Jeg er ikke velbevandret udi kemi men jeg skulle da mene at russere af og til rent faktisk drikker vodka indendørs også. Vi kender vist allesammen historierne om hvordag de render rundt udenfor i minus 40 grader og bæller skidtet... Så det skulle kunne holde til lidt af hvertMrBangDK skrev:.. der ved lidt om sprut eller kan noget med kemi..
Spørgsmålet går på, om alm. spiritus (rom, gin, vodka, etc.) kan opbevares i et rum, hvor der er store temperatursvingninger?
/Bang
"Jeg søger en....." - tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: "Jeg søger en....." - tråden
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Lindvang
Altså alkoholen lider ingen skade. Den har et kogepunkt på knap 80 grader og et frysepunkt på under -100. Så igen ko på isen der.
Det, der kan være problemet er alle de tilsætningsstoffer, der er i sprut. De kan helt sikker sagtens være følsomme over for både varme og direkte sollys. Kulde betyder ikke noget her, vil jeg tro.
Det, der kan være problemet er alle de tilsætningsstoffer, der er i sprut. De kan helt sikker sagtens være følsomme over for både varme og direkte sollys. Kulde betyder ikke noget her, vil jeg tro.
Ud fra min meget basale kemiker viden tror jeg ikke der sker noget så længe svingningerne holder sig over frysepunktet for alkoholen og under kogepunktet. Dog skal man huske på, at der jo er en hel del andet skidt end alkohollen som det sidste ende handler om i diverse sprut produkter. Ved ikke om det kan have noget at sige.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg har jo fået købt et rigtig cool tv hvor jeg bla kan komme på Youtube. Det undrer mig dog nu at de afspilningslister jeg kan sidde og lave på computeren ikke altid kan ses på mit tv. De fleste kan uden problemer, men der er et par stykker hvor der, når jeg logger på tv`et, bare står "Der er ingen videoer på listen". Er der andre der har oplevet dette og evt fundet en løsning?
Desuden, og mere væsentligt, jeg har problemer med forbindelsen til nettet. Dvs jeg skal gen-installere netværket i tide og utide for at kunne komme på. Og det uanset at jeg ikke har nogle problemer med at logge på nettet gennem computeren. Kræver tv`et et stærkere signal for at kunne virke? (Jeg bruger en trådløs BR 100).
Hvis der er nogen der kan forklare mig hvorfor det er alment accepteret at voksne mennesker tror på gud mens man anses som værende retarderet hvis man tror på julemanden vil jeg også sætte stor pris på det...
Glade, dejlige jul
Desuden, og mere væsentligt, jeg har problemer med forbindelsen til nettet. Dvs jeg skal gen-installere netværket i tide og utide for at kunne komme på. Og det uanset at jeg ikke har nogle problemer med at logge på nettet gennem computeren. Kræver tv`et et stærkere signal for at kunne virke? (Jeg bruger en trådløs BR 100).
Hvis der er nogen der kan forklare mig hvorfor det er alment accepteret at voksne mennesker tror på gud mens man anses som værende retarderet hvis man tror på julemanden vil jeg også sætte stor pris på det...
Glade, dejlige jul
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg ville prøve at se om der var en firmwareopdatering tilgængelig, da dine problemer lyder som noget, der kan rettes ved at skrive softwaren lidt om.Køllen I Møllen skrev:Jeg har jo fået købt et rigtig cool tv hvor jeg bla kan komme på Youtube. Det undrer mig dog nu at de afspilningslister jeg kan sidde og lave på computeren ikke altid kan ses på mit tv. De fleste kan uden problemer, men der er et par stykker hvor der, når jeg logger på tv`et, bare står "Der er ingen videoer på listen". Er der andre der har oplevet dette og evt fundet en løsning?
Glade, dejlige jul
Mht. julemanden vil jeg bede dig om at huske, at julemanden er en afgud og dæmon helt på lige fod med nisser. Nuvel, julemanden tryller hverken mælken sur, slår koen ihjel eller sætter ild til laden, men han giver små børn kul, og det kan altså give en voldsom mavepine, hvis du æder det.
Hader København!
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Julemanden kom oprindeligt fra Tyrkiet, hvor han var biskop i Myra i det 4. århundrede, efter sin død blev han helgenkåret som Sankt Nikolaus, han er helgen for fiskere, skippere, jurister, bagere, apotektere og børn. Der er over 2000 kirker i verden som er indviet til ham.alithebeast skrev:Jeg ville prøve at se om der var en firmwareopdatering tilgængelig, da dine problemer lyder som noget, der kan rettes ved at skrive softwaren lidt om.Køllen I Møllen skrev:Jeg har jo fået købt et rigtig cool tv hvor jeg bla kan komme på Youtube. Det undrer mig dog nu at de afspilningslister jeg kan sidde og lave på computeren ikke altid kan ses på mit tv. De fleste kan uden problemer, men der er et par stykker hvor der, når jeg logger på tv`et, bare står "Der er ingen videoer på listen". Er der andre der har oplevet dette og evt fundet en løsning?
Glade, dejlige jul
Mht. julemanden vil jeg bede dig om at huske, at julemanden er en afgud og dæmon helt på lige fod med nisser. Nuvel, julemanden tryller hverken mælken sur, slår koen ihjel eller sætter ild til laden, men han giver små børn kul, og det kan altså give en voldsom mavepine, hvis du æder det.
I 1600-taller kommer sagnet om Snakt Nicolaus til USA hvor han bliver til Santa Claus. I 1800-tallets slutning kommer Santa Claus til danmark og bliver en del af den danske jul under navnet Julemanden. Med andre ord er der intet afgud eller dæmon over julemanden. Hvilket jo blot gør det endnu mere underligt at det er helt fint at tro på Gud, men at være dummere end snot hvis man tror på julemanden.
Christ,...nu mangler vi bare en der påstår Chuck Norris findes i virkeligheden..!!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
Guilty of being right -1996
eller Helle Thorning.tegner skrev:Christ,...nu mangler vi bare en der påstår Chuck Norris findes i virkeligheden..!!!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg søger en, der kan hjælpe med dette IT-problem:
Mit tastatur + mus låser, så snart jeg trykker på tastaturet. Når jeg åbner Windows (Vista) kan jeg bruge musen lige så tosset jeg vil, men når jeg trykker på tastaturet, låser både mus og tastatur. Jeg har en mistanke om, at det bare er en eller anden sikkerhedsforanstaltning, men kan ikke finde noget på Google eller i Windows' hjælpefunktion.
Mit tastatur + mus låser, så snart jeg trykker på tastaturet. Når jeg åbner Windows (Vista) kan jeg bruge musen lige så tosset jeg vil, men når jeg trykker på tastaturet, låser både mus og tastatur. Jeg har en mistanke om, at det bare er en eller anden sikkerhedsforanstaltning, men kan ikke finde noget på Google eller i Windows' hjælpefunktion.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Jeg tænkte nu mere på om der er forskel på snowboard ligesom der er med ski?? (Dvs stivhed, bredde osv.)jydenfranord skrev:Et bjerg eller bakke at kører ned af, er vel også en ganske god ting?Konsulenten skrev:Og derefter et snowboard samt enten Østrig eller Italien.Lindvang skrev:Sne?Elscorpio skrev:Nogle herinde som ved hvad man skal gå efter hvis man skal prøve snowboard for første gang i Østrig eller Italien?
(Skal afsted i uge 4,5,6)
Der er nogle forskellige boards. Der er i hvert fald freestyle, freeride og alpine boards, det er nogle år siden jeg sidst har været afsted, så er ikke helt up-to-date om der er sket noget revolutionerende nyt. Hvis du er nybegynder bør du vælge et freeride, da det primært til almindelig kørsel, freestyle er til hop og park (og det er vist lidt bredere) og et alpintboard er mere til at køre stærkt og støvlen ligner mere en skistøvle.Elscorpio skrev:Jeg tænkte nu mere på om der er forskel på snowboard ligesom der er med ski?? (Dvs stivhed, bredde osv.)jydenfranord skrev:Et bjerg eller bakke at kører ned af, er vel også en ganske god ting?Konsulenten skrev:Og derefter et snowboard samt enten Østrig eller Italien.Lindvang skrev:Sne?Elscorpio skrev:Nogle herinde som ved hvad man skal gå efter hvis man skal prøve snowboard for første gang i Østrig eller Italien?
(Skal afsted i uge 4,5,6)
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hej,
Jeg søger efter en billig Ipod til fruen og konstaterer at en Ipod Shuffle er perfekt til formålet.
Spørgsmålet er bare hvordan hulen man finder rundt i sin musik når der ikke er en skærm dertil?
http://www.pixmania.com/dk/dk/6929695/a ... ose-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg søger efter en billig Ipod til fruen og konstaterer at en Ipod Shuffle er perfekt til formålet.
Spørgsmålet er bare hvordan hulen man finder rundt i sin musik når der ikke er en skærm dertil?
http://www.pixmania.com/dk/dk/6929695/a ... ose-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ipod shuffel
Der er ikke de vilde muligheder for at vælge imellem sangene derudover..
du kan afspille den i den rækkefølge du ligger musikken ind eller få den til at shuffle i mellem alle dine sange.Spil som du vil.
Måske er du den spontane type. Eller du foretrækker måske en smule orden. Bare skub til bland-kontakten, så den passer til din måde at lytte på. Hvis du skubber den til venstre, hører du musikken i forfriskende, tilfældig rækkefølge. Skub den til midten, hvorefter dine sange afspilles i rækkefølge. Eller skub den til højre for at slukke iPod shuffle.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er sgu fesent. Så kan man ikke engang bruge spillelister!Thorhauge skrev:Ipod shuffeldu kan afspille den i den rækkefølge du ligger musikken ind eller få den til at shuffle i mellem alle dine sange.Spil som du vil.
Måske er du den spontane type. Eller du foretrækker måske en smule orden. Bare skub til bland-kontakten, så den passer til din måde at lytte på. Hvis du skubber den til venstre, hører du musikken i forfriskende, tilfældig rækkefølge. Skub den til midten, hvorefter dine sange afspilles i rækkefølge. Eller skub den til højre for at slukke iPod shuffle.
Nå, men jag takker for hjælpen og søger videre efter en anden model
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
... der har været igennem Tokyo/Narita Airport og som har købt en kameralinse. Der burde være en kamerabutik i lufthavnen, men jeg vil høre, om der er nogen der har købt i nærliggende byer eller shoppingcentre (ikke inde i Tokyo). Har du købt udstyr i lufthavnen hører jeg også gerne derom..
Ydermere - er der gode penge at spare?
/Bang
Ydermere - er der gode penge at spare?
/Bang
Ska' vi hak'?
-
Oliverl
- 1. div

- Favoritspiller: Martin P
- Geografisk sted: 9480
- Kontakt:
Jeg søger en god side til, at finde billige flybilletter.
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"
-
Oliverl
- 1. div

- Favoritspiller: Martin P
- Geografisk sted: 9480
- Kontakt:
Der er ikke fastlagt nogen destination indtil videre. Det bliver nok en af de større byer i Europa, da det plejer at være billigst med fly.
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
I stedet for at referere indslaget får du lige et link til et klip fra Go'Morgen Danmark i morges..Oliverl skrev:Jeg søger en god side til, at finde billige flybilletter.
http://go.tv2.dk/video.php/id-36262205.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?
Jeg kan anbefale en Sandisk Sansa Clip. Koster det samme, samme størrelse, men med display, radio og mulighed for audiobøger. Desuden kan du bare smide musikken over på afspilleren, som ved et almindeligt usb-stik. Den har lang batteritid og mulighed for udvidelse af hukommelse med et slot til microSD-kort. Som navnet også giver udtryk for, er der en clips på bagsiden, så den også nemt kan bruges til evt. en løbetur/cykling etc...Køllen I Møllen skrev:Det er sgu fesent. Så kan man ikke engang bruge spillelister!Thorhauge skrev:Ipod shuffeldu kan afspille den i den rækkefølge du ligger musikken ind eller få den til at shuffle i mellem alle dine sange.Spil som du vil.
Nå, men jag takker for hjælpen og søger videre efter en anden model
http://alatest.dk/anmeldelser/mp3-afspi ... 13615,287/" onclick="window.open(this.href);return false;
/Søgaard
Aalborg BK 1885!