Køllen I Møllen skrev:limey skrev:Ja, jeg er også lidt forvirret. Jeg står og skal til NYC om et par dage og skal alligevel snart investere i min første smartphone, hvorfor det ville være oplagt at købe den over there. Men hvis det er forbundet med en masse usikkerhed og bøvl nøjes jeg med at købe den til overpris herhjemme. Er det kun Iphones der kan være bøvlede eller er det smartphones i det hele taget?
Jeg tolker det sådan at det kun er de telefoner der er låst fast til eksvis AT&T der skaber problemer herhjemme. Man må da kunne købe en ulåst tlf derovre som ikke giver problemer her? Men det er muligvis mig der har misforstået noget.
Den billigere pris, er som ved de danske teleselskaber, på baggrund af en abonnementsbinding. Dvs., at du skal ud i en to års binding hos dem, inklusiv jailbreak, når du kommer hjem.
Prisen for en uden abonnement, ligger umiddelbart meget lig de danske, altså omkring 4000, hvis jeg husker rigtigt. Forhandles den ved f.eks. AT&T, vil den stadig være netværkslåst, men det kan selvfølgelig være, at den så oplåses gratis af dem. Men oplåses af pågældende udbyder, dét skal den, da den som udgangspunkt, altid er låst til pågældende operatør.
Med andre ord, så mener jeg ikke, at det kan betale sig. Jeg har arbejdet i televirksomheder, i snart fire år, hvilket er grundlaget for overstående. Priser i USA, dog med forbehold:)
Limey: i Danmark operatørlåses KUN iPhones, og derfor skal andre smartphones ikke oplåses. Ved ikke, om det forholder sig sådan i USA, men operatørlåse, er de sidste den år, udelukkende et Applekrav. I hvert i DK.