Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Lindvang skrev:Køllen I Møllen skrev:Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.
Vi er vist inde i en blindgyde her, hva?

Næ, det synes jeg da ingenlunde, at vi er. Langt de fleste mennesker går ind i politisk arbejde, fordi de har oplevet noget, de mener er uretfærdigt eller forkert. De fandt ud af, at det var mere effektivt end blot at sidde derhjemme og brokke sig.
Hvis ikke jeg kendte dig og din ildsjæl hvad politik angår ville jeg tage dine svar meget personlige og kalde dig alverdens ting...
Nu kender du jo godt min situation og jeg er overbevist om, hvadenten du vil indrømme det eller ej, at du godt kan forstå hvorfor jeg ikke ønsker at betale penge til en a-kasse der ikke (efter reglerne) kan hjælpe mig når jeg har brug for det.
Lad os bare slutte her.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Toarn
- Landshold

- Favoritspiller: Burke Henry
- Geografisk sted: Westside 9000
...at temperaturen i denne dadelrepublik ikke kommer under 30 grader på noget tidspunkt før engang i oktober! læg dertil at luftfugtigheden banker opad mod de 80% - en ligefrem proportionel stigning der kulminerer med Ramadan i August hvor temperaturen rammer 50-55 grader og luftfugtigheden rammer 90-100%...
Kristne helligdage gør man selvsagt heller ikke i, så Pinsen har budt på arbejde lørdag, søndag og mandag (ja weekenden hernede er jo Fredag og eh.... ja ikke mere).
Det var vist dagens sure gylp!!! Men FFS det pisser mig af - jeg har jo selv valgt det!
In Åke we trust
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
-
JLB
- Allstar

- Geografisk sted: Her
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/3890 ... %20danmark
Det pisser mig af, at en "journalist" fra Ritzau opfinder nye ord.
Så kommer det til at handle om en kvoficient, som deltagerlandene har fået udregnet på baggrund af de to seneste kvalifikationsrunder.
Hvad helvede betyder kvoficient?! Jeg kan forstå taste og trykfejl, det er fair nok, men dette irriterer mig grænseløst. Lige præcis Ritzau havde jeg altid troet, var lidt(læs: meget) bedre end EB og BT, men åbenbart ikke...
Hvis det så bare havde været et citat man havde overhørt, kunne det måske forklares lidt, men når man oversætter fra en hjemmeside, så kan google translate gøre det bedre.
Hvem der bare var irsk
-
jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
JLB skrev:http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/3890 ... %20danmark
Det pisser mig af, at en "journalist" fra Ritzau opfinder nye ord.
Så kommer det til at handle om en kvoficient, som deltagerlandene har fået udregnet på baggrund af de to seneste kvalifikationsrunder.
Hvad helvede betyder kvoficient?! Jeg kan forstå taste og trykfejl, det er fair nok, men dette irriterer mig grænseløst. Lige præcis Ritzau havde jeg altid troet, var lidt(læs: meget) bedre end EB og BT, men åbenbart ikke...
Hvis det så bare havde været et citat man havde overhørt, kunne det måske forklares lidt, men når man oversætter fra en hjemmeside, så kan google translate gøre det bedre.
Hmmmm, hvem er det nu, du minder mig om?
http://www.farligfredag.dk/1995/Sprogre ... (1995).mp3
-
JLB
- Allstar

- Geografisk sted: Her
Hehe.
Nu er det ikke sådan at jeg slår ned på tastefejl i artikler og på forums, men når jounalister, der alt andet lige burde sætte retstavning og skrivning i højsædet, opfinder ord der ikke eksisterer, så pisser det mig af. Det er jo ikke engang sådan, at det er svært at oversætte ordet "coefficient" til koefficient.
Hvem der bare var irsk
-
Poker-One-Kenobi
- Allstar

af Poker-One-Kenobi » 16. jun 2011, 21:49
limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
Ikke for at spille smart, men hvorfor gik du ikke ned på gulvet og så koncerten?
-
limey
- Allstar

- Geografisk sted: Himmerland
Poker-One-Kenobi skrev:limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
Ikke for at spille smart, men hvorfor gik du ikke ned på gulvet og så koncerten?
Der var vagter på.
-
Poker-One-Kenobi
- Allstar

af Poker-One-Kenobi » 17. jun 2011, 13:36
limey skrev:Poker-One-Kenobi skrev:limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
Der var vagter på.
Okay, voldsomt irreterende, jeg har læst om lignende oplevelser på andre venues, så det er nok ikke kun fordi de er nogle bonderøve på heden at det kan lade sig gøre. Du bør næsten give dig selv muligheden for at se det igen hvis du kan, det var en fuldstændigt suveræn oplevelse fra hvor jeg stod.
-
Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Og på en senere arbejdsplads var der jo Fagforenings-tvang trods det at vi lever i et samfund med det modsatte. Men sådan ville pigesure 3F jo have det. Tillidsmanden på samme sted ? Et udueligt fjols der hverken kunne hjælpe med dit,dat eller sige buh og bæh. Fik jeg noget for pengene ? Nej, 3F kan hat og briller. Dårlig oplevelse på dårlig oplevelse.
Gør de noget for folk mere i år 2011, eller er de en truet umoderne og uddøende race ? Og hvad får man lige for de mange flere penge man betaler hos 3F ?
Propaganda, Pamperi og Prutkarle er hvad de står for... 3P skulle de hedde (ja, prutkarl er et umodent udtrykt, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om)
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
-
Lindvang
Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Og på en senere arbejdsplads var der jo Fagforenings-tvang trods det at vi lever i et samfund med det modsatte. Men sådan ville pigesure 3F jo have det. Tillidsmanden på samme sted ? Et udueligt fjols der hverken kunne hjælpe med dit,dat eller sige buh og bæh. Fik jeg noget for pengene ? Nej, 3F kan hat og briller. Dårlig oplevelse på dårlig oplevelse.
Gør de noget for folk mere i år 2011, eller er de en truet umoderne og uddøende race ? Og hvad får man lige for de mange flere penge man betaler hos 3F ?
Propaganda, Pamperi og Prutkarle er hvad de står for... 3P skulle de hedde (ja, prutkarl er et umodent udtrykt, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om)
Om de gør noget for folk i 2011? Tror du, at din lønning er kommet af sig selv? Et lille hint: De kommer ikke i kraft af Krifa, Det Faglige Hus og andre gule nasserøve, som intet gør andet end at sutte på lappen.
-
seamann
Mht a-kasser får man nøjagtigt det samme alle steder (= Støjberg).
Mht fagforeninger tror jeg det afhænger af ens fag. Der hvor jeg er, er der ingen, der kunne drømme om at betale til en fagforening - de sætter jo kollektive lønninger og tror de kan forhandle min løn (hvor dumt kan noget være..) og begrænser derfor dem der har evnerne. Så drop fagforeningerne og spar kronerne op til juridisk bistand, hvis det skulle vise sig nødvendigt på et tidspunkt.
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
seamann skrev:Mht a-kasser får man nøjagtigt det samme alle steder (= Støjberg).
Mht fagforeninger tror jeg det afhænger af ens fag. Der hvor jeg er, er der ingen, der kunne drømme om at betale til en fagforening - de sætter jo kollektive lønninger og tror de kan forhandle min løn (hvor dumt kan noget være..) og begrænser derfor dem der har evnerne. Så drop fagforeningerne og spar kronerne op til juridisk bistand, hvis det skulle vise sig nødvendigt på et tidspunkt.
Enig. Betaler til en a kasse, som også giver juridisk bistand. Jeg har som dig intet at bruge en fagforening til.
I øvrigt, var der vist engang en fagforeningsmand, der udtalte, at "vi har sejret ad helvede til". Når man ser på rigets økonomi og løn- og prisniveauet i samfundet contra udlandet, så må jeg sige, at den udtalelse var ualmindelig fremsynet. Velstanden har gjort danskerne dovne, krævende og egoistiske.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Lindvang skrev:Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Om de gør noget for folk i 2011? Tror du, at din lønning er kommet af sig selv? Et lille hint: De kommer ikke i kraft af Krifa, Det Faglige Hus og andre gule nasserøve, som intet gør andet end at sutte på lappen.
HØRT! Jeg kan ikke nægte at arbejde sammen med nasserøve, men jeg er ikke pålagt at skulle tale med dem eller sidde ved samme bord som dem, og det gør jeg heller ikke hvis jeg nogensinde finder ud af at nogen af mine "kollegaer" nasser på systemet. Det er satme ikke Krifa's skyld at vi har en relativt fornuftig mindsteløn, det er heller ikke det faglige hus der kan tage æren for at vi har nogle klare og rimelige aftalevilkår, som vi eller vores arbejdsgivere kan slæbe hinanden i retten for ved brud på aftalerne. Dét er udelukkende takket være fagbevægelsen som den har fungeret i mere end 100 år og tak for det!
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Lindvang skrev:Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Nu er det jo ikke alle der er folkeskolelærer, postbude, kassedamer osv., for alle dem der ikke er dækket af en overenskomst, så kommer deres lønninger af flid og forhandlingsevner.
Selvom jeg er nok så enig med 3F politisk, så ville jeg som medlem være rasende over de mange penge, som de smider i politiske reklamer! De burde smide pengene i strejkekassen og kæmpe for medlemmerne, men istedet kæmper de for en politisk sag, som langt fra alle deres medlemmer er enig i.
Hader København!
-
Poker-One-Kenobi
- Allstar

af Poker-One-Kenobi » 19. jun 2011, 13:32
Det er lidt med fagforeninger som med folkekirken: De er en vigtig del af vores værdisæt og fælles moral, men de har stået stille i alt for mange år imens samfundet og borgerne har udviklet sig. Tankegangen hos begge virker derfor gammeldags og lettere selvtilfreds, istedet for progressiv og medskabende. Jeg har meldt mig ud af folkekirken men ind i en fagforening, men det sidste er mest fordi jeg håber den kan udvikle sig til noget bedre, ikke fordi den lige nu kan tilbyde mig noget som helst.
-
Henriksen
- Allstar

Det SKAL du jo sige.... Hvorfor skal 3F være nedladende og pigesure fordi jeg melder mig og over i noget billigere ? Her har jeg faktisk fået en super behandling og overordentlig god hjælp. Nasserøve eller ej, de behandler folk som andet end nogle der bare betaler for næste ædeorgie.
Desuden nægter jeg at være en del at 3Fs hetz mod regeringen. Tager de det for givet at alle deres medlemmer klapper i hænderne over deres propaganda ? Kan overhovedet ikke se hvorfor jeg skal betale til den slags kampagner... Man ender vel med at få Neues Deutschland med posten som medlem af 3F
-
Debatjuntaen
- Administrator

Og så siger vi stop for det, der har udviklet sig til en politisk debat. I burde sgu vide bedre.
Fra
retningslinjerne:
Politiske debatter hører ikke hjemme på Supporterhjørnet, medmindre det er strengt relateret til fodbold eller AaB. Ytringer som direkte afspejler brugerens politiske ståsted og holdninger er ikke acceptable og vil blive slettet.
/Debatjuntaen
-
Henriksen
- Allstar

Ups...sorry. Beklager. Point taken

-
Kilde
- Allstar

Jeg trak fandme det eneste emne til eksamen, som jeg IKKE ville op i. Karakteren i huen bliver yderst jammerlig og jeg kan ikke komme i gang med lortet. Arggggghhhhh, økonomi.