Det får smilet frem tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det får smilet frem tråden

Indlæg af limey » 2. jun 2011, 23:36

Elegia skrev: Du blander vist indlæggene sammen nu. Dette er et svar på, at Lindvang opponerede imod, at man skulle gøres ansvarlig for, hvad man kommunikerede elektronisk.
Nå ja, jeg havde ikke lige set, at du havde klippet i hans indlæg. I sammenhængen tror jeg godt, at jeg kan aflæse, at Lindvang refererer til, at en opfordring til en privat sammenkomst i et offentligt rum, ikke er ensbetydende med, at man står med hele oprydningsregningen.

Elegia

Indlæg af Elegia » 2. jun 2011, 23:38

limey skrev:
Elegia skrev: Du blander vist indlæggene sammen nu. Dette er et svar på, at Lindvang opponerede imod, at man skulle gøres ansvarlig for, hvad man kommunikerede elektronisk.
Nå ja, jeg havde ikke lige set, at du havde klippet i hans indlæg. I sammenhængen tror jeg godt, at jeg kan aflæse, at Lindvang refererer til, at en opfordring til en privat sammenkomst i et offentligt rum, ikke er ensbetydende med, at man står med hele oprydningsregningen.
Åh, ja okay sådan læste jeg ikke hans indlæg.
Men da det formentlig var sådan, han mente det, kan han bare se bort fra mit svar.

Dog er det stadig interessant i juridisk forstand. Og det link, jeg postede, indikerer også, at selv jurafolket ikke rigtigt ved, hvor grænsen går mellem, hvornår noget på internettet er offentligt eller privat.

Dvs.: hvis du skriver til fem venner på Facebook, om de vil mødes på stranden og drikke øl med dig, så er det stadig lidt af en gråzone, om du reelt har skrevet det privat til dem på deres vægge - eller om du reelt har skrevet det offentligt med ansvar for, at deres XXX-cifrede venner kan læse det.

Som jeg læser de første dommer på området, peger pilen imod, at det er offentligt snarere end privat.

Om dette så betyder, at man ikke længere må invitere sine venner på øl på stranden via Facebook er nok mere tvivlsomt :)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 2. jun 2011, 23:47

Elegia skrev:Men for lige at opsummere det kort:

1) Jeg synes, det er både logisk og interessant, at kommunen vælger at stille arrangøren af festen til ansvar. Logisk fordi, at de rent faktisk kan bevise, hvem der har arrangeret festen. Interessant fordi, at det forhåbentlig får manden til at nægte, så vi kan få rettens overvejelser i en sag, der med garanti vil komme flere af i fremtiden.
Tusindvis af mennesker vadede rundt i Aalborgs gader hele dagen og opførte sig som sprittere og narkomaner. Mange af dem slog sig ned i diverse parker for enten, at sove rusen ud, brække sig, drikke videre, ryge joints, kopulere eller en god blanding af det hele. I hele byen så der forfærdeligt ud bagefter og det har sikkert kostet kassen at rydde op. Derfor er det da pudsigt, at man lige præcis valgte at gå efter ham, som opfordrede folk til ikke at betale overpris for et eller andet gebyr. Man skulle næsten tro, at der var en anden agenda på spil end selve oprydningen.

Elegia

Indlæg af Elegia » 2. jun 2011, 23:51

limey skrev:

1) Jeg synes, det er både logisk og interessant, at kommunen vælger at stille arrangøren af festen til ansvar. Logisk fordi, at de rent faktisk kan bevise, hvem der har arrangeret festen. Interessant fordi, at det forhåbentlig får manden til at nægte, så vi kan få rettens overvejelser i en sag, der med garanti vil komme flere af i fremtiden.
Tusindvis af mennesker vadede rundt i Aalborgs gader hele dagen og opførte sig som sprittere og narkomaner. Mange af dem slog sig ned i diverse parker for enten, at sove rusen ud, brække sig, drikke videre, ryge joints, kopulere eller en god blanding af det hele. I hele byen så der forfærdeligt ud bagefter og det har sikkert kostet kassen at rydde op. Derfor er det da pudsigt, at man lige præcis valgte at gå efter ham, som opfordrede folk til ikke at betale overpris for et eller andet gebyr. Man skulle næsten tro, at der var en anden agenda på spil end selve oprydningen.
Selvfølgelig er der en anden agenda på spil: man ønsker at afprøve, hvorvidt kan man ansvarsforfølge folk i lignende og fremtidige sager.
Om man så har set sig sur på ham, fordi han ikke ville betale entré eller blot fordi han holdt fest uden for det område, hvor kommunen i forvejen er sat til at rydde op, må være op til ens indre konspirationsteoretiker at afgøre.

Det ændrer dog stadig ikke på min grundlæggende uenighed med dig om, hvorvidt man skulle droppe sagen, blot fordi man ikke kan sætte ansigt på samtlige at karnevallets øvrige deltagere.

MEN: jeg skal videre i teksten nu og foreslår, at du opretter en ny tråd til fortsættelse af debatten, hvis det har interesse, så nye læsere ikke senere i aften eller i morgen åbner op til en endeløs dialog mellem os :)

ps_vb
2. div
2. div

Indlæg af ps_vb » 3. jun 2011, 09:51

limey skrev:

Et kort indspark til jeres interessante diskussion: Jeg kan ikke forstå, du sidestiller en egentlig fest med det svineri, der opstod på karnevalsruten eller for nogens vedkommende på vej derhen. Skulle samfundet også have betalt, hvis festen var blevet holdt i Svenstrup - eller i Mølleparken en tilfældig dag i august? Det er jo logisk nok et principielt spørgsmål for kommunen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 3. jun 2011, 13:52

ps_vb skrev: Et kort indspark til jeres interessante diskussion: Jeg kan ikke forstå, du sidestiller en egentlig fest med det svineri, der opstod på karnevalsruten eller for nogens vedkommende på vej derhen. Skulle samfundet også have betalt, hvis festen var blevet holdt i Svenstrup - eller i Mølleparken en tilfældig dag i august? Det er jo logisk nok et principielt spørgsmål for kommunen.
Sagen var jo, at karnevalsoptoget endte i Kildeparken/Skulpturparken, som bekendt, ligger lige ved siden af Skovdalen. Dermed mener jeg ikke kommunen har nogen reel indsigt i, om folk kom til Skovdalen pga. et facebookopslag, eller om det blot var et naturligt alternativ, for de mennesker som ikke kendte til anmodningen, til at hænge ud i en park, hvor der ikke blev taget entre.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 3. jun 2011, 19:06

A_Strandfelt skrev:
alithebeast skrev:
PeterS skrev:Kayke
Om ikke andet, så kan han da stå for musikken i pausen. Men det skal nu helst være med mandolinen.
Og Tracy kan synge for!
Ikke lige i de nævnte roller, meeen... :D

Billede

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 4. jun 2011, 20:34

limey skrev:
ps_vb skrev: Et kort indspark til jeres interessante diskussion: Jeg kan ikke forstå, du sidestiller en egentlig fest med det svineri, der opstod på karnevalsruten eller for nogens vedkommende på vej derhen. Skulle samfundet også have betalt, hvis festen var blevet holdt i Svenstrup - eller i Mølleparken en tilfældig dag i august? Det er jo logisk nok et principielt spørgsmål for kommunen.
Sagen var jo, at karnevalsoptoget endte i Kildeparken/Skulpturparken, som bekendt, ligger lige ved siden af Skovdalen. Dermed mener jeg ikke kommunen har nogen reel indsigt i, om folk kom til Skovdalen pga. et facebookopslag, eller om det blot var et naturligt alternativ, for de mennesker som ikke kendte til anmodningen, til at hænge ud i en park, hvor der ikke blev taget entre.
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/28/388 ... od%20grund" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 5. jun 2011, 17:28

For en uge siden :aabfan:

lad det aldrig gentage sig
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

seamann

Indlæg af seamann » 6. jun 2011, 10:12

Betegnelsen for københavner holdene i Anders And (nr. 18, 5. maj 2011): Brandby og FC Kalkunhavn

(kunne også have været postet i bogtråden, meen...)

Elegia

Indlæg af Elegia » 6. jun 2011, 11:08

-Larsen skrev:
limey skrev:
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/28/388 ... od%20grund" onclick="window.open(this.href);return false;
Sådan afgøres tvisten:
http://epn.dk/samfund/arbmarked/miljo/a ... 452446.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jun 2011, 14:19

seamann skrev:Betegnelsen for københavner holdene i Anders And (nr. 18, 5. maj 2011): Brandby og FC Kalkunhavn

(kunne også have været postet i bogtråden, meen...)
Det pisser mig helt vildt af at de to pis-klubber overhovedet skal ind i Anders And. Kæft de hjernevasker ungerne i en tidlig alder og lærer dem at der er 2 klubber man kan interessere sig for i DK.
Janteloven eksisterer IKKE!

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 6. jun 2011, 19:43

AT KUNNE SKRIVE INDLÆG IGEN! CANT BUFF ME!

𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 7. jun 2011, 20:55

At se smukke Erik på skærmen igen!

(Landskamp på tv2 sport mellem Sverige-Finland)

RBAalborg
2. div
2. div
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: 9000 AALBORG

Indlæg af RBAalborg » 8. jun 2011, 13:19

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... endby.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubfølelsen sidder i hjertet!

Mr 11111
Drenge
Drenge

Indlæg af Mr 11111 » 8. jun 2011, 18:50

Tyskerne der gør grin med grænsekontrolen :D

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. jun 2011, 19:35

Mr 11111 skrev:Tyskerne der gør grin med grænsekontrolen :D
Hyklerisk set i lyset af Tysklands egen grænsekontrol..

.. og så er det heller ikke særlig sjovt.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 8. jun 2011, 20:00

Kilde skrev: Hyklerisk set i lyset af Tysklands egen grænsekontrol..
Fortæl, fortæl. Hvilken tysk grænselov gør at tyskerne ikke må lave fis med den danske?

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 8. jun 2011, 20:34

At følge Michael Stens blog (ved godt den er nævnt andre steder). Det er underholdning på højt plan. Drengens skiftlige formuleringsevne er fantastisk.
Fuck hvor jeg hader Jon Dahl-retorik. Ja, pardon my french, men ’verdens bedste inderside’ skulle nok have trukket stikket, stillet træskoene, taget billetten eller hvad han nu foretrækker, dengang han stadig gjorde Copa Mundial-støvlen ære. I stedet for at blive husket som DKs suverænt mest giftige angriber (ret skal være ret) huskes han nu mest for sin karrieres SERIØSE efterår og sin frisure, der alle dage har været lige så fantasiløs som hans udtalelser .
http://www.calicalling.blog.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem der bare var irsk

seamann

Indlæg af seamann » 8. jun 2011, 23:01

JLB skrev:At følge Michael Stens blog (ved godt den er nævnt andre steder). Det er underholdning på højt plan. Drengens skiftlige formuleringsevne er fantastisk.
Fuck hvor jeg hader Jon Dahl-retorik. Ja, pardon my french, men ’verdens bedste inderside’ skulle nok have trukket stikket, stillet træskoene, taget billetten eller hvad han nu foretrækker, dengang han stadig gjorde Copa Mundial-støvlen ære. I stedet for at blive husket som DKs suverænt mest giftige angriber (ret skal være ret) huskes han nu mest for sin karrieres SERIØSE efterår og sin frisure, der alle dage har været lige så fantasiløs som hans udtalelser .
http://www.calicalling.blog.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis AaB åp et tidspunkt ønsker at højne kvaliteten af historier på hjemmesiden er der da et helt oplagt emne. Det er rigtig fint og morsomt skrevet. Gad vide om der ikke kunne kome lidt kult ud af det.

Besvar