Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jensemand57
Allstar
Allstar

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 8. maj 2011, 17:37

jonas386 skrev:Så vigtigt Esbjerg! Endnu mere spænding i nedrykningskampen.
Både og. Jeg vil nu gerne have, at den enten ender med et nederlag til Esbjerg eller uafgjort. Hvis Esbjerg vinder, kan det give dem et boost til den næste kamp mod os. Taber de, vil det give dem et stort mentalt knæk, som kan være en fordel for os. Hellere luft til nedrykningsstregen end spænding.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 8. maj 2011, 17:44

Esbjerg fører nu med 2-0, men hold op hvor er FCN dog et dårligt hold.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2011, 17:51

Jeg mener nu vi stadigvæk bør skulle slå EfB, og det mener jeg også vi kan selvom de vinder i dag... :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 8. maj 2011, 17:52

jonas386 skrev:Jeg mener nu vi stadigvæk bør skulle slå EfB, og det mener jeg også vi kan selvom de vinder i dag... :)
Selvfølgelig. Der er store muligheder med deres forsvar.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 8. maj 2011, 17:55

Tror kampen bliver sværere i Esbjerg nu, hvor de fik lidt medgang.

Det var lidt ligesom os efter BIF, alle havde dømt os ude, og det frigav energi lige bagefter.

Den boble skal vi så have punkteret. Men kampen bliver svær!

Vi skal fortsætte det spil vi har leveret de sidste mange kampe, og måske ligge lidt mere til i forhold til Lyngby kampen. Der gjorde vi det ikke så godt som vi gjorde i de 4 kampe før.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 8. maj 2011, 18:02

FCN er vel rundens helt store taber, og skal endda ud og spille pokalfinale, inde midt i det hektiske program.

De giver lette point væk. Er ikke et hold der er interesseret i uafgjorte kampe. Tilgengæld har de et top niveau, der sikkert godt kan sikre dem 3 point imod et sif hold, der altid har det svært på farum park, og er uden større motivation.

Og så Lyngby...

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. maj 2011, 18:08

jensemand57 skrev:Esbjerg fører nu med 2-0, men hold op hvor er FCN dog et dårligt hold.
Det er klasse!! Ned med vinbønderne!!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2011, 18:20

Hvis FCM vinder over NordtyskE, så er vi da rundens HELT store vinder... 2 point til 5. pladsen og 4 point til stregen...

EDIT: Sammen med OB, hvis FCK kampens resultat holder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 8. maj 2011, 20:15

jonas386 skrev:Hvis FCM vinder over NordtyskE, så er vi da rundens HELT store vinder... 2 point til 5. pladsen og 4 point til stregen...
Kan slet ikke følge folks begejstring over de andres resultater. Taber vi den næste mod EfB er vi helt nede i dyndet igen. Og så har vi altså 3 point op til 5te pladsen, og Sif har et noget nemmere slutprogram end os.

Jeg har ikke brug for mere russisk roulette nu. Tør slet ikke tænke på stillingen hvis ikke vi havde fået det sene mål i fredags.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 8. maj 2011, 20:32

Broendum skrev:Kan slet ikke følge folks begejstring over de andres resultater. Taber vi den næste mod EfB er vi helt nede i dyndet igen. Og så har vi altså 3 point op til 5te pladsen, og Sif har et noget nemmere slutprogram end os.

Jeg har ikke brug for mere russisk roulette nu. Tør slet ikke tænke på stillingen hvis ikke vi havde fået det sene mål i fredags.
Har det på helt samme måde. Esbjergs sejr generer mig sgu lidt, jo mere jeg tænker på det. Esbjerg har nu masser at spille for. Skulle vi være uheldige og tabe på søndag, så skal vi rejse os mod SIF på udebane - de har tabt én kamp i foråret.

Og al den snak om 5.plads og Europa er lidt for kækt til min smag.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 8. maj 2011, 20:40

Det er da korrekt, vi kunne godt have brugt 2 uafgjorte kampe i dag. Synes nu ikke der var vanvittig stor forskel på hvad resultaterne ville betyde, nu hvor der er 4 kampe tilbage endnu. Det er trods alt os selv der skal spille os fri fra nedrykning. Tilgengæld kan man sige, at det brede nedrykningsfelt med sikkerhed ikke vil bevæge sig ret hurtigt frem. Der er mange indbyrdes kampe.

Men det vigtigste pt. er at vi kommer med god form og selvtillid ned til den vigtige kamp på søndag.

Ja, vi kan godt gemme snakken om 5. pladsen. Det er ret ligegyldigt indtil vi er sikret matematisk.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 8. maj 2011, 22:06

Udover den fantastiske sejr i fredags har det da været en lorterunde! Både Esbjerg og Randers kunne være blevet totalt isoleret i bunden med nederlag i dag og dermed næsten umuligt have hentet os. Nu har begge hold fået momentum og hvis vi taber i Esbjerg er vi helt tilbage i nedrykningsdramaet. Mon ikke også at FC Midtjylland rækker SønderjyskE en livline i morgen, ved at dumme sig på hjemmebane. Mit gamle hjerte holder snart ikke til mere spænding - lad os nu for hævlede sikre os den overlevelse!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. maj 2011, 22:24

limey skrev:Udover den fantastiske sejr i fredags har det da været en lorterunde! Både Esbjerg og Randers kunne være blevet totalt isoleret i bunden med nederlag i dag og dermed næsten umuligt have hentet os. Nu har begge hold fået momentum og hvis vi taber i Esbjerg er vi helt tilbage i nedrykningsdramaet. Mon ikke også at FC Midtjylland rækker SønderjyskE en livline i morgen, ved at dumme sig på hjemmebane. Mit gamle hjerte holder snart ikke til mere spænding - lad os nu for hævlede sikre os den overlevelse!
Jeg er fuldstændig enig... Drop nu al snak om 5. pladsen og med at kigge opad. Vi ved jo ikke engang om den plads giver noget endnu!

Al fokus på overlevelse!!! Bunden er ultra tæt, og nu kan Esbjerg også komme med momentum. Taber vi dernede næste weekend, er vi for alvor med i nedrykningsdramaet igen. De kommer med lidt selvtillid og blod på tanden nu. Jeg kan sagtens se dem slutte af med masser af point her til sidst, hvis de kan komme op på en bølge, lidt ligesom den vi er på lige nu. Hvad sker der så i hovedet på vores spillere, hvis man pludselig taber en kamp? Går man lidt i panik igen?

Jeg ser meget gerne at vi har afgjort vores skæbne inden den sidste kamp - at skulle hente point i Parken i sæsonens sidste kamp, hvor FCK skal have overrakt pokalen i Ståles sidste kamp - det bliver mere end svært.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 8. maj 2011, 22:36

Hanga skrev:
limey skrev:Udover den fantastiske sejr i fredags har det da været en lorterunde! Både Esbjerg og Randers kunne være blevet totalt isoleret i bunden med nederlag i dag og dermed næsten umuligt have hentet os. Nu har begge hold fået momentum og hvis vi taber i Esbjerg er vi helt tilbage i nedrykningsdramaet. Mon ikke også at FC Midtjylland rækker SønderjyskE en livline i morgen, ved at dumme sig på hjemmebane. Mit gamle hjerte holder snart ikke til mere spænding - lad os nu for hævlede sikre os den overlevelse!
Jeg er fuldstændig enig... Drop nu al snak om 5. pladsen og med at kigge opad. Vi ved jo ikke engang om den plads giver noget endnu!

Al fokus på overlevelse!!! Bunden er ultra tæt, og nu kan Esbjerg også komme med momentum. Taber vi dernede næste weekend, er vi for alvor med i nedrykningsdramaet igen. De kommer med lidt selvtillid og blod på tanden nu. Jeg kan sagtens se dem slutte af med masser af point her til sidst, hvis de kan komme op på en bølge, lidt ligesom den vi er på lige nu. Hvad sker der så i hovedet på vores spillere, hvis man pludselig taber en kamp? Går man lidt i panik igen?

Jeg ser meget gerne at vi har afgjort vores skæbne inden den sidste kamp - at skulle hente point i Parken i sæsonens sidste kamp, hvor FCK skal have overrakt pokalen i Ståles sidste kamp - det bliver mere end svært.
Enig. Derfor er mit håb også en sejr til FCM i morgen. Det drejer sig pt. om have noget luft til det hold som ligger på 11. pladsen. PT er det SønderjyskE.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. maj 2011, 23:08

Gevaldigt enig, vi kunne godt have brugt en uafgjort i både Randers og Esbjerg. Omvendt kan både SønderjyskE og Lyngby ikke vinde i næste runde, da de møder hinanden, og mon ikke også Randers får problemer med OB????

Jeg tror, at vi bliver oppe, hvis vi vinder over Esbjerg. Taber vi, skal vi helst have point mod Silkeborg samt vinde mod SønderjyskE.. Men lad os nu bare fortsætte stimen og få det afgjort (næsten) i weekenden.

Brugeravatar
Magic
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Magic » 8. maj 2011, 23:25

Helt enig! Havde en BIF-kammerat, der skrev og sagde, at alle resultaterne flaskede sig for os. Jeg var også nødt til at indikere, at han havde sniffet lidt for meget lim. Hellere to hold helt nede i dyndet end 4-5 hold, der kæmper for overlevelse med 2-3 points mellem dem.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Eagledrop » 8. maj 2011, 23:30

Selvfølgelig drejer det hele sig om overlevelse. Men mærk pulsen! Kæft det føles fedt at følge superligaen for tiden. Vi vidste det jo godt inden runden at tabte vi mod Lyngby (vi var bagud!) så ville vi være på skideren stadigvæk. Og det samme vil det være efter næste runde, og sikkert også runden efter. Men så skal vi også kunne begynde at ånde lidt lettet op inden FCK kampen. Men det er så også al det livlinie vi kommer til at få.

Indtil da, så bliver det da mega spændende! Jeg sniffer ikke lim, men jeg nyder squ det her. Stemningen, diskussionerne, der er jo vanvittig mange mennesker der berøres af det her nu, ikke kun AaB fans der var dømt som nedrykker men pludselig 5. til 12 pladsen der er potentielle nedrykkere! Det er fandme feee'

Nu skal vi bare have drenge til at blive ved med at kæmpe, og det til det sidste døende minut af hver kamp. Bliver da mega svært i Esbjerg, og statistikken taler sit eget tydelige grimme sprog, udad sidste 10 kampe har vi tabt 4 og spillet 5 uafgjort... (hvis jeg husker rigtigt) mod Esbjerg. Så det bliver en vanvittig svær kamp, om de så havde vundet eller ej.

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 9. maj 2011, 09:41

Resultateres betydning er svært at vurdere, udover at det er positivt, når de 8 nederste bundhold taber eller sætter point til mod top 4. Men faktum er, at vi pt. er lige så tæt på europæisk fodbold (forudast FCM vinder pokalen), som på nedrykning. Naturligt får det nogle debattørere til at kigge opad fremfor nedad mig selv incl., og 5 pladsen er absolut en debat værd (= læs 20 millioner kr. for evt. gruppespil), hvilket er nogenlunde det samme som en nedrykning koster. Som formen på alle superligaholdene er i øjeblikket, er der ingen grund til udelukkende, at fokusere på nedrykningskampen. Men alt i alt en fed situation med 8 hold, der i deres egen uformelle liga, kæmper om to nedrykningspladser og måske en europæisk plads - 40 millioner i forskel på de to scenarier, det bliver vildt spændende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. maj 2011, 10:50

Arh, det er lidt firkantet stillet op. For det første er der jo en vis sandsynlighed for at Farum ligesom sidste år simpelthen vinder pokalfinalen. Derudover er vi altså det eneste danske hold udover FCK, der er seedet i play-off-runden, så det er ikke fordi det af bund-8-holdene der ender på femtepladsen får udleveret en krosset check på 20 millioner kroner. Derimod er regningen meget reel og uundgåelig hvis man ender som nr. 11 og 12, hvorfor det naturligvis er det vigtigste.

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 9. maj 2011, 13:31

har siddet og kigget lidt på kalenderen og min konklusion er:
FCK: Vinder jo med stor sandsynlighed resten af kampene.

OB: i svingende form, men har en okay kalender. De møder Randers, Horsens, FCK og Lyngby. Der mener jeg at de får 7 point ud af de fire kampe.

Brøndby: I rigtig god form, og mener at de snildt kan vinde resten kampene, hvor de har fcm, lyngby, fcn og sønderjyske.

FCM: har 5 kampe tilbage, men er ikke i så god form, men jeg mener at efter de er kommet i pokalfinalen har de fået et ekstra boost, så jeg tror de tager sejren i aften. udover det Brøndby, fck, randers og fcn. Alt efter formen på randers så tror jeg det bliver til en 4-6 point.

Silkeborg: De har fcn, lyngby, horsens og os. De har kun tabt til FCK i dette forår og tror ikke de taber flere. 10 point, da jeg regner med at vi kan tage derned og få 1 point med hjem.

ACH: FCK, OB, Esbjerg og silkeborg. og igen alt efter formen på Esbjerg tror jeg kun de får 1 point og der er i mod esbjerg.

AaB: Esbjerg, Silkeborg, Sønderjyske og FCK. Jeg håber og tror på 7 point. Tror ikke vi kan få point i Parken i den sidste kamp, fordi der skal FCK nok lige sige tak til publikum, men Esbjerg håber jeg at vi kan tage selvom det kan blive svært og vi skal ned og levere det bedste for at slå det hold, som fik tanket noget selvtillid i weekenden. Det bliver svært i Silkeborg, som jeg jo har skrevet, men vi burde kunne få et enkelt point. Når vi tager i mod Sønderjyske hjemme, skal de satme vinde. det er en sygt vigtig kamp, men det tror jeg heller ikke man skal tvivle på.

Randers: har ob, fcn, fcm og esbjerg. Jeg tror at randers er kommet ind på en stime nu og jeg tror også at de har fået deres sidste nederlag i sæsonen. 2 uafgjorte og 2 sejre er realistisk.

Lyngby: de har nogle svære kampe tilbage. og jeg tror godt at de kan gå hen og tabe resten af kampene. og deres bane er også skyld i at det ikke bliver til flere sejre i sæsonen.

FCN: De har heller ikke den letteste kalender og med deres form og spil, så tror jeg heller ikke at de vinder mere, og det betyder en tur ned i 1. division.

Sønderjyske: De har et lidt blandet program. så to sejre og to nederlag. sejrene er imod lyngby og esbjerg, mens nederlagene skyldes os og Brøndby.

Esbjerg: har et okay program, men tror bare ikke helt på at de kan ride videre på bølgen så det bliver til et point mere for fiskerbyen., og det er imod Horsens.

SLUTSTILLING:
FCK 86 p.
BIF 56 p.
OB 55 p.
FCM 48 p.
SIF 47 p.
AaB 41 p.
Randers 40 p.
ACH 36 p.
Sønderjyske 36 p.
Lyngby 32 p.
FCN 31 p.
Esbjerg 29 p.

Ved godt det kan være lidt bob-bob, det der med at esbjerg, lyngby og fcn ikke vinder mere i år, men det vi skal hæfte os ved er at det er realistisk at vi får 41 point, og det er meget i forhold til de andre holds kalendere. Så alt i alt: Vi overlever!!!

Låst