Strengt taget er det vel en ringe årsag til at hade FCM...A_Strandfelt skrev:Hekler vil allerede af med Glenn (eller "trænern"):
Ulvegraven.dk - Fyr træneren>!!!
Hvorfor hade FCM 2
Re: Hvorfor hade FCM 2
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
A_Strandfelt
- Allstar

Re: Re: Hvorfor hade FCM 2
Nå ja, sådan mente jeg det nu heller ikke. Syntes bare, det var sjovt, at linen var SÅ kort.Funky skrev:Strengt taget er det vel en ringe årsag til at hade FCM...A_Strandfelt skrev:Hekler vil allerede af med Glenn (eller "trænern"):
http://lolpics.se/24208-sad-pikachu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
EDIT: I har måske ret omkring Thyge, selv graven er enige med jer... http://www.black-wolves.com/b/1/96180.html?start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... um=traffic" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lyder godt nok som en rådden aftale for FCM. Nuvel 100.000.000 er bestemt mange penge, og de ville da bestemt lune her også, men mon ikke han forventer at disse indiske spillere trodsalt får noget spilletid? Og mere eller mindre måske endda faste folk på 1. holdet. Jeg tænker bare, han betaler vel ikke 100.000.000 for at der er et par spillere der blot kan få lov at træne med nede på heden og så ellers sidde på tribunen og se bold...
Jeg er pludselig glad for det ikke er os der er i den aftale, for den kan altså pludselig blive RIGTIG dyr for FCM.
I worst case scenario står man altså Pludselig med 2 indere man mere eller mindre skal have i start-11'eren fordi en sponsor (eller investor) kræver det, og disse 2 spillere kan altså pludselig stå foran andre spillere der er bedre og med mere potentiale. Måske heller ikke den fedeste stemning der er i en sådan trup hvis man pludselig kan købe sig på holdet på den her måde.
Jeg kender ganske vist ikke så meget til indisk fodbold, men jeg tvivler på der er særligt mange indere (hvis der er nogen) der kan begå sig på Superliga niveau... Og det er altså både fysisk, teknisk og især taktisk det kan blive et meget stort problem for disse indere.
Men det er måske også bare en overfortolkning af investorens udmelding.
Det lyder godt nok som en rådden aftale for FCM. Nuvel 100.000.000 er bestemt mange penge, og de ville da bestemt lune her også, men mon ikke han forventer at disse indiske spillere trodsalt får noget spilletid? Og mere eller mindre måske endda faste folk på 1. holdet. Jeg tænker bare, han betaler vel ikke 100.000.000 for at der er et par spillere der blot kan få lov at træne med nede på heden og så ellers sidde på tribunen og se bold...
Jeg er pludselig glad for det ikke er os der er i den aftale, for den kan altså pludselig blive RIGTIG dyr for FCM.
I worst case scenario står man altså Pludselig med 2 indere man mere eller mindre skal have i start-11'eren fordi en sponsor (eller investor) kræver det, og disse 2 spillere kan altså pludselig stå foran andre spillere der er bedre og med mere potentiale. Måske heller ikke den fedeste stemning der er i en sådan trup hvis man pludselig kan købe sig på holdet på den her måde.
Jeg kender ganske vist ikke så meget til indisk fodbold, men jeg tvivler på der er særligt mange indere (hvis der er nogen) der kan begå sig på Superliga niveau... Og det er altså både fysisk, teknisk og især taktisk det kan blive et meget stort problem for disse indere.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Hvis man er københavner bare fordi man bor herovre, så synes jeg det er sjovt at tænke på, at jeg når jeg befinder mig i en flok på 100 personer, kun ser på hjerneskadede mennesker. Det hele giver efterhånden mere mening...alithebeast skrev:99% af alle københavnere har, i sympati med de perverse fra Pestegnen, hjerneskader.BoT skrev:75% af københavnerne er fra Jylland og ved derfor udmærket, at Århus er Europas hovedstad.Køllen I Møllen skrev:Jamen du har da ret. Lige bortset fra at folk i Aalborg udemærket er klar over byens størrelse og at det ikke er en metropol. Det er mit umiddelbare indtryk at 75% af københavnere tror der bor 25 millioner mennesker i kbh og at det er Europas hovedstad...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Så var der alligevel en enkelt ting i dit indlæg, som var rigtigt.jonas386 skrev:Men det er måske også bare en overfortolkning af investorens udmelding.
Absolut!jonas386 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... um=traffic
Er du gal, det er søgt..
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg er klar over inderne lige så vel vil have viden (eller hjælp) til at kunne opfostre egne talenter som de vil have en række folk over at se på hvordan det køres her. Oven i det sender man jo så også en række indiske spillere til Danmark og det er egentlig mest denne udtalelse:
Der er grobund for min skepsis. For du får altså ikke særlig meget international kvalitet af at sidde på tribunen og ellers bare træne med. For hvis det er det der er tilfældet så burde man måske have forsøgt sig med Ajax i stedet. Ajax må vel betegnes som værende et niveau eller 3 over FCM mht talentudvikling.
Dempo ønsker at få mindst to spillere fra Goa til Danmark, hvor de skal udvikle sig til spillere af international kvalitet
Der er grobund for min skepsis. For du får altså ikke særlig meget international kvalitet af at sidde på tribunen og ellers bare træne med. For hvis det er det der er tilfældet så burde man måske have forsøgt sig med Ajax i stedet. Ajax må vel betegnes som værende et niveau eller 3 over FCM mht talentudvikling.
Nu har jeg slet ikke fulgt med i sagen, men mon ikke også investoren har et økonomisk mål med denne manøvre og ikke udelukkende et filantropisk? Eksempelvis følger der rigtig meget magt med indskudsbeløb i den størrelse når det gælder danske klubber, imens Ajax' omsætning må være af en kaliber, hvor der skal mere til end det nævnte beløb, før end man får det fuldstændigt som man vil have det.jonas386 skrev: For hvis det er det der er tilfældet så burde man måske have forsøgt sig med Ajax i stedet. Ajax må vel betegnes som værende et niveau eller 3 over FCM mht talentudvikling.
Slightly off topic: Jeg har i årevis undret mig over, at der ikke snart kom bare een god spiller fra Indien eller nabolandene. Med halvanden milliard mennesker i og omkring subkontinentet burde der da være en der kunne noget med en sveske. Men de går nok allesammen og spiller cricket.
Den tanke havde jeg tænkt selv. For selvom Ajax er en stor klub der vel ikke mangler penge. Så siger man vel næppe nej til 100.000.00. for at lade 3-4 indere træne med på et hold og ellers hjælpe en indisk klub med lidt viden omkring talenter. Og derfor ser jeg det som værende en farlig aftale i og med han måske ikke mener spillerne får nok ud af opholdet og derfor vil presse på at enkelte spillere skal have mere spilletid.limey skrev:Nu har jeg slet ikke fulgt med i sagen, men mon ikke også investoren har et økonomisk mål med denne manøvre og ikke udelukkende et filantropisk? Eksempelvis følger der rigtig meget magt med indskudsbeløb i den størrelse når det gælder danske klubber, imens Ajax' omsætning må være af en kaliber, hvor der skal mere til end det nævnte beløb, før end man får det fuldstændigt som man vil have det.jonas386 skrev: For hvis det er det der er tilfældet så burde man måske have forsøgt sig med Ajax i stedet. Ajax må vel betegnes som værende et niveau eller 3 over FCM mht talentudvikling.
Jeg kan ikke overskue om det er farligt eller ej. Min pointe er bare, at den indiske rigmand ikke udelukkende gør det for at højne fodboldniveauet i Indien. Der er tale om en seriøs investering og denne skulle, for ham, gerne give en form for afkast i fremtiden. Jeg er derfor ikke i tvivl om at hans magt i Herning bliver stor, men det er næsten umuligt at sige i hvilken form og retning klubben får i fremtiden.jonas386 skrev:Den tanke havde jeg tænkt selv. For selvom Ajax er en stor klub der vel ikke mangler penge. Så siger man vel næppe nej til 100.000.00. for at lade 3-4 indere træne med på et hold og ellers hjælpe en indisk klub med lidt viden omkring talenter. Og derfor ser jeg det som værende en farlig aftale i og med han måske ikke mener spillerne får nok ud af opholdet og derfor vil presse på at enkelte spillere skal have mere spilletid.limey skrev:Nu har jeg slet ikke fulgt med i sagen, men mon ikke også investoren har et økonomisk mål med denne manøvre og ikke udelukkende et filantropisk? Eksempelvis følger der rigtig meget magt med indskudsbeløb i den størrelse når det gælder danske klubber, imens Ajax' omsætning må være af en kaliber, hvor der skal mere til end det nævnte beløb, før end man får det fuldstændigt som man vil have det.jonas386 skrev: For hvis det er det der er tilfældet så burde man måske have forsøgt sig med Ajax i stedet. Ajax må vel betegnes som værende et niveau eller 3 over FCM mht talentudvikling.
Det er vel nærmest endnu mere mærkeligt at der ikke er opfostret en rigtig god fodboldspiller af indisk eller pakistanskafstamning i England (eller har jeg overset noget?). Der er jo sådan set et nogenlunde rigt rekruteringsgrundlag, og begge befolkningsgrupper er på de fleste områder rigtig godt integreret i samfundet derovre.limey skrev: Slightly off topic: Jeg har i årevis undret mig over, at der ikke snart kom bare een god spiller fra Indien eller nabolandene. Med halvanden milliard mennesker i og omkring subkontinentet burde der da være en der kunne noget med en sveske. Men de går nok allesammen og spiller cricket.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nemlig. Min eneste forklaring er, at cricket er så stor en sport (verdens næststørste holdsport ud fra popularitet) at vores bengalske venner holder sig til gærder og bats.Pastorius skrev:Det er vel nærmest endnu mere mærkeligt at der ikke er opfostret en rigtig god fodboldspiller af indisk eller pakistanskafstamning i England (eller har jeg overset noget?). Der er jo sådan set et nogenlunde rigt rekruteringsgrundlag, og begge befolkningsgrupper er på de fleste områder rigtig godt integreret i samfundet derovre.limey skrev: Slightly off topic: Jeg har i årevis undret mig over, at der ikke snart kom bare een god spiller fra Indien eller nabolandene. Med halvanden milliard mennesker i og omkring subkontinentet burde der da være en der kunne noget med en sveske. Men de går nok allesammen og spiller cricket.
Re: Re: Hvorfor hade FCM 2
Jamen enig. Og det skal de da ikke skældes ud for at underholde medA_Strandfelt skrev:Nå ja, sådan mente jeg det nu heller ikke. Syntes bare, det var sjovt, at linen var SÅ kort.Funky skrev:Strengt taget er det vel en ringe årsag til at hade FCM...A_Strandfelt skrev:Hekler vil allerede af med Glenn (eller "trænern"):
De dér udtalelser kunne ikke være mere FCM. Fantastisk, og sært dragende, på samme måde som når man passerer et færdselsuheld.Kunji skrev:Riddersholm er så genialt et menneske. Han er som skabt til at indgå i en trio med Ørgaard og Steinlein.
http://www.bold.dk/nyt/Riddersholm-roser-Riddersholm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på Pakistan, men generelt findes der ikke ret mange indiske sportsstjerner. Hørte på et tidspunkt at dette skyldes, at det idræt/sport overhovedet ikke prioriteres i ungdomsårene. Her er det uddannelse/studier, der er i fokus og indiske forældre anser sport og idræt, som spild af tid, hvorfor de ikke lader deres poder bruge tid på det.Pastorius skrev:Det er vel nærmest endnu mere mærkeligt at der ikke er opfostret en rigtig god fodboldspiller af indisk eller pakistanskafstamning i England (eller har jeg overset noget?). Der er jo sådan set et nogenlunde rigt rekruteringsgrundlag, og begge befolkningsgrupper er på de fleste områder rigtig godt integreret i samfundet derovre.
There is a crack in everything
That's how the light get in
That's how the light get in
De er skide gode til cricket: http://icc-cricket.yahoo.net/match_zone ... anking.php" onclick="window.open(this.href);return false;CFR skrev:Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på Pakistan, men generelt findes der ikke ret mange indiske sportsstjerner. Hørte på et tidspunkt at dette skyldes, at det idræt/sport overhovedet ikke prioriteres i ungdomsårene. Her er det uddannelse/studier, der er i fokus og indiske forældre anser sport og idræt, som spild af tid, hvorfor de ikke lader deres poder bruge tid på det.Pastorius skrev:Det er vel nærmest endnu mere mærkeligt at der ikke er opfostret en rigtig god fodboldspiller af indisk eller pakistanskafstamning i England (eller har jeg overset noget?). Der er jo sådan set et nogenlunde rigt rekruteringsgrundlag, og begge befolkningsgrupper er på de fleste områder rigtig godt integreret i samfundet derovre.
Og tilbage til topic: Jeg synes dem fra FCM lugter dårligt.
- alexmk
- 1. div

- Geografisk sted: Vestbyen - i tribunens skygge
jp.dk:
Tottenham kendte ikke AaB før kampen. 113 sekunder senere var de klogere. Da kendte de i hvert fald Thomas Enevoldsen - drømmemål til 1-0. Totalt ro på White Hart Lane.
"Vi er Aalborg, hvem er I,?" sang de 1.300 nordjyder i hjørnet.
Tottenham kendte ikke AaB før kampen. 113 sekunder senere var de klogere. Da kendte de i hvert fald Thomas Enevoldsen - drømmemål til 1-0. Totalt ro på White Hart Lane.
"Vi er Aalborg, hvem er I,?" sang de 1.300 nordjyder i hjørnet.
- spedalex
- 2. div

- Favoritspiller: Simon Bræmer
- Geografisk sted: Bruxelles
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere det her. Men vælger denne tråd da det siger lidt om bøndernes (og pestegnens) intelligensniveau.
http://www.bt.dk/danmark/her-er-de-beds ... -gymnasier
http://www.bt.dk/danmark/her-er-de-beds ... -gymnasier
Jeg kan ikke undgå at trække lidt på smilebåndet.Bund 5. Gymnasier:
Høng Gymnasium og HF 5,37
Københavns åbne Gymnasium 5,49
Herning HF og VUC 5,77
Brøndby Gymnasium 5.83
Tårnby Gymnasium 5,03