Er der nogle der kan forklare mig hvad de -(minus) ud for 6 og 7 helt præcist betyder?Hanga skrev:Jeg har blot givet min info og forslag til vores headresearcher som så har oprettet ham. Hvad han så er endt med at vælge, tør jeg ikke sige. Som sagt har jeg ikke selv haft adgang til dataen ved denne update.Holm-o1 skrev:Hvad fik du givet Leonard? Er godt klar over det ikke bliver ret meget når du ikke har haft den store mulighed for at vurdere ham.
CA: 90-100
PA: -6/-7
FM
Re: FM
Minus PA værdier bruges til de unge spillere, hvor det er svært at fastsætte en fast PA. Ved minus PA får spilleren random fra spil til spil tildelt en PA i følgende intervaller:
-10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20
-10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
A_Strandfelt
- Allstar

Hey Hanga.
Skrev tidligere om Helenius' højde i spillet, der er sat til 189 cm. DBU har målt ham til 195 cm ved hans U21-tur: http://www.u21denmark2011.com/profile/nicklas-helenius.
Han vejer i øvrigt 80 kg, hvor han i spillet er sat til 71 kg.
6 centimeter og 9 kg siden sidst. Jaja, Helenius vokser stadig da!
Skrev tidligere om Helenius' højde i spillet, der er sat til 189 cm. DBU har målt ham til 195 cm ved hans U21-tur: http://www.u21denmark2011.com/profile/nicklas-helenius.
Noteret.A_Strandfelt skrev:Hey Hanga.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
A_Strandfelt
- Allstar

Hvor stor en rolle spiller vægt og højde egentligt i FM, i forhold til f.eks. de fysiske og heading-egenskaber?Hanga skrev:Noteret.A_Strandfelt skrev:Hey Hanga.
-
Thorshauge
Mener de har lavet lidt om på det, det er noget med at for at man kan komme over 13-15 i headning så skal man spilleren være over 185 eller noget i den stil, kan ikke huske de specifikke tal, men læste det på FM forumet for et par måneder siden. Jeg tror justeringen af Helenius's fysiske egenskaber kommer til at gøre en stor forskel.A_Strandfelt skrev:
Hvor stor en rolle spiller vægt og højde egentligt i FM, i forhold til f.eks. de fysiske og heading-egenskaber?
Spillerens evne til at nå højest i en hovedstødsduel bestemmes udelukkende af "jumping". "Heading" er den tekniske kvalitet af spillerens hovedstød. En spiller kan jo godt være lille og vinder derfor få hovedstødsdueller, men stadig have et godt hovedstød når han er udækket.Thorshauge skrev:Mener de har lavet lidt om på det, det er noget med at for at man kan komme over 13-15 i headning så skal man spilleren være over 185 eller noget i den stil, kan ikke huske de specifikke tal, men læste det på FM forumet for et par måneder siden. Jeg tror justeringen af Helenius's fysiske egenskaber kommer til at gøre en stor forskel.A_Strandfelt skrev:
Hvor stor en rolle spiller vægt og højde egentligt i FM, i forhold til f.eks. de fysiske og heading-egenskaber?
Ligeledes bestemmes f.eks. spillerens hurtighed og styrke altså også udelukkende af de fysiske stats.
Højde og vægt har kun ringe betydning, hvis det da overhovedet har en betydning. Det kan f.eks. være når nu sætter "mark tall player" i set pieces eller lign.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Thorshauge
Så må jeg huske forkert, jeg mente eksempelvis evnen til at vinde hovedstødsdueller også tog udgangspunkt i højden...Hanga skrev: Spillerens evne til at nå højest i en hovedstødsduel bestemmes udelukkende af "jumping". "Heading" er den tekniske kvalitet af spillerens hovedstød. En spiller kan jo godt være lille og vinder derfor få hovedstødsdueller, men stadig have et godt hovedstød når han er udækket.
Ligeledes bestemmes f.eks. spillerens hurtighed og styrke altså også udelukkende af de fysiske stats.
Højde og vægt har kun ringe betydning, hvis det da overhovedet har en betydning. Det kan f.eks. være når nu sætter "mark tall player" i set pieces eller lign.
Hvis en spiller er 165 og har 17 i jumping vinder han så over en Helenius der er 195 og har 14 i jumping?
Jep, men det er jo ret utænkeligt at en spiller på 165 cm har 17 i jumping, da denne stat jo netop er spillerens evne til at nå højest i hovedstødsdueller. Derfor følger jumping i høj grad spillerens højde, så man kan sige at spillerens højde er en rettesnor for hvad han skal have i jumping.Thorshauge skrev:Så må jeg huske forkert, jeg mente eksempelvis evnen til at vinde hovedstødsdueller også tog udgangspunkt i højden...Hanga skrev: Spillerens evne til at nå højest i en hovedstødsduel bestemmes udelukkende af "jumping". "Heading" er den tekniske kvalitet af spillerens hovedstød. En spiller kan jo godt være lille og vinder derfor få hovedstødsdueller, men stadig have et godt hovedstød når han er udækket.
Hvis en spiller er 165 og har 17 i jumping vinder han så over en Helenius der er 195 og har 14 i jumping?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Thorshauge
Så det at Helenius "vokser" med 6 cm (fra 189 cm til 195 cm) giver vel dig mulighed for/anledning til at hæve hans jumping?Hanga skrev: Jep, men det er jo ret utænkeligt at en spiller på 165 cm har 17 i jumping, da denne stat jo netop er spillerens evne til at nå højest i hovedstødsdueller. Derfor følger jumping i høj grad spillerens højde, så man kan sige at spillerens højde er en rettesnor for hvad han skal have i jumping.
Så firkantet er det jo ikke. Jeg har fastsat hans jumping ud fra hvor ofte jeg synes han vinder en hovedstødsduel.Thorshauge skrev:Så det at Helenius "vokser" med 6 cm (fra 189 cm til 195 cm) giver vel dig mulighed for/anledning til at hæve hans jumping?Hanga skrev: Jep, men det er jo ret utænkeligt at en spiller på 165 cm har 17 i jumping, da denne stat jo netop er spillerens evne til at nå højest i hovedstødsdueller. Derfor følger jumping i høj grad spillerens højde, så man kan sige at spillerens højde er en rettesnor for hvad han skal have i jumping.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
A_Strandfelt
- Allstar

Interessante svar, Hanga. Tak for det
Vil man kunne se på AaB's økonomi, at salget af bygningerne på Hadsundvej er gået igennem?
I patch 11.2.1 har AaB et mega underskud.
Vil man kunne se på AaB's økonomi, at salget af bygningerne på Hadsundvej er gået igennem?
I patch 11.2.1 har AaB et mega underskud.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Den seneste officielle udmelding, jeg så, var "i løbet af de sidste to uger i februar".Holm-o1 skrev:Hvornår udkommer updaten?
Hanga, jeg er da rimelig sikker på, at de rettede det til denne eller sidste version af spillet? Det havde hidtil ikke haft betydning, men kan da huske fra SI's forum, at de var ved at udvikle spilmotoren til at tage en smule hensyn til højde/vægt. Har dog ikke sat mig ind i det siden...Hanga skrev:Jep, men det er jo ret utænkeligt at en spiller på 165 cm har 17 i jumping, da denne stat jo netop er spillerens evne til at nå højest i hovedstødsdueller. Derfor følger jumping i høj grad spillerens højde, så man kan sige at spillerens højde er en rettesnor for hvad han skal have i jumping.Thorshauge skrev:Så må jeg huske forkert, jeg mente eksempelvis evnen til at vinde hovedstødsdueller også tog udgangspunkt i højden...Hanga skrev: Spillerens evne til at nå højest i en hovedstødsduel bestemmes udelukkende af "jumping". "Heading" er den tekniske kvalitet af spillerens hovedstød. En spiller kan jo godt være lille og vinder derfor få hovedstødsdueller, men stadig have et godt hovedstød når han er udækket.
Edit: kan læse mig frem til, at det (stadig) er under udvikling. Det eneste højden bruges til, er at bestemme udgangspunktet for vægtningen af "jumping" for researcherne og i spilmotoren til at bestemme, om en spiller skal hoppe for at nå en bold og dermed bruge sin "jumping"-stats.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
Der står i hvert fald heller ikke noget i research guidelines, så indtil videre har højde og vægt kun ringe betydning.Søgaard skrev: Hanga, jeg er da rimelig sikker på, at de rettede det til denne eller sidste version af spillet? Det havde hidtil ikke haft betydning, men kan da huske fra SI's forum, at de var ved at udvikle spilmotoren til at tage en smule hensyn til højde/vægt. Har dog ikke sat mig ind i det siden...
Edit: kan læse mig frem til, at det (stadig) er under udvikling. Det eneste højden bruges til, er at bestemme udgangspunktet for vægtningen af "jumping" for researcherne og i spilmotoren til at bestemme, om en spiller skal hoppe for at nå en bold og dermed bruge sin "jumping"-stats.
/Søgaard
@A_Strandfeldt
Det er faktisk ikke mig der har indsat det kæmpe underskud. Vores head-researcher har gennemgået alle klubbernes regnskaber. Jeg har gjort ham opmærksom på, at vi nu har haft en betydelig gældsreduktion, men om han har fået det rettet må tiden vise.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
A_Strandfelt
- Allstar

Jeg har lige oplevet at blive fyret for min første gang i FM. Men det var ret fair. Jeg var stort set en kopi af Pehrsson. 12. plads i Superligaen og skader. Fik senere kæmpet mig lidt op og overvintrede på 10. pladsen.
Blev fyret efter første kamp i forårssæsonen, som jeg tabte 2-0 til Lyngby. Skide ærgerligt, at jeg tabte lige dén kamp. Var ellers klar til den helt store battle med Lumb, Duncan, Augu, Kayke, Rolfe, Due og helt ny taktik.
En ting kan dog konstateres: Realismen er i top!
Blev fyret efter første kamp i forårssæsonen, som jeg tabte 2-0 til Lyngby. Skide ærgerligt, at jeg tabte lige dén kamp. Var ellers klar til den helt store battle med Lumb, Duncan, Augu, Kayke, Rolfe, Due og helt ny taktik.
Hvilket år? 2011?A_Strandfelt skrev:Jeg har lige oplevet at blive fyret for min første gang i FM. Men det var ret fair. Jeg var stort set en kopi af Pehrsson. 12. plads i Superligaen og skader. Fik senere kæmpet mig lidt op og overvintrede på 10. pladsen.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Ja, 2010/2011-sæsonen.Kilde skrev:Hvilket år? 2011?A_Strandfelt skrev:Jeg har lige oplevet at blive fyret for min første gang i FM. Men det var ret fair. Jeg var stort set en kopi af Pehrsson. 12. plads i Superligaen og skader. Fik senere kæmpet mig lidt op og overvintrede på 10. pladsen.