AaB's mål er top 4 uanset situationen.Freddie skrev:Rent faktisk ved jeg ikke hvad AaBs egentlige mål er i øjeblikket, men mit mål er klart. 5.pladsen. Jeg vil altid have den bedst mulige placering. Jeg kan ikke se hvad det har med AGF at gøre.
Du har dine beskedne mål :-), jeg har mine. Det er fair nok. Jeg forstår bare ikke hvorfor du tror det får nogen betydning for resultatet hvad du er jeg mener, men f... det.
Hvorfor skulle vi tabe til Esbjerg? Den kamp ligger lige til højrebenet. Taktisk er den ligetil. De skal vinde, vi har tid til at vente. Det er en gylden situation, der tit har givet gode resultater i Esbjerg. Der er en grund til at vi hele sæsonen har været et okay udehold.
Jesper Schmidt skrev:I modsætning til dig, så tror jeg stadig at overlevelse i ligaen kan blive svært nok, og jeg må indrømme at jeg synes det er både overflødigt og farligt at begynde at udse sig nye mål, inden det overordnede mål er opfyldt.
Vi skal sandsynligvis vinde resten af kampene for at kunne snuppe 5. pladsen, mens blot et nederlag til Esbjerg bringer os ned hvor det igen SLET ikke er sjovt, og med et slutprogram hvor der sagtens kun kunne ligge 1-3 point og vente. Jeg kunne i høj grad efterlyse noget realisme, og synes der går alt for meget GF i den, når der tales om 5. pladsen som et mål - det er ok at drømme om den, det kan ingen af os vel se os helt fri for....but still...
Nedrykningstråden
Re: Nedrykningstråden
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Du kan være stensikker på at AaB's mål stadig er at overleve i Superligaen.Freddie skrev:Rent faktisk ved jeg ikke hvad AaBs egentlige mål er i øjeblikket, men mit mål er klart. 5.pladsen. Jeg vil altid have den bedst mulige placering. Jeg kan ikke se hvad det har med AGF at gøre.
Du har dine beskedne mål :-), jeg har mine. Det er fair nok. Jeg forstår bare ikke hvorfor du tror det får nogen betydning for resultatet hvad du er jeg mener, men f... det.
Hvorfor skulle vi tabe til Esbjerg? Den kamp ligger lige til højrebenet. Taktisk er den ligetil. De skal vinde, vi har tid til at vente. Det er en gylden situation, der tit har givet gode resultater i Esbjerg. Der er en grund til at vi hele sæsonen har været et okay udehold.
Jesper Schmidt skrev:I modsætning til dig, så tror jeg stadig at overlevelse i ligaen kan blive svært nok, og jeg må indrømme at jeg synes det er både overflødigt og farligt at begynde at udse sig nye mål, inden det overordnede mål er opfyldt.
Vi skal sandsynligvis vinde resten af kampene for at kunne snuppe 5. pladsen, mens blot et nederlag til Esbjerg bringer os ned hvor det igen SLET ikke er sjovt, og med et slutprogram hvor der sagtens kun kunne ligge 1-3 point og vente. Jeg kunne i høj grad efterlyse noget realisme, og synes der går alt for meget GF i den, når der tales om 5. pladsen som et mål - det er ok at drømme om den, det kan ingen af os vel se os helt fri for....but still...
Så kom OB foran ude mod Randers efter 9 minutter ... vi er da for alvor ved at mærke medvinden nu.
yes!Broendum skrev:Så kom OB foran ude mod Randers efter 9 minutter ... vi er da for alvor ved at mærke medvinden nu.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Og hvis vi så er rigtigt heldige, så tager vi selv en sejr i morgen... Samtidig vinder FCN over SIF, BIF slår FCM og FCK slår Horsens...
Så har vi altså pludselig en delt 5-plads, med 7 point til stregen, og 3 kampe igen... Og så kan vi vel godt afblæse nedryknings frygten
EDIT: Nå ja, så skulle RFC selvfølgelig lige score...
Så har vi altså pludselig en delt 5-plads, med 7 point til stregen, og 3 kampe igen... Og så kan vi vel godt afblæse nedryknings frygten
EDIT: Nå ja, så skulle RFC selvfølgelig lige score...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Gentleman Finn
- Allstar

Fodbold kan være ufortjent, det var en KLAR uafgjort kamp. OB havde vel ikke en chance i 2. halvleg.
Og Hr. Kehlet (aGF'eren) er meget glad for tynde straffespark i slutminutterne, imod rivaler til gf... hvis man skal køre lidt konspiration
Og Hr. Kehlet (aGF'eren) er meget glad for tynde straffespark i slutminutterne, imod rivaler til gf... hvis man skal køre lidt konspiration
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Svineri. Selvom jeg gerne ser Randers ryge ned, er det fuldstændigt syret at OB ligger i toppen af ligaen med det kedelige defensive spil. Hvis det ikke var for HHA's mål i efteråret og Utaka lå de til nedrykning nu.Gentleman Finn skrev:Fodbold kan være ufortjent, det var en KLAR uafgjort kamp. OB havde vel ikke en chance i 2. halvleg.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hold kæft hvor er det lækkert. Jeg så kun de sidste 15 minutter, så jeg kan ikke vurdere om det var fortjent eller ej - men hul i det. Randers er stadig to point efter os og vi har en kamp i hånden. De skal til Farum og Herning inden de til sidst har Esbjerg hjemme. Det ser en smule bedre ud!
-
jensemand57
- Allstar

Sejr til OB er først og fremmest godt for os.
- mindre_gult_og_blåt_tak
- Superliga

- Geografisk sted: Århus
Hold da op hvor er det synd for Randers. Men det er sgu lækkert for os. Det gør det bare så meget sværere for FCM at nå 2. pladsen, så en pokalfinalesejr til dem, ser ud til at give en Europaplads ekstra til ligaen.
Det vigtigste er selvfølgelig at en modstander der kun ligger to point under os taber.
Det vigtigste er selvfølgelig at en modstander der kun ligger to point under os taber.
- AaBlover4ever
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
- Kontakt:
Hvad så med SønderjyskE mod Lyngby?jonas386 skrev:Og hvis vi så er rigtigt heldige, så tager vi selv en sejr i morgen... Samtidig vinder FCN over SIF, BIF slår FCM og FCK slår Horsens...
Jeg så egentlig hellere, at SIF slog FCN, og at SønderjyskE deler med Lyngby. Så kan de andre kampe for min skyld være ligegyldig.
Jeg vil hellere, at AaB er sikre på overlevelse, og med de resultater vil vi have (hvis vi selv slår EfB) 9 point til EfB, 6 til SE og FCN og 5 til LBK. Med fire hold der skal hente os med 3 kampe (ni point) tilbage, vil jeg være glad.
AaB vi står sammen om dig (Klik for video)
Vi rykker ALDRIG ned
Vi rykker ALDRIG ned
-
A_Strandfelt
- Allstar

Det er ikke fordi, det er noget, jeg som sådan har tænkt over før, men synes egentligt, at Tøfting har ret her: http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... er%20lynge" onclick="window.open(this.href);return false;
Lynge har været god til at gå ud og tage snakke med pressen, så Kent har fået lidt ro.
Lynge har været god til at gå ud og tage snakke med pressen, så Kent har fået lidt ro.
Gu' er det røv. Randers er et opreklameret standard-hold uden sjæl. "Se os, vi har Mikkel Beckman og Lorentzen - de er fra Købehavn!"mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Hold da op hvor er det synd for Randers. Men det er sgu lækkert for os. Det gør det bare så meget sværere for FCM at nå 2. pladsen, så en pokalfinalesejr til dem, ser ud til at give en Europaplads ekstra til ligaen.
bwadr!!!
ph123 skrev:Gu' er det røv. Randers er et opreklameret standard-hold uden sjæl. "Se os, vi har Mikkel Beckman og Lorentzen - de er fra Købehavn!"mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Hold da op hvor er det synd for Randers. Men det er sgu lækkert for os. Det gør det bare så meget sværere for FCM at nå 2. pladsen, så en pokalfinalesejr til dem, ser ud til at give en Europaplads ekstra til ligaen.
bwadr!!!
Jeg har prøvet at simulere lidt på mulige udfald forudsat at vi vinder imorgen. Forudsat at vi ikke rykker ned ved pointlighed pga bedre målscore. Der er helt sikkert flere, men jeg fandt umiddelbart kun disse 6 ud af 20000 simuleringer. Her antog jeg at alle har lige stor chance for at slå alle. Altså ikke noget med FCK, OB, FCM etc har bedre odds end andre.AaBlover4ever skrev:Hvad så med SønderjyskE mod Lyngby?jonas386 skrev:Og hvis vi så er rigtigt heldige, så tager vi selv en sejr i morgen... Samtidig vinder FCN over SIF, BIF slår FCM og FCK slår Horsens...
Jeg så egentlig hellere, at SIF slog FCN, og at SønderjyskE deler med Lyngby. Så kan de andre kampe for min skyld være ligegyldig.
Jeg vil hellere, at AaB er sikre på overlevelse, og med de resultater vil vi have (hvis vi selv slår EfB) 9 point til EfB, 6 til SE og FCN og 5 til LBK. Med fire hold der skal hente os med 3 kampe (ni point) tilbage, vil jeg være glad.

Opsummeret. Alle de scenarier jeg kan komme frem til kræver at vi taber de resterende kampe efter Esbjerg.
I tre af scenarierne skal Sønderjyske vinde imorgen mens to af scenarierne kræver Lyngby sejr. Uafgjort vil give os 1 scenarie tilbage hvor vi rykker ned. Så jeg håber på uafgjort.
Jeg gik så lidt videre med at sætte en uafgjort på sønderjyske - lyngby imorgen har jeg 2 scenarier hvor AaB var nedrykkere. Begge scenarier involverede at Sønderjyske i sidste runde vinder hjemme over Brøndby mens Lyngby tager point mod OB.
-
AaBfan1989
- Miniput

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Så er Sønderjyske foran med 1-0 mod Lyngby med ca. 5 minutter tilbage!
Bang - bang ... så kom Farum foran mod Sif - vinder vi så bare i Esbjerg er det en drømmerunde.
- Gentleman Finn
- Allstar

Det er lidt typisk for ligaen, havde det været ENDNU mere typisk, havde vi tabt i Esbjerg, og Randers vundet i går, som de egentlig burde have.
Så vidt jeg kunne læse mig til, var SIF ikke ligefrem gode i dag, men vi ved de nok skal spille op til deres bedst i næste kamp, mod os.
Vi skal have en sejr i SIF, som minimum X. Nederlag vil, som de 3 point bliver delt ud, på må og få til bundholdende, hive os helt ned i det. Top 4 holdende giver nok lidt mere til bundholdende her til sidst, sådan plejer det at være. Derfor har Lyngby sikkert fine chancer mod BIF, hvor obskurt det lyder.
Så vidt jeg kunne læse mig til, var SIF ikke ligefrem gode i dag, men vi ved de nok skal spille op til deres bedst i næste kamp, mod os.
Vi skal have en sejr i SIF, som minimum X. Nederlag vil, som de 3 point bliver delt ud, på må og få til bundholdende, hive os helt ned i det. Top 4 holdende giver nok lidt mere til bundholdende her til sidst, sådan plejer det at være. Derfor har Lyngby sikkert fine chancer mod BIF, hvor obskurt det lyder.
Jeg sad lige og lavede analysen for næste runde. Jeg vil godt snart have et endegyldigt hul ned til stregen, før det sover jeg ikke helt trygt om natten.
Brøndby skal vinde idag således, at de stadig har noget at spille for og er tæt på OB. Brøndby har Lyngby i næste runde og slår Lyngby, hvor vi med point i Silkeborg bringer os enten fire eller seks point foran Lyngby under stregen. Det vil ligeledes være godt for superligaens markedsværdi, at vi ikke skal trækkes med to amatørklubber, både HB Køge og Lyngby, i næste sæson.
Derudover bliver der spillet en monster vigtig kamp mellem SønderjyskE og Esbjerg. Vi er i forvejen seks point foran Esbjerg og lad os sige de taber og vi får point vil vi enten få 7 eller 9 point ned til til nummer 12. Tilmed vil det forhåbentlig betyde en lettere kamp mod SønderjyskE hjemme ugen efter.
Hvis følgende sker og vi kan sige os fri af stregen kan vi evt. begynde at overveje mulighederne for europæisk bold i næste sæson.
Brøndby skal vinde idag således, at de stadig har noget at spille for og er tæt på OB. Brøndby har Lyngby i næste runde og slår Lyngby, hvor vi med point i Silkeborg bringer os enten fire eller seks point foran Lyngby under stregen. Det vil ligeledes være godt for superligaens markedsværdi, at vi ikke skal trækkes med to amatørklubber, både HB Køge og Lyngby, i næste sæson.
Derudover bliver der spillet en monster vigtig kamp mellem SønderjyskE og Esbjerg. Vi er i forvejen seks point foran Esbjerg og lad os sige de taber og vi får point vil vi enten få 7 eller 9 point ned til til nummer 12. Tilmed vil det forhåbentlig betyde en lettere kamp mod SønderjyskE hjemme ugen efter.
Hvis følgende sker og vi kan sige os fri af stregen kan vi evt. begynde at overveje mulighederne for europæisk bold i næste sæson.