Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
Min største frygt mht. til start på uni er, at jeg med stor sandsynlighed ender med at svine folk, der ikke bidrager. Bliver næsten sur bare ved at læse dit indlæg.thomasjn skrev:At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
-
NeverDefeated
Det pisser mig af tråden
Uni i en nøddeskal. Dét og så politiserende undervisere pisser mig af. Godt man snart slipper helt for det.thomasjn skrev:At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
Min bachelor var på naturvidenskab og, hvis du kommer ind der kan du glæde dig med, at skidtet bliver sorteret for kanelet indenfor de første par år. Er ved at tage en kandidat på samf, hvor man desværre må sige at freeriders har det noget lettere. Dermed ikke sagt, at SAMF udannelser og studerende generelt er dårlige. Men kravene stinker lidt en gang imellem.Kilde skrev:Min største frygt mht. til start på uni er, at jeg med stor sandsynlighed ender med at svine folk, der ikke bidrager. Bliver næsten sur bare ved at læse dit indlæg.thomasjn skrev:At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
-
NeverDefeated
Det pisser mig af tråden
SAMF er a walk in the park, hvorfor jeg også ser frem til snart at være helt færdig. Dimittendledigheden er dog over 50 %, så der er heller ingen jobs at hente.thomasjn skrev:Min bachelor var på naturvidenskab og, hvis du kommer ind der kan du glæde dig med, at skidtet bliver sorteret for kanelet indenfor de første par år. Er ved at tage en kandidat på samf, hvor man desværre må sige at freeriders har det noget lettere. Dermed ikke sagt, at SAMF udannelser og studerende generelt er dårlige. Men kravene stinker lidt en gang imellem.Kilde skrev:Min største frygt mht. til start på uni er, at jeg med stor sandsynlighed ender med at svine folk, der ikke bidrager. Bliver næsten sur bare ved at læse dit indlæg.thomasjn skrev:At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
Vi har meget få krav, alt for få undervisningstimer og lidt for mange evighedsstuderende.
Hvis man læser SAMF, er det jo næsten umuligt at undgå politiserende undervisning. Det er jo overvejende det, det handler om.
-
NeverDefeated
Politiserende kan vel også bruges, når man taler på en overfladisk, værdiladet vis om et emne, hvor man skal forestille at forholde sig neutral?limey skrev:Hvis man læser SAMF, er det jo næsten umuligt at undgå politiserende undervisning. Det er jo overvejende det, det handler om.
Jeg mener ikke det er rimeligt, at man skal være tvunget til at høre på forelæsere der benytter sig af som "Anders Fjogh", eller undervisere der kan finde på at afbryde en eksamen, for at kalde en studerende for "superliberalist af værste skuffe" og er stærkt værdiladede i deres undervisning. På mit studie er den gamle garde i hvert fald røde så det batter. Og det har godt nok irriteret mig meget gennem min studietid.
Det slår dog ikke at dele kursusrække med Mette Frederiksen i et helt semester.
-
seamann
Det var ca det samme rygte AAU sammen med RUC havde for 20 år siden. Og det har hængt ved i erhvervslivet lige siden - personligt er jeg altid meget skeptisk ifm ansættelse af folk fra SAMF i Aalborg, de er næsten altid på lavere niveau end dem fra Aarhus og København (bl.a. men ikke kun pga manglende studierelevant arbejde - kassen i Bilka tæller ikke rigtigt her).NeverDefeated skrev:SAMF er a walk in the park, hvorfor jeg også ser frem til snart at være helt færdig. Dimittendledigheden er dog over 50 %, så der er heller ingen jobs at hente.thomasjn skrev:Min bachelor var på naturvidenskab og, hvis du kommer ind der kan du glæde dig med, at skidtet bliver sorteret for kanelet indenfor de første par år. Er ved at tage en kandidat på samf, hvor man desværre må sige at freeriders har det noget lettere. Dermed ikke sagt, at SAMF udannelser og studerende generelt er dårlige. Men kravene stinker lidt en gang imellem.Kilde skrev:Min største frygt mht. til start på uni er, at jeg med stor sandsynlighed ender med at svine folk, der ikke bidrager. Bliver næsten sur bare ved at læse dit indlæg.thomasjn skrev:At gruppens dovneste og mest inkompetente søko idag kunne slippe af sted med at få højere karakter end os der har lavet opgaven.
Vi har meget få krav, alt for få undervisningstimer og lidt for mange evighedsstuderende.
Derimod er ingeniørerne fra AAU gode.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Strejke i England!
Ser ud til jeg strander herovre i dag (har ikke set familien siden søndag).
Sur fucking nakkeost...
Ser ud til jeg strander herovre i dag (har ikke set familien siden søndag).
Sur fucking nakkeost...
Bienvenu Bassogog!
-
NeverDefeated
Din skepsis er forståelig, men jeg synes desværre også kvaliteten på i hvert fald mit studie er voldsomt nedadgående. Det hænger nok også sammen med færre undervisnings- samt vejleder-timer, færre lokaler osv. Og så er der simpelthen for mange dårlige undervisere. Der er for få der brænder for at undervise.seamann skrev: Det var ca det samme rygte AAU sammen med RUC havde for 20 år siden. Og det har hængt ved i erhvervslivet lige siden - personligt er jeg altid meget skeptisk ifm ansættelse af folk fra SAMF i Aalborg, de er næsten altid på lavere niveau end dem fra Aarhus og København (bl.a. men ikke kun pga manglende studierelevant arbejde - kassen i Bilka tæller ikke rigtigt her).
Derimod er ingeniørerne fra AAU gode.
Min pointe er bare, at det er endog meget svært for undervisere at undgå en vinkling i deres undersøgelser (og dermed undervisning, for det er jo som oftest deres eget felt de underviser i). Som modtager af undervisningen bør den studerende kunne stille et fintmasket filter op for den slags ting, selvom det er irriterende. Jeg selv havde halvandet år på SAMF på AAU som sidefag og der synes jeg at økonomidelen var præget af ultraliberalistiske "sandheder" (det var lige omkring den periode hvor Claus Hjort mente at vi kunne købe hele verden) og den daværende politiske model i Danmark blev fremhævet som den eneste rigtige, imens man hånede både den tyske og svenske model (som jo nu viser sig meget mere stabil end den danske). Det var ikke bare drønirriterende at høre på - det var også forkert. Men som studerende må man enten tale dem efter munden, eller tage til genmæle hvis man har sagligheden i orden. Evt. kunne man som modreaktion skrive en phd. som anfægter det man har lært. :-)NeverDefeated skrev:Politiserende kan vel også bruges, når man taler på en overfladisk, værdiladet vis om et emne, hvor man skal forestille at forholde sig neutral?limey skrev:Hvis man læser SAMF, er det jo næsten umuligt at undgå politiserende undervisning. Det er jo overvejende det, det handler om.
Jeg mener ikke det er rimeligt, at man skal være tvunget til at høre på forelæsere der benytter sig af som "Anders Fjogh", eller undervisere der kan finde på at afbryde en eksamen, for at kalde en studerende for "superliberalist af værste skuffe" og er stærkt værdiladede i deres undervisning. På mit studie er den gamle garde i hvert fald røde så det batter. Og det har godt nok irriteret mig meget gennem min studietid.
Det slår dog ikke at dele kursusrække med Mette Frederiksen i et helt semester.
Biler, der bryder sammen lige inden turen går til Skagen, pisser mig af.
what?kzoze skrev:evighedsstudenter
-
NeverDefeated
Det er klart, og det gør man jo et eller andet sted også. Jeg ved ikke om den svenske model viser sig at være mere stabil, man kan vel sige at svenskerne i den grad har haft held i uheld efter deres storkrise i starten af 90'erne, og påbegyndte tilpasninger lang tid før samtlige andre EU-lande. Det kommer dem til gode nu.limey skrev: Min pointe er bare, at det er endog meget svært for undervisere at undgå en vinkling i deres undersøgelser (og dermed undervisning, for det er jo som oftest deres eget felt de underviser i). Som modtager af undervisningen bør den studerende kunne stille et fintmasket filter op for den slags ting, selvom det er irriterende. Jeg selv havde halvandet år på SAMF på AAU som sidefag og der synes jeg at økonomidelen var præget af ultraliberalistiske "sandheder" (det var lige omkring den periode hvor Claus Hjort mente at vi kunne købe hele verden) og den daværende politiske model i Danmark blev fremhævet som den eneste rigtige, imens man hånede både den tyske og svenske model (som jo nu viser sig meget mere stabil end den danske). Det var ikke bare drønirriterende at høre på - det var også forkert. Men som studerende må man enten tale dem efter munden, eller tage til genmæle hvis man har sagligheden i orden. Evt. kunne man som modreaktion skrive en phd. som anfægter det man har lært. :-)
Jeg skal ikke skrive ph. d., og jeg har heller ikke tænkt mig at blive her i landet, når jeg snart er færdig. Samfundsøkonomi er heller ikke min stærkeste side :-)
Din oplevelse af undervisningen i samfundsøkonomi har været helt modsat min, hvor jeg har oplevet at de 2-3 allerstærkeste professorer/lektorer, herunder Poul Nyrups bonkammerat Flemming Ibsen, altid har været ræverøde i deres retorik. Jeg opponerede i øvrigt udelukkende mod brugen af øgenavne, ikke imod den forskning der ligger til grund for de ovennævnte professorers undervisning.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Ja, folk som kører i hestevogn 20 år efter deres sidste eksamen! Hader dem!Kilde skrev:what?kzoze skrev:evighedsstudenter
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Især dem med vilde pishorn på deres vogn.Poker-One-Kenobi skrev:Ja, folk som kører i hestevogn 20 år efter deres sidste eksamen! Hader dem!Kilde skrev:what?kzoze skrev:evighedsstudenter
Hader København!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg er ikke overrasket hvis Limey anser sossernes økonom som værende en ultra liberal anarkist ala salig Glistrup (peace be upon him).NeverDefeated skrev: Din oplevelse af undervisningen i samfundsøkonomi har været helt modsat min, hvor jeg har oplevet at de 2-3 allerstærkeste professorer/lektorer, herunder Poul Nyrups bonkammerat Flemming Ibsen, altid har været ræverøde i deres retorik. Jeg opponerede i øvrigt udelukkende mod brugen af øgenavne, ikke imod den forskning der ligger til grund for de ovennævnte professorers undervisning.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Hvis du havde haft bare den mindste anelse om hvad du snakkede om, kunne det være jeg orkede at tage den op.Provst i Brovst skrev:Jeg er ikke overrasket hvis Limey anser sossernes økonom som værende en ultra liberal anarkist ala salig Glistrup (peace be upon him).NeverDefeated skrev: Din oplevelse af undervisningen i samfundsøkonomi har været helt modsat min, hvor jeg har oplevet at de 2-3 allerstærkeste professorer/lektorer, herunder Poul Nyrups bonkammerat Flemming Ibsen, altid har været ræverøde i deres retorik. Jeg opponerede i øvrigt udelukkende mod brugen af øgenavne, ikke imod den forskning der ligger til grund for de ovennævnte professorers undervisning.