musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: musik

Indlæg af MrBangDK » 7. okt 2009, 10:32

Sidder og arbejder mens jeg er i gang med første gennemlytning af den nye

Alice in Chains; "Black Gives Way to Blue"..

Fornuftigt indtil videre. AiC bliver aldrig det samme uden Layne Staley, og William Duvall's vokal kan til tider virke lidt for blød, men det er også en svær arv.. Til gengæld er lyden rigtig klassisk AiC - herligt :thumbsup:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 7. okt 2009, 11:28

MrBangDK skrev:Sidder og arbejder mens jeg er i gang med første gennemlytning af den nye

Fornuftigt indtil videre. AiC bliver aldrig det samme uden Layne Staley, og William Duvall's vokal kan til tider virke lidt for blød, men det er også en svær arv.. Til gengæld er lyden rigtig klassisk AiC - herligt :thumbsup:
Giv manden noget heroin, så skal hårdheden i vokalen nok komme. :-)

Elegia

Indlæg af Elegia » 7. okt 2009, 11:38

MrBangDK skrev:Sidder og arbejder mens jeg er i gang med første gennemlytning af den nye

Personligt mener jeg, at Layne Staley er i top 3 over de fedeste stemmer i rocken de sidste 20-30 år, men alligevel synes jeg, der fokuseres alt for meget på ham (vs. William DuVall) i forbindelse med dette album.

DuVall har kendt Jerry Cantrell i cirka ti år og sunget med Alice in Chains siden 2002. Han ved med andre ord godt, hvordan jobbet skal udføres, og så skal man huske på, at Staley altså kun stod for måske 60 procent af vokalen, mens Cantrell tog sig af resten.

Disse duetter er, i mine øjne, ikke svækkede med DuVall/Cantrell.

Men, men... ingen erstatter vel nogensinde Staleys fantastiske stemme, der indeholdt så megen smerte, at man ikke var i tvivl om, at han mente det for alvor. DuVall gør det bare så godt, som det overhovedet er muligt.

Med alt dette sagt er jeg ovenud tilfreds med albummet, som i mine øjne fortjener at få fem af seks mulige stjerner.

Balladerne er ganske vist lidt i overskud, men når de udføres som i "Your decision" eller hyldesten til Staley "Black gives way to blue" (med Elton John(!!) på klaver), gør det heller intet.

Åbneren "All secrets known" minder lidt om Iron Maidens "Number of the beast" ved første anslag, mens "Check my brain" næsten er radiovenlig og sikkert bliver et hit. "A looking in view" er slet og ret bare er suveræn, mens numre som "Acid bubble" og "Lesson learned" rammer den gamle Alice in Chains-lyd godt.

Og dét er bestemt ikke dårligt.

Alt i alt et sjældent bevis på, at rockmusikken stadig ikke er død, selv om teenagere og andre former for ecstasymisbrugere forsøger at kvæle den med allehånde midler.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. okt 2009, 12:44

Smukt formuleret og 100% enig!!! :thumbsup:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Coma » 8. okt 2009, 23:07

den nye megadeth er ganske habil, også selv om der er en balade på cd´en.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 11. okt 2009, 18:30

Simon-RS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Indlæg af Simon-RS » 11. okt 2009, 21:39

Meelsen skrev:
Virkelig lækkert nummer!!

Det er en, som kører på repeat igen nu. Det nummer bliver bare bedre og bedre!

You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 13. okt 2009, 11:04

Legendevideoer fra den gode Richard D. James og Chris Cunningham:

Windowlicker:

Come to Daddy:
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. okt 2009, 20:51

Godt gang i den musik (mon spillerne hører den her slags musik som opvarmning??)

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 15. okt 2009, 10:08

Elscorpio skrev:Godt gang i den musik (mon spillerne hører den her slags musik som opvarmning??)

Det vil i hvertfald forklare den stribe nederlag, som vi er rendt ind i!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Nakken » 15. okt 2009, 14:11

Coma skrev:den nye megadeth er ganske habil, også selv om der er en balade på cd´en.
Enig! Det er i hvert fald et skridt i den rigtige retning fra den seneste United Abominations. Fart på!
Altid AaB!

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin » 16. okt 2009, 14:29

Billede

I studiet med Rick Rubin:

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 20. okt 2009, 15:35

Gad ikke til at starte et helt nyt emne for det her, så den bliver altså lige smidt her.

Sidder pt. og bakser med en film til ære for AaB og mangler derfor noget musik.

Jeg har indtil videre lavet introen, med intromusikken fra Metallicas The Unforgiven, og mangler altså nu idéer til videre musik, og tænkte altså derfor om i havde nogen idéer, er åbent for alt :aabfan:

(0:00 -0:55)

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Indlæg af Metal'n Roll » 26. okt 2009, 19:23

vandmelonen skrev:Gad ikke til at starte et helt nyt emne for det her, så den bliver altså lige smidt her.

Jeg har indtil videre lavet introen, med intromusikken fra Metallicas The Unforgiven, og mangler altså nu idéer til videre musik, og tænkte altså derfor om i havde nogen idéer, er åbent for alt :aabfan:

Verdens vel nok korteste nummer, må da give dig lidt udfordring?..
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. okt 2009, 14:09

vandmelonen skrev:Gad ikke til at starte et helt nyt emne for det her, så den bliver altså lige smidt her.

Det lyder bare rigtig spændende du!! Det er naturligvis lidt svært at give bud, når man ikke kan se hvilke videoer/billeder du havde tænkt dig. Skal jo helst passe sammen.
Såfremt du er inde i en sektion hvor vi smækker igennem - kvadrer FCK hjemme i 1999 eller en af de legendariske BØF sejre til AaB, eller et af mesterskaberne generelt, så vil jeg klart foreslå Sepultura's version af Orgasmatron (oprindeligt lavet af Mötorhead - eller lavede nogen den før dem, husker jeg ikke?).
Det SKAL være Sepultura's Live Version - og det SKAL være fra deres Live in Barcelona - link her:
http://www.youtube.com/watch?v=5xgjj0K9IhU" onclick="window.open(this.href);return false;
Den findes også i samme version på en "Maxi CD" eller hva sådan noget hedder. Så den kan suges på div. steder duvednok.

Efter min mening kunne den være rigtig god og give god stemning. Den ruller på den fede måde!

Guldhammer
Bienvenu Bassogog!

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 27. okt 2009, 22:37

...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. okt 2009, 22:42

danielnoll skrev:Jeg er helt tosset med Muse!
De er også søde..

I en lidt anden boldgade, Ryland Bouchard:
http://vimeo.com/3919297" onclick="window.open(this.href);return false;
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 29. okt 2009, 02:10

Så kan vi jo passende fortsætte med lidt sandpapirstør mørk soul/blues/rock leveret af Soulsavers, og den gamle traver, Mark Lanegan, et overset geni.

Brugeravatar
Mini-p
Landshold
Landshold
Geografisk sted: NEW YORK

Indlæg af Mini-p » 29. okt 2009, 14:05

Bare lidt til ikke-rock elskere!!!

Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 30. okt 2009, 10:24

Forsangeren fra The Strokes, Julian Casablancas, soloalbum er kommet i dag. Og det er bestemt anbefalelsesværdigt.

Førstesinglen, "11th Dimension", er nok det stærkeste nummer på pladen. Netop dette nummer kan høres nedenfor.

Besvar