Det gjorde vi vel ikke. Debatten har vel hele tiden handlet om, hvorvidt demokratiet bliver tilsidesat med denne slags aktioner, som bla. Pastorius gjorde gældende.Citizen skrev:Wow, der skiftede vi pludselig emne i en fart. Træk vejret og tæl til ti.Lindvang skrev:Men er det ikke jer på højrefløjen, der er de helt store forkæmpere for demokratiet, som bl.a. bliver trådt under fode af horderne af muslimer, der ikke synes Kurt Westergaard er det helt samme ikon for ytringsfriheden, som I synes?Citizen skrev:Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.
Det får smilet frem tråden
-
Lindvang
Re: Det får smilet frem tråden
Men hvad har det med Kurt Westergaard, ytringsfrihed og muslimer at gøre?Lindvang skrev:Det gjorde vi vel ikke. Debatten har vel hele tiden handlet om, hvorvidt demokratiet bliver tilsidesat med denne slags aktioner, som bla. Pastorius gjorde gældende.Citizen skrev:Wow, der skiftede vi pludselig emne i en fart. Træk vejret og tæl til ti.Lindvang skrev:Men er det ikke jer på højrefløjen, der er de helt store forkæmpere for demokratiet, som bl.a. bliver trådt under fode af horderne af muslimer, der ikke synes Kurt Westergaard er det helt samme ikon for ytringsfriheden, som I synes?Citizen skrev:Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
At det så desværre langt fra fjerner hovedproblemet er en anden sag, men at tude over at man ikke har villet give Osama 5-10 år i en retssal til at promovere krigen mod vesten? Håbløst....
At det så desværre langt fra fjerner hovedproblemet er en anden sag, men at tude over at man ikke har villet give Osama 5-10 år i en retssal til at promovere krigen mod vesten? Håbløst....
-
Lindvang
Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Troede du virkelig at en krig var demokratisk?Lindvang skrev:Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
-
Lindvang
At det jo altid er dem, I på højrefløjen beskylder for at være en trussel mod demokratiet. Det er USA og "Kampen mod terror" da i allerhøjeste grad.Citizen skrev:Men hvad har det med Kurt Westergaard, ytringsfrihed og muslimer at gøre?Lindvang skrev:Det gjorde vi vel ikke. Debatten har vel hele tiden handlet om, hvorvidt demokratiet bliver tilsidesat med denne slags aktioner, som bla. Pastorius gjorde gældende.Citizen skrev:Wow, der skiftede vi pludselig emne i en fart. Træk vejret og tæl til ti.Lindvang skrev:Men er det ikke jer på højrefløjen, der er de helt store forkæmpere for demokratiet, som bl.a. bliver trådt under fode af horderne af muslimer, der ikke synes Kurt Westergaard er det helt samme ikon for ytringsfriheden, som I synes?Citizen skrev:Nå, nu tror Tore pludselig på amerikanerne ... Hvis det er sådan, det hænger sammen, så mister jeg nok ikke min nattesøvn. Det vigtigste er, at han er sat ud af spillet.
-
Lindvang
USA's missioner i Irak, Pakistan og Afghanistan har vist ikke just karakter af krig, men nærmere besættelse. Startskuddet var 9/11, men der er jo selvfølgelig mange andre ting i det.Poker-One-Kenobi skrev:Troede du virkelig at en krig var demokratisk?Lindvang skrev:Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
Jeg er modstander af al form for dødsstraf, men tilhænger af, at alle mennesker har krav på at blive dømt ved en domstol. Det er ikke sket her, det sker ikke på Guantanamo og det sker ikke med de danske udvisningsbekendtgørelser, der også er en del af terrorpakken, som kom i kølvandet på 9/11.
Jeg er ikke imponeret over din debatevne. Man kan ikke bare skyde folk - i det her tilfælde mig - fuldstændig tilfældige holdninger i skoen, fordi det passer ind i ens verdensbillede. Ikke alting er sort og hvidt, rød blok mod blå blok. Hold dig til sagen. Du er angiveligt formand for en vælgerforening, men du argumenterer som et pattebarn.Lindvang skrev:At det jo altid er dem, I på højrefløjen beskylder for at være en trussel mod demokratiet. Det er USA og "Kampen mod terror" da i allerhøjeste grad.Citizen skrev:Men hvad har det med Kurt Westergaard, ytringsfrihed og muslimer at gøre?
Det handler for mig slet ikke om den moralske ret til at jagte og straffe Bin Laden, for der er ingen tvivl om det er USA vel undt at de fik ram på ham. Det handler om hvorvidt man kan påberåbe sig en kamp for demokratiet, hvis man selv tilsidesætter dets spilleregler i den højere sags tjeneste. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved at det er velfortjent at Osama Bin Laden fik sit endeligt.Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
Prøv et øjeblik at forestille dig en omvendt situation. Nogle af de amerikanske soldater der har begået voldtægt og overlagt mord - men som USA ikke vil lade verdenssamfundet retsforfølge. Hvis de nu var på ferie i fx Venezuela og et fundamentalistisk muslimsk land havde indgået aftale med Hugo Chavez om at de måtte pågribe og straffe dem der (efter deres eget lands lov). Prøv at overveje hvad USA ville gøre ved fx Venezuela i den situation.
Nu ved jeg godt at isolerede krigsforbrydelser, der sikkert er begået af enkeltindivider ikke kan sammenlignes med 911. men et eller andet sted er der åbnet for en praksis, hvor grænserne for hvad man kan tillade sig kan flyttes og hvor grænserne sættes bestemmes af de stærkes magt, ikke af demokratiske spilleregler. Altså, hvis ikke det er verdenssamfundet der sætter grænserne for den højere sags tjeneste, hvem gør så, og hvem bestemmer hvornår det er for meget? Lige nu ser det ud til at være USA, og selvom jeg absolut ikke bryder mig om at blive sammenlignet med Frank Aaen som tidligere i tråden her, vil jeg dog heller ikke blot lade USA være alene om at sætte spillereglerne til hele verdens bedste. Det ville være mindst lige så naivt som at forsøge at få stillet Bin Laden for en dommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der er ikke noget af de sidste mange indlæg der får smilet frem hos mig

Hvis i skal diskutere politik og humanisme kan i så ikke gøre det med lidt mere humor istedet for at blive barnlige med hinanden?

Hvis i skal diskutere politik og humanisme kan i så ikke gøre det med lidt mere humor istedet for at blive barnlige med hinanden?
-
Lindvang
Jeg er ikke formand for noget som helst, og det har vel heller ikke alverden med noget som helst at gøre.Citizen skrev:Jeg er ikke imponeret over din debatevne. Man kan ikke bare skyde folk - i det her tilfælde mig - fuldstændig tilfældige holdninger i skoen, fordi det passer ind i ens verdensbillede. Ikke alting er sort og hvidt, rød blok mod blå blok. Hold dig til sagen. Du er angiveligt formand for en vælgerforening, men du argumenterer som et pattebarn.Lindvang skrev:At det jo altid er dem, I på højrefløjen beskylder for at være en trussel mod demokratiet. Det er USA og "Kampen mod terror" da i allerhøjeste grad.Citizen skrev:Men hvad har det med Kurt Westergaard, ytringsfrihed og muslimer at gøre?
Jeg skal dog skynde mig at beklage, hvis ikke du passer ind i det billede af den danske højrefløjs tænkning i forhold til demokrati vs. islam og muslimer, samt alle de særregler, der er dukket op i kølvandet på 9/11, og som ikke ligefrem er fordrende for demokratiet, selvom man fra denne fløj påstår at være fortalere for netop demokratiet. Du er så en af de få, og dermed er der øjensynligt håb endnu.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Godt så hvis vi oplevede en retssag mod Osama kaste flere terroraktioner af sig, hvilket vel er det mest sandsynlige, så ville det kun være rimeligt og ikke nogen særlig pris at betale? Jeg mener hvad gør det at der ryger et par tusind ekstra hvis bare vi her i lilleput-danmark kan gå tidligt i seng og tænke på hvor godt det er at vi behandler selv massemordere demokratisk?Lindvang skrev:USA's missioner i Irak, Pakistan og Afghanistan har vist ikke just karakter af krig, men nærmere besættelse. Startskuddet var 9/11, men der er jo selvfølgelig mange andre ting i det.Poker-One-Kenobi skrev:Troede du virkelig at en krig var demokratisk?Lindvang skrev:Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
Jeg er modstander af al form for dødsstraf, men tilhænger af, at alle mennesker har krav på at blive dømt ved en domstol. Det er ikke sket her, det sker ikke på Guantanamo og det sker ikke med de danske udvisningsbekendtgørelser, der også er en del af terrorpakken, som kom i kølvandet på 9/11.
Det var mig, der sammenlignede dig med Aaen, og det beklager jeg selvfølgelig.Pastorius skrev:Det handler for mig slet ikke om den moralske ret til at jagte og straffe Bin Laden, for der er ingen tvivl om det er USA vel undt at de fik ram på ham. Det handler om hvorvidt man kan påberåbe sig en kamp for demokratiet, hvis man selv tilsidesætter dets spilleregler i den højere sags tjeneste. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved at det er velfortjent at Osama Bin Laden fik sit endeligt.
Prøv et øjeblik at forestille dig en omvendt situation. Nogle af de amerikanske soldater der har begået voldtægt og overlagt mord - men som USA ikke vil lade verdenssamfundet retsforfølge. Hvis de nu var på ferie i fx Venezuela og et fundamentalistisk muslimsk land havde indgået aftale med Hugo Chavez om at de måtte pågribe og straffe dem der (efter deres eget lands lov). Prøv at overveje hvad USA ville gøre ved fx Venezuela i den situation.
Nu ved jeg godt at isolerede krigsforbrydelser, der sikkert er begået af enkeltindivider ikke kan sammenlignes med 911. men et eller andet sted er der åbnet for en praksis, hvor grænserne for hvad man kan tillade sig kan flyttes og hvor grænserne sættes bestemmes af de stærkes magt, ikke af demokratiske spilleregler. Altså, hvis ikke det er verdenssamfundet der sætter grænserne for den højere sags tjeneste, hvem gør så, og hvem bestemmer hvornår det er for meget? Lige nu ser det ud til at være USA, og selvom jeg absolut ikke bryder mig om at blive sammenlignet med Frank Aaen som tidligere i tråden her, vil jeg dog heller ikke blot lade USA være alene om at sætte spillereglerne til hele verdens bedste. Det ville være mindst lige så naivt som at forsøge at få stillet Bin Laden for en dommer.
For mig at se er der ikke noget som helst udemokratisk ved at dræbe sine fjender. Demokrati handler om folkestyre, og så må folket afgøre, hvordan de vil forvalte denne ret. I dette tilfælde har de - amerikanerne - stemt på en regering, der har et erklæret mål om at fange en terrorist, der står bag et morderisk angreb på deres land.
Nej bare rolig, du havde helt ret i første omgang. Jeg passer ind i alle dine fordomme om højrefløjen. Mit argument er bare, at du ikke kan drage den konklusion ud af min holdning om USAs ret til at fange og dræbe Osama bin Laden.Lindvang skrev:Jeg skal dog skynde mig at beklage, hvis ikke du passer ind i det billede af den danske højrefløjs tænkning i forhold til demokrati vs. islam og muslimer, samt alle de særregler, der er dukket op i kølvandet på 9/11, og som ikke ligefrem er fordrende for demokratiet, selvom man fra denne fløj påstår at være fortalere for netop demokratiet. Du er så en af de få, og dermed er der øjensynligt håb endnu.
-
Lindvang
Nu handler det vel ikke om Danmark, men om demokrati i verden som helhed. Desuden viser en - efterhånden - hel del undersøgelser, at de imperialistiske besættelser i omtalte lande skaber flere og flere terrorister. Selv Pentagon vedgår dette.Poker-One-Kenobi skrev:Godt så hvis vi oplevede en retssag mod Osama kaste flere terroraktioner af sig, hvilket vel er det mest sandsynlige, så ville det kun være rimeligt og ikke nogen særlig pris at betale? Jeg mener hvad gør det at der ryger et par tusind ekstra hvis bare vi her i lilleput-danmark kan gå tidligt i seng og tænke på hvor godt det er at vi behandler selv massemordere demokratisk?Lindvang skrev:USA's missioner i Irak, Pakistan og Afghanistan har vist ikke just karakter af krig, men nærmere besættelse. Startskuddet var 9/11, men der er jo selvfølgelig mange andre ting i det.Poker-One-Kenobi skrev:Troede du virkelig at en krig var demokratisk?Lindvang skrev:Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
Just har PET desuden meldt ud, at likvideringen af bin Laden formodentlig vil resultere i angreb, og så er den løsning vel ikke bedre end den, du lægger afstand til?
-
Lindvang
Det regnede jeg bestemt også med. Fordomme er vel heller ikke det rette ord, da disse i deres essens skal baseres på uvidenhed. Jeg synes de sidste ti år bibringer en masse evidens.Citizen skrev:Nej bare rolig, du havde helt ret i første omgang. Jeg passer ind i alle dine fordomme om højrefløjen. Mit argument er bare, at du ikke kan drage den konsekvens ud af min holdning om USAs ret til at fange og dræbe Osama bin Laden.Lindvang skrev:Jeg skal dog skynde mig at beklage, hvis ikke du passer ind i det billede af den danske højrefløjs tænkning i forhold til demokrati vs. islam og muslimer, samt alle de særregler, der er dukket op i kølvandet på 9/11, og som ikke ligefrem er fordrende for demokratiet, selvom man fra denne fløj påstår at være fortalere for netop demokratiet. Du er så en af de få, og dermed er der øjensynligt håb endnu.
Og nej, du har helt ret, det kan jeg ikke. Men jeg kan stadig påstå, at VKO har ført sig frem som bolværket, der kan stå imod demokratiets fjender (læs: muslimer), men med den anden hånd har indskrænket demokratiet mere og mere, både for folk med muslimsk baggrund og alle andre. Og USA har jo heller ikke just ligget på den lade side. Verdens store demokrati og forsvarer af de vestlige frihedsidealer!
Meget havde set anderledes ud, hvis ikke al-Qaeda havde angrebet USA.Lindvang skrev: Men jeg kan stadig påstå, at VKO har ført sig frem som bolværket, der kan stå imod demokratiets fjender (læs: muslimer), men med den anden hånd har indskrænket demokratiet mere og mere, både for folk med muslimsk baggrund og alle andre. Og USA har jo heller ikke just ligget på den lade side. Verdens store demokrati og forsvarer af de vestlige frihedsidealer!
-
Lindvang
Jeg tvivler.Citizen skrev:Meget havde set anderledes ud, hvis ikke al-Qaeda havde angrebet USA.Lindvang skrev: Men jeg kan stadig påstå, at VKO har ført sig frem som bolværket, der kan stå imod demokratiets fjender (læs: muslimer), men med den anden hånd har indskrænket demokratiet mere og mere, både for folk med muslimsk baggrund og alle andre. Og USA har jo heller ikke just ligget på den lade side. Verdens store demokrati og forsvarer af de vestlige frihedsidealer!
Her synes jeg du modsiger dig selv helt vildt. Du afviser ikke en mulig arrestation og gør det så alligevel?Citizen skrev:Det har jeg da heller ikke gjort. Jeg ironiserer over den automatiske kritik af USA, fordi de ikke formåede at tage bin Laden i live. Der er tale om en kommandoaktion i et fremmed land, hvor opgaven er at få fat i verdens mest eftersøgte mand, som absolut ikke har lyst til at gå med frivilligt. Jeg ville personligt gerne have set ham på anklagebænken, men når han nu ikke vil lade sig anholde, er det vel helt fair, at de skyder ham, især hvis han og hans folk har sat sig til modværge.limey skrev:Naiv? Vi kender jo ikke detaljerne omkring de to aktioner, så jeg synes det er meget frisk, helt at afvise muligheden for en arrestation.Citizen skrev: Hold nu op. Saddam lå i et hul i jorden. Bin Laden var omringet af bevæbnede vagter. Helt fint at være kritisk, men der er ingen grund til at være naiv.
Og hvad er det så? Er det eksempelvis linket til Politiken som du på een gang håner folk for at tro på og samme tid helgarderer dig, ved at være enig med fremgangsmåden i, på trods af at det fortæller det modsatte af, hvad du ellers hårdnakket har påstået?Citizen skrev:P.S. Anholdelsen af Saddam er da ret veldokumenteret. Og det samme ser det ud til, at aktionen mod bin Laden er ved at blive.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Du blander, som sædvanligt, tingene sammen, man behøver ikke at være tilhænger af besættelser for at mene at det er fint at Osama sover med fiskene.Lindvang skrev:Nu handler det vel ikke om Danmark, men om demokrati i verden som helhed. Desuden viser en - efterhånden - hel del undersøgelser, at de imperialistiske besættelser i omtalte lande skaber flere og flere terrorister. Selv Pentagon vedgår dette.Poker-One-Kenobi skrev:Godt så hvis vi oplevede en retssag mod Osama kaste flere terroraktioner af sig, hvilket vel er det mest sandsynlige, så ville det kun være rimeligt og ikke nogen særlig pris at betale? Jeg mener hvad gør det at der ryger et par tusind ekstra hvis bare vi her i lilleput-danmark kan gå tidligt i seng og tænke på hvor godt det er at vi behandler selv massemordere demokratisk?Lindvang skrev:USA's missioner i Irak, Pakistan og Afghanistan har vist ikke just karakter af krig, men nærmere besættelse. Startskuddet var 9/11, men der er jo selvfølgelig mange andre ting i det.Poker-One-Kenobi skrev:Troede du virkelig at en krig var demokratisk?Lindvang skrev:Det er bare lidet demokratisk...Poker-One-Kenobi skrev:Man skal dælme godt nok sidde komfortabelt og hyggeligt pakket ind i den danske leverpostej for at kunne føre en kritik af USA's rettigheder til at jagte, og i sidste ende likvidere Osama Bin Laden! Forstil jer nu at det var 2-3000 danskere som med et var blevet revet væk fra jorden, og de næste 10 år gik med at bagmanden hyldede drabene og opfrodrede til at der skulle komme endnu flere. Selvfølgelig handler det om følelser, det manglede da bare andet! Nu har man undgået en lang joke af en retssag, hvor opfordringerne til hellig krig havde fået det bedste talerør muligt, hvilket givetvis ville have ført til endnu flere terroraktioner. Jeg synes det er det mest naturlige i verdenen at man har fjernet ham fra jordens overflade ved først givne lejlighed.
Just har PET desuden meldt ud, at likvideringen af bin Laden formodentlig vil resultere i angreb, og så er den løsning vel ikke bedre end den, du lægger afstand til?
Selvfølgelig vil der komme angreb, der har været angreb og forsøg på angreb konstant siden 9/11, indtil nu er vi bare så heldige i danmark at enten har PET stoppet dem eller så har de sprængt sig selv i luften istedet for os andre. Tror du der havde været fred i verdenen fordi Osama fik en evighed i en retssal?
Diskussionen handler om hvorvidt det ville være prisen værd, at lade Osama fortsætte sin krigsførsel mod vesten i flere år for at folk som dig kunne undgå en bule på deres demokratiske fintfølelse. Jeg mener man lever i en egoistisk osteklokke hvis man overhovedet tænker sådan, og tvivler på at den havde eksisteret hvis det var i danmark at vi havde oplevet terrorangrebene fra New York, London og Madrid.