Dommerfejl og deres betydning...
Re: Dommerfejl og deres betydning...
Enig.
Det handler reelt set ikke om, hvor mange points AaB har tabt kontra de andre hold. For i efteråret bragte AaB sig selv i en situation, hvor dommerkendelserne fik så stor betydning, som de gjorde. Der var ingen herinde på siden, som var uenige om, at AaB som oftest spillede rædderligt.
Kampene skal lukkes og AaB skal dominere - og det ser det umiddelbart ud til, at AaB godt kan komme til, men måske er det allerede for sent.
Men enig med mange andre, hold da kæft hvor er det da bittert alligevel!
Det handler reelt set ikke om, hvor mange points AaB har tabt kontra de andre hold. For i efteråret bragte AaB sig selv i en situation, hvor dommerkendelserne fik så stor betydning, som de gjorde. Der var ingen herinde på siden, som var uenige om, at AaB som oftest spillede rædderligt.
Kampene skal lukkes og AaB skal dominere - og det ser det umiddelbart ud til, at AaB godt kan komme til, men måske er det allerede for sent.
Men enig med mange andre, hold da kæft hvor er det da bittert alligevel!
Helt enig med dig, jeg har ser det heller ikke som ond vilje, blot sort sort uheld for os. Og jeg synes faktisk Lynge siger det meget godt i interviewet med Onside. Det statistikken kan bruges til er at bekræfte spillerne i at de rent faktisk arbejder den rigtige vej, vi har bare uheldet med os. Det forhindre så ikke mig i at smadre fjernbetjeninger og tv (næsten) i raseri over en inkompetent dommer i kampen hedeBoT skrev:Nu er man da vist mere end naiv, hvis man bare lige tillægger AaB en hel masse ekstra point baseret på evt. fejldomme. Var alle AaB's underkendte scoringer blevet anerkendt, havde det jo ændret på kampene - og modstanderen havde muligvis presset på for at score. Og det hænder jo, at der bliver scoret mål også i slutningen af kampe.
Selvfølgelig er det mega-bittert at se den statistik, men den kan IKKE overføres direkte til stillingen. For ingen ved, hvordan kampene havde forløbet uden de tvivlsomme kendelser.
Jeg må også sige, at jeg tilskriver det rent og skært uheld, at det lige er os, der er blevet ramt så hårdt. For det første nægter jeg at tro på, de danske dommere skulle have noget specielt i mod os - for det andet er flere af situationerne - tvivlsomme, men hvor man godt kan forstå, at dommeren i øjeblikket fløjter.
Nu har vi allesammen set straffesparket fra i lørdags 1000 gange på superslow og fra forskellige vinkler. Og vi kan så rigtigt nok konkludere, at der næppe er strafbar kontakt mellem Lumb og Ørnskov. Men jeg kan faktisk godt forstå, at dommeren kan finde på at fløjte. For det SER sgu ud til, at der er mere kontakt, end der er.
Og det samme med de forkerte offside-annulleringer i mod Randers og Esbjerg. De var altså på kanten, og det er en split-sekunds afgørelse, linjevogteren skal tage.
Vi er pisse uheldige, men lad os i stedet sørge for, at et enkelt mål ikke ødelægger resultatet og bare konsekvent sørge for at være foran med to. Konsekvent gennem ALLE kampe. Hvor svært kan det være.
Og så må jeg også erklære mig enig i at vi skulle sq bare have lukket de kampe. Især i efteråret synes jeg man så et AaB hold spille (til tider) relativt godt, score et mål og derefter forsøge at fedte den hjem på det groveste. I efteråret godt suppleret af defensive udskiftninger fra svensken.
I søndags synes jeg at den sidste halve time bar lidt præg af det samme, dog ikke så udtalt og med en Kent Nielsen der faktisk lavede et par om ikke offensive så 1:1 udskiftninger.
Alligevel er flere af fejlkendelserne ekstremt afgørende. De to offside-kendelser kom sent i kampene mod Esbjerg og Randers - begge kampe, der var meget fastlåste og defensive. Derudover bliver vi ramt af et tvivlsomt straffespark lørdags i en situation, hvor Silkeborg knapt har haft et skud på mål de foregående 85 minutter.
Det er 6 point, vi med stor sikkerhed havde kørt hjem.
Det er 6 point, vi med stor sikkerhed havde kørt hjem.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Det er rigtigt, at AaB kunne have minimeret konsekvensen af de mange dommerfejl ved at score mål nummer to. Og det er også rigtigt, at AaB i mange kampe har trukket sig efter mål nummer et. Men det er en lidt billig påstand at sige, at AaB derfor selv er ude om det - fordi de bare kunne have scoret mål nummer to. For så nemt er det jo ikke:
Der er spillet 119 kampe i Superligaen i denne sæson, og i 64 procent af dem har forskellen været nul eller et mål til en af siderne:
0 mål: 34 gange
1 mål: 42 gange
2 mål: 25 gange
3 mål: 12 gange
4 mål: 4 gange
5 mål: 1 gang
6 mål: 1 gang
Det klart mest sandsynlige udfald af en superligakamp er altså enten uafgjort eller sejr på et mål til en af siderne. Så det er lidt nemt at forvente af AaB (eller noget andet hold uden for top tre), at de noget oftere bringer sig to mål foran med to mål.
Det kommer også til udtryk, når man ser på de to hold med mest dommertække.
Horsens: 8 sejre / 6 af dem med 1 mål
Lyngby: 6 sejre / 5 af dem med 1 mål
Jeg er sikker på, at Lyngby og Horsens begge gerne ville have lavet mål nummer to. Men det har altså ikke været nødvendigt, fordi de i mange afgørende situationer har haft dommertække. Jeg er også sikker på, at Lyngby og ikke AaB ville ligge til nedrykning, hvis dommertækket havde være omvendt fordelt:
Lyngby har haft afgørende kendelser med sig i 42 procent af kampene.
AaB har haft afgørende kendelser imod sig i hele 40 procent af kampene.
Hvis tendensen fortsætter sådan for AaB, kan vi regne med fem kampe mere ud af de sidste 13, hvor AaB bliver ramt af afgørende fejlkendelser imod sig. Og så er der vist ingen, der tror på en redning mere?
Der er spillet 119 kampe i Superligaen i denne sæson, og i 64 procent af dem har forskellen været nul eller et mål til en af siderne:
0 mål: 34 gange
1 mål: 42 gange
2 mål: 25 gange
3 mål: 12 gange
4 mål: 4 gange
5 mål: 1 gang
6 mål: 1 gang
Det klart mest sandsynlige udfald af en superligakamp er altså enten uafgjort eller sejr på et mål til en af siderne. Så det er lidt nemt at forvente af AaB (eller noget andet hold uden for top tre), at de noget oftere bringer sig to mål foran med to mål.
Det kommer også til udtryk, når man ser på de to hold med mest dommertække.
Horsens: 8 sejre / 6 af dem med 1 mål
Lyngby: 6 sejre / 5 af dem med 1 mål
Jeg er sikker på, at Lyngby og Horsens begge gerne ville have lavet mål nummer to. Men det har altså ikke været nødvendigt, fordi de i mange afgørende situationer har haft dommertække. Jeg er også sikker på, at Lyngby og ikke AaB ville ligge til nedrykning, hvis dommertækket havde være omvendt fordelt:
Lyngby har haft afgørende kendelser med sig i 42 procent af kampene.
AaB har haft afgørende kendelser imod sig i hele 40 procent af kampene.
Hvis tendensen fortsætter sådan for AaB, kan vi regne med fem kampe mere ud af de sidste 13, hvor AaB bliver ramt af afgørende fejlkendelser imod sig. Og så er der vist ingen, der tror på en redning mere?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Nu var det måske også med en kende sarkasme, at jeg skrev det med at komme foran med to. Min pointe var og er dog, at vi ikke aner, hvordan kampene havde udviklet sig, hvis de tvivlsomme kendelser var faldet ud til vores fordel. Derfor skal man være meget varsom med at tillægge dommerkendelserne x-antal manglende AaB-point.
Lad os ikke glemme, at Silkeborg faktisk kom frem til flere farlige dødbolds-situationer op til straffesparket, da de naturligt nok gav los og satsede alt på at udligne. Det samme ville sikkert være sket i kampene mod Randers og Esbjerg fx.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke fordømmer det satans dommer-uheld (som jeg vælger at kalde det frem for ting, der er værre...!). Men det er og bliver uheld.
Lad os ikke glemme, at Silkeborg faktisk kom frem til flere farlige dødbolds-situationer op til straffesparket, da de naturligt nok gav los og satsede alt på at udligne. Det samme ville sikkert være sket i kampene mod Randers og Esbjerg fx.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke fordømmer det satans dommer-uheld (som jeg vælger at kalde det frem for ting, der er værre...!). Men det er og bliver uheld.
- Køllen I Møllen
- Allstar

BoT skrev:Nu er man da vist mere end naiv, hvis man bare lige tillægger AaB en hel masse ekstra point baseret på evt. fejldomme. Var alle AaB's underkendte scoringer blevet anerkendt, havde det jo ændret på kampene - og modstanderen havde muligvis presset på for at score. Og det hænder jo, at der bliver scoret mål også i slutningen af kampe.
Selvfølgelig er det mega-bittert at se den statistik, men den kan IKKE overføres direkte til stillingen. For ingen ved, hvordan kampene havde forløbet uden de tvivlsomme kendelser.
Jeg må også sige, at jeg tilskriver det rent og skært uheld, at det lige er os, der er blevet ramt så hårdt. For det første nægter jeg at tro på, de danske dommere skulle have noget specielt i mod os - for det andet er flere af situationerne - tvivlsomme, men hvor man godt kan forstå, at dommeren i øjeblikket fløjter.
Nu har vi allesammen set straffesparket fra i lørdags 1000 gange på superslow og fra forskellige vinkler. Og vi kan så rigtigt nok konkludere, at der næppe er strafbar kontakt mellem Lumb og Ørnskov. Men jeg kan faktisk godt forstå, at dommeren kan finde på at fløjte. For det SER sgu ud til, at der er mere kontakt, end der er.
Og det samme med de forkerte offside-annulleringer i mod Randers og Esbjerg. De var altså på kanten, og det er en split-sekunds afgørelse, linjevogteren skal tage.Vi er pisse uheldige, men lad os i stedet sørge for, at et enkelt mål ikke ødelægger resultatet og bare konsekvent sørge for at være foran med to. Konsekvent gennem ALLE kampe. Hvor svært kan det være.
Ret enig i det hele, men lige angående de to forkerte offside-kendelser. Det er jo aldeles utilgiveligt at liniedommerne vinker når de ikke er 1000% sikre i deres sag. Det står sort på hvidt i reglerne at er liniedommeren det mindste i tvivl skal det komme det angribende hold til gode. Og man kan vel næppe påstå at liniedommerne har været helt sikre i deres sag (hvis de har været det har de jo set syner og skal da SLET ikke dømme igen).
Janteloven eksisterer IKKE!
-
sulakvelidze
- Allstar

Jeg kan godt følge dig og er sådan set enig i, at man ikke sådan lige kan regne antallet af tabte point ud. Netop fordi kampene så ville have udviklet sig anderledes, som du siger. Jeg er dog ikke i tvivl om, at dommerfejlene har kostet AaB mange point - i hvert fald nok til forskellen på at ligge over og under stregen lige nu.BoT skrev:Nu var det måske også med en kende sarkasme, at jeg skrev det med at komme foran med to. Min pointe var og er dog, at vi ikke aner, hvordan kampene havde udviklet sig, hvis de tvivlsomme kendelser var faldet ud til vores fordel. Derfor skal man være meget varsom med at tillægge dommerkendelserne x-antal manglende AaB-point.
I 2003 var AaB også i nedrykningsfare, men der mindes jeg overhovedet ikke, at der var tale om fejlkendelse på fejlkendelse. Jeg kan heller ikke mindes, at andre klubber har været i en sæson, hvor de har været så hårdt ramt af dommerne. Men det har AaB været i denne sæson. Hvis det var sket i 1995 eller 1999, havde det kostet et mesterskab. Denne gang ser det ud til at give en nedrykning.
Nu er Jeppe Curth i øvrigt ude med en kommentar om sagen: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... mmere.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lækkert at en spiller som Curth går ud og siger sin mening. Jeg håber virkelig at al den fokus her måske gør at dommerne lige overvejer en enkelt gang inden de dømmer imod os.sulakvelidze skrev:Jeg kan godt følge dig og er sådan set enig i, at man ikke sådan lige kan regne antallet af tabte point ud. Netop fordi kampene så ville have udviklet sig anderledes, som du siger. Jeg er dog ikke i tvivl om, at dommerfejlene har kostet AaB mange point - i hvert fald nok til forskellen på at ligge over og under stregen lige nu.BoT skrev:Nu var det måske også med en kende sarkasme, at jeg skrev det med at komme foran med to. Min pointe var og er dog, at vi ikke aner, hvordan kampene havde udviklet sig, hvis de tvivlsomme kendelser var faldet ud til vores fordel. Derfor skal man være meget varsom med at tillægge dommerkendelserne x-antal manglende AaB-point.
I 2003 var AaB også i nedrykningsfare, men der mindes jeg overhovedet ikke, at der var tale om fejlkendelse på fejlkendelse. Jeg kan heller ikke mindes, at andre klubber har været i en sæson, hvor de har været så hårdt ramt af dommerne. Men det har AaB været i denne sæson. Hvis det var sket i 1995 eller 1999, havde det kostet et mesterskab. Denne gang ser det ud til at give en nedrykning.
Nu er Jeppe Curth i øvrigt ude med en kommentar om sagen: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... mmere.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Så længe de ikk dømmer direkte imod os, så er jeg faktisk ikk nervøs for resten af sæsonen!
Lige inden jeg automatisk genstarter den helt store debat om N´Doye straffesparket, så er her lige et par ting i måske skal tage med på tribunen på lørdag.Gentleman Finn skrev:Iøvrigt er Anders Hermansen påsat som dommer i Aalborg, lørdag.
Men så må han jo give os de 2 point ærkeKøbenhavneren TYVstjal da vi gæstede parken, da Lasse var så fræk at lige røre ved Ndoye i en hovedstødsduel, inden han lavede hans sædvanlige stunt move, som var han blevet skudt. Mig bekendt den eneste gang der har betalt sig for Ndoye.
A) Anders Hermansen har en notorisk vane med at blive stædig under pres.
Dvs. at han højest sandsynligt vil ende i den grøft, hvor han er mere bange for at fremstå som pro-AaB pga. de seneste dages analyser, end han vil fremstå som "neutral" ved netop IKKE at dømme til AaB´s fordel. (som en anden bruger skrev i et tidligere indlæg generelt om danske dommere)
Dvs. jo mere pres i ligger på Hermansen, jo mere vil han højest sandsynligt være tilbøjelig til at dømme imod AaB. En dommer som Knud Erik Fisker (ved godt at han er pensioneret), eller Claus Bo Larsen er derimod eksempler på dommere, som har store nok løg til at undsige pressen og iøvrigt være pisse ligeglade med hvad sportsjournalister og tilhængere så iøvrigt måtte mene inden kampen går igang.
Det kan desuden ses på evnen til at ville indrømme åbenlyse fejl.
B) Hvis i vælger at fremhæve N´Doye straffesparket, så bør i nok også være klar over at Hermansens vinkel på situationen var noget bedre end kameravinklerne i Parken som udelukkende er fra A-tribunen.
Som nævnt i den gamle kamptråd, så havde N´Doye en halsudskæring som selv Tom Jones ville have været stolt af i det sekund Pospech lagde indlægget. Det så Hermansen.. Og ikke hvad der skete sekundet inden... Om N´Doye lavede frispark inden ved jeg ikke, da jeg selv kikkede på Pospech, men... Anders Hermansen er ikke selv i tvivl om at hans kendelse var korrekt.
Og hvis i (AaB tilhængerne) vælger at bruge netop den situation, så vil i forstærke hans ego, da han ved noget, som i ikke er klar over, og derfor kommer han (fejlagtigt) til at stole mere på sine egne kendelser.
C) Lige nu har i helt klart en godkendt "martyrstempel" af pressen, hvis i brokker jer højlydt (over specifikke situationer) uge efter uge, så forsvinder den goodwill som i har fået nu.
Hvis i derimod laver en massiv lydkulisse, men ikke går decideret efter dommerstanden, men derimod laver ekstra meget larm ved tvivlsomme kendelser, så burde den menneskelige natur, udligne en del af den modgang som i har fået smasket i ansigtet i denne sæson.
mvh
Nicodemus
P.s. Held og lykke på lørdag... ser gerne at FCK får en dårlig generalprøve til Stamford af overtroiske årsager.
@Nicodemus: Ahhh, hvis vi ikke må have lov til at tude på vores eget forum, hvor så...
Er iøvrigt enige i mange af dine betragtninger.
Er iøvrigt enige i mange af dine betragtninger.
-
sulakvelidze
- Allstar

Hvorfor det? Fordi vi så har endnu mere ret til at brokke os, og det derfor bliver irriterende at høre på? Hvis AaB i de næste tre kampe bliver bortdømt med to annullerede mål og en foræring af et straffespark til modstanderne, tror jeg tværtimod at sympatien om AaB vil vokse sig endnu større. Også selv om vi brokker os.Nicodemus skrev:Lige nu har i helt klart en godkendt "martyrstempel" af pressen, hvis i brokker jer højlydt (over specifikke situationer) uge efter uge, så forsvinder den goodwill som i har fået nu.
Ikke at det betyder noget. Goodwill og martyrium er intet værd i denne sammenhæng, og jeg tror heller ikke, at nogen i AaB eller på denne side er ude i det ærinde at høste goodwill. Jeg tror sådan set bare, at alt og alle omkring AaB er godt og grundigt pissed over delvist at kunne forklare en sandsynlig nedrykning med en grotesk stime af dommerfejl. Og når man er pissed, så brokker man sig som regel.
Men jeg kan da godt forstå, at fans af andre klubber tænker i goodwill og sympati, når de ser på denne sag. For os handler det bare om noget meget mere alvorligt.
Tror ikke jer gjorde mig selv tydelig nok. Jeg mente brok fra det officielle AaB omkring dommerstanden. Hvis Lynge, Curth m.m. underspiller istedet for at lave et AGF martyrium eller endnu værre, at gøre som BIF, der for nogle år siden pev over manglende straffespark på hjemmebane.sulakvelidze skrev:
Hvorfor det? Fordi vi så har endnu mere ret til at brokke os, og det derfor bliver irriterende at høre på? Hvis AaB i de næste tre kampe bliver bortdømt med to annullerede mål og en foræring af et straffespark til modstanderne, tror jeg tværtimod at sympatien om AaB vil vokse sig endnu større. Også selv om vi brokker os.
Resultatet af en sådan opførsel vil næppe kaste noget positivt af sig.
Hvad i gør som tilhængere betyder i denne sammenhæng ikke så meget, bare i holder jer indenfor rammerne på div. stadions. Og evt. ikke går specifikt efter navngivne medlemmer af dommerstanden.
Specielt liniedommerne vil være påpasselige med at dømme for mange offside kendelser imod AaB, såfremt Lynge m.m. ikke overspiller martyrrollen.
Som tilhænger tænker jeg nu ikke så meget på om det er synd for jer eller ej. I min bog udligner held sig med tiden uanset hvad. MEN der er faktorer som man kan påvirke i større eller mindre grad. Og den offerrolle som pressen har analyseret sig frem til, giver jer noget som ingen andre hold i suppens historie har haft. Og det er statistisk grundlag for at brokke sig over kendelser.sulakvelidze skrev: Ikke at det betyder noget. Goodwill og martyrium er intet værd i denne sammenhæng, og jeg tror heller ikke, at nogen i AaB eller på denne side er ude i det ærinde at høste goodwill. Jeg tror sådan set bare, at alt og alle omkring AaB er godt og grundigt pissed over delvist at kunne forklare en sandsynlig nedrykning med en grotesk stime af dommerfejl. Og når man er pissed, så brokker man sig som regel.
Men jeg kan da godt forstå, at fans af andre klubber tænker i goodwill og sympati, når de ser på denne sag. For os handler det bare om noget meget mere alvorligt.
Hvis i (her menes det officielle AaB) spiller kortene rigtigt, så vil dommerstanden ubevidst have en lille skyldfølelse i baghovedet... og det kan blive millioner værd når sæsonen er slut.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Med tiden? Jamen hvad i alverden skal vi bruge det til hvis vi er rykket ned næste år? Så kan vi få tilkendt 5 straffespark i ligegyldige pis-kampe mod Holstebro, Åbenrå og Skovshoved (eller hvad holdene i 1.div nu hedder i disse dage). Vi vil sgu have fair play NU, ikke over tid!!!Nicodemus skrev: I min bog udligner held sig med tiden uanset hvad. MEN der er faktorer som man kan påvirke i større eller mindre grad.
Janteloven eksisterer IKKE!
Det er jo en romantisk skrøne, at dommerfejl udligner sig med tiden. Alene det, at AaB nu for 2. gang kan dokumentere negativ forskelsbehandling er skræmmende. Sidste gang var, da AaB blev dansk mester i 1999 uden at få et eneste straffespark tildelt, hvad du selvfølgelig ved, når du har skrevet om emnet.
Men jeg er sikker på at du har ret i at dommerne kan vise sig at være så arrogante, at de bare fortsætter forfølgelsen. Derfor vil det klæde DBU klart at pointere over for dommerstanden, at deres rolle ikke er at promovere sig selv, eller føre personlige krige, men at deres rolle på banen er at fortolke fodboldreglerne på en ordentlig og værdig måde. I modsat fald må divisionsforeningen forlange, at der bliver mulighed for at hente udenlandske dommere til de betændte områder.
Det vil da være synd og skam, og helt uforståeligt for mig, at dommerne skal kunne sende en stor og stolt repræsentant for dansk fodbold en række ned, uden der gribes ind fra turneringens ejere, også selv om det bliver uofficielt. Det er klart for mig, at uanset hvad man gør med spillere eller trænere, så bliver det konsekvensen, hvis ikke forholdene ændres. Forskelsbehandlingen i dansk fodbold må simpelthen stoppes.
Men jeg er sikker på at du har ret i at dommerne kan vise sig at være så arrogante, at de bare fortsætter forfølgelsen. Derfor vil det klæde DBU klart at pointere over for dommerstanden, at deres rolle ikke er at promovere sig selv, eller føre personlige krige, men at deres rolle på banen er at fortolke fodboldreglerne på en ordentlig og værdig måde. I modsat fald må divisionsforeningen forlange, at der bliver mulighed for at hente udenlandske dommere til de betændte områder.
Det vil da være synd og skam, og helt uforståeligt for mig, at dommerne skal kunne sende en stor og stolt repræsentant for dansk fodbold en række ned, uden der gribes ind fra turneringens ejere, også selv om det bliver uofficielt. Det er klart for mig, at uanset hvad man gør med spillere eller trænere, så bliver det konsekvensen, hvis ikke forholdene ændres. Forskelsbehandlingen i dansk fodbold må simpelthen stoppes.
Nicodemus skrev: Som tilhænger tænker jeg nu ikke så meget på om det er synd for jer eller ej. I min bog udligner held sig med tiden uanset hvad. MEN der er faktorer som man kan påvirke i større eller mindre grad. Og den offerrolle som pressen har analyseret sig frem til, giver jer noget som ingen andre hold i suppens historie har haft. Og det er statistisk grundlag for at brokke sig over kendelser.
Hvis i (her menes det officielle AaB) spiller kortene rigtigt, så vil dommerstanden ubevidst have en lille skyldfølelse i baghovedet... og det kan blive millioner værd når sæsonen er slut.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Måske ser jeg bare spøgelser, men det pisser mig lidt af, hvad Claus Bo siger. Jeg læser lidt mellem linierne: "Hvis klubberne brokker sig over dommeren, er det fordi, det nu engang er det nemmeste - ikke fordi vi har dømt forkert."
http://www.bold.dk/nyt/Claus-Bo-Gratis- ... dommer-til" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/Claus-Bo-Gratis- ... dommer-til" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke at jeg vil forsvare Kent og spillerne til en hver tid, men de skal i hvert fald ikke være i nærheden af en fyreseddel p.g.a. straffesparket i lørdags.jernskjorten skrev:Måske ser jeg bare spøgelser, men det pisser mig lidt af, hvad Claus Bo siger. Jeg læser lidt mellem linierne: "Hvis klubberne brokker sig over dommeren, er det fordi, det nu engang er det nemmeste - ikke fordi vi har dømt forkert."
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Da jeg så linket, før jeg læste herinde, der vlle jeg poste præcis det samme som dig. Hold kæft en kæmpe idiot! Hader deres pis!jernskjorten skrev:Måske ser jeg bare spøgelser, men det pisser mig lidt af, hvad Claus Bo siger. Jeg læser lidt mellem linierne: "Hvis klubberne brokker sig over dommeren, er det fordi, det nu engang er det nemmeste - ikke fordi vi har dømt forkert."
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Man ønsker jo også bare, at DBU og dommerne på baggrund af det nuværende fokus på området vil kigge indad og spørge sig selv: "Har vi et problem med dommerniveauet i DK?" Fejldomme vil forekomme - det er uundgåeligt. Men hvis dommerne ikke stiller sig kritiske over for deres eget arbejde, så forsøger man jo ikke engang at minimere antallet af fejldomme! Det virker bare så forbandet arrogant.Zee skrev:Da jeg så linket, før jeg læste herinde, der vlle jeg poste præcis det samme som dig. Hold kæft en kæmpe idiot! Hader deres pis!jernskjorten skrev:Måske ser jeg bare spøgelser, men det pisser mig lidt af, hvad Claus Bo siger. Jeg læser lidt mellem linierne: "Hvis klubberne brokker sig over dommeren, er det fordi, det nu engang er det nemmeste - ikke fordi vi har dømt forkert."
Man kan vel tolke Claus Bo Larsens udtalelse som om han ikke mener at dommerne kan klare opgaven. At dømme kampene ordentligt er den opgave de har sagt ja til, og presset lønningerne voldsomt op for at levere. Mon så ikke man har godt af få et lille kvalitetstjek. Jeg vil nærmest mene, at det var på tide, at der kom nogle tal på bordet, der dokumenterede det, der i årevis har været åbenlyst. AaBs uforståelige manglende dommertække.
Man kan jo passende spørge. Er du opgaven voksen, Claus Bo. Du kan jo passende se tilbage på et par skandaløse afgørelser i kampen AaB-Brøndby.
Man kan jo passende spørge. Er du opgaven voksen, Claus Bo. Du kan jo passende se tilbage på et par skandaløse afgørelser i kampen AaB-Brøndby.
Zee skrev:Da jeg så linket, før jeg læste herinde, der vlle jeg poste præcis det samme som dig. Hold kæft en kæmpe idiot! Hader deres pis!
Synes det er fint, at vi som fans brokker os, når vi helt objektivt bliver snydt. Men når vi som i går har en dommer, der gør det ganske glimrende, er det fanme pinligt at høre på tudesange som "fc - hvad koster dommeren?"!!!