Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Konsulenten » 28. apr 2010, 22:50

limey skrev:At destruktiv resultatfodbold igen er blevet mere effektivt end flot pasningsspil. Hvis jeg overhovedet gider at se finalen, kommer jeg sgu nok til at holde med Bayern - og det er aldrig sket før!
Jeg holdt også klart med Barca i aften, men det er temmelig tyndt at bebrejde Inter for at pakke sig, når de er 10 mod 11, oppe med 2 mål og spiller i Barcelona.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 28. apr 2010, 22:52

limey skrev:At destruktiv resultatfodbold igen er blevet mere effektivt end flot pasningsspil. Hvis jeg overhovedet gider at se finalen, kommer jeg sgu nok til at holde med Bayern - og det er aldrig sket før!
Det er heldigvis sket her siden Søren Lerby, Norbert Nachweih, Jean-Marie Pfaff og Ludwig Kögl spillede i München, så jeg holder naturligvis med mine sydtyske helte. Inter og Mourinho-klovnen er naturligvis og fuldt berettiget stor-favoritter - også selvom aftenens spil fra deres side var en hån mod fodbolden. Beklageligvis virkede det, men hvem kan fortænke Inter i "blot" at gå ud og forsvare føringen med livrem, seler og italiensk skuespil af første klasse.

Så jeg ER klar foran skærmen til finalen for at heppe på Stern des Südens...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 28. apr 2010, 22:55

Konsulenten skrev:
Jeg holdt også klart med Barca i aften, men det er temmelig tyndt at bebrejde Inter for at pakke sig, når de er 10 mod 11, oppe med 2 mål og spiller i Barcelona.
Jeg har ingen følelser i klemme, da jeg hverken er Barcafan eller lignende. Jeg får bare et grimt deja vû til halvfemserne hvor italienske hold for alvor havde succes med tidsudtræk og film. Det er simpelthen dødssygt at se på.

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Indlæg af Worminator » 28. apr 2010, 23:03

Konsulenten skrev:
De spillede jo med alle mand i eget felt allerede før det røde kort. Det var jo lige alt det de kunne få tre mand over midten de få gange de var i "angreb".
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 29. apr 2010, 09:25

Worminator skrev:
Konsulenten skrev:
De spillede jo med alle mand i eget felt allerede før det røde kort. Det var jo lige alt det de kunne få tre mand over midten de få gange de var i "angreb".
Det var fantastisk spillet af Inter. Min kærlighed til Barca er fodboldmæssigt kun overgået af AaB, men jeg ville have ment, at det var direkte urimeligt, hvis Barca var gået videre efter de to kampe. Som Konsulenten fuldstændigt korrekt påpeger, så ville man være en lallende idiot, hvis man mente man skulle bevise noget på Nou Camp med højt anlagt angrebsspil, med 2 mål i baghånden.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2010, 09:35

Martin skrev:
Worminator skrev:
Konsulenten skrev:
Det var fantastisk spillet af Inter. Min kærlighed til Barca er fodboldmæssigt kun overgået af AaB, men jeg ville have ment, at det var direkte urimeligt, hvis Barca var gået videre efter de to kampe. Som Konsulenten fuldstændigt korrekt påpeger, så ville man være en lallende idiot, hvis man mente man skulle bevise noget på Nou Camp med højt anlagt angrebsspil, med 2 mål i baghånden.
Bebrejdelserne mod Inter (og italiensk fodbold i det hele taget) går vel næppe på det defensive spil. Det står enhver frit for at spille som de mener giver de bedste resultater. Men hvor er det dog en ynk at se på at de immer und immer skal ligge ned og tude, trække tiden i det uendelige og generelt bare være usympatiske i deres optræden. Det er vist det der er problemet, ikke det defensive udgangspunkt... Jeg holder ikke med noget andet hold end AaB men har generelt langt større sympati for de tyske hold fremfor både de italienske primadonnaer og de spanske. Kom så Bayern!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 29. apr 2010, 09:54

limey skrev:
Konsulenten skrev:
Jeg har ingen følelser i klemme, da jeg hverken er Barcafan eller lignende. Jeg får bare et grimt deja vû til halvfemserne hvor italienske hold for alvor havde succes med tidsudtræk og film. Det er simpelthen dødssygt at se på.
Med fare for at lyde som den største gamlefar: Jeg savner de gamle dage med Italiensk dominans i Europa, og dårligt animerede flag der blafrede på skærmen, når TV2 viste Serie A.
Jeg savner de italienske NESTORhold, som kunne lægge modstanderen i lænker, eksempelvis:
Billede
Billede
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2010, 10:00

Det pisser mig af at jeg lige har hørt at København Marathon startes med at der synges nationalsangen!!! HVAD I HELVEDE ER DET FOR EN GANG BÆ?!?!?!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. apr 2010, 14:52

Køllen I Møllen skrev:Det pisser mig af at jeg lige har hørt at København Marathon startes med at der synges nationalsangen!!! HVAD I HELVEDE ER DET FOR EN GANG BÆ?!?!?!
Kan du ikke lide sang?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2010, 15:46

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det pisser mig af at jeg lige har hørt at København Marathon startes med at der synges nationalsangen!!! HVAD I HELVEDE ER DET FOR EN GANG BÆ?!?!?!
Kan du ikke lide sang?
Al det der med at synge national-sang giver mig kvalme... At gøre det før et marathon-løb er meningsløst!

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Alando » 29. apr 2010, 16:15

Kan så fortælle nu at jeg får min rejse alligevel. AaB har været meget undskyldende hele vejen igennem, så tror egentlig fejlen er hos Cimber. Nå, men alt i alt får jeg min rejse, men stadig træls at skulle bruge tid på det og det er jo ikke alle der kender lovgivningen på området
Pastorius skrev:
Alando skrev: Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svar
Selvfølgelig, jeg troede det var ham, der allerede havde svaret de var udløbet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. apr 2010, 16:50

Alando skrev:Kan så fortælle nu at jeg får min rejse alligevel. AaB har været meget undskyldende hele vejen igennem, så tror egentlig fejlen er hos Cimber. Nå, men alt i alt får jeg min rejse, men stadig træls at skulle bruge tid på det og det er jo ikke alle der kender lovgivningen på området
Pastorius skrev:
Alando skrev: Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svar
Selvfølgelig, jeg troede det var ham, der allerede havde svaret de var udløbet.
Det var da godt - god tur!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 29. apr 2010, 18:07

Martin skrev: Med fare for at lyde som den største gamlefar: Jeg savner de gamle dage med Italiensk dominans i Europa, og dårligt animerede flag der blafrede på skærmen, når TV2 viste Serie A.
Jeg savner de italienske NESTORhold, som kunne lægge modstanderen i lænker, eksempelvis:
Billede
Skræmmende line-up må man sige. Galli husker jeg ikke, men mon ikke det er Costacurta som har været ude med skade eller karantæne?

Men selv med så fantastiske spillere, var der en konstant aura af cattenacio over det. Det synes jeg var ærgerligt, for de kunne jo spille sublimt en gang imellem (med sejren over Barca som det bedste bevis herpå).

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2010, 20:03

Martin skrev:
limey skrev:
Konsulenten skrev:
Med fare for at lyde som den største gamlefar: Jeg savner de gamle dage med Italiensk dominans i Europa, og dårligt animerede flag der blafrede på skærmen, når TV2 viste Serie A.
Billede
Billede
Det er jo det moderne Milan det der. Nej, giv mig det gamle italienske fodbold hvor Milan havde hollænderne, Inter tyskerne, Juventus russerne. Sampdoria med spillere som Vialli, Mancini og Cerezo. Napoli stillede med Careca, Maradona, Alemao og Carnevale. Legendarisk som ind i helvede....

Dengang var italiensk fodbold sgu noget ved. Og hvem fra dengang husker ikke den legendariske 5-3 kamp mellem Juventus og Napoli i slutningen af 80`erne som blev vist på TV2 (dengang der blev sendt 1 kamp om ugen udelukkende om vinteren).

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 29. apr 2010, 20:48

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kan du ikke lide sang?
Al det der med at synge national-sang giver mig kvalme...
Hvorfor?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2010, 21:49

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kan du ikke lide sang?
Hvorfor?
Synes bare det er gement kikset at folk sådan står og bræger en åndssvag sang sammen på den måde. Og den danske nationalmelodi siger mig ligeså lidt som kongehuset og den danske folkekirke... Ene tåbelige ting der burde afskaffes og som pisser mig af!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 29. apr 2010, 21:57

Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kan du ikke lide sang?
Hvorfor?
Synes bare det er gement kikset at folk sådan står og bræger en åndssvag sang sammen på den måde. Og den danske nationalmelodi siger mig ligeså lidt som kongehuset og den danske folkekirke... Ene tåbelige ting der burde afskaffes og som pisser mig af!
Vil det være bedre med en anden nationalsang eller er det bare melodien der skal ændres? Hvad er der galt med "Der er et yndigt land?" Hvad giver dig kvalme?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 29. apr 2010, 22:19

Provst i Brovst skrev:
Vil det være bedre med en anden nationalsang eller er det bare melodien der skal ændres? Hvad er der galt med "Der er et yndigt land?"
Prøv at sætte Oehlenschlägers nationalromantiske tekst til denne melodi - det er faktisk ret nemt, da metrikken i melodien er ret tæt på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. apr 2010, 23:09

Provst i Brovst skrev: Vil det være bedre med en anden nationalsang eller er det bare melodien der skal ændres? Hvad er der galt med "Der er et yndigt land?" Hvad giver dig kvalme?
Jeg tror ikke Køllen har noget imod sangen som sådan, men derimod bare synes det er en smule latterligt at der åbenbart skal "gennemtvinges" en form for fællesskabsfølelse og national stolthed før et maratonløb. Det er tanken om at vi er iiiihhh og ååååhhh så glade for vores land, at vi da selvfølgelig skal synge om det i tide og utide.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

ib4ever
Miniput
Miniput
Favoritspiller: IB SIMONSEN og Michael Jacobseb og Martin P.
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af ib4ever » 29. apr 2010, 23:18

Køllen I Møllen skrev:
Martin skrev:
limey skrev:
Konsulenten skrev:
Billede
Billede
Det er jo det moderne Milan det der. Nej, giv mig det gamle italienske fodbold hvor Milan havde hollænderne, Inter tyskerne, Juventus russerne. Sampdoria med spillere som Vialli, Mancini og Cerezo. Napoli stillede med Careca, Maradona, Alemao og Carnevale. Legendarisk som ind i helvede....

Dengang var italiensk fodbold sgu noget ved. Og hvem fra dengang husker ikke den legendariske 5-3 kamp mellem Juventus og Napoli i slutningen af 80`erne som blev vist på TV2 (dengang der blev sendt 1 kamp om ugen udelukkende om vinteren).
Jeg får jo tårer i øjene, af at tænke tilbage på dengang, jeg/vi rendt rundt med en bold og legende "de 3 fra Napoli" (Maradonna, Careca, Carnevale). Vi kunne aldrig blive enige om hvem var hvem - tåre i øjene - en god tid - snøft
Der er kun EN Ib Simonsen

Besvar