Poker-One-Kenobi skrev:Pastorius skrev:Jeg er ikke selv så meget til dessertvin, så derfor søger jeg et godt bud til en rigtig god dessertvin der passer til tarte tartin (æbletærte) med kanelis.
Hvis det stadig er aktuelt: Hvad med en Sauternes, de findes i mange prisklasser men du skal lidt op i alder (og pris) for at det er rigtigt godt. Jeg aner ikke hvad du vil give for den men hvis prisen ikke er vigtig vil jeg foreslå en 2001 Ch. Suduiraut, hvis den alligevel betyder noget kan du evt tage en lidt yngre. Husk de fåes også i halve flasker, hvis det f.eks er til en mindre middag. Alternativt, hvis det helst skal være endnu billigere, er der de oversøiske "Sauternes" vine.
Tak. Det er ikke aktuelt længere, men det bliver det vel igen.
Prisen er ikke helt ligegyldig, men jeg er dog typen, der lige så gerne vil bruge lige så mange penge på gode råvarer og vin, og lave maden selv, fremfor at købe den på en restaurant.
Skal man lave en tre fire retter og prisen for vinen hele vejen igennem være tilsvarende, så skal jeg dog til at sammenligne mig med Michelin-restauranterne, og så er jeg ikke helt overbevist om mine kokkeevner slår til, med nok sågode råvarer :-)
....men nublevjeg jo nysgerrig, så mon ikke jeg køber en flaske af den en dag.