Jeg har ikke selv lavet denne "undersøgelse" men poster den fordi den er meget aktuel og interessant.
Der er ikke taget dommerfejl med som går til AaBs fordel. Ville være interessant om der var en der kunne finde disse, de må jo findes selvom jeg ikke personligt kan huske en eneste
Jeg mener at dommerstanden gør hvad de kan og generelt set gør det fantastisk. De er bare på en mission impossible. Det er simpelthen ikke menneskeligt muligt at dømme 100% korrekt. Der hvor det hele knækker, synes jeg, er når de ser syner og dømmer ting der ikke sker. Man kan da ikke have en dommer rendende rundt i superligaen der ser syner!!
Personligt kan jeg slet ikke se anden løsning på et stigende problem end at indføre tv-dommere på den ene eller anden måde....
Anyhu, her følger den interessante liste over fadæser MOD AaB i 2010 :
Vigtige dommerfadæser i AaB kampe 2010
Ikke resultatafgørende
14.3.2010 FC Midtjylland - AaB 2-0 (2-0)
Midtjylland scorer til 2-0 i en situation hvor linjedommeren ikke reagerede på at bolden var på den forkerte side af sidelinjen til AaB-indkast
24.10.2010 AaB- FC Nordsjælland 2-0 (1-0)
Mål til 2-0 annulleres fejlagtigt for off side.
Resultatafgørende
5.4.2010 Silkeborg – AaB 1-1 (0-0)
Silkeborg udligner AaB-føring i 2 minutters overtid på filmet straffespark
16.5.2010 AaB - Køge 0-0
Klart straffespark mod Wickmann blev ikke dømt. Dommer undskylder efter kampen
31.7.2010 FCK-AaB 1-1 (0-1)
FCK foræres et mildest talt tyndt straffespark og udligner til 1-1. Forud for situationen havde de i flere tilfælde forsøgt at filme og skabe sig til en afgørende kendelse.
16.8.2010 FC Midtjylland-AaB 2-1 (1-0)
Ny situation, hvor bolden var inde(ikke inde). På direkte frispark fumler Zaza med bolden. Den rammer stolpen og Zaza får til sidst bolden raget ind. Linjedommeren, der var placeret mindst 15 meter fra mållinjen vinker bolden inde, uagtet at han ikke er i position, og at Zaza var mellem ham og bolden. TV-billederne i super slow afslører ingenting. Dommeren følger sin linjedommer uagtet at det var klart for enhver, at der ikke var nogen mand på og omkring banen, der havde dårligere forudsætninger for at afgøre situationen.
21.8.2010 AaB-Esbjerg 0-2 (0-1)
Jeppe Curth piller bolden fra Esbjergs målmand i en dribling. Målmanden sparker støttebenet væk under Jeppe til klart straffespark og god mulighed for udligning af Esbjergs 1-0 føring. Ingenting dømmes, bortset fra at Jeppe måtte forlade banen og igen var ude med en skade på grund af en hensynsløs tackling.
4.10.2010 AaB-OB 1-2 (0-1)
Nwakaeme bliver fløjtet af i en friløber. Frispark i forsvarszonen til AaB.
30.10.2010 Randers-AaB 0-0
Mål af Jeppe Curth afvises på grund af off side. TV-billederne afslører at målet var perfekt. Samme linjedommer vinkede to gange katastrofalt mod Randers, der dog ikke scorede på mulighederne
6.11.2010 AaB -Esbjerg 1-1 (1-0)
Ronnie Schwartz får perfekt mål annulleret for off side. Det var tredje ligakamp i træk, AaB måtte se et perfekt mål annulleret
Diskussionsemner
2.5.2010 AaB – FC Midtjylland 3-2 (1-2)
Midtjyllands Leon Jessen fik et rødt kort for en nødbremse mod Henrik Dalsgaard. Allan Kuhn mente at forseelsen ikke var strafbar til rødt kort. Desuden reddede Zaza et FCM skud tydeligt placeret bag mållinjen. TV-billeder kan dog ikke afgøre om bolden er over mållinjen.