Det pisser mig af at folk bruger smilies i en tråd fyldt med varm luft!
Det pisser mig af tråden
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Det pisser mig af tråden
Det pisser mig af at jeg ikke forstod ironien i første omgang.

- Winning doesn't really matter as long as you win.
- Metal'n Roll
- Allstar

- Favoritspiller: Patrik Kristensen
- Geografisk sted: Aal'eren
Ingen tvivl om rap er noget lort, men vi kan jo ikke alle have samme musiksmag.. Nu ved jeg ikke lige hvor højt ham der rapperen spillede, men noget der kan jerne mig helt af, er når jeg får den der finger på skulderen, og en alt for fake og overdreven venlig stemme, der beder mig om lige at skrue lidt ned for iPod'en... Når jeg så tager bøfferne af, så viser det sig gu'hjælpeme' at decibellen for dem ikke er højere end når folk sidder og snakker sammen. Jeg beder sgu da heller ikke de andre i toget om at holde deres kæft, hvis det de sidder og snakker om ikke lige interesserer mig dernede på bagsædet... Vi skal alle være der, og hvem har bestemt at musik skal smides ned i bunden af hirakiet??Elscorpio skrev:Det pisser mig i den grad af at den gut der sad foran mig i bussen havde skruet så meget op for musikken i sine hørebøffer at hele bussen kunne høre med på hans lorterapmusik!!![]()
![]()
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Du ved hvad jeg mener, hvis jeg sammenligner det som om han havde taget en ghettoblaster med ind i bussen, selvom han havde ørebøfferne på....Metal'n Roll skrev:Ingen tvivl om rap er noget lort, men vi kan jo ikke alle have samme musiksmag.. Nu ved jeg ikke lige hvor højt ham der rapperen spillede, men noget der kan jerne mig helt af, er når jeg får den der finger på skulderen, og en alt for fake og overdreven venlig stemme, der beder mig om lige at skrue lidt ned for iPod'en... Når jeg så tager bøfferne af, så viser det sig gu'hjælpeme' at decibellen for dem ikke er højere end når folk sidder og snakker sammen. Jeg beder sgu da heller ikke de andre i toget om at holde deres kæft, hvis det de sidder og snakker om ikke lige interesserer mig dernede på bagsædet... Vi skal alle være der, og hvem har bestemt at musik skal smides ned i bunden af hirakiet??Elscorpio skrev:Det pisser mig i den grad af at den gut der sad foran mig i bussen havde skruet så meget op for musikken i sine hørebøffer at hele bussen kunne høre med på hans lorterapmusik!!![]()
Så højt var det. Håber han skader sine ører, for det må ikke være sundt at skrue så meget op for musikken
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Hans problem er nok, at han allerede har skadet sine øre, og derfor er tvunget til at høre så højt musik for selv at kunne høre noget.Elscorpio skrev:Du ved hvad jeg mener, hvis jeg sammenligner det som om han havde taget en ghettoblaster med ind i bussen, selvom han havde ørebøfferne på....Metal'n Roll skrev:Ingen tvivl om rap er noget lort, men vi kan jo ikke alle have samme musiksmag.. Nu ved jeg ikke lige hvor højt ham der rapperen spillede, men noget der kan jerne mig helt af, er når jeg får den der finger på skulderen, og en alt for fake og overdreven venlig stemme, der beder mig om lige at skrue lidt ned for iPod'en... Når jeg så tager bøfferne af, så viser det sig gu'hjælpeme' at decibellen for dem ikke er højere end når folk sidder og snakker sammen. Jeg beder sgu da heller ikke de andre i toget om at holde deres kæft, hvis det de sidder og snakker om ikke lige interesserer mig dernede på bagsædet... Vi skal alle være der, og hvem har bestemt at musik skal smides ned i bunden af hirakiet??Elscorpio skrev:Det pisser mig i den grad af at den gut der sad foran mig i bussen havde skruet så meget op for musikken i sine hørebøffer at hele bussen kunne høre med på hans lorterapmusik!!![]()
Så højt var det. Håber han skader sine ører, for det må ikke være sundt at skrue så meget op for musikken
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Ja, hvorfor ikke? Staten ejer og administrerer (og formøbler) jo i forvejen effektivt omkring 80% af din løn....Lindvang skrev:Alle lejeboliger bør ejes og administreres af staten! Det samme gælder i øvrigt den kollektive trafik!
Bienvenu Bassogog!
- Steve-Dave
- Landshold

Det burde man sgu gøre. Råbe efter idioterne "NU HOLDER I FANDEME KÆFT!!!". Så kunne det være, man kunne få lidt fred. Især hvis man smider med ting for lige at understrege pointen.Metal'n Roll skrev:Jeg beder sgu da heller ikke de andre i toget om at holde deres kæft, hvis det de sidder og snakker om ikke lige interesserer mig dernede på bagsædet...
-
Lindvang
Dét var ellers meget. Hvorfra har du lige præcis det tal?astonvilla skrev:Ja, hvorfor ikke? Staten ejer og administrerer (og formøbler) jo i forvejen effektivt omkring 80% af din løn....Lindvang skrev:Alle lejeboliger bør ejes og administreres af staten! Det samme gælder i øvrigt den kollektive trafik!
-
Lindvang
I den forbindelse pisser det mig af, at når man helt bevidst sætter sig i en stillekupé i et tog, for at slippe for folks latterlige ringetoner, råben i mobiltelefoner, larmende lortemusik og elendige samtaler, så vil der ALTID sætte sig nogen, som med deres super ego-centrerede mig-mig-mig-holdning mener, at selvfølgelig er det okay, at lige præcis DE kan te sig som det passer dem og skide på hensigten med en stillekupé.Steve-Dave skrev:Det burde man sgu gøre. Råbe efter idioterne "NU HOLDER I FANDEME KÆFT!!!". Så kunne det være, man kunne få lidt fred. Især hvis man smider med ting for lige at understrege pointen.Metal'n Roll skrev:Jeg beder sgu da heller ikke de andre i toget om at holde deres kæft, hvis det de sidder og snakker om ikke lige interesserer mig dernede på bagsædet...
Når man så påpeger det, skal man enten stemples som gammel, sur idiot eller have bitre og hadefulde ord med på vejen.
Summa summarum: mig-mig-mig-mentaliteten pisser mig ekstremt meget af!
- astonvilla
- Allstar

Det afhænger naturligvis af dine personlige forhold, men det er ikke meget skævt.Lindvang skrev:Dét var ellers meget. Hvorfra har du lige præcis det tal?astonvilla skrev:Ja, hvorfor ikke? Staten ejer og administrerer (og formøbler) jo i forvejen effektivt omkring 80% af din løn....Lindvang skrev:Alle lejeboliger bør ejes og administreres af staten! Det samme gælder i øvrigt den kollektive trafik!
De skatter og afgifter man som dansker går og øser ud af er bl.a.:
- Indkomstskat (marginalt 63%)
- Moms (25% på ALT hvad du køber fra øller til Ugens Rapport)
- Bilafgift (180% - hva fanden sker der lige dér??)
- Ejendomsskat
- Ejendomsværdiskat
- "Grønne Afgifter" (den berømte skjulte skat hvor du virkelig blir bollet - hver gang du åbner vandhanen, varmen, tænder for lyset etc.)
- Arveafgift (Hov?! Havde vi ikke betalt skat af de penge en 3-4 gange før?)
- Formueskat (afskaffet i 1995, men stærkt på vej tilbage, jfr. bl.a. Socialkammeraterne)
- Aktieavancebeskatning (såfremt du ønsker at placere dine så uhyggeligt hårdt beskattede overskudskroner)
- Kapitalindkomstbeskatning (d.o.)
- Osv. osv. osv. osv. osv. osv.
I.e. = Du blir tørret min ven....
Bienvenu Bassogog!
Især fordi, man jo ikke får noget til gengæld for pengene. Sygehuse, uddannelse, veje, socialt sikkerhedsnet er jo alt sammen ren fantasi.astonvilla skrev: Det afhænger naturligvis af dine personlige forhold, men det er ikke meget skævt.
- Ejendomsskat
- Ejendomsværdiskat
- "Grønne Afgifter" (den berømte skjulte skat hvor du virkelig blir bollet - hver gang du åbner vandhanen, varmen, tænder for lyset etc.)
- Formueskat (afskaffet i 1995, men stærkt på vej tilbage, jfr. bl.a. Socialkammeraterne)
- Aktieavancebeskatning (såfremt du ønsker at placere dine så uhyggeligt hårdt beskattede overskudskroner)
-
Lindvang
Om man bliver tørret, afhænger nok af øjnene, der ser. Man kunne jo også vende den om og se på de ting, visse af ovennævnte giver tilbage. Personligt er jeg stor fan af visse af elementerne, men der er da også et par stykker, hvor man snildt kunne ændre. Dog afhængigt af, om det er godt for andet end bare ussel mammon:astonvilla skrev:Det afhænger naturligvis af dine personlige forhold, men det er ikke meget skævt.Lindvang skrev:Dét var ellers meget. Hvorfra har du lige præcis det tal?astonvilla skrev:
Ja, hvorfor ikke? Staten ejer og administrerer (og formøbler) jo i forvejen effektivt omkring 80% af din løn....
- Ejendomsskat
- Ejendomsværdiskat
- Man kunne snildt sætte moms'en ned på sunde fødevarer.
- Bilafgiften er jo ikke 180% på fx el-biler. Her kunne den fint fortsætte med at være 0, og så kunne man sætte den op til 4000% på Hummers, etc. (hvad skal I med dem???)
- Jeg synes ikke, at nogle boller mig, når jeg forbruger ting, som har en belastning på miljøet.
- De andre sager kalder nok på lidt mere politiske argumenter, men det er jo ikke tilladt her på siden. Send evt. PM, hvis du ønsker uddybning af mine holdninger på de punkter.
Alt i alt, kommer den danske beskatning jo folk til gode. At en betaler mere end en anden, betyder jo at denne anden har lige vilkår mht. sundhed, uddannelse, etc. Det er sgu da herligt!
- astonvilla
- Allstar

Det klarer de jo helt fint i andre lande ude at have Verdens højeste skattetryk.BoT skrev:Især fordi, man jo ikke får noget til gengæld for pengene. Sygehuse, uddannelse, veje, socialt sikkerhedsnet er jo alt sammen ren fantasi.astonvilla skrev: Det afhænger naturligvis af dine personlige forhold, men det er ikke meget skævt.
- Ejendomsskat
- Ejendomsværdiskat
Bienvenu Bassogog!
- astonvilla
- Allstar

Om man bliver tørret, afhænger nok af øjnene, der ser. Man kunne jo også vende den om og se på de ting, visse af ovennævnte giver tilbage. Personligt er jeg stor fan af visse af elementerne, men der er da også et par stykker, hvor man snildt kunne ændre. Dog afhængigt af, om det er godt for andet end bare ussel mammon:Lindvang skrev:Det afhænger naturligvis af dine personlige forhold, men det er ikke meget skævt.astonvilla skrev:[quote="Lindvang
Dét var ellers meget. Hvorfra har du lige præcis det tal?
- Ejendomsskat
- Ejendomsværdiskat
- Bilafgiften er jo ikke 180% på fx el-biler. Her kunne den fint fortsætte med at være 0, og så kunne man sætte den op til 4000% på Hummers, etc. (hvad skal I med dem???)
- Jeg synes ikke, at nogle boller mig, når jeg forbruger ting, som har en belastning på miljøet.
- De andre sager kalder nok på lidt mere politiske argumenter, men det er jo ikke tilladt her på siden. Send evt. PM, hvis du ønsker uddybning af mine holdninger på de punkter.
Alt i alt, kommer den danske beskatning jo folk til gode. At en betaler mere end en anden, betyder jo at denne anden har lige vilkår mht. sundhed, uddannelse, etc. Det er sgu da herligt![/quote]
Uden at kaste sig ud i den Store Forbudte Politiske Debat omkring de udestående punter, vil jeg da bare give dig ret i at det afhænger af øjnene, der ser (og den enkelte persons indkomst- og forbrugsniveau). De punkter du anfører er helt enige i.
Bienvenu Bassogog!
Hvilke lande med lavere skat har alle nævnte elementer på samme niveau som Danmark?astonvilla skrev:
Det klarer de jo helt fint i andre lande ude at have Verdens højeste skattetryk.
- astonvilla
- Allstar

Arrh, det må du altså selv gøre en indsats for. Google er din ven. Se på alle lande med samme eller bedre niveau (bla en lang række Europæiske lande, samt nogle i det fjerne Østen). De har alle et væsentligt lavere skattetryk end Danmarks.BoT skrev:Hvilke lande med lavere skat har alle nævnte elementer på samme niveau som Danmark?astonvilla skrev:
Det klarer de jo helt fint i andre lande ude at have Verdens højeste skattetryk.
Alternativt kunne man vælge at se på en model som i Schweiz, hvor du marginalt betaler omkring 15% skat (Kanton Zürich som eksempel) og du betaler for / forsikrer dig ud af ydelserne selv. Eksempel: Den hospitalsforsikring jeg har på mig og min familie (der giver adgang til nogle af Verdens bedste privatklinikker) svarer prismæssigt på månedsbasis til ca. halvdelen af, hvor stor en del af min månedsløn - såfremt jeg var i Danmark - der ville tilgå det danske sundhedsvæsen. Jeg kan ikke ligge kilde ud hér, men det er beregninger jeg har foretaget i mit konsulentvirke.
Bienvenu Bassogog!
-
Lindvang
Men det er da også rigtigt fint, at du og din familie er beskyttet og forsikret op over begge ører! Men hvad med dem, der ikke har gryn til at forsikre sig til adgang til "nogle af verdens bedste privatklinikker"? Det er bare ærgerligt eller hvad?astonvilla skrev:Arrh, det må du altså selv gøre en indsats for. Google er din ven. Se på alle lande med samme eller bedre niveau (bla en lang række Europæiske lande, samt nogle i det fjerne Østen). De har alle et væsentligt lavere skattetryk end Danmarks.BoT skrev:Hvilke lande med lavere skat har alle nævnte elementer på samme niveau som Danmark?astonvilla skrev:
Alternativt kunne man vælge at se på en model som i Schweiz, hvor du marginalt betaler omkring 15% skat (Kanton Zürich som eksempel) og du betaler for / forsikrer dig ud af ydelserne selv. Eksempel: Den hospitalsforsikring jeg har på mig og min familie (der giver adgang til nogle af Verdens bedste privatklinikker) svarer prismæssigt på månedsbasis til ca. halvdelen af, hvor stor en del af min månedsløn - såfremt jeg var i Danmark - der ville tilgå det danske sundhedsvæsen. Jeg kan ikke ligge kilde ud hér, men det er beregninger jeg har foretaget i mit konsulentvirke.
I øvrigt er jeg ikke enig med dig i, at det er indkomst- og forbrugsafhængigt, hvilken indstilling man har til de ovennævnte ting. Det handler om meget mere end det, med mindre man er hoppet med på ego-galejen!
- astonvilla
- Allstar

[/quote]
Men det er da også rigtigt fint, at du og din familie er beskyttet og forsikret op over begge ører! Men hvad med dem, der ikke har gryn til at forsikre sig til adgang til "nogle af verdens bedste privatklinikker"? Det er bare ærgerligt eller hvad?
I øvrigt er jeg ikke enig med dig i, at det er indkomst- og forbrugsafhængigt, hvilken indstilling man har til de ovennævnte ting. Det handler om meget mere end det, med mindre man er hoppet med på ego-galejen![/quote]
Nej slet ikke! Systemet er således, at såfremt man konstaterer at en person/en familie ikke har midlerne til en social og sundhedsforsikring, så betaler "Staten" (det er faktisk Kanton'en) for dette. Det er nemlig lovpligtigt at have en forsikring, på den ene eller den anden måde. Det er bl.a./primært dét som personskatten på marginalt 15% går til (socialt sikkerhedsnet).
-Og ja, når det kommer til min families velfærd, så er jeg helt oppe på ego-galajen! Det tror jeg ofte sker når man får unger osv...
Men det er da også rigtigt fint, at du og din familie er beskyttet og forsikret op over begge ører! Men hvad med dem, der ikke har gryn til at forsikre sig til adgang til "nogle af verdens bedste privatklinikker"? Det er bare ærgerligt eller hvad?
I øvrigt er jeg ikke enig med dig i, at det er indkomst- og forbrugsafhængigt, hvilken indstilling man har til de ovennævnte ting. Det handler om meget mere end det, med mindre man er hoppet med på ego-galejen![/quote]
Nej slet ikke! Systemet er således, at såfremt man konstaterer at en person/en familie ikke har midlerne til en social og sundhedsforsikring, så betaler "Staten" (det er faktisk Kanton'en) for dette. Det er nemlig lovpligtigt at have en forsikring, på den ene eller den anden måde. Det er bl.a./primært dét som personskatten på marginalt 15% går til (socialt sikkerhedsnet).
-Og ja, når det kommer til min families velfærd, så er jeg helt oppe på ego-galajen! Det tror jeg ofte sker når man får unger osv...
Bienvenu Bassogog!
Da jeg normalt er fan af Birmingham city FC,..piner det mig faktisk, at skulle holde med Aston Villa....!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
Guilty of being right -1996
- astonvilla
- Allstar

Det pisser mig i øvrigt af, at I ligger og roder rundt nede i Championship, så vi ikke kan få nogle ordentlige lokalopgør!!!tegner skrev:Da jeg normalt er fan af Birmingham city FC,..piner det mig faktisk, at skulle holde med Aston Villa....!!
WBA duer jo ikke til en skid....
Så OP med Jer igen i næste sæson, ellers blir jeg for alvor pissed!
Bienvenu Bassogog!
- John Deacon
- Allstar

- Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D
Hold da helt op, hvor det kan pisse mig af, at jeg kan være så meget enig med Lindvang! Vi kommer vist ikke til at skændes ret meget på skatteområdet!Lindvang skrev: Om man bliver tørret, afhænger nok af øjnene, der ser. Man kunne jo også vende den om og se på de ting, visse af ovennævnte giver tilbage. Personligt er jeg stor fan af visse af elementerne, men der er da også et par stykker, hvor man snildt kunne ændre. Dog afhængigt af, om det er godt for andet end bare ussel mammon:
- De andre sager kalder nok på lidt mere politiske argumenter, men det er jo ikke tilladt her på siden. Send evt. PM, hvis du ønsker uddybning af mine holdninger på de punkter.![]()
Alt i alt, kommer den danske beskatning jo folk til gode. At en betaler mere end en anden, betyder jo at denne anden har lige vilkår mht. sundhed, uddannelse, etc. Det er sgu da herligt!
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell
George Orwell