Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2011, 11:09

Elegia skrev: Jeg kan sagtens regne ud, at man får en masse billige klik ud af "artiklen" - men sagt med al respekt burde en intelligent person som dig sgu ikke hoppe på limpinden ;)
Nu tager det her en drejning, jeg ikke bryder mig om :-)

Jeg synes nu faktisk det er relevant nok. Alle dine indvendinger er jo ikke ukendte (for sådan en intelligent person som mig) men det forudsætter jo at modtagerne ikke tager det for mere end det er. Artiklen hører klart hjemme i grænselandet til gossipkategorien - hvilket denne tråd også gør for mig.

Noget helt andet er at hele dækningen af Japansituationen har åbnet mine øjne for mange journalistiske problemstillinger.

Jeg opgav helt TV2 News efter ganske få minutters kiggeri i fredags. På den tid havde studieværten nået at liste tre hovedpunkter i katastrofen op. De to havde med katastrofen at gøre. Den sidste - der var fremført med stor patos - var at dette var den første gang at en katastrofe kunne følges live på fjernsynet mens den udviklede sig. Det er jo fremragende og opfylder vel til fulde TV2-News ambition om at blive det ultimative realityshow.

I løbet af dagen havde ikke fulgt meget andet end rss-feeds (i det store hele det samme som reuters-telegrammer) og startede derfor op for radioen med det samme på vej hjem, i forventning om at begivenheden dog nok var stor nok til at DR et eller andet sted ville lave en seriøs, løbende dækning af katastrofen. Jeg blev skuffet. De eneste der beskæftigede sig jævnligt med den var P3, hvor to lidt for unge og alt for friske studieværter blandede let underholdning, telegrammer med intetsigende interviews af danske eksperter i seismologi og interview med en familie med japanske rødder (fra Rødovre).

Jeg har stadig ikke fået et nogenlunde informativt overblik over hvad der egentlig er sket, fordi katastrofestemning omkring de potentielle atomkraftsulykker fylder langt den største del af billedet. Det bedste indblik i katastrofens omfang kommer faktisk fra youtube, hvor der ligger masser af private videoer af hvordan områderne ser ud her bagefter.

Jeg kan lige hurtigt komme i tanke om et par korte historier fra i fredags, som jeg stadig savner en opfølgning på. Der var ubekræftede forlydener om et tog der skulle væreskyllet væk af tsunamien (incl passagerer) og et lignende tilfælde om i hvert fald ét skib. Om det var et passagerskib med passgerer ombord, eller et skib på vært med arbejdere ombord (eller evt. begge dele) var uklart. Nu kan man jo sige at den slags små enkelthistorier ikke betyder alt i den store sammenhæng, men de påpeger et genereltproblem i mediedækningen for mig, nemlig at mange korte telegrammer sendes ukritisk videre af medierne i stort omfang, og at der kun i et meget lille omfang foregår nogen opfølgning på dem efterfølgende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 14. mar 2011, 11:32

Pastorius skrev:
Elegia skrev: Jeg kan sagtens regne ud, at man får en masse billige klik ud af "artiklen" - men sagt med al respekt burde en intelligent person som dig sgu ikke hoppe på limpinden ;)
Nu tager det her en drejning, jeg ikke bryder mig om :-)

Jeg synes nu faktisk det er relevant nok. Alle dine indvendinger er jo ikke ukendte (for sådan en intelligent person som mig) men det forudsætter jo at modtagerne ikke tager det for mere end det er. Artiklen hører klart hjemme i grænselandet til gossipkategorien - hvilket denne tråd også gør for mig.

Noget helt andet er at hele dækningen af Japansituationen har åbnet mine øjne for mange journalistiske problemstillinger.

Jeg opgav helt TV2 News efter ganske få minutters kiggeri i fredags. På den tid havde studieværten nået at liste tre hovedpunkter i katastrofen op. De to havde med katastrofen at gøre. Den sidste - der var fremført med stor patos - var at dette var den første gang at en katastrofe kunne følges live på fjernsynet mens den udviklede sig. Det er jo fremragende og opfylder vel til fulde TV2-News ambition om at blive det ultimative realityshow.

I løbet af dagen havde ikke fulgt meget andet end rss-feeds (i det store hele det samme som reuters-telegrammer) og startede derfor op for radioen med det samme på vej hjem, i forventning om at begivenheden dog nok var stor nok til at DR et eller andet sted ville lave en seriøs, løbende dækning af katastrofen. Jeg blev skuffet. De eneste der beskæftigede sig jævnligt med den var P3, hvor to lidt for unge og alt for friske studieværter blandede let underholdning, telegrammer med intetsigende interviews af danske eksperter i seismologi og interview med en familie med japanske rødder (fra Rødovre).

Jeg har stadig ikke fået et nogenlunde informativt overblik over hvad der egentlig er sket, fordi katastrofestemning omkring de potentielle atomkraftsulykker fylder langt den største del af billedet. Det bedste indblik i katastrofens omfang kommer faktisk fra youtube, hvor der ligger masser af private videoer af hvordan områderne ser ud her bagefter.

Jeg kan lige hurtigt komme i tanke om et par korte historier fra i fredags, som jeg stadig savner en opfølgning på. Der var ubekræftede forlydener om et tog der skulle væreskyllet væk af tsunamien (incl passagerer) og et lignende tilfælde om i hvert fald ét skib. Om det var et passagerskib med passgerer ombord, eller et skib på vært med arbejdere ombord (eller evt. begge dele) var uklart. Nu kan man jo sige at den slags små enkelthistorier ikke betyder alt i den store sammenhæng, men de påpeger et genereltproblem i mediedækningen for mig, nemlig at mange korte telegrammer sendes ukritisk videre af medierne i stort omfang, og at der kun i et meget lille omfang foregår nogen opfølgning på dem efterfølgende.
Jeg tror, vi er helt enige.

Desværre er de uskrevne regler jo bare sådan, at Japan ligger for langt væk til at være interessant. Og desuden er det altså dumt at lægge naturkatastrofer på en fredag, hvis man vil have omtale, så længe X Factor-sæsonen er i gang.

Simon-RS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Indlæg af Simon-RS » 15. mar 2011, 21:08

Det kæmpe drop fra Inter!
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. mar 2011, 10:56

Sille skrev:Måske pisser det mig ikke af, men det er dælme trist..

Landkær Sodavand Konkurs

Landkærs fantastiske hjemmeside
Der er et par stykker der har været der ude og fået lov til at tage nogle billeder:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=40990" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 16. mar 2011, 11:19

Pastorius skrev:
Sille skrev:Måske pisser det mig ikke af, men det er dælme trist..

Landkær Sodavand Konkurs

Landkærs fantastiske hjemmeside
Der er et par stykker der har været der ude og fået lov til at tage nogle billeder:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=40990" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er sgu en skam, efter min mening, så laver de den bedste sports sodavand på markedet!!!
..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 16. mar 2011, 13:10

Holm-o1 skrev:Det er sgu en skam, efter min mening, så laver de den bedste sports sodavand på markedet!!!
For ikke at snakke om deres abrikos, det er uden tvivl den bedste abrikos, jeg har haft fornøjelse af. Først Saltums cola og nu Landkærs abrikos, har snart ikke andre valg end at gå i gang med at drikke mig selv ihjel?!?!!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Kilde
Allstar
Allstar

Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 16. mar 2011, 14:20

Kasper skrev:
Holm-o1 skrev:Det er sgu en skam, efter min mening, så laver de den bedste sports sodavand på markedet!!!
For ikke at snakke om deres abrikos, det er uden tvivl den bedste abrikos, jeg har haft fornøjelse af. Først Saltums cola og nu Landkærs abrikos, har snart ikke andre valg end at gå i gang med at drikke mig selv ihjel?!?!!
Mener du helt seriøst at Las Cola var god?!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 16. mar 2011, 14:26

Las Cola er den bedste cola der nogensinde er produceret i Danmark. Der kan man snakke om en sodavand der bringer minderne frem om en mere ukompliceret tid. Den smager af barndom og glæde!

Det er sørgeligt at Landkær er lukket - legendariske etiketter! Dog smagte deres sodavand, især colaen, af pis.

Simon-RS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Indlæg af Simon-RS » 16. mar 2011, 16:13

Meelsen skrev:Las Cola er den bedste cola der nogensinde er produceret i Danmark. Der kan man snakke om en sodavand der bringer minderne frem om en mere ukompliceret tid. Den smager af barndom og glæde!

Det er sørgeligt at Landkær er lukket - legendariske etiketter! Dog smagte deres sodavand, især colaen, af pis.
Du er jo også Mr. Coca Cola!
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 16. mar 2011, 17:47

Simon-RS skrev:
Meelsen skrev:Las Cola er den bedste cola der nogensinde er produceret i Danmark. Der kan man snakke om en sodavand der bringer minderne frem om en mere ukompliceret tid. Den smager af barndom og glæde!

Du er jo også Mr. Coca Cola!
Cola-boy. Bom-bom tjak, bom bom tjak.
Hader København!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 16. mar 2011, 20:55

Lastbiler der overhaler i venstre vognbane for at køre 10 km stærkere på motorvejen. :@

Især set i situationer hvor der kommer specielle lange lastbiler med vindmøller bagpå.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 16. mar 2011, 23:31

Elscorpio skrev:Lastbiler der overhaler i venstre vognbane for at køre 10 km stærkere på motorvejen. :@

Især set i situationer hvor der kommer specielle lange lastbiler med vindmøller bagpå.
Det er helt vildt træls. Men et eller andet sted kan man sgu godt forstå dem, der er sgu meget tid at spare, hvis du skal til Rusland eller Portugal.
Hader København!

Oder
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Oder » 21. mar 2011, 01:34

Aldo Pedersen der snakker om at AaB skulle skille sig af med Lynge i Canal 9's Frispark her til aften.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 21. mar 2011, 20:05

http://lokalavisen.dk/25-lyngbyfans-i-f ... blister112

Jojo, der var lidt drama, men de Lyngbyfans, der ville danse stod satme næsten en kilometer væk. Skriv nu for satan bare sandheden pis journalister.
Hader København!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 22. mar 2011, 16:13

At Danmarks übermeister DJ er gået bort... R.I.P. Kjeld Tolstrup... satme trist!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 22. mar 2011, 19:10

MrBangDK skrev:At Danmarks übermeister DJ er gået bort... R.I.P. Kjeld Tolstrup... satme trist!!!
Præcis! Det ser desværre ud til at vi mister dem fra toppen i år! :(
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2011, 15:06

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 23. mar 2011, 18:36

jernskjorten skrev:Klamt og kvalmende:
https://community.danskespil.dk/client/ ... 11-03-0062
Usmageligt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. mar 2011, 19:07

Zee skrev:
Usmageligt!
Jeg troede slet ikke traditionel tips eksisterede længere - og det gjorde det jo så heller ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2011, 20:00

Pastorius skrev:
Zee skrev:
Usmageligt!
Jeg troede slet ikke traditionel tips eksisterede længere - og det gjorde det jo så heller ikke.
Jeg ved ikke, hvad der pisser mig mest af: at Tipstjenesten i lalleglad begejstring blander sport og karaoke, eller at man tilsyneladende ikke kan slippe for X-Factors klamme, fnatbefængte hånd, uanset hvor meget man anstrenger sig. For helvede da osse!

Besvar