Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Holm-o1 » 3. feb 2011, 16:08

Når du køber brugt bil, så har du selvfølgelig mulighed for at få lavet bilen gratis de første 3-6 måneder. Det kommer an på hvad I aftaler og hvad du skriver under på. Da jeg købte min bil lavede vi en aftale der hed alt blev lavet gratis de første 3 måneder, og 50% i 6 måneder.
Og efter to måneder gik der en føler, og det blev lavet gratis.
Men det er surt show, har også selv lige fået min lavet for 11.000. Sådan er det jo når man køber brugt bil, man kan ikke være lige heldig hver gang.
..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 3. feb 2011, 16:13

astonvilla skrev:...at blive taget røven på af bedrageriske bilforhandlere!!

Som om bilerne i DK ikke var dyre nok i forvejen.
Har i dag måtte ligge 21.000 kr i reperation af min bil, som jeg købte ved hjemkomsten til DK for snart 1 år siden. Indtil videre har jeg bekostet 56.000 kr på bilen på 11 mdr. Og selvom 3 uafhængige mekanikere har dømt bilen "et smiket lig" vil den satans fusker jeg har købt hos ikke vedkende sig en skid!
Og det var ikke en ussel øse jeg købte, det er en bil jeg måtte give 300.000 kr for.

Nu skal jeg så til at gå rettens vej for at få den forbandede fusker og svindler til at vedkende sig sit ansvar.

SÅFREMT DU OVERVEJER AT KØBE BIL ELLER FÅ REPARERET DIN GAMLE - så må du aldrig, ALDRIG tage til Guldborg Biler i Vestbjerg - for det er dér jeg er blevet tørret noget så grusomt.

(skal nævnes at bilen var direkte livsfarlig da jeg fik den - og jeg var meget tæt på at køre både mig selv og min datter, som var med, ihjel pga alvorlig fejl på bilen. Hold Jer væk fra Guldborg Biler i Vestbjerg - For Guds skyld).
Det lyder mærkeligt, at betale 300.000 for en bil, og da du fik den, var du tæt på at køre dig selv og din datter ihjel p.g.a. bilens beskaffenhed.
Bilhandleren er helt sikkert klogere end du er, når han kan sælge sådan noget, og du ikke kan tage bilkøbet tilbage.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 3. feb 2011, 16:18

Holm-o1 skrev:Når du køber brugt bil, så har du selvfølgelig mulighed for at få lavet bilen gratis de første 3-6 måneder. Det kommer an på hvad I aftaler og hvad du skriver under på. Da jeg købte min bil lavede vi en aftale der hed alt blev lavet gratis de første 3 måneder, og 50% i 6 måneder.
Og efter to måneder gik der en føler, og det blev lavet gratis.
Men det er surt show, har også selv lige fået min lavet for 11.000. Sådan er det jo når man køber brugt bil, man kan ikke være lige heldig hver gang.
Jeg er selv jurist, så jeg kender naturligvis til alt deromkring.
Dertil kommer, at kunden har en hvis række forventninger at kunne stille til en bil til 300k (modsat hvis man køber en bil til 5.000 kr eksempelvis) - udover det man har skrevet ned.

Nuvel - jeg har både det ene og det andet på det tørre. Altså et forventningsprincip, samt en slutseddel der dækker mine behov 12 mdr frem.

Problemet er så bare at det vil de hos Guldborg Biler så bare s**** på! De griner nærmest bare hånligt af en når man kommer til dem, og beder en om at skride! Jeg er rystet... Så nu skal jeg bruge tid til at få rettens ord for at jeg skal have mine penge tilbage - kommer til at tage en helvedes tid. Og man kunne jo måske forvente at sådan en fusker drejer nøglen om inden sagen er afgjort - og åbner nyt firma, som jeg ikke kan røre.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 3. feb 2011, 16:23

634 skrev:

Har i dag måtte ligge 21.000 kr i reperation af min bil, som jeg købte ved hjemkomsten til DK for snart 1 år siden. Indtil videre har jeg bekostet 56.000 kr på bilen på 11 mdr. Og selvom 3 uafhængige mekanikere har dømt bilen "et smiket lig" vil den satans fusker jeg har købt hos ikke vedkende sig en skid!
Og det var ikke en ussel øse jeg købte, det er en bil jeg måtte give 300.000 kr for.

Nu skal jeg så til at gå rettens vej for at få den forbandede fusker og svindler til at vedkende sig sit ansvar.

SÅFREMT DU OVERVEJER AT KØBE BIL ELLER FÅ REPARERET DIN GAMLE - så må du aldrig, ALDRIG tage til Guldborg Biler i Vestbjerg - for det er dér jeg er blevet tørret noget så grusomt.

(skal nævnes at bilen var direkte livsfarlig da jeg fik den - og jeg var meget tæt på at køre både mig selv og min datter, som var med, ihjel pga alvorlig fejl på bilen. Hold Jer væk fra Guldborg Biler i Vestbjerg - For Guds skyld).
Det lyder mærkeligt, at betale 300.000 for en bil, og da du fik den, var du tæt på at køre dig selv og din datter ihjel p.g.a. bilens beskaffenhed.
Bilhandleren er helt sikkert klogere end du er, når han kan sælge sådan noget, og du ikke kan tage bilkøbet tilbage.
Jeg ved ikke om du har X-Ray vision, 634?
Ellers kan jeg fortælle dig at fejlen bestod i et hjulophæng der ikke var smurt kombineret med et håndbræmsekabel der kørte i mod en eller anden del og varmede hele leddet op. Sammensmæltning til følge og hjulet blokerede pludselig i høj fart...
På sådan en fejl kan man ikke lade handlen gå tilbage. Men man har naturligvis ret til at få fejlen udbedret for sælgers regning (hvilket jeg så ikke fik, lissom de 5 andre ting jeg opdagede hen ad vejen).
En lidt mindre fordømmende tone kunne klæde dig 634, når du ikke ved hvad du taler om.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 3. feb 2011, 16:36

astonvilla skrev:
634 skrev:

Jeg ved ikke om du har X-Ray vision, 634?
Ellers kan jeg fortælle dig at fejlen bestod i et hjulophæng der ikke var smurt kombineret med et håndbræmsekabel der kørte i mod en eller anden del og varmede hele leddet op. Sammensmæltning til følge og hjulet blokerede pludselig i høj fart...
På sådan en fejl kan man ikke lade handlen gå tilbage. Men man har naturligvis ret til at få fejlen udbedret for sælgers regning (hvilket jeg så ikke fik, lissom de 5 andre ting jeg opdagede hen ad vejen).
En lidt mindre fordømmende tone kunne klæde dig 634, når du ikke ved hvad du taler om.
Nej jeg har ikke X-Ray vision, og beklager tonen.
Men ligegyldigt om det er drømme bilen, skal du da hurtigst muligt lytte til de tre uafhængige mekanikeres dom. De kan nok også hjælpe dig med den økonomiske ansvar, hvor du burde kunne få meget tilbage.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 3. feb 2011, 16:40

Nu er jeg blevet nysgerrig. Hvad er det for en bil?

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 3. feb 2011, 16:49

astonvilla du skulle måske overveje et medlemsskab af FDM, der jo har en hel del erfaring at trække på i forhold til sminkede lig og lortekrejlere. Tak for advarslen mod Guldborg Biler, men Gud forbyde det, at jeg nogen sinde skulle stå i den situation, at skulle købe en brugt bil :)
Non scholae, sed vitae discimus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 3. feb 2011, 17:06

limey skrev:Nu er jeg blevet nysgerrig. Hvad er det for en bil?
Mercedes C320 SC
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 3. feb 2011, 17:09

MichaelLarsen skrev:astonvilla du skulle måske overveje et medlemsskab af FDM, der jo har en hel del erfaring at trække på i forhold til sminkede lig og lortekrejlere. Tak for advarslen mod Guldborg Biler, men Gud forbyde det, at jeg nogen sinde skulle stå i den situation, at skulle købe en brugt bil :)
Jeg tror bare generelt jeg vil se mig bedre for næste gang. Men FDM er da en god mulighed. Mit primære problem var at bilen blev købt på "distancen" da jeg skulle (pga mit arbejde) have en bil klar fra dag 1 hvor vi flyttede tilbage til DK.
Bilen blev i øvrigt solgt som nysynet - hvilket også viste sig at være en løgn! Den skal til syn i år...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 3. feb 2011, 17:19

astonvilla skrev:
MichaelLarsen skrev:astonvilla du skulle måske overveje et medlemsskab af FDM, der jo har en hel del erfaring at trække på i forhold til sminkede lig og lortekrejlere. Tak for advarslen mod Guldborg Biler, men Gud forbyde det, at jeg nogen sinde skulle stå i den situation, at skulle købe en brugt bil :)
Jeg tror bare generelt jeg vil se mig bedre for næste gang. Men FDM er da en god mulighed. Mit primære problem var at bilen blev købt på "distancen" da jeg skulle (pga mit arbejde) have en bil klar fra dag 1 hvor vi flyttede tilbage til DK.
Bilen blev i øvrigt solgt som nysynet - hvilket også viste sig at være en løgn! Den skal til syn i år...
Det tror jeg bestemt, men pengene til FDM kan hurtigt være givet godt ud og når du alligevel skal til syn i år, så er prisen for medlemsskab pt. 620 kr. inkl. syn vel fornuftig.
Non scholae, sed vitae discimus

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 3. feb 2011, 17:21

astonvilla skrev:
Her er et link til lidt vejledning.

http://www.forbrug.dk/Dine-klagemulighe ... over-biler
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af KK5700 » 3. feb 2011, 23:39

Forbrugerklagenævnet kan vel mest af alt kaldes spild af tid, da forhandleren ikke er forpligtet til at følge nævnets afgørelse, han kommer dog på den sorte liste hvis ikke han gør. Som forhandleren omtales i denne sag, lyder han ikke som en mand der ville respektere nævnets afgørelse. Desuden er ventetiden pt meget lang i klagesager vedr. biler.

(Et tip til en fair autohandler der er Skovvejs Auto i Nr. Sundby, der er sikkert mange andre men det er der jeg handler. jeg er pt på 3 af 6 måneders 100% garanti og indtil videre har de uden brok skiftet, to bøsninger, hele anlægget, et hjulleje samt en pære. Servicen er i top)

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. feb 2011, 18:12

EB's skriveri om det seneste klip, der er ude med Bertel pisser mig af - selve måden, som man har lagt op til klippet og blandt andet kalder det værre end på TV er nok det vildeste sensationsjournalistik nogensinde. Ekstra Bladet er virkelig den danske medieverdens FC Midtjylland. Klam, utroværdig og usaglig.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 8. feb 2011, 20:15

Kilde skrev:EB's skriveri om det seneste klip, der er ude med Bertel pisser mig af - selve måden, som man har lagt op til klippet og blandt andet kalder det værre end på TV er nok det vildeste sensationsjournalistik nogensinde. Ekstra Bladet er virkelig den danske medieverdens FC Midtjylland. Klam, utroværdig og usaglig.
Det ændre vel ikke på, at Bertel bør opføre sig ordentligt, han bliver jo hverken slået eller behandlet grimt på anden måde. Jeg ser det ihvertfald som en del af det at være politiker, at man skal stå til rådighed for pressen.

Desuden bør Bertel vel være for rutineret til at lave den slags ballade, da et dårligt forhold til pressen kan koste ham alt, der kan han kan jo bare kigge på sin ministerkollega.

At EB i almindelighed og deres netudgave i særdeleshed er en gang pladderjournalistik, det bør ikke overskygge den debat der bør være, om hvad man som minister er forpligtet til.
Hader København!

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. feb 2011, 21:28

Selvfølgelig er det ikke OK - ingen tvivl der, men EB gør det bare til så meget mere end det er. Jeg læser "værre end på TV" og tænker "Forfanden, ikke igen, Bertel", men efter at have set klippet er det jo bare en mand, der forklarer at han har ferie. Ekstra Bladet burde i højere grad få røde ører end Bertel. Ad for satan.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 8. feb 2011, 21:43

Kilde skrev:Selvfølgelig er det ikke OK - ingen tvivl der, men EB gør det bare til så meget mere end det er. Jeg læser "værre end på TV" og tænker "Forfanden, ikke igen, Bertel", men efter at have set klippet er det jo bare en mand, der forklarer at han har ferie. Ekstra Bladet burde i højere grad få røde ører end Bertel. Ad for satan.
Bare en mand, der forklarer, at han er på ferie?

Det er en dybt kolerisk og pinlig minister, der er en skamplet på en, i forvejen, bundrådden regering. Hans måde at agere over for pressen er dybt farligt i forhold til demokratiet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. feb 2011, 21:52

Kilde skrev:Selvfølgelig er det ikke OK - ingen tvivl der, men EB gør det bare til så meget mere end det er. Jeg læser "værre end på TV" og tænker "Forfanden, ikke igen, Bertel", men efter at have set klippet er det jo bare en mand, der forklarer at han har ferie. Ekstra Bladet burde i højere grad få røde ører end Bertel. Ad for satan.
"Værre end på TV" er en ældre artikel på EB, og bygger på et interview med en tidligere direktør i undervisningsministeriet. Kan godt forstå du misforstod det, det skyldes det dumme design på EBs hjemmeside, hvor de gerne smider linket til en ældre artikel sammen med overskriften på den nye artikel.

Her er linket til den omtalte artikel:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 475969.ece

Da vi ifølge retningslinjerne ikke må diskutere politik, vil jeg undlade at komme med min mening, men jeg står nok et sted mellem dig og Lindvang :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. feb 2011, 22:06

Hanga skrev:
"Værre end på TV" er en ældre artikel på EB, og udtalelsen kommer fra en tidligere direktør i undervisningsministeriet. Kan godt forstå du misforstod det, det skyldes det dumme design på EBs hjemmeside, hvor de gerne smider linket til en ældre artikel sammen med overskriften på den nye artikel.

Her er linket til den omtalte artikel:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 475969.ece

Da vi ifølge retningslinjerne ikke må diskutere politik, vil jeg undlade at komme med min mening, men jeg står nok et sted mellem dig og Lindvang :P
OK, my bad :@ men jeg læste nu også EB's artikel og den lægger op til meget mere end det er, hvis du spørger mig. Det var nu heller ikke min mening at diskutere politik, men kan da afsløre, at jeg langt fra er den store fan af Venstre og slet ikke ham, så der er ikke noget politisk over min kommentar omkring ham, det er nu bare sådan jeg betragter klippet - det er virkelig ikke så galt. EB kører jo udelukkende en patetisk og klamt forlængelse af den noget mere retfærdige fokus på jule-interviewet.

@Lindvang
Ekstra Bladet er da i større grad en trussel mod demokratiet med deres sensationsjournalistik, der for det meste er på et virkelig tyndt grundlag. Medierne burde være vagthunden i samfundet og den fjerde statsmagt - det er Ekstra Bladet jo for stor en skamplet til. Men det har du jo nok ikke den store mening om - du læser vel kun Arbejderen? ;)

EDIT: Klippet er forresten også lort - man ser jo kun starten på Bertels "udbrud", men ikke den egentlige optakt til det, da det er klippet fra.

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 8. feb 2011, 22:58

Paradise Hotel. En hel generation ligner bliver med et gjort til idioter.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af RØDESVIN » 9. feb 2011, 07:12

Bech skrev:Paradise Hotel. En hel generation ligner bliver med et gjort til idioter.
Er hele den gereration ikke idioter ;)

Besvar