Det får smilet frem tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Det får smilet frem tråden

Indlæg af astonvilla » 15. dec 2009, 11:19

Sven Tveskæg skrev:
astonvilla skrev:At jeg efter 12 år på "udebane" flytter med famillien hjem til Danmark...

..og ikke bare hjem til Danmark - men HELT hjem til 9000 Aalborg!

Vi flytter til Februar og har slået os ned på Kong Frederiksvej, altså meget tæt på vort kære Stadion.

9000 Baby! Det bliver bare det største nogensinde.

-Lige et ekstremt meget usexet i øvrigt: Er der nogen der har erfaringer med en rigtig god børnehave ude i Hasseris området? Behøver naturligvis ikke være lige om hjørnet, men det må da gerne være forholdsvist tæt på.
Jeg ved godt der ikke er meget mandehørm i denne forespørgsel - men vil være meget taknemmelig hvis....

Mvh

Guldhammer
Tillykke med det! Med hensyn til børnehave er den allestedsnærværende Køllen I Møllen den rette at spørge, da han også til dagligt slår sine folder i Hasseris med ungerne.
Takker Sven!
Jeg venter i spænding på udmelding fra Køllen Ham Selv.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. dec 2009, 11:45

Halløj,

Så skal jeg endnu engang til at døje med mit evindelige problem. Hvem fanden er Sven Tveskæg???

Nå, men det var det med de børnehaver. Der er ualmindelig mange af dem herude og de har alle et rigtig godt ry.

Denne ligger en halv spytklat fra dit nye hus : http://www.aksos.dk/bh-juliane/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men der er vel 6-7 børnehaver i umiddelbar nærhed så der er nok at vælge imellem :)

Hvis du skal have mere info så send bare PB eller forsæt i denne tråd hvis pøblen accepterer det...

Iøvrigt : Velkommen hjem til Aalborg!
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 15. dec 2009, 12:35

Min lillebror gik i Budolfi Sogns Menighedsbørnehave i midt-firserne. Det var efter sigende et hit.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 15. dec 2009, 12:53

3D-effekt i biograf-film er uhyrligt fedt!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Elegia

Indlæg af Elegia » 15. dec 2009, 17:57

Køllen I Møllen skrev:Så skal jeg endnu engang til at døje med mit evindelige problem. Hvem fanden er Sven Tveskæg???
Det er ikke mig!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. dec 2009, 16:05

Juleferie..... og den forestående tur til Nordens Paris... :thumbsup:
Ska' vi hak'?

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 18. dec 2009, 22:07

...

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 19. dec 2009, 01:07

danielnoll skrev:Filmen "Avatar" får smilet frem! Ikke fordi den er sjov, men fordi den er sååå feeee'.
Skal ind og se den på søndag, og glæder mig som et lille barn. Har hørt flere der har tudet over hvor dårlig den lader til at være, men de har ikke engang set den. Og alle dem der så får et par 3D briller på og ser den, er helt tossede med den!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. dec 2009, 09:57

Frygah skrev:
danielnoll skrev:Filmen "Avatar" får smilet frem! Ikke fordi den er sjov, men fordi den er sååå feeee'.
Skal ind og se den på søndag, og glæder mig som et lille barn. Har hørt flere der har tudet over hvor dårlig den lader til at være, men de har ikke engang set den. Og alle dem der så får et par 3D briller på og ser den, er helt tossede med den!
Det lyder til, at selve filmen i sig selv ikke er noget mesterværk. Historien er tynd og er skamredet så mange gange før. Men 3D oplevelsen skulle fuldstændigt redde det, og her skulle filmen være et mesterværk. Jeg glæder mig også til at se den.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 19. dec 2009, 10:30

Hanga skrev:
Frygah skrev:
Det lyder til, at selve filmen i sig selv ikke er noget mesterværk. Historien er tynd og er skamredet så mange gange før. Men 3D oplevelsen skulle fuldstændigt redde det, og her skulle filmen være et mesterværk. Jeg glæder mig også til at se den.
James Cameron plejer ikke at skuffe, filmen skulle have taget 12 år at lave, han har ventet på teknikken var klar til Avatar.
Gad dog godt se den i en Imax biograf, der går rygter om at 3D oplevelsen bliver endnu federe.

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 19. dec 2009, 13:01

...

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 19. dec 2009, 13:15

danielnoll skrev:3D-effekten på filmen er helt vildt fed, det er sikkert også derfor jeg er så begejstret for filmen.
Syntes nu også handlingen er rigtig god, og filmen er også meget spændende ;)

Kan klart anbefales ...
Nu har jeg ikke endnu selv set den, men jeg skal. Og det er næsten udelukkende for effekternes skyld, for jeg tror at Politikens anmelder havde fat i den lange ende, da han skrev at fortællingen mere eller mindre bare er en nyfortolkning af "Danser Med Ulve", og altså noget vi har set tusindvis af gange.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 19. dec 2009, 15:48

Kenneth K skrev:
danielnoll skrev:3D-effekten på filmen er helt vildt fed, det er sikkert også derfor jeg er så begejstret for filmen.

Kan klart anbefales ...
Nu har jeg ikke endnu selv set den, men jeg skal. Og det er næsten udelukkende for effekternes skyld, for jeg tror at Politikens anmelder havde fat i den lange ende, da han skrev at fortællingen mere eller mindre bare er en nyfortolkning af "Danser Med Ulve", og altså noget vi har set tusindvis af gange.
Omvendt har jeg det sådan, at det ikke behøver at være Mulholland Drive eller lignende historier der får mig op af stolene. Jeg kan nogle gange lige så let underholdes af en lettere overfladisk historie, hvis skuespillet, scenarier og effekter er i top. Et godt eksempel er Zombieland, som jeg også synes er genial, selvom det vel ret beset ikke er andet end en parodi af tidligere splatterfilm, som også er set tusindvis af gange.

Derudover hader jeg filmkritikere.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 19. dec 2009, 16:08

Kan klart anbefales ...
Jeg vil bestemt også anbefale filmen, men det er udelukkende for det afsindigt imponerende visuelle udtryk. Handlingen er uhyrligt banal og grænsende til det pinlige i sig selv. Man kunne næsten høre Bill Pullman deklarere: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!", med strygerne kørende for fuld blæs.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 19. dec 2009, 22:25

Konsulenten skrev:

Kan klart anbefales ...
Jeg vil bestemt også anbefale filmen, men det er udelukkende for det afsindigt imponerende visuelle udtryk. Handlingen er uhyrligt banal og grænsende til det pinlige i sig selv. Man kunne næsten høre Bill Pullman deklarere: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!", med strygerne kørende for fuld blæs.
Er lige kommet hjem fra biffen og jeg må også sige at jeg er imponeret af den visuelle side. Det er en simpelthen en fantastisk oplevelse at se. Handlingen er, som Konsulenten siger, meget banal og kan bedst beskrives som en blanding af Danser med Ulve, Ringenes Herre og Star Wars.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. dec 2009, 01:10

limey skrev:
Konsulenten skrev:

Kan klart anbefales ...
Er lige kommet hjem fra biffen og jeg må også sige at jeg er imponeret af den visuelle side. Det er en simpelthen en fantastisk oplevelse at se. Handlingen er, som Konsulenten siger, meget banal og kan bedst beskrives som en blanding af Danser med Ulve, Ringenes Herre og Star Wars.
Nu har jeg også fået den set i 3D, og den er simpelthen fantastisk. Intet mindre!

Jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over at folk brokker sig over handlingen og udviklingen i historien. Ja, det er en klassisk historie (jeg vil ikke kalde den banal, da jeg finder det som et overvejende negativt udtryk). Men som limey skriver, så minder den om eksempelvis Ringenes Herre. Så hvordan kan man blive overrasket over at filmen former sig som den gør? Er det også banalt at de gode vinder i Ringenes Herre? I Star Wars? For mig at se, er det ikke partout noget negativt at en film er forudsigelig. Ligesom jeg heller ikke finder det nødvendigt at det skal være sindssygt dybe analyser i en film, for at den er god. Det her er en klassisk, episk fortælling med alle de ingredienser som disse film nu engang har. Tager man ind med forventningen om at man kan sidde en hel aften efter filmen og tænke over livet, universet og alting, ja så bliver man da sikkert skuffet. Kommer man ind, som jeg, med forventningen om en klassisk, episk sci-fi/fantasy fortælling i en fantastisk indpakning, så jubler man.

I forhold til plothuller og lignende, synes jeg faktisk filmen holder et usandsynligt højt niveau.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 21. dec 2009, 09:55

Frygah skrev: Nu har jeg også fået den set i 3D, og den er simpelthen fantastisk. Intet mindre!

Jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over at folk brokker sig over handlingen og udviklingen i historien. Ja, det er en klassisk historie (jeg vil ikke kalde den banal, da jeg finder det som et overvejende negativt udtryk). Men som limey skriver, så minder den om eksempelvis Ringenes Herre. Så hvordan kan man blive overrasket over at filmen former sig som den gør? Er det også banalt at de gode vinder i Ringenes Herre? I Star Wars? For mig at se, er det ikke partout noget negativt at en film er forudsigelig. Ligesom jeg heller ikke finder det nødvendigt at det skal være sindssygt dybe analyser i en film, for at den er god. Det her er en klassisk, episk fortælling med alle de ingredienser som disse film nu engang har. Tager man ind med forventningen om at man kan sidde en hel aften efter filmen og tænke over livet, universet og alting, ja så bliver man da sikkert skuffet. Kommer man ind, som jeg, med forventningen om en klassisk, episk sci-fi/fantasy fortælling i en fantastisk indpakning, så jubler man.

I forhold til plothuller og lignende, synes jeg faktisk filmen holder et usandsynligt højt niveau.
Jeg tror ikke vi er uenige i så meget og jeg havde da heller ingen forventing eller forhåbning om, at filmen indeholdt reelle eksistentielle problemstillinger. Min eneste anke er at Cameron ikke kan dy sig, for at hive den formanende pegefinger frem og moralisere. Eller måske snarere, at han smører for tykt på, i bestræbelserne på at beskrive menneskets grådighed og dets selvforståelse som uovervindelig. Den onde oberst er fremstillet så stereotypt og uden finesse, at jeg en gang imellem savnede den vanvittighed og uforudsigelighed som Agent Smith havde i Matrix.

Men det skal ikke afholde mig fra at anbefale den varmt. Jeg synes den er meget bedre en eksempelvis Ringenes Herre og det bedste Cameron har præsteret siden Terminator 2.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. dec 2009, 10:53

Mennesker der har været inde og se Avetar og kunne li den.

Det er ikke satire eller en parodi, disse mennesker findes åbenbart.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. dec 2009, 13:04

John Locke!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 22. dec 2009, 21:18

limey skrev:Jeg tror ikke vi er uenige i så meget og jeg havde da heller ingen forventing eller forhåbning om, at filmen indeholdt reelle eksistentielle problemstillinger. Min eneste anke er at Cameron ikke kan dy sig, for at hive den formanende pegefinger frem og moralisere. Eller måske snarere, at han smører for tykt på, i bestræbelserne på at beskrive menneskets grådighed og dets selvforståelse som uovervindelig. Den onde oberst er fremstillet så stereotypt og uden finesse, at jeg en gang imellem savnede den vanvittighed og uforudsigelighed som Agent Smith havde i Matrix.

Men det skal ikke afholde mig fra at anbefale den varmt. Jeg synes den er meget bedre en eksempelvis Ringenes Herre og det bedste Cameron har præsteret siden Terminator 2.
Kan vi ikke flytte dette til en filmtråd? For jeg gad godt diskutere Cameron med dig Limey for jeg er ikke enig med dig omkring Avatar og Cameron.

Besvar