... At jeg netop har hørt i sportsnyhederne at norge stiger til 8. pladsen...CFN skrev:...at Norge ligger nummer 11 på FIFAs ranking liste. Jeg har virkelig prøvet at få mit hoved rundt om det, men jeg kan simpelthen ikke fatte hvorfor de ligger så højt. Det er jo nærmest tragikomisk at så ringe og kønsløst et hold kan ligge der. Det norske damelandshold må næsten tælle med i statistikken, ellers er det jo helt hat og briller.
Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
Norge har vel bare givet FIFA en stor pose penge for deres rank-placering 
...og et blæs!Mr 11111 skrev:Norge har vel bare givet FIFA en stor pose penge for deres rank-placering
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Ferrari 
- Køllen I Møllen
- Allstar

Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Lindvang
For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Med hensyn til karantæne, så har det intet med din a-kasse at gøre. Det er lovgivningen, så det er Christiansborg, du skal være bitter på. Se evt. dette link, §63, stk. 4: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=31333
- Køllen I Møllen
- Allstar

Mine løn og arbejdsforhold er ringere end i Uganda. Og det kan man så takke sin fagforening for.Lindvang skrev:For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Med hensyn til karantæne, så har det intet med din a-kasse at gøre. Det er lovgivningen, så det er Christiansborg, du skal være bitter på. Se evt. dette link, §63, stk. 4: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=31333
Iøvrigt er min erfaring med fagforeningen at det tager 7 lange og 7 brede før de får fingeren ud af røven. Og derefter sker der ikke en skid... Ved ikke om de ikke gider eller bare ikke har evnerne men de virker ualmindeligt ugidelige når det ikke er en sag der er på forsiden af Ekstra Bladet.
Jeg ved godt at det er lovgivningen de følger. Og det er jo nok også de der har lavet disse aldeles latterlige regler jeg burde rette min vrede mod, det er bare så meget nemmere at give a-kassen skylden. For hvem var det nu lige der lavede de regler der rammer mig nu?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det lyder dybt godnat med de 6mdr. Hvilken uduelig a-kasse har du, og hvilken regel henviste de til?Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Du kan slippe for at betale penge til fagforening ved at melde dig ind i en a-kasse der ikke er politisk funderet.. så er du kommet noget af vejen..
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Det pisser mig af tråden
Et sandsynligt svar ville være Inger Støjberg.Køllen I Møllen skrev:Mine løn og arbejdsforhold er ringere end i Uganda. Og det kan man så takke sin fagforening for.Lindvang skrev:For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Iøvrigt er min erfaring med fagforeningen at det tager 7 lange og 7 brede før de får fingeren ud af røven. Og derefter sker der ikke en skid... Ved ikke om de ikke gider eller bare ikke har evnerne men de virker ualmindeligt ugidelige når det ikke er en sag der er på forsiden af Ekstra Bladet.
Jeg ved godt at det er lovgivningen de følger. Og det er jo nok også de der har lavet disse aldeles latterlige regler jeg burde rette min vrede mod, det er bare så meget nemmere at give a-kassen skylden. For hvem var det nu lige der lavede de regler der rammer mig nu?
Jo flere medlemmer, des stærkere en fagforening. Det er klart, at melder man sig ud, fordi MAN ikke lige får det, MAN forventer, så bliver foreningen svagere i takt med udmeldingerne. Mit råd: gør noget aktivt ved det.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Inger Støjberg pisser mig også af.Lindvang skrev:Et sandsynligt svar ville være Inger Støjberg.Køllen I Møllen skrev:Mine løn og arbejdsforhold er ringere end i Uganda. Og det kan man så takke sin fagforening for.Lindvang skrev:For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Jo flere medlemmer, des stærkere en fagforening. Det er klart, at melder man sig ud, fordi MAN ikke lige får det, MAN forventer, så bliver foreningen svagere i takt med udmeldingerne. Mit råd: gør noget aktivt ved det.
Jeg kan bare slet slet ikke se hvorfor jeg skulle fortsætte med at betale til A-kasse og/eller fagforening når de aldrig nogensinde vil kunne hjælpe mig hvis jeg mister mit arbejde. I min situation har jeg knoklet røven ud af bukserne det sidste halve år med 2 fuldtidsjob hvor jeg bla har opholdt mig rigtig meget i udlandet. Akassen mener så at hvert et minut jeg har arbejdet over 37 timer/uge skal afspadseres og det giver altså 6 mdr samt de 3 ugers karantæne. Jeg synes det er ufatteligt at man skal straffes for at arbejde.
Og mht dit råd, hvad er det du synes jeg aktivt skal gøre ved det?
-
Lindvang
Forståeligt. Men det er altså reglerne, og det er ikke A-kasserne, der definerer dem, det er Christiansborg. Og det siddende flertal har ikke ligefrem haft som højeste prioritet at lave tiltag, der kommer lønmodtagerne til gode.Køllen I Møllen skrev:Inger Støjberg pisser mig også af.Lindvang skrev:Et sandsynligt svar ville være Inger Støjberg.Køllen I Møllen skrev:Mine løn og arbejdsforhold er ringere end i Uganda. Og det kan man så takke sin fagforening for.Lindvang skrev:For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Jeg kan bare slet slet ikke se hvorfor jeg skulle fortsætte med at betale til A-kasse og/eller fagforening når de aldrig nogensinde vil kunne hjælpe mig hvis jeg mister mit arbejde. I min situation har jeg knoklet røven ud af bukserne det sidste halve år med 2 fuldtidsjob hvor jeg bla har opholdt mig rigtig meget i udlandet. Akassen mener så at hvert et minut jeg har arbejdet over 37 timer/uge skal afspadseres og det giver altså 6 mdr samt de 3 ugers karantæne. Jeg synes det er ufatteligt at man skal straffes for at arbejde.
Det vil ikke være anderledes i en af de gule fagforeninger/A-kasser, som Bang (forventeligt) agiterer for. Det eneste, de gør, er at nasse på de stores overenskomster uden selv at lægge et minut i at trække dem hjem.
Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det pisser mig af tråden
Effektiv rekruttering, Lindvang!Lindvang skrev:Forståeligt. Men det er altså reglerne, og det er ikke A-kasserne, der definerer dem, det er Christiansborg. Og det siddende flertal har ikke ligefrem haft som højeste prioritet at lave tiltag, der kommer lønmodtagerne til gode.Køllen I Møllen skrev:Inger Støjberg pisser mig også af.Lindvang skrev:Et sandsynligt svar ville være Inger Støjberg.Køllen I Møllen skrev:Mine løn og arbejdsforhold er ringere end i Uganda. Og det kan man så takke sin fagforening for.Lindvang skrev:For at sikre dig selv og andres løn- og arbejdsforhold. Det kan du kun gøre ved at med i en fagforening.Køllen I Møllen skrev:Fagforeninger og A-kasser. Har lige været til møde hvor jeg fik at vide at hvis jeg siger et af mine 2 job op idag får jeg først 3 ugers karantæne, derefter skal jeg afspadsere i 6 mdr (!!!) før jeg kan få dagpenge. Og på det tidspunkt bliver satsen regnet ud fra hvad man har tjent de foregående 3 mdr (hvor jeg altså så står på 0) hvilket betyder at jeg vil få absolut laveste sats.... Det er så straffen for at knokle røven ud af bukserne, i 7 måneder skal man gå uden indtægt før man kan få dagpenge. Kom lige med ÈN eneste god grund til at jeg fortsat skal betale penge til a-kasse og fagforening!!!
Det vil ikke være anderledes i en af de gule fagforeninger/A-kasser, som Bang (forventeligt) agiterer for. Det eneste, de gør, er at nasse på de stores overenskomster uden selv at lægge et minut i at trække dem hjem.
Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
-
Lindvang
Tak for det - men der er nu intet agiterende i dette; det er blot oplysning.Kilde skrev:Effektiv rekruttering, Lindvang!Lindvang skrev:Forståeligt. Men det er altså reglerne, og det er ikke A-kasserne, der definerer dem, det er Christiansborg. Og det siddende flertal har ikke ligefrem haft som højeste prioritet at lave tiltag, der kommer lønmodtagerne til gode.Køllen I Møllen skrev: Inger Støjberg pisser mig også af.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det svarer jo til at man klager over sur mælk i Bilka og bliver rådet til at stille op til Bilkas bestyrelse...
-
Lindvang
Nej, det svarer til at man gør noget aktivt ved det i stedet for at brokke sig. Som så mange andre i dette land kunne lære en del af.Køllen I Møllen skrev:Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det svarer jo til at man klager over sur mælk i Bilka og bliver rådet til at stille op til Bilkas bestyrelse...
Det pisser mig af tråden
Det var nu også bare i sjovLindvang skrev:Tak for det - men der er nu intet agiterende i dette; det er blot oplysning.Kilde skrev:Effektiv rekruttering, Lindvang!Lindvang skrev:Forståeligt. Men det er altså reglerne, og det er ikke A-kasserne, der definerer dem, det er Christiansborg. Og det siddende flertal har ikke ligefrem haft som højeste prioritet at lave tiltag, der kommer lønmodtagerne til gode.Køllen I Møllen skrev: Inger Støjberg pisser mig også af.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg har betalt til både a-kasse og fagforening i 15 år nu. Når jeg så har brug for hjælp bliver jeg røvrendt og dit forslag er at jeg da bare selv kan lave aktivt fagforeningsarbejde?!? Det er da noget af det dummeste du har skrevet herinde til dato!Lindvang skrev:Nej, det svarer til at man gør noget aktivt ved det i stedet for at brokke sig. Som så mange andre i dette land kunne lære en del af.Køllen I Møllen skrev:Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Jeg kan sagtens følge dig i at man aktivt kan gøre noget for at løse sine problemer istedetfor bare at brokke sig men nu betaler man jo netop til fagforening mm for at de så skal kunne hjælpe når man har brug for det.
Men jeg skal da huske det næste gang du "Øffer" over AaBs ageren. Så vil jeg råde dig til at stille op til AaBs bestyrelse og aktivt gøre noget ved det istedetfor bare at brokke dig herinde
-
Lindvang
Det pisser mig af tråden
Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.Køllen I Møllen skrev:Jeg har betalt til både a-kasse og fagforening i 15 år nu. Når jeg så har brug for hjælp bliver jeg røvrendt og dit forslag er at jeg da bare selv kan lave aktivt fagforeningsarbejde?!? Det er da noget af det dummeste du har skrevet herinde til dato!Lindvang skrev:Nej, det svarer til at man gør noget aktivt ved det i stedet for at brokke sig. Som så mange andre i dette land kunne lære en del af.Køllen I Møllen skrev:Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Jeg kan sagtens følge dig i at man aktivt kan gøre noget for at løse sine problemer istedetfor bare at brokke sig men nu betaler man jo netop til fagforening mm for at de så skal kunne hjælpe når man har brug for det.
Men jeg skal da huske det næste gang du "Øffer" over AaBs ageren. Så vil jeg råde dig til at stille op til AaBs bestyrelse og aktivt gøre noget ved det istedetfor bare at brokke dig herinde
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
Vi er vist inde i en blindgyde her, hva?
-
Lindvang
Næ, det synes jeg da ingenlunde, at vi er. Langt de fleste mennesker går ind i politisk arbejde, fordi de har oplevet noget, de mener er uretfærdigt eller forkert. De fandt ud af, at det var mere effektivt end blot at sidde derhjemme og brokke sig.Køllen I Møllen skrev:Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
Vi er vist inde i en blindgyde her, hva?