Lindvang skrev:634 skrev:Hvis du laver arbejde som har en overenskomst er der jo også en der til hørende fagforening, som vil hjælpe dig, men de vil selvfølgelig også samtidigt have dig til at melde dig ind i foreningen.
At søge hjælp hos fagforeninger er dog vigtigt at undgå hvis man kan klare sig uden.
Deres eksistens-grundlag er skrupelløse arbejdsgivere og arbejdtagere som ikke selv kan sikre sig minimums rettigheder overholdt. Er du først en gang klient i en fagforening glemmer de dig aldrig, og vil altid se dig som en de kan bevare deres eksistens-grundlag ved.
Haha, det er sgu den største omgang bull, jeg endnu har hørt. Men respekt for dit stålsatte syn, selvom det ikke har alverden med virkeligheden at gøre.
Den må du gerne forklare bedre, således at mit stålsatte syn forstår din virkelighed bedre.
Jeg er skam tilhænger røde fagforeninger, men synes også at det burde være meget lidt indflydelsesrigt i vores hverdag, og jeg har endnu ikke forstået hvorfor nogen betale til en kristelig fagforening.
Det må da være et valg mellem LO fagbevægelsen, blive selvstændig, eller finde en arbejdsplads som vil skide alle faglige organisationer et langt stykke, og egentlig godt vil efterstræbe at have gode og stabile medarbejdere, det vil sige at man slet ikke behøver at være med i fagforening og A-kasse, men har blind tillid til arbejdsgiveren vil det bedste for arbejdstageren.
Den sidste eks. har jeg selv haft i flere år, og det er skam ikke den ringeste arbejdsplads jeg har haft.