Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 6. feb 2009, 18:27

Hvorom alting er:

Glen Riddersholm, (hold kæft jeg hader det navn, det lyder som noget fra Drengene fra Angora), formår at tælle en 3.målmand med, det er helt godnat, Jonas Rössel? Skulle vi så også tælle Simon Sloth med, eller måske Simon Enevoldsen. Desuden er den trup som Glennis tæller fra, på 29 (!) mand, hvor AaB's nok er 24 mand.

Den latterlige assistenttræner har tydeligevis ikke forstået budskabet med "det her niveau". Og jeg mener faktisk Lynge udtalte sig om UEFA-niveau, hvor bønderne fra FC Menneskehandel jo selvfølgelig ikke kan være med, da de jo ikke spiller europæisk mere end én runde hvert år.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
aagaard-lc
Drenge
Drenge

Indlæg af aagaard-lc » 6. feb 2009, 19:00

Neger Neger Neger :o

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 6. feb 2009, 19:18

Køllen I Møllen skrev:Men nu du alligevel har Maccabi-tråden fremme vil jeg påpege at det var dig der gik i små sko, ikke mig :)
Samme konklusion som sidst ;)

Men tilbage til emnet: Så er jeg ret sikker på at AGF er den klub med flest spillere af egen avl i truppen.
Vilje slår teknik...

Ankermand
2. div
2. div

Indlæg af Ankermand » 6. feb 2009, 19:28

Mr. Larsen skrev:Hold kæft en selvglad idiot, mange af de spiller han nævner har knap nok været inde om deres SAS Ligahold endnu, så han kan da dårligt nok påstå at de er på Niveau med mange af de spiller som AaB har opbygget.

Lad os ta dem fra en ende af :

Lasse Heinze, fast mand på 1 holdet og gør det ve ligeså godt som mange af "vores egne"

Jonas Lössl, har stadig sin Sas liga Debut til gode, og han kan endnu ikke betegnes på SAS-Liga Niveau, det er han er alt for prøvet til.

Jesper Juelsgård Kristensen, bliver rost fra mange sider af, men igen han mangler også at vise sit værd på højeste niveau før han kan betegnes som SAS Ligaspiller.

Leon Jessen, middelmådig forsvarsspiller har aldrig vist nogen særlig høj klasse, og har stadig sin første SAS liga kamp i år tilgode. Det fortæller vist alt om mandens niveau.

Winston Reid, glimrende forsvarsspiller jeg vurderer til at være et niveau under Michael Jakobsen, men talentet er bestemt af en fornuftig størrelse. Klart en spiller som kan begå sig i Sas Ligaen.

Mads Albæk, endnu en ungspiller som stadig er uprøvet på højeste niveau, og kan derfor igen ikke betragtes som SAS Liga spiller.

Sekou Oliseh, Igen ung uprøvet talent, han har 2 indhop so far i denne sæson og ingen mål. Jeg synes igen det er for tidligt at sammenligne ham med AaBs efterhånden mange erfarne Sasl Ligaspiller som efterhånden har vist klassen i flere år, både hjemme og i Europæiske sammenhæng.

Adigun Taofeek Salami, stortalent han er i mine øjne allerede en af de allerbedste på den defensive midtbane, og vel en af de få Afrikaner som rent faktisk er slået igennem i FCM med stor succes (samme med Femi). Han er afgjort på Niveau med vores ditto, hvis ikke en tak bedre.

Christian Sivebæk, ung talent og er ligesom Juelsgaard meget rost. Det er personligt en spiller jeg tror meget på, men han er stadig et stykke fra flere af AaB´s spiller, men absolut en spændende spiller.

Yakubu Abubakar Akilu, endnu en Afrikaner som vi har set meget lidt til. Han er noteret for 4 kampe på holdet, men han har ikke gjort den store figur af sig endnu.

Frank Kristensen, indiskutabel en af SAS Ligaen´s alle bedste Angriber når han er i form og undgår skader, og bestemt mindst ligeså god som Jeppe Curth.

Jude Ikechukwu Nworuh, en spiller på vej til sit helt store Gennembrud, han har scoret 4 mål i 12 kampe, det er godkendt når han ikke er ældre endnu.

Baba Colins, voldsomt overvurderet spiller, ligesom så mange andre FCMer der bliver blæst op i pressen. Han har ikke slået til i FCM og er nu lejet ud til Vejle, det siger vel næsten alt, klubben tror ikke længere på ham

Alt i alt for jeg det til 5 som holder SAS Liga Niveau, krydret med nogen spændende unge spiller som evt. kan blive profiler i fremtiden, men det mangler vi altså at se først

Så den flaske vin kan du godt glemme alt om Riddersholm

Og lige før FCM folkene kommer herind og tuder, se på resultaterne vi har de senere år været FCM langt overlegen, både med en meget overbevisende DM Triumf sidste år, og ikke mindst vores Uefa Cup eventyr sidste år, samt Champions League iår. Og disse resultater er i høj grad grundlagt ved hjælp af mange af vores "egne spiller"
Ganske interessant og velgennmført analyse, som jeg stort set er enig i; dog med undtagelse af Baba, som jeg synes er et noget større talent end du gør ham til. Tror mere han er røgen til Vejle for at bygge videre på ham ved at give ham noget mere spilletid. Men vi får at se til sommer :-). Derudover skal det nævnes at Leon Jessens manglende kampe i høj grad skyldes skader.

Dog synes jeg du mangler én ting i dit indlæg. Et kritisk blik på de 11 Lynge nævner som spillere af egen avl, så det vil jeg da klare for dig ;-):

Augustinussen - Ikke så meget diskussion. Blandt de bedste defensive midtbaner i DK (ufatteligt han udviklede sig til det, når man tænker på hans middelmådige evner som angriber i hans unge år) :)

Risgård - Ung gut som fik sit gennembrud forholdsvis sent. Holder dog et fint SAS-liganiveau

Enevoldsen - Stortalent, som nok skal slå igennem internationalt engang i fremtiden.

Jens-Kristian Sørensen - Har ikke formået at slå igennem i AaB endnu, selvom han øjensynligt skulle have et udemærket talent. Bliver snart 22, men om han har SAS-liganiveau ved vi stadig ikke helt.

Patrick Kristensen - Middelmådigt talent i starten af tyverne. Har spillet en del kampe for AaB, men mangler stadig sit gennembrud. Lidt ligesom vores Leon Jessen, som man heller ikke helt ved hvorvidt han niveauet til at spille regelmæssigt i SAS-ligaen.

Emil Haucke - Mangler stadig sin debut. Aner intet om talentets størrelse

Kenneth Stenild - Har under 10 kampe for AaB. Præsterede udemærket sidste år, da Zaza blev skadet, uden jeg dog vil sige han for alvor er tæt på at true Zazas plads som 1. målmand. Tvivler på han ville være starter i nogen SAS-ligaklubber, selvom han viste niveau sidste år.

Lasse Nielsen - Har spillet en 15 kampe for AaB, hvor stort set allesammen har været i år. Ser ærlig talt ikke det store lys i ham, og vil betragte ham som en ganske ordinær forsvarer, som ikke holder SAS-liganiveau lige pt. Dog er han kun lige fyldt 21, så han kan jo udvikle sig endnu. Men nogen stor stjerne bliver han næppe.

Ronnie Schwartz - Spændende spiller, som dog ikke har spillet særlig meget for jer, og derfor stadig mangler at bevise sit værd på dette niveau. Har helt sikkert potentialet.

Daniel Christensen - Mangler stadig debut. Ved ikke hvor god han er.

Martin P (senere solgt til Vejle) - Habil SAS-ligaspiller med gode indlæg og nogle uforståelige hjerneblødninger. Holder dog SAS-liganiveau.

Det giver 5 med minimum SAS-liganiveau (Augu, Enevoldsen, Risgård, Stenild og Martin P)
4 med større eller mindre talent (Jens-Kristian Sørensen, Schwartz, Lasse Nielsen og Patrick K) (Patrick K er nok den der er tættest på at have SAS-liganiveau af de 4)
2 med et, for mig, ukendt talent (Daniel Christensen og Emil Haucke)

Altså er det meget lig vores situation. Jeg forstår dog ikke helt jeres forargelse over Riddersholms udtalelser, da det for mig mest af alt virker som en gang gas og godmodigt mobberi af Lynge. Dog kan Riddersholms håbløse udtalelser fra tidligere (dem er der en del af) selvfølgelig have spillet ind. Denne her lægger jeg dog ikke så meget i. Så hvis jeg var jer ville jeg såmænd bare glæde mig over jeres fine talenter, og så ellers håbe på de præsterer bedre end FCM's ditto. Så jeg kan passende gøre modsat :-)

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. feb 2009, 20:18

Jeg er grundliggende enig med din analyse Ankermand, jeg mener dog at du har glemt både Michael Jakobsen Og Jeppe Curth i dit regnskab. Ifølge jeres assistenttræner så kan spiller som har optrådt minium 3 år imens de har været 15-21 år betegnes som egenavl, derfor må man naturligvis tage disse med i regnskabet også.

Så jeg får det til 7 spiller i vores trup, som man kan påstå holder niveau i Sas Ligaen.

Altså Augo, Ene, Risgård, Stenild, Martin P (indtil for kort tid siden) samt Curth og MJ.

Også står spændende spiller som Schwartz, Lasse og Patrick på spring, dem ser jeg rigtig mange muligheder i fremover :)

Men i kommer da sikkert bedre med fremover, i har været dygtige til at udvikle især danske spiller, og sælger dem dyrt, det er en ting AaB kanlære en del af, altså at sælge dem til en høj pris :=)

Vi har så været dygtige til at få det optimale ud af vores spiller, og har præsteret fantastisk de seneste 2 sæsoner samt i Europæisk sammenhæng iår :)

Og Baba blir vi vist ikke enig om Anker, jeg synes uanset hvad klubben melder ud at man sender et kraftig signal om at man ikke længere tro på Baba. Jeg ku ha forstået hvis manden havde skiftet til Vejle pga, manglende spillestid men det har jo ikke været problemet so far. Så har jeg større fidus til Nworuh og Frank K. hos jer.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 20:38

Ankermand ;

Godt sagligt indlæg :thumbsup:
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2009, 22:49

Mr. Larsen skrev:Jeg er grundliggende enig med din analyse Ankermand, jeg mener dog at du har glemt både Michael Jakobsen Og Jeppe Curth i dit regnskab. Ifølge jeres assistenttræner så kan spiller som har optrådt minium 3 år imens de har været 15-21 år betegnes som egenavl, derfor må man naturligvis tage disse med i regnskabet også.

Så jeg får det til 8 spiller i vores trup, som man kan påstå holder niveau i Sas Ligaen.

Altså Augo, Ene, Risgård, Stenild, Martin P (indtil for kort tid siden) samt Curth og MJ.

Også står spændende spiller som Schwartz, Lasse og Patrick på spring, dem ser jeg rigtig mange muligheder i fremover :)

Men i kommer da sikkert bedre med fremover, i har været dygtige til at udvikle især danske spiller, og sælger dem dyrt, det er en ting AaB kanlære en del af, altså at sælge dem til en høj pris :=)

Vi har så været dygtige til at få det optimale ud af vores spiller, og har præsteret fantastisk de seneste 2 sæsoner samt i Europæisk sammenhæng iår :)

Og Baba blir vi vist ikke enig om Anker, jeg synes uanset hvad klubben melder ud at man sender et kraftig signal om at man ikke længere tro på Baba. Jeg ku ha forstået hvis manden havde skiftet til Vejle pga, manglende spillestid men det har jo ikke været problemet so far. Så har jeg større fidus til Nworuh og Frank K. hos jer.
Men nu er èn ting hvad den officielle definition på egen avl er, noget andet hvad vi egentlig allesammen hver især definerer det som. Personligt synes jeg det er latterligt at definere 3 år indenfor 15-21 år som egen avl. Jeg mener ikke at hverken Jeppe Curth eller Michael Jacobsen er i nærheden af at være egen avl. Det er helt sort snak for mig at rode dem ind i snak om egen avl.... Det samme gælder de "indfødte folk fra den sydlige halvkugle med anden hudfarve" som Ikast har hentet op, det kan da aldrig være egen avl. Egen avl for mig betyder at en spiller har spillet minimum et par sæsoner som ungdomsspiller hos en klub og at klubben har været med til at forme spilleren. Den defination er selvfølgelig lidt diffus...

Jeg ved ikke om AaB eller Ikast har flest spillere af egen avl hvis man bruger min definition, er egentlig også pisseligeglad. Ikast har tydeligvis misforstået pointen : Lynge sagde at det handlede om at AaB havde mange af egen avl med på DETTE niveau og hentydede til kampen på Old Trafford. Mig bekendt har Ikast ikke prøvet at spille på det niveau og kommer formentlig heller aldrig til det. Så diskussionen er sgu egentlig forbi inden den rigtig kan komme igang, ikke?
Janteloven eksisterer IKKE!

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 7. feb 2009, 00:25

Køllen I Møllen skrev:Men nu er èn ting hvad den officielle definition på egen avl er, noget andet hvad vi egentlig allesammen hver især definerer det som.
Ja, verden bliver altid meget lettere, hvis man selv kan få lov at definere alting. Det er som om det bliver lettere at få alting til at passe sammen på den måde ;-)
Køllen I Møllen skrev:Personligt synes jeg det er latterligt at definere 3 år indenfor 15-21 år som egen avl. Jeg mener ikke at hverken Jeppe Curth eller Michael Jacobsen er i nærheden af at være egen avl.
Eftersom Curth var 21 da I hentede ham så bliver det svært for ham at opfylde kravet, mens MJ opfylder kravet med 2 dage. Så det er vel heller ikke de bedste eksempler....
Køllen I Møllen skrev:Egen avl for mig betyder at en spiller har spillet minimum et par sæsoner som ungdomsspiller hos en klub og at klubben har været med til at forme spilleren.
Det krav opfylder alle vores afrikanere. FCM har endda nok været med til at forme dem en hel del mere end de danske spillere.
Køllen I Møllen skrev:Lynge sagde at det handlede om at AaB havde mange af egen avl med på DETTE niveau og hentydede til kampen på Old Trafford.
Det med Old Trafford er vist fri fantasi fra din side. Mindes ikke I ligefrem havde 11 spillere af egen avl med til den kamp....Tror nu nok nærmere han hentydede til SAS-ligaen, da det ikke ville være så svært at finde klubber i 1. og 2. div, der har masser af spillere af egen avl.

Brugeravatar
Dübelius
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Syd for Sydafrika

Indlæg af Dübelius » 7. feb 2009, 01:15

Nu skal det liiiige bemærkes, inden debatten ryger helt af sporet, at den gode Hr. Jakobsen snakker om ungdomsfodbold og ikke spillere af egen avl.

Ifølge DBU bruges termen "ungdomsfodbold" om spillere fra 13 til 16 år. 7 til 12-årige spiller "børnefodbold", og 17 til 21-årige skal betragtes som ynglinge eller ungseniorer.

Kilde: http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/126.pdf

Så Lynge har ret - i hvert fald hvis han hentyder til FC Midtjylland, der heldigvis ikke, endnu, har valgt at flå de nykonfirmerede nigerianske knejtrøve ud af hænderne på deres stolte forældre for med det samme at indskrive dem på akademiet i Ikast.

Dog skulle Hr. Jakobsen, hvis han mener, at AGF's gode halvsæson er nok til at placere dem i samme kategori som os, nok overveje at smide et par flasker rødvin i retning af Fredensvang.
GAIS, GAIS, Baby!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. feb 2009, 08:15

FCM skrev:
Køllen I Møllen skrev:Men nu er èn ting hvad den officielle definition på egen avl er, noget andet hvad vi egentlig allesammen hver især definerer det som.
Ja, verden bliver altid meget lettere, hvis man selv kan få lov at definere alting. Det er som om det bliver lettere at få alting til at passe sammen på den måde ;-)
Køllen I Møllen skrev:Personligt synes jeg det er latterligt at definere 3 år indenfor 15-21 år som egen avl. Jeg mener ikke at hverken Jeppe Curth eller Michael Jacobsen er i nærheden af at være egen avl.
Eftersom Curth var 21 da I hentede ham så bliver det svært for ham at opfylde kravet, mens MJ opfylder kravet med 2 dage. Så det er vel heller ikke de bedste eksempler....
Køllen I Møllen skrev:Egen avl for mig betyder at en spiller har spillet minimum et par sæsoner som ungdomsspiller hos en klub og at klubben har været med til at forme spilleren.
Det krav opfylder alle vores afrikanere. FCM har endda nok været med til at forme dem en hel del mere end de danske spillere.
Køllen I Møllen skrev:Lynge sagde at det handlede om at AaB havde mange af egen avl med på DETTE niveau og hentydede til kampen på Old Trafford.
Det med Old Trafford er vist fri fantasi fra din side. Mindes ikke I ligefrem havde 11 spillere af egen avl med til den kamp....Tror nu nok nærmere han hentydede til SAS-ligaen, da det ikke ville være så svært at finde klubber i 1. og 2. div, der har masser af spillere af egen avl.
Jeg kan lugte at hele denne diskussion står og falder med hvorvidt man kan kalde Ikast`s afrikanere for "egen avl". Personligt synes jeg det ikke, men hvis de har spillet ungdomsfodbold i klubben kan jeg sagtens forstå din pointe. Det ændrer dog ikke ved min holdning om at en spiller fra Afrika aldrig kan blive "egen avl" i en dansk klub (medmindre han bliver hentet som 12 årig eller det der er værre). Så kan du selvfølgelig sige at hvis AaB henter en spiller i Hobro er det akkurat det samme og det kan du jo så have ret i :) Det er heldigvis så uendeligt ligegyldigt når alt kommer til alt........

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 7. feb 2009, 08:16

Point taken, jeg huskede åbenbart forkert med Curth´s alder. Anyway det er ifølge jeres Assistent træner de regler man bruger international for at definerer spiller af egen avl. Jeg vil nu stadig holde på at både Curth og Michael´s udvikling fra talent til profil i høj grad er AaB´s fortjeneste. Og jeres afrikaner opfylder kun de krav, fordi i stadig ikke overholder Fifa´s regler omkring unge spiller uden for Europa.

Men det er jo de færeste talenter som spiller i den samme klub fra barnsben til senior. FCM henter jo også spiller rundt om i hele landet til deres akademi, ligesom vi forsøger at støvesuge hele Nordjylland for de største talenter heroppe. En af vores største Jesper Grønkjær kommer oprindelig fra Thisted, Würtz fra Skive eller en Erik Bo fra Dronninglund, og ja jeg ku blive ved listen er lang :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 7. feb 2009, 09:43

Mr. Larsen skrev: En af vores største Jesper Grønkjær kommer oprindelig fra Thisted, Würtz fra Skive eller en Erik Bo fra Dronninglund, og ja jeg ku blive ved listen er lang :)
Det var godt nok Dronningborg ved Randers at vores Romario kom fra. :-)

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 7. feb 2009, 09:45

limey skrev:
Mr. Larsen skrev: En af vores største Jesper Grønkjær kommer oprindelig fra Thisted, Würtz fra Skive eller en Erik Bo fra Dronninglund, og ja jeg ku blive ved listen er lang :)
My bad, jeg var vist lige lidt for hurtigt da jeg tjekkede Erik Bo op på wikipedia :=)

Randers
2. div
2. div

Indlæg af Randers » 7. feb 2009, 15:36

limey skrev:
Ja og nu sidder han i byrådet for Venstre, mens han arbejder som jordspekulant :cheers:

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 7. feb 2009, 15:51

Randers skrev:
limey skrev:
Ja og nu sidder han i byrådet for Venstre, mens han arbejder som jordspekulant :cheers:
Jeps. De fleste havde nok regnet med at han var gået ind i saftevandsbranchen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. feb 2009, 13:03

Hvorfor var det lige at Ikast spillede håndbold igår? Jeg troede FCM havde ædt Ikast?

Randers
2. div
2. div

Indlæg af Randers » 8. feb 2009, 13:25

Køllen I Møllen skrev:Hvorfor var det lige at Ikast spillede håndbold igår? Jeg troede FCM havde ædt Ikast?
Hej, uden at gøre mig klogere end jeg er, kunne jeg forestille mig, at det har noget med, at de er tilmeldt Europa som Ikast og det er nok umuligt at ændre, mens turneringen er i gang!!
Ingen ved hvad FCM er ude i verden, de tror vel, at det har noget med "FUCK" at gøre og de har jo egenlig ret i!!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 17. feb 2009, 11:17

Endelig sker der noget med FC Midtafrikas import af spillere under 18 år fra Afrika:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 127009.ece

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 17. feb 2009, 11:37

Elscorpio skrev:Endelig sker der noget med FC Midtafrikas import af spillere under 18 år fra Afrika:

Jeg Savner blot nogen sanktioner fra Fifa af, imod de klubber som har forbrudt sig på Fifa´s regelsæt. Det er for tyndt kun at rejse fingeren og sige fy, klubberne skal sgu ku mærke det, evt fratagelse af point, penge bøder eller udelukkelse fra Europæisk bold i nogen år, osv osv.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. feb 2009, 17:30

Mr. Larsen skrev:
Elscorpio skrev:Endelig sker der noget med FC Midtafrikas import af spillere under 18 år fra Afrika:

Jeg Savner blot nogen sanktioner fra Fifa af, imod de klubber som har forbrudt sig på Fifa´s regelsæt. Det er for tyndt kun at rejse fingeren og sige fy, klubberne skal sgu ku mærke det, evt fratagelse af point, penge bøder eller udelukkelse fra Europæisk bold i nogen år, osv osv.
Det tør de jo ikke. Så vil de store klubber blot lave en udbryderliga. Der hvor jeg snildt kan følge FCM og fansnes forudrettethed er at man ikke har noget imod at gå ind i sager mod små klubber som FCM, mens europæiske storklubber fint kan hente Argentinere, Brassere osv uden problemer. For slet ikke at tale om afrikanere med dobbelt statsborgerskab som konsekvens af koloni-tiden.

Jeg vil se det før jeg tror det, at denne regel bliver konsekvent overholdt over for alle hold.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar