Meelsen skrev:@Kenneth K: Jeg fortryder ikke ét sekund at jeg tog på Roskilde. Fed oplevelse, der er svær at beskrive for folk der ikke har prøvet det.
Jepper. Og på den foranledning vil jeg da lige starte en Roskilde '10-tråd.
Jeg er blevet enig med mig selv, om at det er det bedste nummer, der nogensinde er kommet ud af Århus her. Men om det så nødvendigvis er et kvalitetsstempel, det er så en anden snak.
Pak I bare alt jeres moderne punk-rock-indie-R'n'b-hippielort sammen. Det eneste der holder - og vil holde til evig tid, er Frankie-boy. Ikke noget pis, bare et stilet jakkesæt, en mikrofon og et big band. Det holder max.
Sommerens Wacken Open Air er også så småt begyndt at smide lidt små-navne på plakaten.. Indtil videre kan de bl.a prale med Slayer, Iron Maiden, Mötley Crüe, Cannibal Corpse & Arch Enemy.... Så kan den billet vist roligt blive bestilt med go samvittighed...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"
BoT skrev: Det eneste der holder - og vil holde til evig tid, er Frankie-boy. Ikke noget pis, bare et stilet jakkesæt, en mikrofon og et big band. Det holder max.
FAIL! BoT min våbenfælle i mange debatsammenhænge, du er helt galt på den. Croonere er for jazzen, hvad dansk-toppen er for countrymusikken - opstyltet og overfladisk underholdningsmusik.
limey skrev:
FAIL! BoT min våbenfælle i mange debatsammenhænge, du er helt galt på den. Croonere er for jazzen, hvad dansk-toppen er for countrymusikken - opstyltet og overfladisk underholdningsmusik.
Jeg er rystet. Det er jo bagvaskelse.. Blasfemi!! Frankie er absolut hverken country eller jazz. Frankie er FRANKIE. The original!! Og meget langt fra flødeboller som Dean Martin (som dog også kan være et lyt værd til tider..)!!
At sangerinder som Sarah Vaughan og Nina Simone også er musikalske genier kan dog ikke anfægtes!
Det her er nok lidt nicheagtigt, men jeg vil gerne anbefale en krautrock-dokumentar, der både skildrer krautrockmusikere og den tyske post-WW2-samtid, krautrocken udsprang af. Det gør den dels gennem nye interviews med datidens krautrockforgangsmænd og billeder fra den tid.
Det mest mundrette band, der skildres, må være Kraftwerk. Derudover kommer Iggy Pop med sit besyv på krautrocken, ligesom David Bowie og Brian Enos Berlin-samarbejde kobles til krautrocken.
Det er bestemt en seværdig dokumentar. Og vi er så heldige, at der er en venlig sjæl, der har smidt skidtet på Tuben.
Sad lige og rydede op i nogle billeder på computeren og faldt over Roskilde '05 pics.. En varm, svedig fredag eftermiddag på Orange med Audioslave... Her er lige et klip fra en performance i New York - det spiller for vildt - men endnu federe med 120dB!!
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.