musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 18. feb 2009, 10:35

limey skrev:
Kenneth K skrev: Men ja, helt enig med dig omkring din anskuelse af Skanderborg Festival. Det er sådan en familiefest for folk, som nemlig kun har trang til HIT FM-musik - langt hen ad vejen i hvert fald.
Og så med Skive Beachparty som niveauet under...
Ikke for at bringe den tilbagevendende Nibe Festivals-bashing op, men den kan også passende klemme sig ind i Skive Beachparty-kategorien.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 18. feb 2009, 10:35

Jeg er klar til at give Roskilde en chance hvis Volbeat kommer igen....
Er ikke kun til dansk musik, men nogle lidt mere kendte navne ville helt klart give større publikum til hestepladsen udenfor Roskilde.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2009, 10:39

Bøgehøj skrev:
Det line-up kan dælme heller ikke sætte mit pis i kog. Vil dog understrege, at der ikke er ret mange af de mindre navne, man ville komme til at høre på Studenterhuset - heldigvis. Hvis det spilles på ANR HIT, er det højst sandsynligt shit. Desuden er Skanderborgs familiehygge til Danser med drenge-mentalitet til at lukke op og skide i.

Husk Studenterhuset har punk-mædl med Last Mile, Hitchcocks og 20belows (der spillede support for Volbeat på deres forrige tour) på fredaw. Det bli'r krafti.
Jeg er umiddelbart enig i din betragtning om at Skanderborgs program ikke er så vildt som det bliver fremlagt.. Men jeg er sgu uenig i din betragtning om "Danser med Drenge" mentalitet. Skanderborg har nogle navne der kommer igen år efter år - eksempelvis Danser med Drenge. Det er også en af grundende til at der, set i forhold til Roskilde, er et noget mere modent publikum til Skanderborg - set over en bred kam! Men jeg synes nu egentligt at Skanderborg har haft nogle fede, internationale navne de sidste år.

Lenny Kravitz
Presidents of the United States of America
Beck
Eric Clapton (fantastisk guitarist, men leverede en ufattelig uengageret koncert!!)
Snoop Dog
Oasis
Faithless
Prodigy
Suede
Franz Ferdinand
Green Day

Det er en klart anden profil end Roskilde, men de er sgu alsidige i deres program! Så "Danser med Drenge" mentaliteten er ikke den jeg kommer til Skanderborg for. Det er for at høre en masse fede bands, og så fordi jeg kan tage familien med. Tror sgu det bliver svært at tage en 9 mdr. dreng med på Roskilde ;)
Ska' vi hak'?

Bøgehøj
Superliga
Superliga

Indlæg af Bøgehøj » 18. feb 2009, 10:56

Kenneth K skrev:Ud fra fri hukommelse kan jeg da huske, at Suspekt, Ane Trolle i én eller anden afskygning, Carpark North, The Blue Van, Choir of Young Belivers og Turboweekend har været på Stud indenfor det seneste år af de der på listen. Og Celina Ree og The Dreams har vist været et smut forbi Skråen.
Undskyld. Der havde riven vist lidt for få tænder. En lynoptælling og min egen hukommelse siger, at 8 af de 22 "små" navne, har på et tidspunkt besøgt Studenterhuset. Pointen var vist også mest navne som Celina Ree, Cut'n'Move etc. som jeg væmmedes ved.
MrBangDK skrev:Jeg er umiddelbart enig i din betragtning om at Skanderborgs program ikke er så vildt som det bliver fremlagt.. Men jeg er sgu uenig i din betragtning om "Danser med Drenge" mentalitet. Skanderborg har nogle navne der kommer igen år efter år - eksempelvis Danser med Drenge. Det er også en af grundende til at der, set i forhold til Roskilde, er et noget mere modent publikum til Skanderborg - set over en bred kam! Men jeg synes nu egentligt at Skanderborg har haft nogle fede, internationale navne de sidste år. (...)
Det er en klart anden profil end Roskilde, men de er sgu alsidige i deres program! Så "Danser med Drenge" mentaliteten er ikke den jeg kommer til Skanderborg for. Det er for at høre en masse fede bands, og så fordi jeg kan tage familien med. Tror sgu det bliver svært at tage en 9 mdr. dreng med på Roskilde ;)

Netop:-) Man bør ikke tage spædbørn med på Roskilde. Det kan man på Skanderborg. Fred være med det, det er bare ikke mig. Danser med Drenge-mentaliteten er for mig netop den der "alle hygger til havefesten med musik, som vi alle kan lide"-ting. Puha.

At Skanderborg alligevel en gang i mellem har navne, som godt kunne have spillet Roskilde er så en anden sag. (Har dem lidt mistænkt for at det er sådan en "cred-ting". Der skal være noget alternativt for at de store ikke driller - lissom når popdrenge har lidt Metallica eller Volbeat til at krydre Ipod'ens Absolute Music dominans). Blev i job-sammenhæng indlagt til en endagsbillet på Skanderborg for et par år siden. Der var 20 i teltet for at høre Baby Woodrose. Skammeligt!

EDIT:
Kenneth K skrev:Ikke for at bringe den tilbagevendende Nibe Festivals-bashing op, men den kan også passende klemme sig ind i Skive Beachparty-kategorien.
Er kun delvist enig i Nibe-tingen. Ja, de har masser af Lilholt, Shubidua, Krebs etc. For det er en lille bonderøvsfestival og det ved de godt. Men de skal have ros for at sætte godt med små/ukendte navne i programhullerne til at opdrage publikum. F.eks. Eivør Pálsdóttir, The Good The Bad og Thee Attacks (2008) og Annika Aakjær (2009). Godt kørt af en lille festival.
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2009, 11:27

Bøgehøj skrev: Netop:-) Man bør ikke tage spædbørn med på Roskilde. Det kan man på Skanderborg. Fred være med det, det er bare ikke mig. Danser med Drenge-mentaliteten er for mig netop den der "alle hygger til havefesten med musik, som vi alle kan lide"-ting.

At Skanderborg alligevel en gang i mellem har navne, som godt kunne have spillet Roskilde er så en anden sag. (Har dem lidt mistænkt for at det er sådan en "cred-ting". Der skal være noget alternativt for at de store ikke driller - lissom når popdrenge har lidt Metallica eller Volbeat til at krydre Ipod'ens Absolute Music dominans). Blev i job-sammenhæng indlagt til en endagsbillet på Skanderborg for et par år siden. Der var 20 i teltet for at høre Baby Woodrose. Skammeligt!
Det er nok fordi jeg føler du rammer helt forbi generaliseringen, når jeg ser på mig selv, og hvad jeg har på min Ipod, at jeg lige må kommentere en gang til.

Jeg tror der er rigtigt mange der er som du beskriver. Hvorfor hører de Volbeat? Jo, for ham forsangeren er "cute og har nogle fede tatoveringer". Jeeeez... Men jeg tror så også at der er mange, som er til familiehygge, som gerne så flere rockbands på Skanderborg.. I mit eget tilfælde, så hører jeg gerne Dickow, TV2, VETO, etc. Men på min Ipod ligger der også Pantera, Helmet, AC/DC, Pearl Jam, etc.

Hvad fanden er det egentligt jeg gerne vil sige??? Jo, jeg synes du generaliserer publikummet til Skanderborg alt for vildt :thumbsup:

Nå, jeg må hellere lave lidt inden jeg skal til Aalborg... Fuck, jeg kan da overhovedet ikke koncentrere mig i dag!!

Cheers,
Michael

P.s. Så Baby Woodrose fyre et enkelt nummer af til åbningen af Copenhagen Guitar Battle forrige fredag. Fuck, hvor må Lorenzo have været på noget "sjovt" - eller også var han bare så mega stiv, så han næsten ikke kunne holde balancen...
Ska' vi hak'?

Bøgehøj
Superliga
Superliga

Indlæg af Bøgehøj » 18. feb 2009, 11:31

MrBangDK skrev:
Bøgehøj skrev: Netop:-) Man bør ikke tage spædbørn med på Roskilde. Det kan man på Skanderborg. Fred være med det, det er bare ikke mig. Danser med Drenge-mentaliteten er for mig netop den der "alle hygger til havefesten med musik, som vi alle kan lide"-ting.

Det er nok fordi jeg føler du rammer helt forbi generaliseringen, når jeg ser på mig selv, og hvad jeg har på min Ipod, at jeg lige må kommentere en gang til.

Jeg tror der er rigtigt mange der er som du beskriver. Hvorfor hører de Volbeat? Jo, for ham forsangeren er "cute og har nogle fede tatoveringer". Jeeeez... Men jeg tror så også at der er mange, som er til familiehygge, som gerne så flere rockbands på Skanderborg.. I mit eget tilfælde, så hører jeg gerne Dickow, TV2, VETO, etc. Men på min Ipod ligger der også Pantera, Helmet, AC/DC, Pearl Jam, etc.

Hvad fanden er det egentligt jeg gerne vil sige??? Jo, jeg synes du generaliserer publikummet til Skanderborg alt for vildt :thumbsup:

Nå, jeg må hellere lave lidt inden jeg skal til Aalborg... Fuck, jeg kan da overhovedet ikke koncentrere mig i dag!!

Cheers,
Michael

P.s. Så Baby Woodrose fyre et enkelt nummer af til åbningen af Copenhagen Guitar Battle forrige fredag. Fuck, hvor må Lorenzo have været på noget "sjovt" - eller også var han bare så mega stiv, så han næsten ikke kunne holde balancen...
Tror mere jeg kritiserer selve festivalen end publikummet (der så i store træk - uden at generalisere for voldsomt) bliver af samme skuffe.

Tror somme tider at Guf fra Woodrose er mere eller mindre på evighedstrip. Spids Nøgenhat, Arrh!
Charles Manson

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 18. feb 2009, 14:35

nyeste køb:

Deicide: Till Death do Us Part
Deicide: The Stench of Redemption
Within Temptation: Black Symphony DVD
Arch Enemy: Rise of the tyrant
Radiohead: In Rainbows
Porcupine Tree: Voyage 34 - The Complete Trip
Napalm Death: Time Waits For No Slave
Illdisposed: There's Something Rotten... In The State Of Denmark (Misprint version)

skivsamling innehåller 572 skivor. :cheers:

så ligger der vist lige 5 cdér mere på posthuset og venter på at blive hentet idag...

ps. til sidste volbeat koncert i Aalborg var det sku da belastende at alle popperne trode man bare ku stå stille oppe forand scenen.. er sku da der, der skal være mosh pit! FFS!...

Bøgehøj
Superliga
Superliga

Indlæg af Bøgehøj » 18. feb 2009, 14:44

Coma skrev:så ligger der vist lige 5 cdér mere på posthuset og venter på at blive hentet idag...

ps. til sidste volbeat koncert i Aalborg var det sku da belastende at alle popperne trode man bare ku stå stille oppe forand scenen.. er sku da der, der skal være mosh pit! FFS!...
Til lykke med de nye anskaffelser:-)

Ja, til metalkoncerter er der mosh foran, men til Volbeat? :cool:

PS. Er det et tilfælde, at moshe og mosle ligger så tæt op ad hinanden fonetisk?
Charles Manson

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 18. feb 2009, 15:41

Bøgehøj skrev:
Coma skrev:så ligger der vist lige 5 cdér mere på posthuset og venter på at blive hentet idag...

PS. Er det et tilfælde, at moshe og mosle ligger så tæt op ad hinanden fonetisk?
tilbage i 2003 var der sku ;)

og det er lidt en skam, at se et ellers godt band blive misbrugt sådan af poppere, til at føle de er lidt seje...

btw.. Napalm Death sangen Strong Arm er fanme da fed!!

http://www.youtube.com/watch?v=NF1fjebDG_M

Kzpr
Landshold
Landshold
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Indlæg af Kzpr » 18. feb 2009, 19:22

Coma skrev:
Bøgehøj skrev:

tilbage i 2003 var der sku ;)

og det er lidt en skam, at se et ellers godt band blive misbrugt sådan af poppere, til at føle de er lidt seje...

btw.. Napalm Death sangen Strong Arm er fanme da fed!!

http://www.youtube.com/watch?v=NF1fjebDG_M
Jamne Coma dog, tør du godt høre sådan noget farligt venstredrejet socio-politisk musik.... spillet af sådan nogle tidligere "skraldespandsbørn" :P
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 18. feb 2009, 19:52

Kzpr skrev: Jamne Coma dog, tør du godt høre sådan noget farligt venstredrejet socio-politisk musik.... spillet af sådan nogle tidligere "skraldespandsbørn" :P
ja men bliver nogle gange nød til at tage et bad.. men så er det godt man altid kan høre noget mayhem bagefter og føle sig ren og smuk igen ;)

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 19. feb 2009, 10:13

Elscorpio skrev:Jeg er klar til at give Roskilde en chance hvis Volbeat kommer igen....
Er ikke kun til dansk musik, men nogle lidt mere kendte navne ville helt klart give større publikum til hestepladsen udenfor Roskilde.
SHIT - hvorfor er der ingen der har tænkt på det før? Kunne være fedt hvis Chili Peppers og The Killers kom igen - noget man kender og kan synge med på!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 21. feb 2009, 15:37

http://www.spirit-animal.info/

det lugter af 70ér prog/sync... og måske er det jens lyn der står bag.. men fuck det er fedt!!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 4. mar 2009, 13:35

Kunne da egentlig godt tænke mig at vide, om nogen af brugerne herinde har købt det nye U2-album og hvad de synes om det?

Jeg har købt det og er totalt vild med det. Når man har hørt det igennem et par gange, lyder det ikke af noget specielt, men når man så har kørt det igennem en 10+ gange, så styrer det bare for vildt!

Synes det er det bedste album fra deres side af siden Achtung Baby fra 1991 - det er trods alt noget tid siden!

Mine favoritter på albummet er Magnificient, Breathe og Stand Up Comedy. Sjovt nok er det egentlig førstesinglen Get On Your Boots, der er det dårligste nummer på pladen, hvis man spørger mig.

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 7. mar 2009, 13:35

Nu var jeg så heldig at få en anmelder kopi af den nye mastodon - crack the skye.. og hold da op hvor er det sindsygt fedt.. 100% stiv diller!! når numrene først åbner sig, er de fanme catchy, ganske vist ikke så brutalt som deres gamle, men for fanden det holder.. alle numrene på cdén rykker for vildt.. det lort skal bare forudbestilles!!

http://www.myspace.com/mastodon et par nr

http://www.mastodonrocks.com/news video til den fede Divinations

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2009, 14:53

Coma skrev:Nu var jeg så heldig at få en anmelder kopi af den nye mastodon - crack the skye.. og hold da op hvor er det sindsygt fedt.. 100% stiv diller!! når numrene først åbner sig, er de fanme catchy, ganske vist ikke så brutalt som deres gamle, men for fanden det holder.. alle numrene på cdén rykker for vildt.. det lort skal bare forudbestilles!!

Måtte lige ind og lytte, da de skal varme op til Metallica i Forum... Æft mand, mine trommehinder bløder!!! ;)
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 7. mar 2009, 15:23

MrBangDK skrev:
Coma skrev:Nu var jeg så heldig at få en anmelder kopi af den nye mastodon - crack the skye.. og hold da op hvor er det sindsygt fedt.. 100% stiv diller!! når numrene først åbner sig, er de fanme catchy, ganske vist ikke så brutalt som deres gamle, men for fanden det holder.. alle numrene på cdén rykker for vildt.. det lort skal bare forudbestilles!!

Måtte lige ind og lytte, da de skal varme op til Metallica i Forum... Æft mand, mine trommehinder bløder!!! ;)
Jamen, er du ikke kun til Jette Torp og Sarah Brightman?

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 7. mar 2009, 20:33

MrBangDK skrev:

http://www.myspace.com/officialmayhem

er nok mere din smag så :P

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 8. mar 2009, 12:45

Billede

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. mar 2009, 12:58

Jeg har en forkærlighed for det lidt ældre musik

Hvilken en af dem her synes I er den bedste version af Baker Street?

Undercover

Gerry Rafferty

Besvar