Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Lasse Que » 24. mar 2011, 16:27

Come on, bliv nu ved med at diskutere! Det er sgu god underholdning!!! :P
Syng for de røde!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2011, 16:44

Fabbe skrev: Når jeg snakker om at sende penge de rigtige steder hen, så mener jeg, at man skal smide heftigt mange penge efter undervisning for børn og unge i musik, kunst og teater med mere. Det vil have den effekt, at de unge så bruger deres færdigheder på selv at skabe en masse kultur, som gør byen spændende og unik.
Det vil jeg gerne være med til, men dt ville også være mærkeligt andet, når jeg selv er udøvende musiker, og har brugt nogle år af mit liv med bestyrelsesarbejde i en musikskole :-)

Jeg synes nu også musikhuset er en ok idé, uden at ville tage stilling til hvordan prioriteringen skal ligge - det er for længe siden jeg har beskæftiget mig med lokalpolitik i Aalborg til at jeg kan sige noget kvalificeret om det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. mar 2011, 16:49

Fabbe skrev:
limey skrev:Lige en sidebemærkning. Det er muligt at Aros har svært ved at få økonomien til at løbe rundt, men for fanden hvor er det lækkert at bo i en by med et kunstmuseum i international klasse. Jeg vil gerne medgive, at nogle af de aalborgensiske forsøg på at lave tilsvarende projekter har været forfejlede, men hvis man kunne ramme noget der var ligeså godt, som det man har gjort i Århus, tror jeg på at det ville give Aalborg et kulturelt løft, som ville gøre de fleste - også aalborgensere - tilfredse.
Jeg tror ikke, det er sagen, at Aalborg og Århus absolut skal have det samme inden for hverken fin- eller populærkultur. Det er ikke god kulturpolitik, set med landspolitiske briller, at både Aalborg og Århus skal have hvert sit symfoniorkester i international klasse, hvert sit musikhus, hvert sit store kunstmuseum i international klasse og så videre.

I Aalborg Kommune har man været meget optaget af, at byen ikke skal fremstå som nogen barbarisk ucivilisation med et lukket skibsværft og en døgnåben værtshusgade, men som en europæisk kulturby med europæisk finkultur. På det punkt synes jeg, kommunens kulturpolitik har fejlet, idét vi altid fremstår som byen, der må nøjes med at være næst- eller tredjebedst til alting: til at have klassisk musik, til at vise kunst, til at præsentere internationale navne, til at have en undergrundsscene.

Jeg synes især, det er undergrundskulturen, som Aalborg har potentiale til at markere sig på. Hvis man gider sende pengene de rigtige steder hen.
Det var nu heller ikke min pointe at Aalborg skulle have en mini-Aros, eller nødvendigvis et nyt kunstmuseum. Pointen var mere, at du kunne være kanon hvis Aalborg fik noget unikt som kunne løfte interesserede øjenbryn i hele Danmark - ja måske hele Skandinavien. Altså ikke en lightudgave af København og Århus, men noget helt tredje. For det er altså noget der bemærkes, når Aros sidste år eksempelvis præsenterede både Picasso og Jeff Koons.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 24. mar 2011, 17:59

Det er så ustyrligt morsomt, at se københavner hadet udfolde sig. Man definerer åbenbart sig selv på modsætningen til København istedet for Aalborgs dyder, charmer osv og dermed har man reelt sat København i førersædet i stedet for Aalborg. Aalborg er åbenbart kun noget i kraft af modsætningen og ikke i kraft af sig selv.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 24. mar 2011, 18:19

Elvis lever skrev:Det er så ustyrligt morsomt, at se københavner hadet udfolde sig. Man definerer åbenbart sig selv på modsætningen til København istedet for Aalborgs dyder, charmer osv og dermed har man reelt sat København i førersædet i stedet for Aalborg. Aalborg er åbenbart kun noget i kraft af modsætningen og ikke i kraft af sig selv.
Kan du selv tage dét seriøst?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 24. mar 2011, 18:20

Elvis lever skrev:Det er så ustyrligt morsomt, at se københavner hadet udfolde sig. Man definerer åbenbart sig selv på modsætningen til København istedet for Aalborgs dyder, charmer osv og dermed har man reelt sat København i førersædet i stedet for Aalborg. Aalborg er åbenbart kun noget i kraft af modsætningen og ikke i kraft af sig selv.
Jeg ser det nu både som en af Aalborgs dyder og en del af charmen at hade København. Jeg husker især, da vi i 7. klasse på vores vej til Bornholm skulle stoppe i København, der var heftige protester, fordi vi ikke ville andet end bare at køre forbi den fucking lorteby!
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. mar 2011, 19:05

Legendarisk tråd!

Hvad skal vi med smørkager og finkultur, når vi har debatsiden? :)

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 24. mar 2011, 20:26

NeverDefeated skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Var det ikke Muffe der sagde det i en tv-udsendelse? Mener de fulgte ham nede på Fregatten under kampen fordi han havde karantæne.
Det afsnit ligger jo på youtube, og det er ikke derfra. Jeg mener nærmere det blev sagt i bogen "Homo Fanaticus"?

Under alle omstændigheder er det et citat som passer fint. For det er præcis sådan det bør være, når de kommer til byen.
Efter 9.14sek.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 24. mar 2011, 22:01

Barceback skal bare bombes.
He he ku ikke lade være:)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. mar 2011, 22:09

634 skrev:Barceback skal bare bombes.
Barsebäck?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 24. mar 2011, 22:30

Poker-One-Kenobi skrev:
Barsebäck?
Er du rigtig svensker?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 24. mar 2011, 22:39

Haha, den var sgu god!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. mar 2011, 23:01

634 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Barsebäck?
Er du rigtig svensker?
Fordi jeg kan stave?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 24. mar 2011, 23:05

Poker-One-Kenobi skrev:
634 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Barsebäck?
Er du rigtig svensker?
Fordi jeg kan stave?
Nej, for du har flot langt lyst hår, flotte blå øjne og går hjem med den første fyr, du møder i Gaden sgu da!
Hader København!

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 24. mar 2011, 23:23

Fin tråd, som giver nogle sjove vinkler på hadet til København.

Men for satan, hvor er det plat, at en sådan tråd kører over i latterlige kommentarer mod hinanden. Fair nok at man har et anstrengt forhold til København (hvilket jeg bestemt også selv har til nogle ting), men at køre had på andre AaB-fans, hvor det formodentlig er det eneste, man har til fælles, er da komplet til grin.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. mar 2011, 01:40

Årets mest retarderede indlæg. Og tydeligvis udelukkende skrevet for at provokere hvorfor man må håbe at det bliver slettet hurtigst muligt...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Hvorfor hade København?

Indlæg af rAaBe » 25. mar 2011, 07:59

Køllen I Møllen skrev:
Årets mest retarderede indlæg. Og tydeligvis udelukkende skrevet for at provokere hvorfor man må håbe at det bliver slettet hurtigst muligt...
LoL husk at skrive med pink !

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. mar 2011, 08:30

rAaBe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg har dig faktisk mistænk for at være intelligent nok til at kunne se at det Elvis skriver er en forfærdelig gang vrøvl og udelukkende har det formål at provokere.
Har jeg overvurderet dig?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Hvorfor hade København?

Indlæg af rAaBe » 25. mar 2011, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
rAaBe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg har dig faktisk mistænk for at være intelligent nok til at kunne se at det Elvis skriver er en forfærdelig gang vrøvl og udelukkende har det formål at provokere.
Seriøst så synes jeg at der er skrevet andre provokerende ting i denne tråd som ikke er meget værre end det Elvis skrev. Derfor mente jeg at dit udfald mod ham var skudt lidt over målet. Ligesom jeg gerne indrømmer at mit også var det :-)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. mar 2011, 11:01

rAaBe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
rAaBe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Seriøst så synes jeg at der er skrevet andre provokerende ting i denne tråd som ikke er meget værre end det Elvis skrev. Derfor mente jeg at dit udfald mod ham var skudt lidt over målet. Ligesom jeg gerne indrømmer at mit også var det :-)
Ok, fair nok. Jeg havde faktisk også selv tænkt at det var godt at folk havde overset de mest provokerende indlæg her i tråden og holdt et højt debat-niveau men så lod jeg mig selv tirre af Elvis, det var sgu for dumt :)

Besvar