Kenneth K skrev:DR Musik har også taget et fint initiativ, ser jeg.
Initiativet er en julekalender, hvor markante danske musikere kommer med deres besyv på 00'erne. Eller, det er i hvert fald det, Tim C har gjort under den første 'låge'. Om det er gennemgående, ved jeg ikke, men det tror jeg.
De kunne dog godt lige have læst lidt mere korrektur på skidtet.
Martin skrev:Jeg tror at i Tim C-land (et forfærdeligt sted) foregår det således, at spiller man guitar, går man fri af den genre.
En guitarist i Bruce Springsteen-klassen har da også en stor portion autenticitet over sig. Tim C har måske bare ikke liiiiiige lige så meget. Og ja, et Tim C-land lyder ret forfrædeligt.
Martin skrev:Jeg tror at i Tim C-land (et forfærdeligt sted) foregår det således, at spiller man guitar, går man fri af den genre.
En guitarist i Bruce Springsteen-klassen har da også en stor portion autenticitet over sig. Tim C har måske bare ikke liiiiiige lige så meget. Og ja, et Tim C-land lyder ret forfrædeligt.
Netop! Bruce er antitesen af Tim! En kæmpe blandt mænd over for en lille metervare producerende bæh-fabrik.
Har lige hentet nogle fine, kolde og sterile mp3'er af the Lost Masters med Bruce i øvrigt. Meget anbefalelsesværdigt!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
Jeg har aldrig forstået hvad alt det had til Tim C. bunder i, med mindre man afskyr at en dansk sing-a-song writer rammer bredt i ny og næ. Og at Springsteen skulle repræsentere en modpol til Tim virker meget fortænkt og bør nok tilskrives en selvbestaltet opfattelse af et vanskeligt definerende begreb som autenticitet.
limey skrev:Jeg har aldrig forstået hvad alt det had til Tim C. bunder i, med mindre man afskyr at en dansk sing-a-song writer rammer bredt i ny og næ. Og at Springsteen skulle repræsentere en modpol til Tim virker meget fortænkt og bør nok tilskrives en selvbestaltet opfattelse af et vanskeligt definerende begreb som autenticitet.
Autencitet har reelt set intet med noget at gøre, og absolut heller ikke at han rammer bredt, hvilket jo bare er godt for ham. Det handler om at den gode Tim ikke har en realitetssans, når han som i interviewet giver udtryk for ikke at være en del af den ligegyldige og letfordøjelige pop.
Mandens musikalske og tekstuelle udtryk er jo ekstremt overfladisk, og det kommer han ikke udenom, hverken selvom han spiller guitar, er kaw eller er grim!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
Martin skrev:
Autencitet har reelt set intet med noget at gøre, og absolut heller ikke at han rammer bredt, hvilket jo bare er godt for ham. Det handler om at den gode Tim ikke har en realitetssans, når han som i interviewet giver udtryk for ikke at være en del af den ligegyldige og letfordøjelige pop.
Mandens musikalske og tekstuelle udtryk er jo ekstremt overfladisk, og det kommer han ikke udenom, hverken selvom han spiller guitar, er kaw eller er grim!
Ok. Det var vist Kenneth der blandede autenticitet ind i det. Pop er vel som regel defineret ved netop at være let fordøjelig. Om Tims musik er overfladisk eller ligegyldig er vel en smagssag.
Martin skrev:
Ok. Det var vist Kenneth der blandede autenticitet ind i det. Pop er vel som regel defineret ved netop at være let fordøjelig. Om Tims musik er overfladisk eller ligegyldig er vel en smagssag.
Ja, det var mig, der bragte autenticitetsbegrebet ind. Men jeg synes nu ikke, at det på nogen måde er skudt ved siden af, når Martin skrev, at Tim Cs musik var "overfladisk", og derefter forlængede sit argument med, at Tim C givetvis lever i en verden, hvor man "går fri" af det overfladiske, hvis blot der benyttes en guitar. Det skriger da nærmest på, at Tim C gemmer sig bag en guitar, som skulle validere musikken, set ud fra et autenticitets- og ikke-ligegyldigt perspektiv.
Martin skrev:
Ja, det var mig, der bragte autenticitetsbegrebet ind. Men jeg synes nu ikke, at det på nogen måde er skudt ved siden af, når Martin skrev, at Tim Cs musik var "overfladisk", og derefter forlængede sit argument med, at Tim C givetvis lever i en verden, hvor man "går fri" af det overfladiske, hvis blot der benyttes en guitar. Det skriger da nærmest på, at Tim C gemmer sig bag en guitar, som skulle validere musikken, set ud fra et autenticitets- og ikke-ligegyldigt perspektiv.
Nu nævner Tim jo ikke guitaren overhovedet og definerer i øvrigt ikke hvilke bands og solister han tænker på, når han snakker om overfladisk hitmusik. Derfor er det lidt svært at se hvem det er han sætter sig i opposition til.
Og du har ingen anelse om hvilke udgivelser Tim Snakker om? Du tror måske det er udgivelserne på Deutche Grammophon han snakker om? Eller et bredt udsnit af den gode Comas yndlingsbands?
Hvis du læser interviewet kan du ikke være i tvivl om i hvilken retning Tim orienterer sig og gerne vil se sig selv. Hvis han selv mente, at han lavede pop og letfordøjelig musik, ville han jo næppe brokke sig over genrens dominans.
Martin skrev:Og du har ingen anelse om hvilke udgivelser Tim Snakker om? Du tror måske det er udgivelserne på Deutche Grammophon han snakker om? Eller et bredt udsnit af den gode Comas yndlingsbands?
Hvis du læser interviewet kan du ikke være i tvivl om i hvilken retning Tim orienterer sig og gerne vil se sig selv. Hvis han selv mente, at han lavede pop og letfordøjelig musik, ville han jo næppe brokke sig over genrens dominans.
Nu er jeg så meget et gammelt røvhul, at jeg ikke aner hvad der er på hitlisterne. Men et forsigtigt bud på hvad Tim øffer om, kunne være den såkaldte r'n'b (den nye, ikke den gamle (den rigtige)), hvor nogle negere siger yeah over et dovent beat og et eller andet fruentimmer nynner den samme frase igen og igen (tilsat pitchshift Cher-vokal). Hvis dette bud er rigtigt, kan jeg kun give ham ret.
Martin skrev:Og du har ingen anelse om hvilke udgivelser Tim Snakker om? Du tror måske det er udgivelserne på Deutche Grammophon han snakker om? Eller et bredt udsnit af den gode Comas yndlingsbands?
Nu er jeg så meget et gammelt røvhul, at jeg ikke aner hvad der er på hitlisterne. Men et forsigtigt bud på hvad Tim øffer om, kunne være den såkaldte r'n'b (den nye, ikke den gamle (den rigtige)), hvor nogle negere siger yeah over et dovent beat og et eller andet fruentimmer nynner den samme frase igen og igen (tilsat pitchshift Cher-vokal). Hvis dette bud er rigtigt, kan jeg kun give ham ret.
Hvis det forholder sig sådan, så vil jeg dog mene, at de kære 90'ere var værre. Det var da om noget et musikalt poplavpunkt, vi oplevede der. Og jeg voksede op med det. Jeg har sådan set ret ondt af mig selv.
Miami Røgmaskine: Alexander Brown & Hampenberg - Røgmaskine og LMFAO - I'm In Miami Bitch http://www.youtube.com/watch?v=tI7yQJa_4uM" onclick="window.open(this.href);return false;
Leave The Catwalk Behind: Steve Angello, Sebastian Ingrosso, Axwell & Laidback Luke - Leave the World Behind og Inpetto - Catwalk http://www.youtube.com/watch?v=XMSdKyZZ ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
Simon-RS skrev:Miami Røgmaskine: Alexander Brown & Hampenberg - Røgmaskine og LMFAO - I'm In Miami Bitch http://www.youtube.com/watch?v=tI7yQJa_4uM" onclick="window.open(this.href);return false;
Leave The Catwalk Behind: Steve Angello, Sebastian Ingrosso, Axwell & Laidback Luke - Leave the World Behind og Inpetto - Catwalk http://www.youtube.com/watch?v=XMSdKyZZ ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
Shit! Måtte da lige tjekke en ekstra gang, at vi ikke var røget 7 år tilbage i tiden.
Er der en der kan hjælpe mig med at skaffe dette mix? Kan ikke finde det på iTunes og har prøvet mig lidt frem på Google uden held. Syntes det er alt for svedigt.
Lucy Love - I'm In Love With It (OK Formula bassline rmx)
Meelsen skrev:Er der en der kan hjælpe mig med at skaffe dette mix? Kan ikke finde det på iTunes og har prøvet mig lidt frem på Google uden held. Syntes det er alt for svedigt.
Lucy Love - I'm In Love With It (OK Formula bassline rmx)