Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 28. jan 2009, 16:10

Man kan vel synes hvad man vil om Coldplay og deres salgs musik på Roskilde, men man kan vel ikke negliere, at det er et kæmpe navn. Personligt glæder jeg mig meget til at se dem, men jeg har så til gengæld heller aldrig set dem før - i modsætning til I to, går jeg ud fra (Roskilde '03).

Kanye kunne vel være toppen af hiphop at hente i år, men det er muligt at han er for dyr i drift (men de pungede jo kæmpemeget ud for Jay-Z sidste år, så måske?). Men han har jo annonceret at ville udgive et nyt album i 09, så muligheden for at booke ham kommer vel også meget an på releasedatoen for dette.

EDIT: Kanyes nye album har åbenbart release i juni 09, så timingen er jo for så vidt perfekt. Link.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 28. jan 2009, 16:44

Hvor mange albums vil Kayne lige udgive? Manden går da helt amok for tiden.

Har hans live-dvd fra Abbey Road studierne ''Late Orchestration'', rigtig fed koncert med strygere og hele pisset..

JSJ
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af JSJ » 28. jan 2009, 17:10

Det pisser mig grundigt af, at REM med dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=qQ1k_H3jyvk (Supernatural Superserious )

Beskylder "Hej Matematik" for at ha' plagieret REM's sang og benyttet den i "Walkmand"..

Jeg kan simpelthen ikke hører sammenligningen - Ja undskyld mig, men det er satme langt ude så..!

Her er et link til artiklen..

http://www.bt.dk/article/20090128/musiknyt/90128077/

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
Vejern
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Vejern » 28. jan 2009, 17:21

JSJ skrev:Det pisser mig grundigt af, at REM med dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=qQ1k_H3jyvk (Supernatural Superserious )

Beskylder "Hej Matematik" for at ha' plagieret REM's sang og benyttet den i "Walkmand"..

Jeg kan simpelthen ikke hører sammenligningen - Ja undskyld mig, men det er satme langt ude så..!

Her er et link til artiklen..

http://www.bt.dk/article/20090128/musiknyt/90128077/

/Jesper

den første april falde satme tidligt i år....hvis nogen kan fortælle mig hvor det lyder ens så informer mig gerne. Kan virkelig heller ikke hører det....mystisk

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 28. jan 2009, 17:39

Hvad fanden er Hej Matematik?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 28. jan 2009, 17:51

Lindvang skrev:Hvad fanden er Hej Matematik?
Det er Søren Rasted fra Aquas "nye" pop-projekt. :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jan 2009, 19:01

Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det pisser mig af at voldtægt samt mord på en 85-årig kvinde på Kastetvej giver 8 års fængsel. Det samme giver bortførelse af en dreng fra hans børnehave..... Den sidste er ikke hård nok, den første er til at kaste op over. Endnu engang må man håbe at der er familiemedlemmer der griber til selvtægt og "ordner" den møgunge der stod for ugerningen.
I Danmark er maksimalstraffen for drab 8 år, hvis du er under 18. Ergo har knægten fået maksimal straf!
Det er jeg nok klar over. Men maxstraffen herhjemme er jo komplet latterlig. Det er det der pisser mig af.... Sådan en idiot skulle have sprøjten, eller et nakkeskud.
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Indlæg af Elegia » 28. jan 2009, 19:18

Kenneth K skrev:Man kan vel synes hvad man vil om Coldplay og deres salgs musik på Roskilde, men man kan vel ikke negliere, at det er et kæmpe navn. Personligt glæder jeg mig meget til at se dem, men jeg har så til gengæld heller aldrig set dem før - i modsætning til I to, går jeg ud fra (Roskilde '03).
Kiri Te Kanawa, Plácido Domingo, Madonna, Mariah Carey, etc. er også alle kæmpenavne på deres områder, men derfor har de da stadig intet at lave på Roskilde Festival.

Coldplay er da vakkert nok og det er hyggeligt, at en hel generation kan stå og mindes de sange, de mistede mødommen til på efterskolens lumre værelser, men at lancere dem som det første navn (der ligesom skal indgyde nyt håb efter et par slatne år) på Roskilde Festival er sgu fesent.

Desværre er de ansvarlige musikbookere derovre jo kvinder fra Politiken-segmentet i café latte-alderen og dét er der sgu musikalsk sjældent kommet noget godt ud af.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 28. jan 2009, 19:34

Det pisser mig i den grad af, hvis FC Møgjylland snupper Prica!
/ Rasmus

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 28. jan 2009, 20:44

Elegia skrev:
Kenneth K skrev:Man kan vel synes hvad man vil om Coldplay og deres salgs musik på Roskilde, men man kan vel ikke negliere, at det er et kæmpe navn. Personligt glæder jeg mig meget til at se dem, men jeg har så til gengæld heller aldrig set dem før - i modsætning til I to, går jeg ud fra (Roskilde '03).
Kiri Te Kanawa, Plácido Domingo, Madonna, Mariah Carey, etc. er også alle kæmpenavne på deres områder, men derfor har de da stadig intet at lave på Roskilde Festival.

Coldplay er da vakkert nok og det er hyggeligt, at en hel generation kan stå og mindes de sange, de mistede mødommen til på efterskolens lumre værelser, men at lancere dem som det første navn (der ligesom skal indgyde nyt håb efter et par slatne år) på Roskilde Festival er sgu fesent.

Desværre er de ansvarlige musikbookere derovre jo kvinder fra Politiken-segmentet i café latte-alderen og dét er der sgu musikalsk sjældent kommet noget godt ud af.
Dine navne i starten er jo lidt tåbelige, sorry. De to første er repræsentanter for klassisk musik og de sidste to for popmusik. Coldplay er jo altså trods alt ikke nogen af delene. Coldplay er altså et rockband, om end det er i den bløde ende af skalaen. Det er ikke nogen AC/DC eller lignende 80'er-rock, som jeg har på fornemmelsen, at du helst vil se.

Vi havde jo egentlig også en lignende diskussion sidste år, kan jeg huske, hvor du var noget efter 08-programmet, som du ikke mente var rocket nok til rockfestivallen Roskilde. Må jeg spørge hvilke seks headlinere, du vil mene ville være de ideelle til Roskilde og den profil, som du synes Roskilde bør have? For jeg tror egentlig, at det bunder i at du ikke er tilfreds med profil, som Roskilde har.

Jeg har hørt blandede meninger om annonceringen af Coldplay i dag. Jeg har flere venner der er utilfredse, ligesom du er, men det er mest, fordi at de ikke kan lide Coldplay og flere i særdeleshed ikke kan lide Chris Martin. Personligt er jeg rigtig tilfreds med annonceringen, og jeg har store forventninger til den koncert. Jeg tror helt bestemt at den kan nå op på niveau med Radioheads sidste år.

Elegia

Indlæg af Elegia » 28. jan 2009, 22:01

Kenneth K skrev:Vi havde jo egentlig også en lignende diskussion sidste år, kan jeg huske, hvor du var noget efter 08-programmet, som du ikke mente var rocket nok til rockfestivallen Roskilde. Må jeg spørge hvilke seks headlinere, du vil mene ville være de ideelle til Roskilde og den profil, som du synes Roskilde bør have? For jeg tror egentlig, at det bunder i at du ikke er tilfreds med profil, som Roskilde har.
Præcis.
Jeg synes, Roskildes profil er blevet vagere de seneste år og når bookingtøserne fra festivalen så vælger at kaste millioner af kroner efter et hovednavn som Jay-Z, er jeg nødt til at indse, at festivalen på Dyrskuepladsen ikke længere er en obligatorisk sommertur for mig.

Jeg vil simpelthen se et program, før jeg beslutter mig, for selvom musikken på ingen måde betyder alt på (en) (Roskilde) festival, så er det alligevel rart at have et par bands at glæde sig til.

Frit fra leveren (og i et forsøg på at styre uden om bands, der har været forbi de sidste par år) kunne disse i mit tilfælde være...

The Smashing Pumpkins
My Vitriol
idlewild
Alice in Chains
Feeder
Devin Townsend
AC/DC
Stone Temple Pilots
Biffy Clyro
M83
Midnight Juggernauts
Cooper Temple Clause
Silversun Pickups
Down
Manic Street Preachers
Everlast
Hermano
Longview
Melissa Auf Der Maur
Our Lady Peace
Styrofoam
The Kills
The Gutter Twins
The Faint
six.byseven
Rage Against the Machine
& Pearl Jam...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. jan 2009, 22:46

Elegia skrev:
Frit fra leveren (og i et forsøg på at styre uden om bands, der har været forbi de sidste par år) kunne disse i mit tilfælde være...

The Smashing Pumpkins
My Vitriol
idlewild
Alice in Chains
Feeder
Devin Townsend
AC/DC
Stone Temple Pilots
Biffy Clyro
M83
Midnight Juggernauts
Cooper Temple Clause
Silversun Pickups
Down
Manic Street Preachers
Everlast
Hermano
Longview
Melissa Auf Der Maur
Our Lady Peace
Styrofoam
The Kills
The Gutter Twins
The Faint
six.byseven
Rage Against the Machine
& Pearl Jam...
Og så lige Helmet og Pantera - så er jeg overbevist... Dejligt at se, at du nævner Stone Temple Pilots - kunne sgu godt stå foran Orange med en kold fad og skråle med på Interstate Love Song...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. jan 2009, 22:47

At folk de er så pisse negative i AaB fodbold forummet... Selvmodsigende i en "det pisser mig af tråd", ved det godt, men det pisser mig virkelig fucking meget af!!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 28. jan 2009, 22:56

Elegia skrev:The Smashing Pumpkins
My Vitriol
idlewild
Alice in Chains
Feeder
Devin Townsend
AC/DC
Stone Temple Pilots
Biffy Clyro
M83
Midnight Juggernauts
Cooper Temple Clause
Silversun Pickups
Down
Manic Street Preachers
Everlast
Hermano
Longview
Melissa Auf Der Maur
Our Lady Peace
Styrofoam
The Kills
The Gutter Twins
The Faint
six.byseven
Rage Against the Machine
& Pearl Jam...
Godt så. Så langt, så godt.

Og det er jo en fed liste med nogle rigtigt fede navne imellem, og nogle som jeg meget, meget gerne så fandt vej til Roskilde.

Men traditionen tro skal det første annoncerede navn jo være en headliner, som de fleste kan nikke genkendende til. Ud fra din liste vurderer jeg at kun The Smashing Pumpkins, AC/DC, Rage Against The Machine og Pearl Jam vil kunne bære den ovenstående beskrivelse og vel kun AC/DC og Pearl Jam med et lige så bredt appel som Coldplay. Hvis vi tager AC/DC har der jo været vedvarende rygter om at de måske kommer til Roskilde i år, og skulle det være tilfældet (7-9-13!) tror jeg ikke at det vil blive offentliggjort før kort før festivalen eller før der evt. skulle blive udsolgt. Det tror jeg ud fra den betragtning, at Roskilde vil være bange for at mange kun vil købe deres billet for AC/DCs skyld. Er dén hypotese korrekt efterlader det os kun med Pearl Jam og det er vel tvivlsomt om de nogensinde kommer igen grundet ulykken i 2000.
Dog vil bands som Alice In Chains og Manic Street Preachers med statsgaranti også være headliners, men ikke aktuelle som første annoncering, tror jeg.

Hvis jeg så lige kort skal knytte en kommentar til din liste generelt, så må det være at det er en ret snæver liste. Det hele er jo stort set rock i en tradiotionel forstand med en elguitar, et sæt trommer, en bas og hvad der nu ellers lige kan klemmes ind (dog med undtagelser som et par indierock- og electronicabands, hvilket faktisk kommer lidt bag på mig). Hvis det var sådanne der kun optrådte til Roskilde tror jeg slet ikke, at festivallen ville være så populær. Langt hen ad vejen er den (hos de fleste) jo populær pga. bl.a. sin mangfoldighed i sit musikalske katalog med mange forskellige genrer og både store og etablerede, samt små og upcoming bands. Er man kun på udkig efter rene rockfestivaller bør man se udenlands, hvor Rock am Ring, Pinkpop og Rock Werchter m.fl. vil være mere oplagte valg.

Og så er der altså også et par af de bands som er gået i opløsning og derfor vel næppe er aktuelle (Cooper Temple Clause i hvert fald). Plus at de selvfølgelig er nødt til at være på turné på den tid, hvor Roskilde afholdes.

Til slut: mon ikke der kommer et par stykker fra den liste der forbi Roskilde. Det skulle overraske mig andet i hvert fald, når der er tale om så lang en liste.

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Indlæg af John Deacon » 29. jan 2009, 03:23

Kenneth K skrev:
le Cid skrev:*kunne godt bruge et billede af Nuke Herning-topindsflaget nu*
Billede

Det var så lidt... :kiss:
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Elegia

Indlæg af Elegia » 29. jan 2009, 09:55

Kenneth K skrev:Hvis jeg så lige kort skal knytte en kommentar til din liste generelt, så må det være at det er en ret snæver liste. Det hele er jo stort set rock i en tradiotionel forstand med en elguitar, et sæt trommer, en bas og hvad der nu ellers lige kan klemmes ind (dog med undtagelser som et par indierock- og electronicabands, hvilket faktisk kommer lidt bag på mig). Hvis det var sådanne der kun optrådte til Roskilde tror jeg slet ikke, at festivallen ville være så populær. Langt hen ad vejen er den (hos de fleste) jo populær pga. bl.a. sin mangfoldighed i sit musikalske katalog med mange forskellige genrer og både store og etablerede, samt små og upcoming bands. Er man kun på udkig efter rene rockfestivaller bør man se udenlands, hvor Rock am Ring, Pinkpop og Rock Werchter m.fl. vil være mere oplagte valg.
Præmissen for listen var jo ikke, om navnene derpå kunne klare sig gennem nåleøjet for Roskilde Festivals profil (hvis de overhovedet aner, hvordan den ser ud), men derimod var det eksempler på bands, jeg personligt ville glæde mig over.

Og generelt har der været langt mellem de snapse for mit vedkommende de senere år, hvorfor jeg - som jeg både selv og nu du anfører det - formentlig skal overveje at søge udenlands, da Roskildes profil er for langt fra at ramme mine ønsker.
Kenneth K skrev:Og så er der altså også et par af de bands som er gået i opløsning og derfor vel næppe er aktuelle (Cooper Temple Clause i hvert fald). Plus at de selvfølgelig er nødt til at være på turné på den tid, hvor Roskilde afholdes.
Jeg gad ærligt talt ikke tjekke alle navnenes tourlister, men det er kun logisk og klart, at flere af dem ikke er mulige at skaffe.

At Cooper Temple Clause er gået i opløsning er desværre gået hen over hovedet på mig. Men ellers tror jeg da ikke, der er flere eksempler på listen? Alice in Chains, My Vitriol og Stone Temple Pilots arbejder på nyt materiale og de fleste af de andre andre udgivet nyt materiale indenfor forholdsvis kort tid.

Mht. genrerne synes jeg egentlig, det spænder nogenlunde vidt fra elektronisk bårne bands som Midnight Juggernauts og M83 (der netop har udgivet glimrende nyt album) over såkaldt indie som Feeder, Biffy Clyro og Pumpkins (som er det eneste rigtige indieband på listen) til "klassisk hård rock" som AC/DC, Hermano og Down.

Jazz, rap, hiphop, r n' b, folk, funk, soul, verdensmusik, reggae, osv. har aldrig haft min interesse og selvom et skud housemusik er fint i ny og næ (og ganske hyggeligt en sen aften på Roskilde) er det ikke lige sådanne navne, der kunne tjene som argument for, jeg drog afsted.
MrBangDK skrev:Og så lige Helmet og Pantera - så er jeg overbevist... Dejligt at se, at du nævner Stone Temple Pilots - kunne sgu godt stå foran Orange med en kold fad og skråle med på Interstate Love Song...
Pantera dukker nok næppe op, men Down er jo med i stedet. Helmet kunne selvfølgelig også være herligt.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. jan 2009, 10:29

Elegia skrev:

The Smashing Pumpkins
My Vitriol
idlewild
Alice in Chains
Feeder
Devin Townsend
AC/DC
[...]
& Pearl Jam...
Hov, faldt lige over Devin Townsends navn. Er det noget folk i DK kender og hører? Som kæmpe Steve Vai fan lærte jeg Townsends navn at kende igennem deres samarbejde i 93. Jeg ved godt han har haft en solokarriere derefter, men at det var kendt over Atlanten overrasker mig lidt.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 29. jan 2009, 15:03

[NIN]´s gule LEASY-bil pisser mig af :|

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 29. jan 2009, 15:15

Det pisser mig af at der er så lang tid til Deportivo kampene og superligaen starter!

Og så pisser det mig af at man får så forbandet ondt i fødderne af at spille indendørsfodbold :@

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 30. jan 2009, 14:00

Folk, der hører hård rock og heavy. Kom nu videre. Det er jo bare larm med forvrænger.

Besvar