Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jul 2010, 12:41

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kovacs skrev:Alando, du må gå i hvad du vil, men nogle gange må man også lade fornuften tale. Der kan være konsekvenser og uventede situationer, hvis man optræder i den forkerte påklædning, og dette er ikke kun til fodbold!

Du skriver at det må være folks eget problem, desværre kan det dog ende med at blive dit eget, hvis du absolut vil rende rundt i en SI trøje i forbindelse med fodbold, som skrevet i starten, lad fornuften tale.
Og hvor skal almindelige mennesker slå op hvilket tøj det er iorden at tage på til en fodboldkamp?

Synes du virkelig det er iorden at en flok utilpassede 18-årige snothvalpe skal diktere hvilken påklædning alle andre mennesker skal have til en superligakamp?
Kovacs skriver vel ikke, at han synes, det er i orden.

Han udlægger bare de realiteter, der sørgeligt nok eksisterer. Personligt kunne jeg aldrig finde på at troppe op til en AaB-kamp på Brøndby Stadion i AaB-trøje, hvis jeg skulle gå alene fra stadion efter kampen.
Ligesom jeg aldrig kunne finde på at tage min Hells Angels-vest på, hvis jeg skulle slendre en tur ud af ydre Nørrebro eller gå klædt i mit Uncle Sam-kostume på en miniferie i Afghanistan.

Eksempler er naturligvis sat på spidsen, men de skal bare illustrere, at der over alt i verden og i alle mulige situationer findes tøj (og opførsel, for den sags skyld), som det ikke vil være tilrådeligt at iklæde sig.

I tilfældet "Superliga-kampe i Danmark" gælder så denne såkaldte casual-påklædning som en ting, der kan være uheldig i visse sammenhænge.

Er det sørgeligt? Ja
Bør det være sådan? Nej
(Og så i trådens ånd) Pisser det mig af? Ja!
Jeg synes Kovacs indlæg antyder at han har det ok med dette "tøj-problem". Hvis jeg har misforstået skal jeg naturligvis straks beklage...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jul 2010, 12:44

Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Og hvor skal almindelige mennesker slå op hvilket tøj det er iorden at tage på til en fodboldkamp?

Synes du virkelig det er iorden at en flok utilpassede 18-årige snothvalpe skal diktere hvilken påklædning alle andre mennesker skal have til en superligakamp?
Tommelfingerreglen er vist grimt engelsk mærktøj, der egentlig er målrettet 50-60-årige = casualuniform for 18-20-årige, som lige har set Football Factory.
Ja, det er vist nogenlunde korrekt :)

Men hvor i alverden skal folk der ikke lige kender til kulturen eller læser debatside.dk vide dette fra?

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. jul 2010, 13:04

Der er alligevel ikke andre end førnævnte 18-20-årige casualtyper og 50-60-årige, der kunne finde på at gå i så grimt tøj, så risikoen er til at overse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jul 2010, 13:16

Gnu skrev:Der er alligevel ikke andre end førnævnte 18-20-årige casualtyper og 50-60-årige, der kunne finde på at gå i så grimt tøj, så risikoen er til at overse.
Men moden skifter jo. En skønne dag får man tæsk til en håndboldkamp fordi man har et par Hummel-sko på. Hvem ved....

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. jul 2010, 13:20

Går man til håndboldkamp, har man selvsagt fortjent at få tæsk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 28. jul 2010, 13:33

Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jul 2010, 13:36

Debatjuntaen skrev:Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 28. jul 2010, 14:10

Køllen I Møllen skrev:

/Debatjuntaen
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
+1

Elegia

Indlæg af Elegia » 28. jul 2010, 14:36

Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:

/Debatjuntaen
+1
+2

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 28. jul 2010, 15:02

Elegia skrev:
Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:
+1
+2
+3

Og nu må dette antal så betyde, at juntaen sletter sit eget indlæg.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. jul 2010, 17:41

Lindvang skrev:
Elegia skrev:
Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:
+1
+2
+3

Og nu må dette antal så betyde, at juntaen sletter sit eget indlæg.
+4

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2010, 18:17

.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. jul 2010, 20:22

MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Hvordan foregår sådan noget egentlig. Er du blevet snydt på nettet, eller er kortet stjålet, kopieret eller hvad.... Ikke fordi jeg overvejer at melde mig ind i Bjørnebanden, men jeg har selv lige fået Mastercard, og vil gerne vide lidt om, hvad man ikke skal gøre ;-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2010, 21:25

Klaus skrev:
MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Hvordan foregår sådan noget egentlig. Er du blevet snydt på nettet, eller er kortet stjålet, kopieret eller hvad.... Ikke fordi jeg overvejer at melde mig ind i Bjørnebanden, men jeg har selv lige fået Mastercard, og vil gerne vide lidt om, hvad man ikke skal gøre ;-)
Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. jul 2010, 22:14

Well, med mindre reglerne for mastercard er anderledes end ved f.eks. et dankort, så har du en selvrisiko på 1.200 kr. Så lidt kommer du til selv at betale.

Med mindre PBS har held til at inddrive det tabte hos svindlerne, hvilket må siges at være stærkt tvivlsomt, er det i øvrigt din bank der dækker dit tab. Det er en del af bankens risiko ved at udstede kort.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. jul 2010, 00:41

MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Har du brugt kortet i Spanien inden for det sidste år?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Thorhauge
2. div
2. div
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af Thorhauge » 29. jul 2010, 01:24

kender en der gjorde i at stjæle creditkort oplysninger fra hjemmesider.
Han blev taget for det. Er ret sikker på han snakkede om at man skulle betale de 1200-1500 kr af egen lomme og banken/visa hang på resten.
Han blev nuppet med lister med over 10.000 personers info på fra diverse sider.. Det skulle være alt for nemt at få ud af databaserne.
De sælger ofte disse oplysninger vidre. At den siger den er blevet brugt i USA er ikke til at stole på. De bruger proxyer til at skjule deres ip.

Dette er 3. gang!! han bliver taget. Dansk lovgivning er så langt bagud på det punkt. De får ikke en skid i straf for det. :S
Det er skræmmende. :@

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 06:47

Hanga skrev:
Well, med mindre reglerne for mastercard er anderledes end ved f.eks. et dankort, så har du en selvrisiko på 1.200 kr. Så lidt kommer du til selv at betale.

Med mindre PBS har held til at inddrive det tabte hos svindlerne, hvilket må siges at være stærkt tvivlsomt, er det i øvrigt din bank der dækker dit tab. Det er en del af bankens risiko ved at udstede kort.
Hmmm.. Skal til møde i banken her til eftermiddag. Der blev ikke nævnt noget selvrisiko da jeg talte med dem i går - men det mindede også mere om et forhør der blot skulle afklare, om jeg havde udleveret mit kortnummer.. Slipper jeg med 1200kr., så overlever jeg nok også! Lige nu er det bare ikke fedt, at der står -12.134,65 på kontoen!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 06:48

Kunji skrev:
MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Nej - kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland.. og Bornholm :) og så på diverse sider (Pixmania, Wupti, etc.)
Ska' vi hak'?

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 29. jul 2010, 08:47

MrBangDK skrev:
Kunji skrev:
Nej - kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland.. og Bornholm :) og så på diverse sider (Pixmania, Wupti, etc.)
Sådan går det når man køber helårsmedlemskaber hos Bangbros.

Besvar