Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
VMDanmark
Junior
Junior
Favoritspiller: Xavi
Geografisk sted: Der hvor nøglen passer.

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af VMDanmark » 10. mar 2010, 14:32

Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Jeg tror sørme vi har fundet en ny Nielse!
Jeg tror vi har fundet den gamle Nielse!
Er det en god eller skidt ting, eller tager i gas på mig???
AaB i tykt og tyndt!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. mar 2010, 14:35

VMDanmark skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Jeg tror sørme vi har fundet en ny Nielse!
Jeg tror vi har fundet den gamle Nielse!
Er det en god eller skidt ting, eller tager i gas på mig???
Nr 2 og 3...
Janteloven eksisterer IKKE!

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 11. mar 2010, 08:54

At kriminelle/sigtede kan stikke af så let som ingenting fra de danske myndigheder, senest bandelederen i Århus og somalieren sigtet for mord i Aalborg

Det er en hån imod deres ofre og al almen retfærdighedsfølelse.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2010, 09:14

Reto skrev:At kriminelle/sigtede kan stikke af så let som ingenting fra de danske myndigheder, senest bandelederen i Århus og somalieren sigtet for mord i Aalborg

Og at de idag foreløbigt har opgivet jagten på ham!!!! Dagen efter???????

Elegia

Indlæg af Elegia » 11. mar 2010, 09:44

Køllen I Møllen skrev:
Reto skrev:At kriminelle/sigtede kan stikke af så let som ingenting fra de danske myndigheder, senest bandelederen i Århus og somalieren sigtet for mord i Aalborg

Hvor får du den oplysning fra? Det er langt fra det indtryk, jeg får af at læse denne artikel i Jydepotten:
http://jp.dk/indland/krimi/article2006221.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

"Men jeg kan love, at vi gør alt, hvad der overhovedet er muligt for at finde ham," siger Kjeld Nedergaard fra Midt-og Vestjyllands Politi.

Det er rigtigt nok, at Aalborg Politi har sagt, at de er afhængige af borgernes hjælp og ikke kan gøre andet. Men come on, hvad skal de gøre? Inddrage hele styrken til at finkæmme buske og garager?

Jagten er da ikke opgivet. Man bruger bare andre metoder end "hund-i-hælene-på-mand" nu.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2010, 09:56

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Hvor får du den oplysning fra? Det er langt fra det indtryk, jeg får af at læse denne artikel i Jydepotten:
http://jp.dk/indland/krimi/article2006221.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

"Men jeg kan love, at vi gør alt, hvad der overhovedet er muligt for at finde ham," siger Kjeld Nedergaard fra Midt-og Vestjyllands Politi.

Det er rigtigt nok, at Aalborg Politi har sagt, at de er afhængige af borgernes hjælp og ikke kan gøre andet. Men come on, hvad skal de gøre? Inddrage hele styrken til at finkæmme buske og garager?

Jagten er da ikke opgivet. Man bruger bare andre metoder end "hund-i-hælene-på-mand" nu.
Fra tv2 tekst tv side 119. Lagt på kl 7.26 imorgen, altså vel omkring 16-17 timer efter han stak af!!! Der står at Nordjyllands politi indtil videre har valgt at indstille eftersøgningen.

Hvis man skal være forbryder eller morder må Danmark være et rent slaraffenland....

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. mar 2010, 10:03

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Ja naturligvis skal de det, der er tale om en mand der er tiltalt for et brutalt mord, en mand som politiet betegner som farlig. Så kan de sgu da ikke bare læne sig tilbage og sige "ja vi venter da lige på at der er nogen som ringer og fortæller hvor han er".

Det er helt igennem absurt at en mand der er tiltalt for mord kan sidde og spise ubevogtet, han kan sidde i et rum der ikke er aflåst og ydermere have adgang til et ulåst vindue. Derudover er det uhyggeligt at man kan miste sporet efter manden efter få hundrede meter.

Men bare rolig, nu har politiet givet et signalement til DSB, NT og det lokale taxaselskab......så er alt jo godt igen og betjentene kan gå i 7/11 efter en gratis kop kaffe eller evt. kører nogle piger hjem fra en bytur, i forhåbning om at få et hurtigt knald

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. mar 2010, 10:07

Køllen I Møllen skrev:
Fra tv2 tekst tv side 119. Lagt på kl 7.26 imorgen, altså vel omkring 16-17 timer efter han stak af!!! Der står at Nordjyllands politi indtil videre har valgt at indstille eftersøgningen.

Hvis man skal være forbryder eller morder må Danmark være et rent slaraffenland....
TV2 har jo en agenda der konstant advokerer for mere politi, strengere straffe osv., så man kan drage den (fejl)slutning du også gør her.

Der bliver naturligvis ledt efter ham.

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/ ... 083200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/article921084.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bt.dk/krimi/politiet-advarer-kamal-er-farlig" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2010, 10:38

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev:

TV2 har jo en agenda der konstant advokerer for mere politi, strengere straffe osv., så man kan drage den (fejl)slutning du også gør her.

Der bliver naturligvis ledt efter ham.

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/ ... 083200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://politiken.dk/indland/article921084.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bt.dk/krimi/politiet-advarer-kamal-er-farlig" onclick="window.open(this.href);return false;
Har 24-Nordjydske også en plads i din konspirations-teori? :)

Til 24-Nordjydske siger politiets vagthavende "Vi afventer opringninger fra borgerne, det er det eneste vi kan gøre i øjeblikket. Så snart der er nogen der har set ham rykker vi ud øjeblikkeligt"....

Nu kan det muligvis være mig der har taget skade af amerikanske film i mine yngre dage men hvis jeg var politiet ville jeg overveje at lede efter ham hos hans venner og bekendte samt i Aalborg Øst hvor der, efter min bedste overbevisning, er tonsvis af somaliere man kunne spørge (Undskyld min politiske ukorrekthed).

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 11. mar 2010, 11:08

Gå på jagt i Lille Mogadishu! Eller ude i Aalborg Øst...

Men ja, skandaløst at den slags kan ske. Sidst var det ham bamsen på 150 kilo med flammetatoveringer og blåt hår der kunne slippe afsted. Med alle de sikkerhedsforanstaltninger der i øvrigt er deroppe, så er det dybt kritisabelt at medarbejderne lader såvel døre som vinduer være ulåste...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2010, 12:06

Køllen I Møllen skrev: (Undskyld min politiske ukorrekthed).
Nej den kan ikke undskyldes, kun fordømmes. Du har en sort sjæl.

Ligesom TV2 som hetzer for en stadig mere sort og højreorienteret* agenda - i spidsen for den agenda i Århus er den maoistiske og terrordømte TV2 chef Peter Kramer.

* dette er sarkasme (for os som har svært at læse sarkasme).
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Elegia

Indlæg af Elegia » 11. mar 2010, 12:15

jydenfranord skrev:Ja naturligvis skal de det, der er tale om en mand der er tiltalt for et brutalt mord, en mand som politiet betegner som farlig. Så kan de sgu da ikke bare læne sig tilbage og sige "ja vi venter da lige på at der er nogen som ringer og fortæller hvor han er".

Det er helt igennem absurt at en mand der er tiltalt for mord kan sidde og spise ubevogtet, han kan sidde i et rum der ikke er aflåst og ydermere have adgang til et ulåst vindue. Derudover er det uhyggeligt at man kan miste sporet efter manden efter få hundrede meter.

Men bare rolig, nu har politiet givet et signalement til DSB, NT og det lokale taxaselskab......så er alt jo godt igen og betjentene kan gå i 7/11 efter en gratis kop kaffe eller evt. kører nogle piger hjem fra en bytur, i forhåbning om at få et hurtigt knald
Seriøst? Du mener, at 100 betjente skal fare rundt over alt og lede efter nål-i-høstak-princippet, mens alle andre sager må henlægges og arkiveres?

Lad nu være...

Politiet tager sgu da alle de forholdsregler, de kan tage, men de kan da alligevel ikke - om de så sendte 10.000 mand på gaderne - garantere, at de finder manden. Eller sågar forhindre at en helt tredje psykopat pludselig skulle se sit snit til at stikke en anden offentligt ansat ned af helt andre årsager.

Eller handlede det mere bare om at få fyret nogle fordomme mod politiet af end at forholde sig til den konkrete sag?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. mar 2010, 12:27

Elegia skrev:
jydenfranord skrev:Ja naturligvis skal de det, der er tale om en mand der er tiltalt for et brutalt mord, en mand som politiet betegner som farlig. Så kan de sgu da ikke bare læne sig tilbage og sige "ja vi venter da lige på at der er nogen som ringer og fortæller hvor han er".

Seriøst? Du mener, at 100 betjente skal fare rundt over alt og lede efter nål-i-høstak-princippet, mens alle andre sager må henlægges og arkiveres?

Lad nu være...

Politiet tager sgu da alle de forholdsregler, de kan tage, men de kan da alligevel ikke - om de så sendte 10.000 mand på gaderne - garantere, at de finder manden. Eller sågar forhindre at en helt tredje psykopat pludselig skulle se sit snit til at stikke en anden offentligt ansat ned af helt andre årsager.

Eller handlede det mere bare om at få fyret nogle fordomme mod politiet af end at forholde sig til den konkrete sag?
Skulle vi så ikke også droppe sagen mod Stein Bagger? Og bare helt lade være med at opklare de sager der er "svære"? Alle de politi-timer kunne jo bruges på at fange nogle mere jordnære forbrydere.

Elegia

Indlæg af Elegia » 11. mar 2010, 12:44

Køllen I Møllen skrev:
Elegia skrev:

Lad nu være...

Skulle vi så ikke også droppe sagen mod Stein Bagger? Og bare helt lade være med at opklare de sager der er "svære"? Alle de politi-timer kunne jo bruges på at fange nogle mere jordnære forbrydere.
Politiet har IKKE opgivet sagen, selv om du har læst det på tekst tv.

Netop Stein Bagger er jo et godt eksempel på, hvordan der findes masse af forskellige sager, politiet skal efterforske, hvorfor de ikke bare kan smide alt, hvad de har i hænderne for at løbe 140 kvm. tyndt med knipler i hånden i jagten på en enkelt kriminel.

Det tror jeg heller ikke, du selv mener.

Jeg spurgte, om de skulle "inddrage hele styrken til at finkæmme buske og garager". Hvis man mener det, er man satme så letpåvirkelig af aktuelle begivenheder, at selv Folketingets retsordførere må beskrives som ligevægtige...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 11. mar 2010, 14:20

.... at Utopia er lukket.... :'(

Trist trist trist dag...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. mar 2010, 14:45

Køllen I Møllen skrev: Til 24-Nordjydske siger politiets vagthavende "Vi afventer opringninger fra borgerne, det er det eneste vi kan gøre i øjeblikket. Så snart der er nogen der har set ham rykker vi ud øjeblikkeligt"....

Nu kan det muligvis være mig der har taget skade af amerikanske film i mine yngre dage men hvis jeg var politiet ville jeg overveje at lede efter ham hos hans venner og bekendte samt i Aalborg Øst hvor der, efter min bedste overbevisning, er tonsvis af somaliere man kunne spørge (Undskyld min politiske ukorrekthed).
Gider du ikke læse mine links, eller hvordan?

Citat: - Vi har ingen konkrete oplysninger om, hvor han opholder sig. Vi er p.t. i det somaliske miljø i Aalborg og lave forhøringer. Man kan jo have formodninger om, at han tager kontakt der, da han ikke havde en krone på lommen, siger siger vagtchef Jan Stagsted fra Nordjyllands Politi. kilde: http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/ ... 083200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. mar 2010, 15:34

Elegia skrev:Seriøst? Du mener, at 100 betjente skal fare rundt over alt og lede efter nål-i-høstak-princippet, mens alle andre sager må henlægges og arkiveres?

Lad nu være...

Jeg har mange fordomme om politiet, men kun fordi politiet giver befolkningen så mange grunde til at have fordomme imod dem. Gang på gang ser vi hvordan de ikke kan tage sig af de mest basale ting, fordi de er underbemandet, men nu kan de åbenbart heller ikke gøre noget når en mistænkt morder flygter.

Derudover er det værd at bemærke der er idag er fremlagt en rapport der viser at der rejes færre sigtelser inden for indbrud, vold osv. Ikke fordi der anmeldelse færrer sager, men fordi politiet ikke evner at følge op på anmeldelserne.

Et andet eks. i weekenden var der en skud episode i Farum, det fik politiet vendt om til at det var et opgør mellem fodbold hooligans fra White Pride der havde et opgør med nogle indvandrere. Efter weekenden, var beskeden "det var ikke white-pride, vi er kede af at være kommet til sige det" Jamen hvordan f...... kan de udtale sig om noget inden de er 100% sikre.

Så nej, min tillid til politiet den er meget lille.

Elegia

Indlæg af Elegia » 11. mar 2010, 15:45

jydenfranord skrev:
Elegia skrev:Seriøst? Du mener, at 100 betjente skal fare rundt over alt og lede efter nål-i-høstak-princippet, mens alle andre sager må henlægges og arkiveres?

Lad nu være...

Jeg har mange fordomme om politiet, men kun fordi politiet giver befolkningen så mange grunde til at have fordomme imod dem. Gang på gang ser vi hvordan de ikke kan tage sig af de mest basale ting, fordi de er underbemandet, men nu kan de åbenbart heller ikke gøre noget når en mistænkt morder flygter.

Derudover er det værd at bemærke der er idag er fremlagt en rapport der viser at der rejes færre sigtelser inden for indbrud, vold osv. Ikke fordi der anmeldelse færrer sager, men fordi politiet ikke evner at følge op på anmeldelserne.

Et andet eks. i weekenden var der en skud episode i Farum, det fik politiet vendt om til at det var et opgør mellem fodbold hooligans fra White Pride der havde et opgør med nogle indvandrere. Efter weekenden, var beskeden "det var ikke white-pride, vi er kede af at være kommet til sige det" Jamen hvordan f...... kan de udtale sig om noget inden de er 100% sikre.

Det er helt i orden.
Det har bare intet med den konkrete situation at gøre (hvor det stadig ville være dumt at sende alt mandskab på gaden for at jagte en nål i en høstak og i sandhed være ressourcespild!).

Jeg finder det også dybt kritisabelt, at politiet ikke er i stand til at udføre opgaver som at rykke ud til indbrud eller at efterforske disse. Jeg tror dog ikke, det skyldes hverken 7Elevens bagværk eller ondskab fra politiets side, men derimod mangel på ressourcer.

Og det er jo en (politisk) diskussion, vi ikke kan tage hul på herinde.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. mar 2010, 16:05

Elegia skrev:
jydenfranord skrev:

Lad nu være...

Det er helt i orden.
Det har bare intet med den konkrete situation at gøre (hvor det stadig ville være dumt at sende alt mandskab på gaden for at jagte en nål i en høstak og i sandhed være ressourcespild!).

Jeg finder det også dybt kritisabelt, at politiet ikke er i stand til at udføre opgaver som at rykke ud til indbrud eller at efterforske disse. Jeg tror dog ikke, det skyldes hverken 7Elevens bagværk eller ondskab fra politiets side, men derimod mangel på ressourcer.

Og det er jo en (politisk) diskussion, vi ikke kan tage hul på herinde.
Jeg tror det er en kombination mellem mangle på ressourcer og så ligegyldighed fra politets side. Der er jo alt for ofte sager hvor politiet har dummet sig, i nogle sager overtrådt loven, men der sker ikke noget fordi statsadvokaten beskytter dem. Det er jo nærmest en sensation at en betjent sigtes for vold med døden til følge efter at have skudt en biltyv. Hvis man er vant til man slipper afsted med alt, så bliver man jo mere og mere ligegyldig.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2010, 17:08

Det offentlige forbrug er steget med 41 milliarder kroner siden Poul Nyrup Rasmussen (2001) og politiet har i de sidste 10 år fået 3,01 milliarder kroner i ekstra bevillinger ud over det de allerede skulle have ifølge finanslovaftalerne.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar