som ikke er slået til i FCM. Dog er Ipsa ikke så stort et flop endnu, da han endnu ikke har fået så meget spilletid, men i forhold til, hvad han blev skreget op til er han alligevel godt på vej mod markaten "flop".Gad vide hvem FCMs næste "superspiller" fra øst bliver? :)

Raska

Marcic, Klimpl, Ipsa, Gjosjevski

Dadu

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Gerrard » 4. nov 2008, 16:40

Nyggi skrev:FCM har generelt ikke været for heldige med deres spillere fra Øst. Indtil videre er det vel kun Florescu som er slået til. Man kan stille et halvt hold med spillere fra østeuropa som ikke er slået til i FCM. Dog er Ipsa ikke så stort et flop endnu, da han endnu ikke har fået så meget spilletid, men i forhold til, hvad han blev skreget op til er han alligevel godt på vej mod markaten "flop".Gad vide hvem FCMs næste "superspiller" fra øst bliver? :)

Raska

Marcic, Klimpl, Ipsa, Gjosjevski

Dadu
Havde sgu helt glemt Dadu... Det er der jo nok en god grund til at jeg havde...

Besvar