FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Spurs
2. div
2. div

Re: FM

Indlæg af Spurs » 21. jul 2010, 18:45

Sille skrev:Sidder i starten af min 29. sæson med AaB og kom til at tænke på hvor mange sæsoner i andre normalt spiller før i bliver trætte af det og starter et nyt spil?
Hahaha så er man sgu dedikeret til sit hold, respekt, gid jeg havde din `trofasthed´. Jeg mister desværre senest interessen efter en 5-6 sæsoner, så går der lige en uges tid inden jeg starter et nyt op.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 22. jul 2010, 14:45

Jeg når sjældent længere end 5. sæson.
Bliver frustreret over, at man kan vinde Europa League eller CL, men stadig har ret lav status som hold. Det er svært at holde på spillere.
Hænger måske sammen med, at Superligaen vel nok har lavt omdømme.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 22. jul 2010, 18:57

Spurs skrev:Hahaha så er man sgu dedikeret til sit hold, respekt, gid jeg havde din `trofasthed´. Jeg mister desværre senest interessen efter en 5-6 sæsoner, så går der lige en uges tid inden jeg starter et nyt op.
Er desværre bange for at trofastheden for mig er en besættelse, men igen ikke den værste i verden :)
A_Strandfelt skrev:Jeg når sjældent længere end 5. sæson.
Bliver frustreret over, at man kan vinde Europa League eller CL, men stadig har ret lav status som hold. Det er svært at holde på spillere.
Det problem bliver der ikke ændret på efter 29 sæsoner, desværre. Men du har nok ret i det skyldes Superligaens lave omdømme..
- Sille

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 22. jul 2010, 19:32

Sille skrev:Sidder i starten af min 29. sæson med AaB og kom til at tænke på hvor mange sæsoner i andre normalt spiller før i bliver trætte af det og starter et nyt spil? (har pt. spillet i 41 dage, 2 timer og 58 min).

Kort om mit spil:
Har vundet alt der kan vindes (en røvfuld gange både med AaB og det danske landshold), har de pt. 6-7 bedste spillere i verden i klubben (3 af dem danske spillere (Anders Nielsen, Lasse Carlsen og Andreas Sørensen).
Begyndte at kede mig for 20 sæsoner siden og satte min lillebror fiktivt ind i spillet, først som manager i FC Hjørring (som nu er fast del af toppen af Superligaen), siden Hobro (nu fast superligahold) og pt. nyoprykkede superligahold Frederiksberg Boldklub. AaB's stadion har en kapacitet på 65.000 og tror desværre ikke jeg får et nyt selvom jeg de sidste 15 år har haft fuldt hus godt og vel til hver kamp.
Synes selv det fede forsvinder lidt, når der udelukkende er gen-spillere. Men respekt for dine mange sæsoner!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 22. jul 2010, 20:57

FM er det bedste managerspil til dato til PC, det har en utrolig lang holdbarhedsdato, jeg har dog ikke kunnet få mit AaB stadion udvidet over 20000... Det pisser mig af...

Men hvis man kigger på managerspil til andre computere var Bundesliga Manager et af de bedste Amiga managerspil:

http://www.abandonia.com/en/games/656/B ... ional.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 1. aug 2010, 10:28

A_Strandfelt skrev:Jeg når sjældent længere end 5. sæson.
Jeg plejer at blive slået ud i CL 1. knockout runde (den efter gruppespillet).

Søren Larsen er et sikker hit til angrebet i FM - han har været målsluger for mig i 2 sæsoner nu.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 6. aug 2010, 18:17

A_Strandfelt skrev:
danielnoll skrev:
AaB-ern skrev:
Sille skrev:Er der nogen herinde der ved om man kan få den hvide AaB-trøje byttet ud med den nye med striber i sit FM? Er ved at være træt af at se på den hvide..
Du kan redigere dit spil med FMRTE. Du kan også tilføje denne trøje:

Billede
Hvordan gør man :oops: ?
Hent denne og udpak den til Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2010.
http://rapidshare.com/files/334688714/AaBFM2010.zip

Inde i spillet går du så ind i indstillinger og vælger "Billede og lyd".

Her skal du sætte mærke i "Genindlæs ved bekræft" og fjerne hakket fra "Brug skincache".
Det har jeg gjort...ingen ændring i AaBs trøje... hvad kan der være galt ?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 11. aug 2010, 14:35

Der er kommet nyt om FM2011 fra SI. Problemet med, at nationale ligaers omdømme ikke ændres afhængig af klubbers præstationer, er væk i den nye version. Ligaer får et omdømme, som kan ses i spillet i form af stjerner. Spilleragenter får vi også. :D

Henriksen skrev:
A_Strandfelt skrev:
danielnoll skrev:
AaB-ern skrev:
Sille skrev:Er der nogen herinde der ved om man kan få den hvide AaB-trøje byttet ud med den nye med striber i sit FM? Er ved at være træt af at se på den hvide..
Du kan redigere dit spil med FMRTE. Du kan også tilføje denne trøje:

Billede
Hvordan gør man :oops: ?
Hent denne og udpak den til Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2010.
http://rapidshare.com/files/334688714/AaBFM2010.zip

Inde i spillet går du så ind i indstillinger og vælger "Billede og lyd".

Her skal du sætte mærke i "Genindlæs ved bekræft" og fjerne hakket fra "Brug skincache".
Det har jeg gjort...ingen ændring i AaBs trøje... hvad kan der være galt ?
Har ærligt talt ingen anelse. Beklager.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 11. aug 2010, 15:32

A_Strandfelt skrev:Der er kommet nyt om FM2011 fra SI. Problemet med, at nationale ligaers omdømme ikke ændres afhængig af klubbers præstationer, er væk i den nye version. Ligaer får et omdømme, som kan ses i spillet i form af stjerner. Spilleragenter får vi også. :D

Nice!!! Så begynder jeg for alvor at hype FM11 nu :D

Thorshauge

Indlæg af Thorshauge » 11. aug 2010, 15:59

A_Strandfelt skrev:Der er kommet nyt om FM2011 fra SI. Problemet med, at nationale ligaers omdømme ikke ændres afhængig af klubbers præstationer, er væk i den nye version. Ligaer får et omdømme, som kan ses i spillet i form af stjerner. Spilleragenter får vi også. :D

Kommer til at forlænge spillets levetid for mig, så skal jeg ikke længere slippe alle mine gode spillere efter 1-2 år. Håber AaB får taget de sidste billeder af spillerne og sendt dem afsted i tide. Det er altså lækkert at spille med den officielle klubpakke i spillet.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 16. aug 2010, 16:52

Fantastisk, her op til den nye sæson 2038/39 (med AaB selvfølgelig) oplyser min bestyrelse at jeg endnu engang får nyt stadion. Det nye stadion er færdigt 8. Juli 2039 og får plads til 103.952! (vildt de kan bygge det på kun et år) Navnet bliver i øvrigt det samme som det sidste stadion jeg fik bygget tilbage i 2017..
- Sille

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 16. aug 2010, 18:57

Har lige startet en ny sæson for et par dage siden, da jeg har lagt syg og så småt er begyndt at varme lidt op til FM11. Ved udelukkende at hente to angribere ind og holde midtbanen og forsvaret komplet er det squ gået ret godt de første to sæsoner.. Derudover har jeg solgt DFH for små 50 mio.

Min ungarnske angriberduo er forresten George Rudolf og Krisztián Németh. Skarpt!

Har så besluttet mig for at få lidt ældre blod ind ved at hente Daniel Jensen og Mista på fri transfer, så for mig er det egentlig en spændende start :)

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 17. aug 2010, 09:41

Kilde skrev:Har lige startet en ny sæson for et par dage siden, da jeg har lagt syg og så småt er begyndt at varme lidt op til FM11. Ved udelukkende at hente to angribere ind og holde midtbanen og forsvaret komplet er det squ gået ret godt de første to sæsoner.. Derudover har jeg solgt DFH for små 50 mio.

Min ungarnske angriberduo er forresten George Rudolf og Krisztián Németh. Skarpt!

Har så besluttet mig for at få lidt ældre blod ind ved at hente Daniel Jensen og Mista på fri transfer, så for mig er det egentlig en spændende start :)

Hvilken taktik har du udstyret AaB med ?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 17. aug 2010, 09:50

Henriksen skrev:
Kilde skrev:Har lige startet en ny sæson for et par dage siden, da jeg har lagt syg og så småt er begyndt at varme lidt op til FM11. Ved udelukkende at hente to angribere ind og holde midtbanen og forsvaret komplet er det squ gået ret godt de første to sæsoner.. Derudover har jeg solgt DFH for små 50 mio.

Hvilken taktik har du udstyret AaB med ?
Har skiftet lidt mellem en 4-1-2-1-2 og 4-1-4-1. Altså en defensiv midt, standard kanter og enten én eller to offensive midts.

Dog har jeg med D. Jensen inde over leget lidt med en simpel 4-4-2, hvor én af mine MC'er er defensivt indstillet og den anden en smule offensivt. Altså ret forskelligt - går meget an på modstanderen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2010, 11:31

Sille skrev:Fantastisk, her op til den nye sæson 2038/39 (med AaB selvfølgelig) oplyser min bestyrelse at jeg endnu engang får nyt stadion. Det nye stadion er færdigt 8. Juli 2039 og får plads til 103.952! (vildt de kan bygge det på kun et år) Navnet bliver i øvrigt det samme som det sidste stadion jeg fik bygget tilbage i 2017..
Det må blive en temmelig tom oplevelse, når AaB tager imod Silkeborg, og der dukker 4.500 mand op...

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 3. okt 2010, 13:21

Omkring en måned til FM 2011!

Hanga, har du nogle spændende informationer om AaB-spillernes potentiale? ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. okt 2010, 16:16

A_Strandfelt skrev:Omkring en måned til FM 2011!

Mange af de meget talentfulde unge spillere kommer desværre ikke med, da de er under 16 år. Det betyder f.eks. at en spiller som Lucas Andersen ikke er med, som jo ellers nok er det største talent i AaB pt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 6. okt 2010, 13:10

Kunne du som sidste år, smide en liste op med CA og PA?
..

Yoggidk
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ene

Indlæg af Yoggidk » 8. okt 2010, 10:34

Hanga skrev:
A_Strandfelt skrev:Omkring en måned til FM 2011!

Mange af de meget talentfulde unge spillere kommer desværre ikke med, da de er under 16 år. Det betyder f.eks. at en spiller som Lucas Andersen ikke er med, som jo ellers nok er det største talent i AaB pt.
KOmmer de 17-årige så med???

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 10. okt 2010, 19:13

Nu er der "kun" en lille månedes tid til det nye FM udkommer - og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften!
Men er der nogle der kan svare på hvornår demoen udkommer? Plejer den ikke komme 2-3 uger inden det fulde spil udkommer, eller er jeg helt forkert på den?

Besvar