Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
-
Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
-
Kontakt:
Pastorius skrev:Elscorpio skrev:Jeg søger en tv ekspert, der kan give mig råd til hvilken flimmerkasse skal afløse mit defekte Samsung tv.
Mit valg står mellem
Sony, Samsung og Philips LED eller LCD.
Plasma bruger alt for meget strøm, når man også samtidig har en gammel model af Playstation 3.
Hvilke modeller kan I foreslå? Jeg hælder mest til Philips, mest pga billedkvaliteten når man ikke ser HD.
De vigtigste ting for mig er billedkvaliteten og tilslutningsmulighederne.
Men selvfølgelig også prisen i forhold til det man får for pengene.
JEg ville alligevel se på et plasma:
Panasonic 42G20 til 7799,- fx:
http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Panaso ... 07928.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er et suverænt TV, der får rigtig gode anmeldelser.
...og så skal du være opmærksom på at et plamas strømforbrug er Maks forbrug, som kun gælder når alle pixels er fuldt belastet. En LCD skærm bruger sin maks. strøm hele tiden. De praktiske sammenligninger jeg fandt da jeg købte et plasma for et par år siden, var at strømforbruget var nogenlunde ens.
Det ser rigtig godt ud.
Jeg har læst testen på flatpanels.dk.
Rigtig fedt at man kan optage tv programmerne ud på en usb harddisk / usb nøgle.
Er der andre tv i samme prisklasse som Panasonic G20 der kan samme ting?
-
Dåse Allan@
- Superliga

- Geografisk sted: 9541
-
Kontakt:
Jeg søger en der kan fortælle mig, om det er lovligt at naboen har sat kamera op for at filme hundeluftere uden for hækken?
SVEND GOLLE SUPPORT
-
Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Dåse Allan@ skrev:Jeg søger en der kan fortælle mig, om det er lovligt at naboen har sat kamera op for at filme hundeluftere uden for hækken?
det er det ikke umiddelbart. Man må, så vidt jeg ved, ikke filme offentlige steder og pladser uden tilladelse fra politiet.
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
-
Kontakt:
Dåse Allan@ skrev:Jeg søger en der kan fortælle mig, om det er lovligt at naboen har sat kamera op for at filme hundeluftere uden for hækken?
Det er ikke lovligt hvis han filmer hvor der er almindelig færdsel.
Se evt.
http://www.datatilsynet.dk/fileadmin/us ... agning.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Uanset om det er lovligt eller ej er jeg bag ham 100%, der er fandeme ikke noget der kan pisse mig af som egoistiske hundejere der lader deres køtere skide i andre folks haver/hække uden at samle lorten op bagefter!
Jeg gad sgu egentlig godt selv at have sådant et kamera! Hvor meget har han givet for det?

Janteloven eksisterer IKKE!
-
Lindvang
Køllen I Møllen skrev:Dåse Allan@ skrev:Jeg søger en der kan fortælle mig, om det er lovligt at naboen har sat kamera op for at filme hundeluftere uden for hækken?
Uanset om det er lovligt eller ej er jeg bag ham 100%, der er fandeme ikke noget der kan pisse mig af som egoistiske hundejere der lader deres køtere skide i andre folks haver/hække uden at samle lorten op bagefter!
Jeg gad sgu egentlig godt selv at have sådant et kamera! Hvor meget har han givet for det?

Du kunne jo også bare lade være med at være så doven, og så sætte dig ud og glo.
I øvrigt er jeg helt enig i det klamme med hundelorte og deres ejere.
-
Elegia
Jeg søger en...
- computernørd, der kan fortælle mig, hvordan jeg omgår de nationale spærringer på internettet, så jeg kan se højdepunkter fra Premier League og The Championship på fx BBC's hjemmeside, hvor disse er "restricted for UK users only".
Så vidt jeg har forstået det, er det ikke nok alene at sløre sin ip-adresse...?
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
Elegia skrev:Jeg søger en...
- computernørd, der kan fortælle mig, hvordan jeg omgår de nationale spærringer på internettet, så jeg kan se højdepunkter fra Premier League og The Championship på fx BBC's hjemmeside, hvor disse er "restricted for UK users only".
Det ligger langt ud over mine IT evner, men jeg kan anbefale denne side:
http://www.101greatgoals.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Find et engelsk proxy-site, så kan du gå ind på BBC.com den vej.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
-
Elegia
@ limey: Tak for det. Fin side, men dog ikke med det store fokus på The Championship.
Martin skrev:Elegia skrev:Jeg søger en...
Find et engelsk proxy-site, så kan du gå ind på BBC.com den vej.
Tak for tippet. Men hvordan gør man så dét i praksis?
-
BoomZ0R
- Allstar

http://technicalbliss.blogspot.com/2007 ... refox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Elegia
Zee skrev:Elegia skrev:Jeg søger en...
http://technicalbliss.blogspot.com/2007 ... refox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak!
Jeg bruger dog Google Chrome - gør det nogen forskel?
Beklager de mange spørgsmål, men niveaumæssigt er jeg ligesom FC Nordsjælland i Superligaen, når det kommer til ekstranørdet computerviden...
-
Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Elegia skrev:Zee skrev:Elegia skrev:Jeg søger en...
Tak!
Jeg bruger dog Google Chrome - gør det nogen forskel?
Beklager de mange spørgsmål, men niveaumæssigt er jeg ligesom FC Nordsjælland i Superligaen, når det kommer til ekstranørdet computerviden...
Deres guide er lavet til firefox, men hvis du kan finde samme punkt inde i Google Chrome, burde det virke.
- Winning doesn't really matter as long as you win.
-
Elegia
Flower skrev:Deres guide er lavet til firefox, men hvis du kan finde samme punkt inde i Google Chrome, burde det virke.
Jeg fandt nu ud af at ændre min proxy til en UK-proxy, men så opstår et nyt problem, når jeg vil se engelske videoer: nu beder dem mig pludselig om at aktivere mit Java script, skønt det ER aktiveret.
Kort fortalt vil jeg gerne - med enten IE eller Chrome - kunne se højdepunkter fra enten denne:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 579166.stm" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denne side:
http://www.skysports.com/video/inline/0 ... 28,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
.. jeg søger lige en der ved lidt om kabler...
Jeg har netop investeret i noget nyt computergrej, som jeg fik vejledning om via en repæsentant fra Atea. Han har så ikke givet mig helt rigtige oplysninger, og derfor står jeg nu med et lille problem/spørgsmål...
Jeg har en HP Envy, som kun har HDMI udgang, og en HP 2310 23" skærm, som kun har VGA og DVI indgang (ham fra Atea sagde at den havde HDMI indgang).
Jeg har fundet følgende kabler:
http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/bille ... el_139_da/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det det rigtige køb for at sætte de to enheder sammen? Logikken siger ja - jeg har bare meget lidt forstand på sådan noget gejl, og gider ikke købe noget der ikke er rigtigt...
/Bang
Ska' vi hak'?
-
Krushave
- 1. div

- Geografisk sted: Nørresundby
MrBangDK skrev:.. jeg søger lige en der ved lidt om kabler...
Jeg har netop investeret i noget nyt computergrej, som jeg fik vejledning om via en repæsentant fra Atea. Han har så ikke givet mig helt rigtige oplysninger, og derfor står jeg nu med et lille problem/spørgsmål...
Jeg har en HP Envy, som kun har HDMI udgang, og en HP 2310 23" skærm, som kun har VGA og DVI indgang (ham fra Atea sagde at den havde HDMI indgang).
Jeg har fundet følgende kabler:
http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/bille ... el_139_da/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det det rigtige køb for at sætte de to enheder sammen? Logikken siger ja - jeg har bare meget lidt forstand på sådan noget gejl, og gider ikke købe noget der ikke er rigtigt...
/Bang
Så længe der både er dvi og hdmi i hver sin ende skulle der ikke være så meget at gå galt i byen med. Så vidt jeg har forstået de to kabler er der stort set tale om det samme kabel. Den eneste forskel på hvad de to stik kan er at der i hdmi og er mulighed for at lyden bliver transporteret i det samme kabel. Det vil sige det bruges hvis der er højtalere i skærmen. Så hvis der er et dvi i den ene ende og hdmi i den anden skulle det virke, og det ser det ud til at du har fundet der.
-
Worminator
- Landshold

- Geografisk sted: Ho Chi Minh City
Lindvang skrev:Køllen I Møllen skrev:Dåse Allan@ skrev:Jeg søger en der kan fortælle mig, om det er lovligt at naboen har sat kamera op for at filme hundeluftere uden for hækken?

Du kunne jo også bare lade være med at være så doven, og så sætte dig ud og glo.
I øvrigt er jeg helt enig i det klamme med hundelorte og deres ejere.
Man kan jo også bare gøre sådan her
sådan her
Worminator
Mattæus 27.46.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Worminator skrev:Man kan jo også bare gøre sådan her
sådan her
Fremragen ide, men det kræver jo at man ved hvem den ansvarlige for lorten er...

Janteloven eksisterer IKKE!
-
Lomaha
- 2. div

- Geografisk sted: Ikast
Elscorpio skrev:Elscorpio skrev:Jeg søger en der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:
Hvordan trækker en udenlandsk arbejdsgiver skatteoplysninger fra Danmark, hvis man antager at arbejdstageren arbejder og har bopæl i Danmark ?
Hvis arbejdstageren arbejder og bor i Danmark for den udenlandske arbejdsgiver
Han tilmelder sig E-indkomst.
-
Lomaha
- 2. div

- Geografisk sted: Ikast
astonvilla skrev:Elscorpio skrev:Elscorpio skrev:Jeg søger en der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:
Hvordan trækker en udenlandsk arbejdsgiver skatteoplysninger fra Danmark, hvis man antager at arbejdstageren arbejder og har bopæl i Danmark ?
Hvis arbejdstageren arbejder og bor i Danmark for den udenlandske arbejdsgiver
Hej Elscorpio,
Danmark har verdens nok mest omfattende dobbeltbeskatningsoverenskomstnetværk, og når man indgår en dobbeltbeskatningsoverenskomst med et andet land, indgår det i 99% af tilfældende at man aftaler frit at udveksle skatteoplysninger landende imellem. Mig bekendt var det kun ikke gældende for overenskomsten mellem Danmark og Schweiz. Men dette forhold er der nu også rettet op på med en protokol der blev underskrevet af DK og CH for et par måneder siden.
Så derfor: Danmark har dobbeltbeskatningsoverenskomster i stand med stort set all skattemæssigt "civilicerede" lande i Verden, og når et af disse lande har en formodning om at de har en landflygtig person de skal bruge skatteoplysninger på, så kontakter de bare Skat, der har committed sig til at udlevere oplysningerne via aftalerne.
Det kan f.eks. være relevant for Amerikanske statsborgere, da US beskatter efter globalindkomstprincippet - dvs en US statsborger skal betale skat af AL sin globale indkomst i USA, med credit lempelse for allerede betalt skat i udlandet. Såfremt en US statsborger så fortæller at han allerede har betalt f.eks. 55% i skat i DK (og dermed for fuld lempelse i US, hvor han/hun skulle betale f.eks. 40%), så vil IRS i USA kontakte SKAT for at få den betalte skat bekræftet.
Håber det kan give svar til dig?
mvh
Guldhammer
øh - spørger han ikke bare om, hvordan den udenlandske arbejdsgiver får oplysninger om hans skattekort, så de kan "trække" den korrekte A-skat? Og det gør arbejdsgiveren jo bare ved at tilmelde sig E-indkomst?